Освітній проєкт Вчимося економити сімейний бюджет

Про матеріал
Даний матеріал розрахований для учнів 9 класів.Презентація містить усі методичні рекомендації для роботи над проєктом "Вчимося економити сімейний бюджет"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Учитель математики Червоноградської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Джох Галина Іванівна« Нажити багато грошей – хоробрість, зберегти їх – мудрість, а уміло витратити – мистецтво » Б. Авербах. Не розумію,то гроші є, то їх відразу немає !

Номер слайду 2

Шановні учні школи!  Якщо бажаєте начитися заощаджувати ! Якщо хочете стати відомими! Якщо маєте мрію, на здійснення якої не вистачає коштів, я навчу вас економити власний бюджет. Якщо ви плануєте в майбутньому стати фінансистами, або просто мати завжди повний гаманець, тоді долучайтесь до участі у нашому проекті.

Номер слайду 3

У сім'ї дуже важливо вміти правильно організовувати всі витрати сімейного бюджету. Адже сімейний бюджет — на те він і сімейний, що повинен витрачатися на потреби сім'ї. Тому важливо не тільки не витрачати егоїстично ці гроші на себе кохану, а й вміти рівномірно розподіляти витрати. Отже, давайте подумаємо, на чому можна заощаджувати в родині? Економити можна на комунальних послугах. Як навчитися економити газ, воду і електрику ми розглянемо трохи пізніше більш детально. Крім того, можна заощаджувати на деяких продуктах харчування, засобах домашнього вжитку, одягу, меблів і так далі. Адже, якщо у вас не дуже великий дохід, то купувати чорну та червону ікру не варто, без цих продуктів можна легко прожити. Замість них краще купити звичайну рибу і приготувати з неї що-небудь на радість домочадцям. Не слід купувати мільйон суконь, костюмів — є у вас кілька видів кожної речі на різні випадки життя — і добре, набувати нові слід лише тоді, коли ці речі почнуть зношуватися. Звичайно, найдешевші речі і взуття теж не слід купувати, оскільки такі речі мають дуже короткий термін служби, і в результаті за один і той же період ви витратите набагато більше грошей на придбання взуття. Хороше, якісне (а значить і не дешеве) взуття прослужить вам не менше 2-3 років, а дешеве - від сили рік, а то й менше. Тобто, за 2-3 роки вам доведеться змінити не менше 3 пар взуття, що в результаті вийде набагато дорожче, ніж, якщо відразу купити дороге якісне взуття. Актуалізація проблеми

Номер слайду 4

Крім того, не слід купувати, наприклад, дорогущий телевізор, якщо у вас є звичайний у справному стані. Ні, купити-то, звичайно, ви його можете, але потім вам не буде вистачати грошей на найнеобхідніше. Якщо покупка якоїсь дорогої речі є вашою мрією, то краще трохи зачекати. Для початку потрібно навчитися економити гроші на комунальні послуги та інших дрібницях, а зекономлені гроші відкласти на придбання тієї речі, про яку ви мрієте. Отже, для початку приступимо до розгляду способів економії сімейного бюджету.

Номер слайду 5

“ Гроші відіграють важливу роль, однак не допустіть, щоб вони стали причиною непорозумінь і переживань у вашій сім’ї “ (Біблія) Навчальний проект”Вчимося економити сімейний бюджет”

Номер слайду 6

Керівники проекту: вчитель математики. Тип проекту: За змістом навчальний ,міжпредметний За кінцевим результатомпрактично – орієнтований. За кількістю учасників грповий За тривалістю середньостроковий. За ступенем самостійностідослідницький, творчий. Учасники проекту: Цільова аудиторія: 8-9 класи

Номер слайду 7

Навчальні предмети,які охоплює даний проект: МатематикаІсторіяІнформатика. Економіка. Трудове навчання. Географія. Основи здоров’я

Номер слайду 8

8 Термін, необхідний для реалізації проекту : 4 тижні

Номер слайду 9

Фінансова сфера – часто є питанням дискусії молодят та навіть сімейних пар з досвідом. Не рідко саме відмінності у поглядах на фінанси, різні підходи до грошей та управління ними стають підґрунтям для проблем та родинних конфліктів. Проблема: Як грамотно керувати сімейним бюджетом?

Номер слайду 10

Мета проекту: Сформувати в учнів вміння бачити зв'язок математики та інших наук з повсякденним життям . Навчити застосовувати математичні знання в реальному житті (оплата за комунальні послуги; купівля одягу та взуття, продуктів харчування; витрати на освіту, медицину, відпочинок тощо). Підвищити інтерес до вивчення математики. Формувати компетентності учнів у сфері пізнавальної діяльності, навичок пошуку й аналізу інформації ,вміння побачити проблему і намітити шляхи її вирішення. Виробити навики використання різних джерел у процесі підготовки та презентації проекту. Формувати вміння представляти результати власних досліджень.

Номер слайду 11

Завдання проекту: Опрацювати літературу щодо теми. Дослідити шляхи економії сімейного бюджету. Навчитися заощаджувати в своїй родині. Зясувати як математика допомагає економити фінанси родини. Розвивати інтерес до математики. Удосконалити вміння працювати в групах. Презентувати проект. Оцінити виконану роботу.

Номер слайду 12

У процесі розробки проекту учні : Вчаться заощаджувати кошти . Удосконалюють та поглиблюють свої вміння працювати з джерелами інформації, Інтернетом. Виявляють зв’язок математики з життям та іншими науками. Відкривають для себе багато нового, цінного, захоплюючого. Вчаться оперувати знаннями, які знадобляться їм у повсякденному житті. Вчаться планувати свою діяльність , захищати свій проект перед однокласниками, критично і творчо мислити ,робити виважені висновки, приймати самостійно аргументовані рішення, діяти в команді,спілкуватися і співпрацювати. Очікувані результати роботи над проектом:

Номер слайду 13

Підготовчий етап Етап планування Дослідницький етап Презентаційний етап Оцінно-рефлексивний етап. Етапи реалізації проекту

Номер слайду 14

Підготовчий етап. Зміст діяльності учнів:1. Вибір теми2. Формулювання мети проекту3. Постановка завдань проекту

Номер слайду 15

Етап плануванна. Зміст діяльності учнів: Визначення кількості груп та їх складІ група Агентство “Комунальники”ІІ група Агентство “Банкіри” ІІІ група Агентство “Домогосподарки”ІV група Агентство “Заробітчани”V група Агентство “Освіта”VІ група Агентство “Медицина”VIІ група Агентство “Зв’язок”VIIІ група Агентство “Транспорт”ІX група Агентство “Відпочинок”

Номер слайду 16

Підготовчий етап. Завдання групам:1. Дослідити як економити сімейний бюджет у своїй галузі2. Зібрати та проаналізувати матеріали3. Систематизувати, представити дані у вигляді схем,таблиць, діаграм4. Спираючись на зібраний матеріал, скласти задачі прикладного змісту5. Представити результати своєї роботи у вигляді презентації

Номер слайду 17

Склад групи: Директор агентства. Креативний менеджер. Медіа-аналітик. Дизайнер. Психолог. Журналісти

Номер слайду 18

Дослідницький етап1. Вивчення інформаційних джерел- підручників, довідників, енциклопедій та статей  у мережі Інтернет.2. Аналіз отриманої інформації.3. Формулювання висновків та оформлення результатів.

Номер слайду 19

Презентаційни етап. Представляють результати проектної діяльності у формі усного та письмового звіту з мультимедійною презентацією.

Номер слайду 20

Оцінно-рефлексивний етап. Оцінюють участь кожного представника групи шляхом обговорення і самооцінювання. 1.     Актуальність обраної теми (0-1 бал)2.    Структура проекту (0-2 бали)3.    Глибина розуміння теми  (0-1 бал)4.    Чіткість викладу матеріалу (0-2 бали)5.    Стиль виступу (0-2 бали)6.    Наявність програмного продукту (0-3 бали)7.    Список використаних джерел (0-1 бал)Підсумкова оцінка (0-12 балів) 

Номер слайду 21

Повнота у розкритті теми (0-2 бали)Логіка , послідовність ,чіткість викладу матеріалу (0-2 бали)Самостійність ,оригінальність і доказовість суджень. (0-1 бал)Створення атмосфери успіху, підтримка позитивного емоційного настрою. (0-1 бал)Оформлення та дизайн проекту. (0-1 бал)Активність кожного учасника(0-1 бал)Колективний характер рішень(0-1 бал)Залучення знань з інших предметів(0-1 бал)Обґрунтованість висновків, їх відповідність поставленим завданням, меті дослідження. (0-1 бал)Уміння відповідати на запитання опонентів(0-1 бал)

Номер слайду 22

Ключові питання: Що повинна знати людина, щоб забезпечити собі безбідне існування?Чи погоджуєтеся ви з думкою…“ Якщо хочете бути багатими, навчайтеся не тільки заробляти, але і бути економними” Бенджамін Франклін

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Тематичні питання: 1. Що таке сімейний бюджет?2. Які бувають бюджети?3. Які існують способи заощадження сімейного бюджету ?4. Як заощаджують сімейний бюджет у Вашій родині ?5. Як заощаджують бюджет в інших країнах, родинах ? Змістові питання:1. Чи важливо для сучасної людини вміння робити фінансові та економічні прогнози? 2. Як математичні знання допомагають проводити економічні розрахунки?3. Навіщо необхідно розподіляти сімейний бюджет? 4. Чому потрібно вчитися заощаджувати фінанси родини ? 5. Як треба планувати своє життя, щоб потреби і можливості співпадали?6. Якщо навчитися заощаджувати в своїй родині, то зможемо заощаджувати в майбутньому в країні ?Поміркуйте !!!

Номер слайду 25

Пропоную працювати в групах:

Номер слайду 26

ознайомитиучнів з поняттямсімейного бюджету, доходів, витрат сім’ї розглянути структурусімейного бюджету, видів бюджету виробити власні рекомендації щодо економії бюджету сім’їЕкономісти. Завдання для групи:

Номер слайду 27

Аналітики. Завдання для групи: провести дослідження бюджетів власних родин провести анкетування громади “ Доходи та витрати моєї родини ” зібрати та проаналізувати матеріали систематизувати, представити дані у вигляді схем,таблиць,діаграм

Номер слайду 28

Математики. Завдання для групи: узагальнити теоретичний матеріал спираючись на теоретичний матеріал, скласти задачі прикладного змісту, провести необхідні обчислення та пояснити хід розв’язку іншим учням

Номер слайду 29

Практики. Завдання для групи: узагальнити матеріал роботи решти груп , створивши електронний довідник:« Родинний бюджет » буклет « Що повинна знати людина, щоб забезпечити собі безбідне існування? » збірка « Задачі домашньої економіки »презентацію « Способи екномії у моїй родині » провести майстер-клас для громади « Як планувати бюджет родини? »

Номер слайду 30

Для кого ми будемо працювати…Учнів та їх родин. Вчителів Громади

Номер слайду 31

Критерії оцінювання роботи учасників проекту: значущість та актуальність проблеми проектудоцільність методів дослідження й обробки данихактивність кожного учасникаколективний характер рішеньхарактер спілкування, взаємодопомогизалучення знань з інших предметівуміння аргументувати свої висновкиестетика оформлення презентаційних результатівуміння відповідати на запитання опонентівпрезентація проектувикористання проектних результатів

Номер слайду 32

.32 Результати виконання проекту…Довідник « Родинний бюджет»Буклет « Що повинна знати людина, щоб забезпечити собі безбідне існування?» Майстер-клас для громади «Як планувати бюджет родини?»Презентація «Способи екномії у моїй родині» Збірка «Задачі домашньої економіки»

Номер слайду 33

Шлях роздумів - це шлях найвдячніший, шлях наслідування - це шлях найлегший, шлях досвіду - це шлях самий гіркий ". Ми вибрали практичнийшлях, шлях отримання формули розрахунку родинного бюджету. Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності. Р. Т. Кійосакі

Номер слайду 34

Предмет дослідження. Об'єкт дослідження. Бюджет родини. Сутність родинного бюджету і джерела його формування Формула розрахунку сімейного бюджету. Продукт проекту:

Номер слайду 35

Основна ідея проекту Навчити учнів економити Розкрити корисні таємниці поводження з грошима. Назбирати кошти на власну мрію. Правильно та раціонально харчуватися Доведе шкідливість куріння, алкоголю, наркотиків не лише здоров’ю, а й власному гаманцю Стане неабияким стимулом до впровадження здорового способу життя

Номер слайду 36

Багато народів ставить перед собою запитання, як примножити власні статки, як примусити гроші працювати на вас, а не самим працювати, щоб заробити ці гроші на прожиття, як відпочити на березі моря… Чимало сімей стикаються з проблемою нестачі грошей і неправильного витрачання сімейного бюджету. Справа в тому, що в сімейній економіці немає контролерів. Кожен самостійно розраховує свої грошові кошти і нерідко в цьому випадку витрати перевищують доходи. Доводиться звертатися до родичів, друзів, знайомих з проханнями позичити деяку суму грошей до зарплати. Звичайно, сімейна економіка - наука складна, тим не менш, вчитися розумно витрачати гроші необхідно. Це і зумовило вибір теми проекту.

Номер слайду 37

Якщо ти не прагнеш дізнатися щось нове, якщо ти не прагнеш стати мудрішим, то в тебе немає шансів …. ні в чому! Роберт та Кім Кійосаки   Економічні чинники сьогоднішнього суспільства вимагають від людини, яка починає самостійне життя, володіти набором практичних знань, вмінь та навичок з фінансової науки.  Якщо ви плануєте в майбутньому стати фінансистами, або просто мати завжди повний гаманець… Якщо бажаєте начитися економити… Якщо хочете стати відомими… Якщо маєте мрію, на здійснення якої не вистачає коштів… то я запрошую Вас взяти участь у проекті “ Способи економії у моїй родині “ Актуалізація проблеми

Номер слайду 38

Робимо висновки…Отже, ми вивели формулу економії сімейного бюджету: =Тобто, знайти середнє арифматичнеміж “необхідно”, “потрібно”, “хочу”. Замкнути коло витрат

Номер слайду 39

Сімейний бюджет лежить в основі сильної родини

Номер слайду 40

pptx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку