Презентація на тему "Цікава економіка"

Про матеріал
Економічна освіта має здійснюватися систематизовано, тільки тоді вона дасть позитивні результати. Тому починати цей процес треба в дошкільному закладі, поступово розширюючи та поглиблюючи його в початковій та середній школі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Цікава економіка

Номер слайду 2

Слово «економіка» в перекладі з давньогрецької – « вміння вести домашнє господарство». Зараз під цим поняттям розуміють господарство в найширшому розумінні цього слова: домашнє господарство, певне підприємство, господарство міста, держави – все це економіка.

Номер слайду 3

Економічне виховання дошкільнят займає одне з найважливіших місць в сучасному житті. Саме життя поставило перед педагогами завдання економічної освіти дітей, виховання раціонального споживача, здатного ощадливо розпоряджатися власними і громадськими ресурсами.

Номер слайду 4

Досвід зарубіжних країн свідчить, що вже у віці 5–7 років діти успішно засвоюють економічні поняття, такі як «потреби», «вибір», «товар», «гроші», «ціна» та ін. Із раннього дитинства малюк чує слова: товар, гроші, магазин, праця. Без конкретних економічних уявлень неможлива реалізація таких завдань. Тому ознайомити дошкільника зі світом сучасної економіки повинні перш за все батьки і вихователі безпосередньо під час спілкування з дитиною. Головне завдання – це не тільки дати певний обсяг економічних знань, а й навчити правильно користуватися знаннями в різних життєвих ситуаціях. Економічні знання не тільки сприяють орієнтації дитини в сучасному світі, але й формують свідоме ставлення до нього, а також здатність використовувати отриману інформацію. Формування сучасного споживача, яким є й дитина, неможливе без виховання таких якостей особистості, як ощадливість, економність, турботливість.

Номер слайду 5

Усі ми, педагогічні працівники, маємо навчитися економічно мислити та економічно діяти. Повинні вміти відповісти на різні запитання дітей, знати, в чому полягає природа економічних явищ, як функціонує економіка підприємства, області, країни. Економічна освіта має здійснюватися систематизовано, тільки тоді вона дасть позитивні результати. Тому починати цей процес треба в дошкільному закладі, поступово розширюючи та поглиблюючи його в початковій та середній школі.

Номер слайду 6

Сприяти засвоєнню дітьми елементарних еко­номічних понять. Ознайомити дітей з простими економічними термінами: економіка, бюджет, ціна, гроші, товар, вартість, банк, реклама, власник, конкуренція, продукція та ін.. Сприяти набуттю дошкільниками нави­чок економічно доцільної поведінки і, як наслідок, формуванню первинного економічного досвіду. Формувати у дітей економічне мислення шляхом залучення старших дошкільнят в процес сюжетно-рольових ігор, настільно-друкованих та дидактичних ігор. Виховувати бережливе, відповідальне і свідоме ставлення до довкілля, пошану до людей, які працюють і заробляють гроші. Мета:

Номер слайду 7

1. Формування системи економічних знань у дітей старшого дошкільного віку .2. Формування ділових якостей дітей.3. Формування умінь орієнтуватися в різних життєвих ситуаціях .4. Розвиток самостійної творчої діяльності дітей.5. Розвиток спеціальних способів орієнтації - експериментування і моделювання.6. Пояснювати на доступному рівні взаємозв'язок понять «праця» - « продукт» - «гроші » і «вартість продукту в залежності від його якості ».7. Формування уявлень про зміст діяльності людей різних професій.8. Формування правильного ставлення до грошей як предмету життєвої необхідності.9. Дати уявлення про рекламу , її призначення , вчити правильно сприймати рекламу.10. Виховання розумних потреб, культурної поведінки в побуті.11. Розвиток уміння визначати можливі методи вирішення проблеми за допомогою дорослого, а потім і самостійно. Завдання:

Номер слайду 8

Очікувані результати:♦ знання основних економічних понять (гроші, то­вар, ціна, бюджет, бізнес, виробництво та ін.);♦ здатність до зіставляння своїх потреб і можли­востей;♦ прояв поважного ставлення до праці людей, розуміння того, що багато предметів, речей навколишнього світу створюються руками лю­дей, а тому є цінними;♦ розуміння того, що гроші треба заробляти для задоволення своїх життєвих потреб — купувати товари, сплачувати за житло, витрачати на від­починок;♦ усвідомлення, що витрати сім'ї не мають бути марнотратними і дитина може, будучи ощадли­вою, їх зменшити;♦ розуміння того, що реклама допомагає, якщо вона правдива, і навпаки — шкодить, якщо ін­формація недостовірна;♦ усвідомлення своєї значущості для сім'ї і сус­пільства;♦ розуміння відповідальності за власні вчинки, які можуть позитивно або негативно позначитися на економічному становищі сім'ї та самої дитини.

Номер слайду 9

Додатки. Словник економічних понять для вихователя: Потреба - необхідність у чомусь, бажання, нестача чогось. Базові потреби – це потреби в повітрі, воді, їжі, безпеці. Матеріальні потреби - задоволення різними товарами ( хліб, черевики, тощо). Нематеріальні потреби – це ті потреби які задовольняються послугами освіти, культури, мистецтва. Першочергові і другорядні потреби розрізняють за нагальністю їх задоволення. Ресурси - процес виробництва завжди є результатом взаємодії відповідних чинників, які в економічній науці мають назву ресурсів. Ресурси поділяються на матеріальні (капітал), природні (земля), людські (праця), четвертий чинник – здатність до підприємництва. Обмеженість – незбіг кількості ресурсів із людськими потребами. Ресурсів завжди менше, ніж їх необхідно для задоволення людських потреб. З обмеженістю ресурсів пов'язана проблема вибору. Вона полягає в тому, що людям завжди треба вибирати, на що витратити ці ресурси, як найбільш раціонально їх використати.

Номер слайду 10

Альтернативна вартість - це вартість товару або послуг, що виміряється тим, чим треба пожертвувати для придбання додаткового товару або послуги. Праця - використання фізичних та розумових здібностей, виробничого досвіду людини, необхідного для виробництва економічних благ. Блага – це засоби задоволення людських потреб. Блага поділяють на дарові і економічні. Дарові блага – це все те, що людина бере від природи у готовому вигляді (вода, повітря, гриби, ягоди в лісі). Економічні блага – це те що людина виробляє для задоволення людських потреб. Продуктивність – показник ефективності виробництва, який характеризує виготовлення продукції з розрахунку на одиницю використаних ресурсів. Продуктивність праці – показник ефективності використання праці. Найчастіше вимірюється кількістю одиниць виробленої продукції на одного робітника на годину. Спеціалізація – це зосередженість певного виду діяльності в руках тієї людини або господарської одиниці, яка виконує її краще ніж інші. Поділ праці – поділ роботи на окремі операції і закріплення її за окремими працівниками.

Номер слайду 11

Ринок - система відносин добровільного обміну між покупцями і продавцями, яка здійснюється за допомогою грошей. Ринок – це механізм, який об'єднує покупців і продавців. Ярмарок оптовий - ринок товарів широкого вжитку, на якому демонструються різні товари для ознайомлення з ними покупців. Базар – відкрите місце, де багато людей продають свій товар. Ціна - це грошове вираження вартості товару. Реклама – цілеспрямоване розповсюдження інформації про споживчі якості товару або послуги з метою його продажу. Бізнес – будь-який вид діяльності, який дає прибуток від вкладених грошей і має ризик. Людина, яка займається бізнесом, зветься бізнесменом, підприємцем.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Захаренко Света
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
27 березня 2021
Переглядів
3589
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку