Пакет інструкційних карток з уроків виробничого навчання з професії «Оператор комп’юторного набору І категоррії

Про матеріал
Збірник інструкційних карт розроблений відповідно до тем навчальної програми виробничого навчання за Державним стандартом та призначений для використання майстрами виробничого навчання ПТНЗ і педпрацівниками закладів, які готують кваліфікованих робітників за професією «Оператор комп’ютерного набору» І категорії. Він може бути використаний у процесі дистанційного навчання та проведення пробних кваліфікаційних робіт.
Перегляд файлу



Державний начальний заклад 

«Золотоніський професійний ліцей» 

 

Чубенко Людмила Анатоліївна

Майстер виробничого навчання

 

Методична проблема, над якою працює:

Формування в учнів умінь  практичного і творчого  застосування

здобутих знань – запорука успішної підготовки  кваліфікованих робітників Назва матеріалу:

 

Пакет інструкційних карток з уроків  виробничого навчання з професії «Оператор комп’юторного  набору І категоррії

 

 

Анатоція: Збірник інструкційних карт розроблений відповідно до тем навчальної програми виробничого навчання за Державним стандартом та призначений для використання майстрами виробничого навчання ПТНЗ і педпрацівниками закладів, які готують кваліфікованих робітників за професією  «Оператор комп’ютерного набору»  І категорії.

Він може бути використаний  у процесі дистанційного навчання та проведення пробних кваліфікаційних робіт.

 

 

 

Обсяг матеріалу: 41  сторінка

Матеріали розглянуто  на засіданні методичної комісії

Матеріали схвалено педагогічною радою  Протокол № 8 від  24.03.2014 року

 

 

 

Професія 4112 Оператор комп’ютерного набору

Кваліфікація  І категорія

з/п

Тема

Назва теми уроку

І семестр

1

6

Вступ.

Інструктаж з охорони праці, пожежної та електробезпеки

6

 Інструктаж з охорони праці в лабораторіях Основні правила електробезпеки. Пожежна безпека. 

2

24

 

Оволодіння технікою

професійної роботи з клавіатурою

6

Інструктаж за змістом занять і організації робочого місця, охорона праці. Оволодіння технікою професійної роботи з клавіатурою

6

Загальні вимоги до виконання друкарської роботи. Друкування цифрових робіт.

6

Відпрацювання швидкості набору під час верстки тексту десяти пальцевим методом в текстовому редакторі

6

Удосконалення техніки друкування та закріплення набутих навичок. Тематичне оцінювання  навчальних досягнень учнів.

3

42

Основи технічного

редагування та

оформлення тексту

6

 

 

Інструктаж за змістом занять, ОП.  Робота з головним меню, вікном та панелями інструментів у Publisher

6

Робота з графічними примітивами у MS Office Publiser.  Завантаження і макетування тексту.

6

Використання стилів сторінок та публікацій. Взаємне розташування об’єктів на макеті.

6

Створення фреймів. Робота з таблицями. 

6

Верстка бланку ділового листа

6

Макетування візитної картки.

6

 Створення оригінал-макету буклету.  Макетування місцевої газети. Тематичне оцінювання  навчальних досягнень учнів.

Всього за І семестр

72год.

 

 

 

ІІ семестр

4

30

Основи Webдизайну

6

Інструктаж за змістом занять і організації ОП.  Робота з основними тегами HTML

6

Проектування веб-сторінок

6

Створення веб-сторінок

6

Форматування веб-сторінок

6

Зв'язування веб-сторінок за допомогою гіпертексту. Тематичне оцінювання  навчальних досягнень учнів.

5

36

Комп’ютерні системи та мережі

6

Інструктаж за змістом занять і організації ОП. Налагоджування параметрів ОС, апаратних пристроїв.  

6

Використання утиліт. Архівування й відновлення даних.

6

Під'єднання комп'ютерів до локальної мережі. 

6

Обмін інформацією у локальній мережі. 

6

Налагодження параметрів браузера.

6

Використання пошукових серверів. Тематичне оцінювання  навчальних досягнень учнів.

 

Всього за ІІ семестр

66

 

 

Всього годин:

138

 

 

 

 

Майстер в/н                                                                                    Л.А. Чубенко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Інструктаж з охорони праці в лабораторіях Основні правила електробезпеки. Пожежна безпека.

 

Мета уроку: Повторити правила охорони праці, пожежної безпеки та електробезпеки при роботі в комп’ютерній майстерні з персональними комп’ютерами. Вивчити схему евакуації з приміщення на випадок пожежі.

з/п

Послідовність дій

1.

Перевірити робоче місце на відповідність вимогам техніки безпеки. Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності видимих пошкоджень, впевнитись, що в моніторі не відбиваються вікна та інші потужні джерела світла. Монітор повинен бути розташований на відстані 50 см і більше від очей і його центр повинен знаходитись трохи нижче від очей.

Стіл не повинен хитатися при легкому натисненні на робочу поверхню.

Перевірити, чи при роботі можливо забезпечити прямий кут зігнутої в лікті руки та ноги в коліні.

2.

За допомогою майстра виробничого навчання знайти на Робочому столі ярлик презентації Охорона праці .ppt, Електронний посібник з Охорони праці і відкрити для ознайомлення. 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Вправи для зняття втоми очей:

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті, погляд – прямо, відвернувшись від комп’ютера.

Вправа 1

Заплющити очі, сильно напружуючи очні м’язи на рахунок 1– 4, потім розплющити їх, розслабивши м’язи очей, дивлячись вдалину на рахунок 1–6. Повторити 4–5 разів.

-  Дивитися на перенісся, затримуючи погляд на рахунок 1–4. Поглянути вдаль на рахунок 1–6. Повторити 4–5 разів.

-  Не повертаючи голови, подивитися праворуч і зафіксувати погляд на рахунок 1–4, потім подивитись прямо на рахунок 1–6. Аналогічно виконуються вправи з фіксацією погляду ліворуч, угору, вниз на рахунок 1–6. Повторити 3–4 рази.

Вправа 2

1.Швидко кліпати очима протягом 15 с.

2.Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок _раз-чотири», повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок «п’ять-вісім» і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів.

3.Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 с.

4.

 

Комплекс вправ для зняття м’язового напруження Варіант 1 Вихідне положення – сидячи на стільці.

1.                       Зробити кілька глибоких вдихів і видихів. Протягнутися на стільці, зігнувши руки на потилиці, відхиляючи голову назад і випростовуючи плечі.

Повторити 5 разів.

2.                       Зробити нахили і повороти голови. Повторити 5 разів.

3.                       Зробити легкий самомасаж обличчя і кисті руки протягом 3-5 с. Варіант 2 Вихідне положення – сидячи на стільці.

1.   Витягнути і розчепірити пальці так, щоб відчути напруження. У такому положенні затримати протягом 5 с. Розслабити, а потім зігнути пальці.

Повторити вправу 5 разів.

2.   Повільно і плавно опустити підборіддя, залишатися у такому положенні 23 с і розслабитися.

3.   Сидячи на стільці піднести руки якомога вище, потім плавно опустити їх додолу, розслабити. Вправу повторити 5 разів.

4.   Переплести пальці рук і покласти їх за голову. Звести лопатки, залишитися у такому положенні 5 с, а потім розслабитись. Повторити вправу 5 разів.


5.

Завдання :

1.             Переглянути презентацію Електронний збірник з ОП .ppt.

2.             Встановити відмінності між клавіатурою в презентації і наявною на робочому місці.

3.             Відкрити програму Блокнот: Пуск – Всі програми – Стандартні - Блокнот

4.             За допомогою миші на панелі задач вибрати мову введення

6.

Надрукувати текст:

клавіатура потрібна для введення інформації

7.

Надрукувати перелік планет. Для введення великої букви натискати клавішу Shift і не відпускаючи її клавішу з відповідною буквою:

Меркурій Венера Земля Марс….

 

 

 

8.

 Перетворити перелік планет в нумерований:

1.  Меркурій.

2.  Венера.

3.  Земля.

4.  Марс.

 

 

 

9.

8. Ввести перелік планет через кому: Меркурій, Венера, Земля, Марс.

 

 

 

10.

9. Надрукувати слова використовуючи клавішу Caps Lock

ТСН УТН СНГ ЗАТВЕРДЖУЮПОГОДЖЕНО

 

 

 

11.

10. Надрукувати використовуючи клавішу Tab

 

`             1          2          3          4          5          6          7          8          9

 0

 -

 =

 

Ё          !           «        №         ;         %         :         ?           *         (

 )

_

Укр

 

~           !           @      #           $          %        ^         &        *          (

Роман «Великий Гетсбі» Ціна $ 200

 )

_

 En

12.

Ккллааввііааттуурраа Видалити зайві букви з допомогою клавіші Del

Ккллааввііааттуурраа Видалити зайві букви з допомогою клавіші BS

 

13.

Надрукувати текст з Додатку 1.1.

 

14.

Показати виконану роботу майстру виробничого навчання. Вимкнути ПК. Привести робоче місце до порядку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                7

Додаток  1.1. 

 

Профілактика негативних психофізіологічних ефектів 

взаємодії з кіберпростором

Ключові слова: гігієна, медіагігієна, профілактика, психологічне здоров'я, психологічне нездоров'я, фізичні вправи, вправи для очей, психологічні настановлення.

Гігієна — галузь медицини, що розробляє й упроваджує методи запобігання захворюванням, вивчає вплив умов життя й праці на здоров'я людини, її працездатність, тривалість життя.

           Психологічне здоров'я — високий рівень прояву інтелекту людини, емоційної та регулятивної сфер. Це визначення близьке до поняття «духовне здоров'я», яке характеризує людину з позиції її найвищих можливостей осягнення світу, самовдосконалення, здійснення самої себе, здатності до співпереживання, сорому тощо.

Профілактика (грец. ргорпуіакіікоз — запобіжність) — сукупність заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення чого-небудь, на збереження порядку тощо.

В умовах інформаційного суспільства на психіку людини її свідомість тисне   надмірний обсяг           інформації і         медіаінформації   зокрема. Медіаінформація, представлена у вигляді поліформатної та різнозмістової медіапродукції, не завжди є конструктивною.

Не знайома із захисними засобами людина може стати жертвою інформаційної обробки, підпасти під маніпулятивний вплив, перенаситити свою свідомість непотрібними образами та смислами, що у свою чергу може призвести до руйнування її як особистості.

 

 

 

 

Тема уроку: Інструктаж за змістом занять і організації робочого місця, охорона праці. Оволодіння технікою професійної роботи з клавіатурою

Мета уроку: закріплення навичок роботи з клавіатурою та удосконаленням десяти пальцевого методу друку на комп’ютері, вдосконалити техніку друкування, ознайомитися з латинською розкладкою клавіатури,  виробити навички правильної роботи з нею, використовуючи десяти пальцевий метод друку на комп’ютері.

 

з/п

Послідовність дій

1.

Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності видимих пошкоджень, впевнитись, що в моніторі не відбиваються вікна та інші потужні джерела світла. 

2.

Ознайомитися з презентацією Електронний збірник з ОП .ppt.

3.

Виконувати вправи для зняття втоми під час навчання

4.

Пройти електронний тест з ОП. Результат показати майстру в/н

5.

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті погляд – прямо, відвернувшись від комп’ютера

6.

Запустити клавіатурний тренажер та ознайомитися із схемою розташування пальців на алфавітно-цифровій клавіатурі.

7.

Встановити найнижчий рівень складності друку на літерах основного ряду, приступити до введення запропонованих літер. Результат (швидкість друку)

8.

 

Вправа. Робота з клавішами основної позиції a s d f j k l. Наберіть заданий текст

Фіва олдж фіва олдж фіва олдж фіва 

Фіжді авол Фіджі авол Фіджі  авол 

Аовл аовл аовл аовл аовл аовл аовл 

Влід влід влід влід влід влід влід влід 

Ждва ждва ждва ждва ждва ждва ждва  

Полв роіл полв роіл полв роіл полв роіл полв 

Ржда вапі рджа вапі рджа вапі рджа вапі 

Правда рол віл  правда рол віл правда рол віл 

Ров пар ров пар ров пар ров пар ров пар ров  Ложа дар ложа дар ложа дар ложа дар ложа  

9.

all add; as ask; sad; fads lad dad fad lass gall; alas bald gall; dad flak; lass sad; fads; all fall lad; ask; all add; as ask; sad; lad dad fad fall; lass gall; flak; alas gall; fall; dad lass sad; fads; all fall lad; ask all add; as ask; sad; fads lad dad fad lass gall; alas bald gall; dad flak; lass sad; fads; all fall lad; ask; all add; as ask; sad; lad dad fad fall; lass  

 

10.

Вправа  Робота для вказівних пальців. Наберіть заданий текст, після кожного удару повертайте пальці в основну позицію.

Фіва олдж фіва олдж фіва олдж фіва 

Фіжді авол Фіджі авол Фіджі  авол 

Аовл аовл аовл аовл аовл аовл аовл  Влід влід влід влід влід влід влід влід  Ждва ждва ждва ждва ждва ждва ждва  ідл івлд фжідл івлд фжідл івлд фжідл  

Фіва олдж фіва олдж фіва олдж фіва олдж 

Фіжді авол Фіджі авол Фіджі  авол фіжд авол 

Аовл аовл аовл аовл аовл аовл аовл аовл  Влід влід влід влід влід влід влід влід влід Ждва ждва ждва ждва ждва ждва ждва ждва ідл івлд фжідл івлд фжідл івлд фжідл івлд

11.

art tad gar at sat rag tag far jar tar rah hat rat rag tat bad bag bug bar vas vat bam bay bat bag bah vast bur baby vagary burst vary burn vault buy vast vault vulgar by daft dart jack task hard tart start grad data talk shaft rash day fly dug lay jay sky lug fur fry try hut say lady yard gaff hall held saga hash sash gall flag has dash half graft fast raja shard grad shard tasty lard fault gad has aha had flag gas sag ash gag fag dash glad half hart haft karat halt salt dark raft draft shark; fart grass ham gun jam ran gum man hen mat nab arm sun may nut tuna hang damp harm darn farm hung lamb rang sand tang tank lush gay dust shut fray surd lurk usual surf flay just lust; must bank gang busy hand thank bury  

12.

Вправа Робота для середніх та безіменних пальців.

Наберіть заданий текст. Після кожного удару повертайте пальці в основну позицію.

При друці намагайтеся не дивитися на екран.

Вало провл фжідв полді провлі єфжівд фролді івап проіа фєіждв провід фєі роа  Іловад пролві фєжді полад влідлв проа ждвоп олдло фжідвла орпладв фіа ждло  Ложа жало вар рапа долж арап правда Фіра лодар васал порада віжар рол вол  Прав рола вало авол жідл філд прао єфжі аолвд фєповл ідвлпр фєаовл    

Полв роіл полв роіл полв роіл полв роіл полв 

Ржда вапі рджа вапі рджа вапі рджа вапі рджа 

Правда рол віл  правда рол віл правда рол віл 

Ров пар ров пар ров пар ров пар ров пар ров пар 

Ложа дар ложа дар ложа дар ложа дар ложа дар 

Долар ложа правда пар ров жар віл фара вада 

Ров пар ров пар ров пар ров пар ров пар ров пар 

Ложа дар ложа дар ложа дар ложа дар ложа дар 

Ров пар ров пар ров пар ров пар ров пар ров пар 

13.

act, six icy cub fix cab car. wax cry arc axe, cap cat cod; also take, wake late ease, joke sort food obey under beyond; after death known; early first jewel large offer raise order; exercise hair, gold worry; worm shirt luxury soul; hotel act, six icy cub fix cab car. wax cry arc axe, cap cat cod; also take, wake late ease, joke sort food obey under beyond; after death known; early first jewel large offer raise order; exercise hair, gold worry; worm shirt luxury soul; hotel later ready, agree dirty earth, floor weight water soil; hid ill oil for hit out rid dog hot old too sit oat fin aim; night knife; house lunch empty yield; world wax cry arc axe, cap cat cod; also take, wake late ease, joke sort food obey under beyond; after death known; early first jewel large offer raise order; exercise hair, gold worry; worm shirt luxury soul; hotel later ready, agree dirty earth, floor weight water soil; hid ill oil for hit out rid dog hot old too sit oat fin aim; night knife; house lunch empty yield; world house lunch empty yield; world

14.

Вправа  Робота для мізинців.

Наберіть заданий текст, намагаючись не дивитися на екран монітора.

 

 

Вало провл фжідв полді провлі пєфжівд фролді івап проіа фєіждв Іловад пролві фєжді полад влідлв проа іждвоп олдло фжідвла орпладв Ложа жало вар рапа долж арап правда

Фіра лодар васал порада віжар рол Прав рола вало авол жідл філд прао єфжі аолвд фєповл ідвлпр фєаовл ровло пджіжвд апрво адвжі прваоід провлао фєіждв полді вав лао фєіжвда  

вдл овлі влід аоєф аолфєд ідол аєфділ афаф олов єфділ аолв фєіжд аоідвл фєаолв івол їдло лаждлі аровдл фєфє ідж алвд провад фєфєіджвл  аовл жолд івара Павло арво ідлвоа провдє фєіжвд фєфждло прводє пралор фєіжв про дло іва пафє полуд фєіжвдл лоді вародлі роалє  варо дло про врап ідола продддло фєжждво пларо аджіждвоа  аолвлд фєіждв полдідпєф  ідвлао п Володі лвлаопр фєжжідв праввлпор  

15.

put opaque pup puzzle proposal prompt plan pomp lamp; -plus/inus; acropolis, [appall] miles/hour [cm/sec] per, pair; -poster price queen [plate] zippy, reply zero km/h quality; zoo quit zip quite zoom quick zest zing quake zeal zany; zombie/ marquee question prize [quiz] proper; -zone quarter, prosperity zirconium /pound/ power; [press]; -zigzag porosity, quantity peace/poker camp zodiac damp plan; -zipper [zoological] quack, piece proud; pearl penetrate. -']]'/

 

16.

Вправа 5. Робота з повтором тексту.

Наберіть заданий текст. Після кожного удару повертайте пальці в основну позицію.

При друці не дивіться на екран монітора.

 

Вало провл фжідв полді провлі пєфжівд фролді івап проіа фєіждв Іловад пролві фєжді полад влідлв проа іждвоп олдло фжідвла орпладв фіа Ложа жало вар рапа долж арап правда Фіра лодар васал порада віжар рол вол Прав рола вало авол жідл філд прао єфжі аолвд фєповл ідвлпр фєаовл аовлфє ідвлао про провло пджіжвд апрво адвжі прваоід провлао фєіждв полді вав лао фєіжвда аолв іралв ідв

вдл овлі влід аоєф аолфєд ідол аєфділ афаф олов єфділ аолв фєіжд аоідвл фєаолв івол їдло лаждлі аровдл фєфє ідж алвд провад фєфєіджвл  аовл жолд івара Павло арво ідлвоа провдє фєіжвд фєфждло прводє пралор фєіжв про дло іва пафє полуд фєіжвдл лоді вародлі роалє  варо дло про врап ідола продддло фєжждво пларо аджіждвоа  аолвлд фєіждв полдідпєф  ідвлао п Володі лвлаопр фєжжідв праввлпор івваоджджл фєіжвда проложд фєіжвдал Іова

17.

Flux flux flux flux flux flux flux flux flux flux flux flux flux flux flux;  flux 

Ebbed ebbed ebbed ebbed ebbed ebbed ebbed ebbed ebbed; ebbed ebbed ebbed

Pound pound pound pound pound pound pound pound; pound pound pound;

Pits pits pits pits pits pits pits pits pits pits pits pits; pits pits pits pits; pits pits 

Leak leak leak leak leak leak leak leak leak leak leak leak; leak leak leak; leak Leaf leaf leaf leaf leaf leaf leaf leaf leaf leaf leaf leaf; leaf leaf leaf; leaf leaf leaf flux leave leis leaf flux leave leis leaf flux leave leis leaf flux leave leis leaf

Rays rays rays rays rays rays rays rays rays rays rays rays; rays rays rays;

Pound pits rays ebbed risk recks leak lens flux leave leis leaf; flux leave leis lea Pound pits rays ebbed risk reeks leak lens flux leave leis leaf flux leave leis leaf flux leave leis leaf flux leave leis leaf flux leave leis leaf flux leave leis leaf

Rays rays rays rays rays rays rays rays rays rays rays rays; rays rays rays;

Pound pits rays ebbed risk recks leak lens flux leave leis leaf; flux leave leis lea

18.

Вправа Робота з числовим рядом клавіатури та клавішами верхнього регістру. Наберіть заданий текст. Намагайтеся не дивитися на екран монітора.

 

-45893 98561 32560 12095 34219 90673 78788 88456 42109. 

- 42-10. ~(7+5)=12; (8+3)=ll; (9+3)=12%; (6+4)=10$; (3+2)=5%.

-# $# #$$ $# $#$ # $ $ ##$ # $# $ #$# #$ $ # $$#:

-& *& * &*& * *&& & *& ** &** & * &* * &&* &* & *:

HORSES GYDUC CCH HGXCD JPR JGKXG JDJEG YLG JENGT CJGCY

HAPPY GTY FGYDH KYNUN RDA DUJ LPDUY RLCPF GCGGD YAFCJ 

19.

Вправа Підсумкове завдання

Надрукуйте текст, при цьому намагайтеся не дивитися лише в картку.

 

The young journalist was sent to get a personal interview with a rich old merchant. His newspaper wanted a story on how he made himseif rich. "Well, it is a long story", said the old man, "and while І'm telling it, we'll save the candle". And he blew it out at once. "Never mind about the story", said journalist. "I understand". What a good companion and true friends the dog is! He will guard your life if something happens to you. He will work for you if you train him. He will hunt for you. He will swim rivers to get to you. He will play with you. The dog is very clever. He is the only animal who always knows his master, and the friends of his family. He knows his master by the tone of his voice and even by his looks. All the dogs were wild once. They belonged to the same family as the wolf and the fox. But people tamed them, and now dogs are very useful to man. There are many kinds of dogs.

 

20.

Додаткове завдання

Наберіть запропоновані речення, при цьому дивіться лише в картку1  Be always serviceable to us three. Like lions shall they guard us when we please. Like Alma in ratters with their horsemen's staves.

Her eyes like angels watch them still. Her browse like bended bows do stand. Sometime a fowled, sometime a fish in lake. Now like a foxed, now like a dragon fell.

My old-dried lamp and time-be wasted light. Shall be extinct with age and endless night.

Sweet rose, fair flower, untimely pluck's soon vided. Pluck's in the bud, and vided in the spring.

21.

Показати виконану роботу майстру виробничого навчання. Вимкнути ПК. Привести робоче місце до порядку.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Загальні вимоги до виконання друкарської роботи. 

 Друкування цифрових робіт. 

Мета: закріплення навичок роботи з клавіатурою та удосконаленням десятипальцевого методу друку на комп’ютері цифрових робіт

 

з/п

Послідовність дій

1.

Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності видимих пошкоджень, впевнитись, що в моніторі не відбиваються вікна та інші потужні джерела світла. 

2.

Ознайомитися з презентацією Електронний збірник з ОП .ppt.

3.

Виконувати вправи для зняття втоми під час навчання

4.

Пройти електронний тест з ОП. Результат показати майстру в/н

5.

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті погляд – прямо, відвернувшись від комп’ютера

6.

Заустити клавіатурний тренажер та ознайомитися із схемою розташування пальців на алфавітно-цифровій клавіатурі.

 

 

7.

Встановити найнижчий рівень складності друку на літерах основного ряду, приступити до введення запропонованих літер. Результат (швидкість друку) кожної спроби записати у зошит.

8.

Під час роботи потрібно слідкувати за тим, щоб певні конкретні літери натискалися пальцями відповідно до схеми.

По закінченні роботи, показати вчителю свій найкращий результат  роботи в основному ряду .

