Ознайомлення з буквою "ер", читання складів, слів і речень з цією буквою.

Про матеріал
Ознайомити учнів з артикуляцією звуків; формувати вміння виконувати дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення; виховувати у дітей інтерес до навчання.
Перегляд файлу

Тема: Звуки [р], [р’]. Позначення їх буквою “ер”. Читання слів, складів.

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звуків; формувати вміння виконувати  дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати

артикуляційний апарат, мовлення, мислення; виховувати у дітей  інтерес до навчання.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

1. Артикуляційна зарядка

Щоб почати нам читати, Треба ротик розім’яти.

  •                              Розпочнемо урок з гімнастики, яка допоможе підготувати наші мовні органи до роботи впродовж уроку, щоб красиво вимовляти слова.
  •                                Як гарчить собака? (гр)
  •                                Як цокає годинник? (цок - цок)
  •                                Вітер колише дерева (ш-ш-ш)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. ЧИСТОМОВКА
  •                                   2 (Слайд 2)
  • Описание: Картинки по запросу русалочка                                  Сьогодні до нас в гості прийшла казкова героїня – це Русалочка           (Слайд 3)
  •                                   У Русалочки сьогодні день народження. Вона

запросила у гості річкових мешканців, у іменах яких

«заховався» новий звук. А щоб дізнатись, хто це за гості,

 потрібно відгадати загадки. Ви готові?


1.Має клешні й довгі вуса. Я і сам його боюся:

Він щипає, мов гусак,

Ну, а звуть щипаку… (рак). (Слайд 4)

 Панцир є (не черепаха),

Дуже схожі вони з раком.

Друг Русалки Себастьян.

Хто він? Підкажіть вже нам! (краб)

(Слайд 5)

У воді таночки водить.

Поміж ряски грається,

Від людей ховається. (риба) (Слайд 6)

  •                                   Назвіть який звук часто повторюється у словах- відгадках.
  •                                   Отже, з яким звуком ми ознайомимося на уроці?

Друзі до Русалоньки прийшли не з порожніми руками, вони принесли іменинниці цікаві завдання, допоможемо їй вирішити їх?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1.                                Гра «Букви заблукали»

А крабик приніс таке завдання: на дошці

надруковані слова з пропущеними буквами,

а ви маєте вставити їх.( рис,кран,сорока,равлик).

Молодці, а тепер давайте зробимо звукові моделі слів.

 (Слайд 7)

 

Чи знаєте ви, дітки, чим харчується друг

Русалочки краб? Яку рослину він полюбляє їсти?

 

 

 

 

 

 

 Він живе у морі, а там

росте рослина ламінарія. (Слайд 8)

 Це дуже корисна рослина, яка багата вітамінами.

Дітки, назвіть звуки, які ви чуєте у слові «ламінарія».

Отже, у цьому слові ми чуємо звук [р’]

  1.                              Гра «Квіти у подарунок»

Наступне завдання приніс рак. На день народження друзі

прийшли не з порожніми руками – вони прийшли з квітами.

 А щоб дізнатись які їй подарували квіти, вам потрібно

відгадати їх

(троянда, айстри,

ромашки, чорнобривці). (Слайд 9)

 Знайдіть місце звука [р] у словах.

  1.                                Ознайомлення з новою буквою

Розглянемо літеру «ер».

Діти, на що схожа літера «ер»? (Слайд 10)

Давайте разом виготовимо цю букву.

  1.                              Гра «Утвори склад»

Я показуватиму вам букву, що позначає голосний звук, а ви називаєте

склади, які можна утворити з буквою Р («ер») (пам’ятаємо, що вона позначає два звуки), та букви, які я показуватиму.

Учитель показує букви а, и, і, о, у,е. (Слайд 11)

Фізкульхвилинка (Слайд 12)

  1.              Робота з підручником (с. 78-79)

Рибки принесли нам слова, давайте прочитаємо (разом, ланцюжком, окремо)

ІV. Закріплення нового матеріалу

  •                                     Давайте пригадаємо з якою буквою ми сьогодні ознайомилися.

- Назвіть слова з буквою «ер».

  •                                     Молодці!

V. Підсумок уроку

  •                                   Діти хто сьогодні до нас завітав на урок?
  •                                   А яке у неї сьогодні свято?
  •                                   А кого вона на нього запросила?
  •                                   Так яку букву ми сьогодні вивчали? - Які звуки вона позначає?

- На що схожа ця буква? Назвіть слова з буквою «ер».

 

VI. РЕФЛЕКСІЯ  (Слайд 13)   

МОЛОДЦІ!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 листопада
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку