Завдання для вивчення теми "Послідовності. Арифметина прогресія"
Скарбничка математичних ідей
ПОСЛІДОВНОСТІ. АРИФМЕТИЧНА ПРОГРЕСІЯ.
9 клас
Тільки з алгеброю починається справжнє математичне вчення. М.І. Лобачевський.
Підготувала вчитель математики
Шеремет В.П.
Чим більше ми розвиваємося й удосконалюємося, чим повніше реалізуємо свої можливості, тим цікавішими ми стаємо для оточення, тим вагомішим є наш внесок у спільну діяльність і спілкування з іншими людьми. Амонашвілі Ш.О.
**************************
Творчі здібності учнів бажано розвивати поступово і систематично, використовуючи різні форми організації навчального процесу. Уміло підібрані запитання і завдання, цікаві задачі та задачі прикладного спрямування сприяють активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, спонукають їх до творчості.
ПАМ´ЯТКА ДЛЯ УЧНІВ:
ПОТРІБНО ЗНАТИ:
«ПАРОЛІ ТЕМИ»: послідовність, спадна послідовність, зростаюча послідовність, парні та непарні числа, арифметична прогресія, різниця арифметичної прогресії.
Математичний диктант
ЧИСЛОВІ ПОСЛІДОВНОСТІ.
«НЕЗАКІНЧЕНІ РЕЧЕННЯ». Послідовності.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ЦЕ ЦІКАВО:РОЗВ´ЯЖІТЬ!
***В амфітеатрі 10 рядів. У першому ряді 100 місць, а в кожному наступному на 20 місць більше, ніж у попередньому. Скільки місць в амфітеатрі?
*******************************************************************
Люди, що засвоїли великі принципи математики, мають на один орган чуття більше, ніж прості смертні. Ч.Дарвін.
ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ.
РІВЕНЬ А.
А |
б |
в |
г |
11 |
12 |
13 |
26 |
А |
б |
в |
г |
34 |
-120 |
144 |
-32 |
А |
б |
в |
г |
12,5 |
13 |
13,5 |
14 |
А |
б |
в |
г |
2 або 5 |
2 |
4 |
5 |
А |
б |
в |
г |
-0,5 |
1 |
0,5 |
1,5 |
А |
б |
в |
г |
900 |
1950 |
1875 |
1800 |
РІВЕНЬ Б.
а |
б |
в |
г |
60 |
72 |
78 |
84 |
а |
б |
в |
г |
18 |
17 |
16 |
14 |
а |
б |
в |
г |
696 |
728 |
836 |
848 |
а |
б |
в |
г |
8 |
9 |
7 |
10 |
а |
б |
в |
г |
56 |
72 |
-36 |
-72 |
а |
б |
в |
г |
10 |
11 |
5 |
15 |
***************************
Математика – наука велика, пречудовий витвір однієї з найблагородніших здібностей людського розуму. Д.І.Писарєв.
…Серед усіх наук, що відкривають людству шлях до пізнання законів природи, наймогутніша, найвеличніша наука – математика. С.В.Ковалевська.
«НЕЗАКІНЧЕНІ РЕЧЕННЯ». Арифметична прогресія.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………
«СКРИНЬКА ЗАДАЧ». Арифметична прогресія.
***ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ:
1 |
|
а |
-9 |
2 |
|
б |
-6 |
3 |
d |
в |
9 |
4 |
|
г |
6 |
|
|
д |
3 |
*************************************
Знання має служити творчим цілям людини. Мало накопичувати знання: слід їх розповсюджувати якомога ширше та застосовувати в житті. М.Рубакін.
ІСТОРИЧНІ ЗАДАЧІ:
ЗАДАЧА ПРО СТО МІР ХЛІБА. Сто мір хліба розділити між п´ятьма людьми так, щоб другий одержав на стільки ж більше від першого, на скільки третій одержав більше від другого, четвертий від третього, а п´ятий від четвертого. Крім того, двоє перших мають одержати в 7 разів менше, від трьох інших.
ЗАДАЧА ПРО КУПІВЛЮ КОНЯ. Чоловік продав коня за 156 крб. Покупець передумав її купувати і повернув назад, сказавши, що це дуже висока ціна. Тоді продавець запропонував нові умови. - Якщо для тебе це висока ціна, то купи тільки цвяхи з її підків, а коня одержиш в додачу безкоштовно. Цвяхів у кожній підкові 6. Дай мені: за 1 цвях – ¼ копійки; за 2 цвях – ½ копійки; за 3 цвях – 1 копійку і т.д. Покупець дуже зрадів і погодився. За скільки продали коня?
СТАРОДАВНЯ ЗАДАЧА. Людям, які копають криницю, обіцяно за перший метр заплатити 30 крб., а за кожний наступний – на 20 крб. більше, ніж за попередній метр. Скільки вони одержать за копання 12-метрової криниці?
ЗАДАЧА ФЕОФАНА ПРОКОПОВИЧА. Якась людина має багато коней, і всім їм різна ціна. Найгірший кінь коштує 4 золотих, а найкращий – 55 золотих, і ціна від одного до другого коня весь час зростає на 3 золотих. Питаємо: скільки ж усього було коней?
ІСТОРИЧНА ХВИЛИНКА:
Математиків Стародавньої Греції цікавив зв´язок прогресій із так званими фігурними числами, обчисленням площ та об´ємів, красивими числовими співвідношеннями. Великою популярністю навіть у наші дні користуються магічні квадрати. Це квадрати, в кожну клітину яких числа вписані так, що сума чисел уздовж кожної горизонталі, вертикалі й кожної діагоналі є однаковими. Такий магічний квадрат зображений на гравюрі німецького художника А.Дюрера «Меланхолія».
ПРИКЛАДНІ ЗАДАЧІ.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА.
Література
1