9.

Вправа Набрати цифри в поданому порядку

123456789 987456321                  159623847

121212121212121212121211212112121212121212121122112211212211221122112211

28286565 58587878 852159 3578951 325897412582384569782465895 132586458 897452

333777591 -3288511    12213789 0987 0986 -98778 = 89768 64758 =-78787746574839

10

.Вправа Набрати цифри в поданому порядку

1234567890 0987654321   123498765

3214569870 0321654987   987412369

1258741   236985 2587456    654789321

3214569   852147 9632597    794613582

11

. 1+2=3     3-2=1 258*456=117648      658*54=29610 5-2=3     8+2=10    564*865=487860 658*36=23688

12

. 5826582315 888858221    11598735  8975498    858879777    852588741 8523145689 897897888    85325689  8523217    885222133    987456528

6336963215886565 99963337775548

5656565487575749 915358787465891

98782587456231111154855556999887721478 7548885485258898778456532122555888789

13

. ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао аоо ао аоао ао ао ао ао ао ао ао ао

ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао 

 

вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл 

 

ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід  

 

фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж  

14

. Набрати текст відповідно Додатку 3.1.

15

. Показати виконану роботу майстру виробничого навчання. Вимкнути ПК.   Привести робоче місце до порядку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            Додаток 3.1.

 

В

имоги до машинописному виконання погодження, відмітка про завірення копій. Прізвище організаційно-розпорядчих документів виконавця і номер його телефону.

враховують особливості широко Якщо документ оформляється не на бланку, то застосовуваних сучасних вітчизняних і машинописним способом оформляються також

зарубіжних друкарських машин зі стандартними реквізити, встановлені ГОСТ 6.39 - 72, в головній характеристиками їх друкуючих елементів. частині документа (тобто реквізити штампа бланка В основу вимог до машинописному оформлення документа).

документів були покладені найбільш раціональні Основні вимоги до документів, оформлюваним правила, що склалися в РФ. машинописним способом, встановлені в ГОСТ 6.38 На друкарській машині оформляють такі - 72, частина 2. реквізити, як адресат, гриф затвердження, назва Для скорочення часу друкування документів виду документа, дата, індекс, посилання на індекс застосовуються табулювання.

та дату вхідного документа, заголовок до тексту, ГОСТ 6.36 - 72 встановив, що для друкування текст, позначка про наявність додатка, підпис, гриф документів використовують вісім стандартних положень табулятора:

0  - межа лівого поля;   4 - після 32 друкованих знаків від межі лівого поля;

1  - після 5 друкарських знаків від межі лівого поля;   5 - після 40 друкованих знаків від межі лівого поля;

2  - після 16 друкованих знаків від межі лівого поля; 6 - після 48 друкованих знаків від межі лівого поля; 3 - після 24 друкованих знаків від межі лівого поля; 7 - після 50 друкованих знаків від межі лівого поля.


Стандартом встановлено, що від 0-го положення табулятора друкують реквізити: найменування установи, найменування міністерства або відомства, організації або підприємства, найменування структурного підрозділу, індекс підприємства, зв'язку, поштова та телеграфна адреса, номер телетайпа (абонентського телеграфу), номер телефону, номер рахунку в банку, код за ЗКПО (для листів), назва виду документа, дату, посилання на індекс та дату вхідного документа, місце складання чи видання, заголовок до тексту, текст (без абзаців), позначку про наявність додатки, найменування посади в реквізиті "підпис", гриф узгодження, завірчий напис "вірно" дату при засвідченні копій. Прізвище виконавця і номер його телефону, позначку про виконання документа і направлення його до справи.

Якщо в тексті документа є примітки або виділена в самостійний абзац посилання на документ, послужив підставою для його видання, то слова "примітка" і "підстава" також друкують від 0-го положення табулятора, а що відноситься до них текст - через один міжрядковий інтервал. З метою одноманітності в оформленні документів текстову частину реквізитів "додаток" і "підстава", "примітка" можна друкувати від 2-го положення табулятора.

1-е положення табулятора використовують для позначення початку абзаців у тексті.

2,3 і 7-е положення табулятора застосовують при друкуванні бланків з трафаретними текстами і складанні таблиць. Крім того, на загальних бланках від 7-го положення табулятора слід розташовувати коди за ОКПО і ОКУД. Від 4-го положення табулятора друкують реквізит "адресат", номер сторінки багатосторінкового документа.

Від 5-го положення табулятора друкують реквізити "гриф обмеження доступу до" і "гриф обмеження доступу до документа ", а також другий ряд грифів узгодження, то вони розташовуються на одному рівні двома вертикальними рядами. У такому випадку перший ряд грифів узгодження розташовується від 0-го положення табулятора, а друге від 5-го положення табулятора.

Від 6-го положення табулятора друкують розшифровку підпису в реквізитах "підпис", "гриф затвердження" посадовою особою, у другому ряді "грифа затвердження" - позначки про завірення копії.

Перед друкуванням того чи іншого документа на друкарській машині встановлюють тільки ті стандартні положення табулятора, які необхідні для групи виготовляються документів, керуючись таблицею.

ГОСТ 6.38 - 72 встановлює також правила установки числа міжрядкових інтервалів при оформленні різних реквізитів документів. При оформленні багаторядкових реквізитів слід використовувати рядка максимальної довжини в межах розмірів, що допускаються ГОСТ 6.39 - 72, наприклад: Заступнику директора ВНИИК з наукової роботи Іванову 0.Л.

103001, Москва, К-1, вул. Миру, 4


При найменуванні посади в реквізиті "підпис": Начальник Управління праці і заробітної плати А.С. Смирнов

В останньому прикладі при оформленні реквізиту, для якого стандартом встановлено лише його початок, загальна довжина реквізитів прийнята такою, щоб залишилося достатньо місця для інших частин реквізиту: "підпис", "особистий підпис", "розшифровка підпису". Початок строк багаторядкових реквізитів має бути вирівняні по одній вертикальній лінії.

При друкуванні документів, що містять на одній сторінці декілька реквізитів, необхідно з числа стандартних вибирати таке поєднання міжрядкових інтервалів, яке вимагатиме мінімальних по тривалості операцій для їх зміни. Відповідно до ГОСТ 6.38 - 72 текст документів на папері формату А4 повинен друкуватися через 1,5 міжрядковий інтервал. Допускається друкування через один міжрядковий інтервал текстів документів формату А5 за ГОСТ 9327-60. Тексти документів, що готували до видання типографським способом, друкують через два міжрядкових інтервалу.

Реквізити (крім тексту), що складаються з кількох рядків, друкують через один міжрядковий інтервал. При цьому складові частини реквізитів "адресат", "гриф затвердження", "відмітка про контроль", "гриф погодження "слід відділяти один від одного 1,5-2 міжрядкові інтервали.

Реквізити відокремлюють один від одного 2-4 міжрядкові інтервали.

З встановленого стандартом числа інтервалів слід вибирати поєднання, що призводять до найменшим витратам праці.

Значення міжрядкових інтервалів, зазначених у графах першими, є кращими. Назва виду документа друкують прописними літерами. Побудова формуляра - зразка організаційнорозпорядчих документів

Важливе завдання, пов'язана з удосконаленням управління, - спрощення роботи з документами, прискорення їх складання та оформлення. Її вирішення значною мірою сприяє створення стандартів уніфікованої системи організаційнорозпорядчої документації - ГОСТ 6.33 - 72 і ГОСТ 6.39 - 72. Вони являють собою звід єдиних науково обгрунтованих правил підготовки і оформлення документів. Впровадження цих стандартів створює необхідні передумови для більш повної уніфікації документів, що, у свою чергу, дозволить їх обробляти в автоматизованих системах управління.

Стандартами встановлюються найбільш загальні правила складання документів, а також машинописного оформлення окремих реквізитів. Тривалий час організаційно-розпорядча документація розвивалася стихійно, що призвело до виникнення безлічі видів і різновидів службових документів, різних способів оформлення окремих реквізитів. ГОСТ 6.39 - 72 поширюється на організаційнорозпорядчу документацію, яка застосовується при оформленні розпорядчої і виконавчої діяльності центральних і місцевих органів державного управління РФ, а також підвідомчих їм підприємств, організацій та установ, і встановлює загальні вимоги до її оформлення, встановлює порядок розташування і межі реквізитів у формулярі - Зразку вимоги до бланків документів. Формуляр - зразок документа - це модель уніфікованої форми документа.

У формулярі - зразку чітко визначені площі для розміщення різних реквізитів документа, як постійних, так і змінних, встановлена довжина реквізитів на робочому полі, а також у службовому полі документа.

Постійна реквізит - це реквізит документа, що наноситься при виготовленні уніфікованої форми документа або бланка документа Змінний реквізит - це реквізит документа, що наноситься при складанні документа. Під довжиною реквізиту розуміється число знаків необхідний для запису його на документі.

 


 

ДНЗ «Золотоніський професійний ліцей»

 

Тема уроку: Відпрацювання швидкості набору під час верстки тексту десятипальцевим методом.

Мета уроку: у процесі виконання роботи удосконавлюва вміння створювати публікації на основі готових текстових документів

з/п

Послідовність дій

1.

Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності видимих пошкоджень, впевнитись, що в моніторі не відбиваються вікна та інші потужні джерела світла.  

2.

Виконувати вправи для зняття втоми під час навчання

3.

Пройти електронний тест з ОП. Результат показати майстру в/н

4.

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті погляд – прямо, відвернувшись від комп’ютера

5.

Заустити клавіатурний тренажер та ознайомитися із схемою розташування пальців на алфавітно-цифровій клавіатурі.

 

 

6.

Набирати та редагувати текст відповідно верстки поданої в додатку 4.1. Кегель 14

7.

Набирати та редагувати текст відповідно верстки поданої статтях газет.

8.

Вирішити електроні тести для закріплення отриманих навиків.

9.

Показати виконану роботу майстру виробничого навчання. Вимкнути ПК.   Привести робоче місце до порядку

 

 

 

 

Додаток 4.1.

Ще 10-15 років назад випуск літератури могли виконувати тільки великі видавництва і типографії, які займали цілі будівлі, а тиражі випускалися сотнями і мільйонами екземплярів. Від здачі рукопису до виходу у світ книги могли проходити місяці і навіть роки. І тільки після появи комп’ютерів відбувся якісний стрибок у розвитку поліграфії. Сучасне обладнання дає можливість оперативно друкувати як великі, так і малі тиражі, потреба в яких постійно росте. 

Процес компонування текстового і графічного матеріалу для публікації в друкарській або електронній формі представляє собою комп’ютерну верстку. Верстальник великих видавництв отримує уже набраний текст і графіку, підготовлену дизайнерами. Його завдання − розмістити матеріал на смузі у відповідності з макетом. В деяких випадках в обов’язки верстальника входить розробка макету, в інших − цим займається дизайнер, а верстальнику потрібно тільки розмістити матеріал. Порядок підготовки видання до публікації складається з таких кроків:

*   Підготовка вихідних матеріалів – включає набір тексту авторського рукопису, підготовка зображення, таблиць і графіків у відповідності до вимог публікації.

*   Вичитка редактором – виконується для загальної оцінки представлених матеріалів, узгодження з автором необхідних виправлень.

*   Розробка макету – виконується дизайнером (верстальником) після узгодження з автором і редактором.

*   Вичитка коректором – проводиться для виправлення граматичних, орфографічних помилок і опечатків. Всі виправлення вносяться оператором або верстальником паралельно з розробкою макету.

*   Верстка – вичитаний і відкоригований матеріал надходить до верстальника, який виконує верстку видання відповідно до макету, після чого виконується друк публікації.

При вивченні теми «Основи технічного редагування та оформлення тексту» учень засвоює основні поняття видавничих систем, виробляє вміння і навички роботи з видавничою програмою, удосконалює техніку роботи при виконанні різноманітної видавничої продукції (статті, буклети, брошури, газети). У процесі виконання робіт учні засвоюють основі правила макетування:

1.   Збирати банк зразків: постійно аналізувати будь-яку дизайнерську роботу, яка опиняється в полі зору з метою добору вдалих і невдалих рішень і виявлення закономірностей сприйняття візуальної інформації.

2.   Складати чіткий план майбутнього видання: необхідно мати чітке уявлення про цілі видання та його головної ідеї, що дозволить створити єдиний стиль оформлення.

3.   Уникати складних рішень: дотримуватися принципу «чим простіше, тим краще». Прості макети, як правило, легше читаються і добре сприймаються. Крім того, у разі створення простого макету менша імовірність помилок.

4.   Прагнути до досягнення відповідності між формою і змістом документа: пам'ятати про те, що головним завданням є, як можна більш ефективно піднести зміст видання.

5.   Враховувати можливості друкарні: на якому обладнанні буде проводитися друк і які прийоми можна застосовувати.

При виконанні видавничої продукції використовується великий об’єм текстової та графічної інформації. Текстова інформація, яка буде використовуватися при макетуванні бажано підготувати заздалегідь. Це можна зробити на заняттях виробничого навчання з теми «Оволодіння технікою професійної роботи з клавіатурою». Під час вибору тексту потрібно враховувати:

-         складність форматування – не всі можливості текстового редактора прийнятні для видавничої програми;

-         розмір і структура – залежать від типу видавничої продукції (великі об’єми для статей, газет, брошур)

-         зміст – бажано, щоб був пізнавальний, виховний, розвиваючий.

Процес макетування не тільки дозволяє здійснювати всебічний розвиток учнів, розвивати в них уміння сконцентрувати свою увагу, аналізувати інформацію, порівнювати її, висловлювати свої думки, а й формує в учнів пізнавальний інтерес, самостійність, творчу активність та відповідальне ставлення до праці, вимагає акуратності та терпіння.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

з/п

Послідовність дій

1.

Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності видимих пошкоджень, впевнитись, що в моніторі не відбиваються вікна та інші потужні джерела світла.  

2.

Виконувати вправи для зняття втоми під час навчання

3.

Пройти електронний тест з ОП. Результат показати майстру в/н

4.

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті погляд – прямо, відвернувшись від комп’ютера

5.

Заустити клавіатурний тренажер та ознайомитися із схемою розташування пальців на алфавітно-цифровій клавіатурі.

 

 

6.

Набирати та редагувати текст відповідно верстки поданої в додатках 5.1, 5.2 .

7.

Набирати та редагувати текст відповідно верстки поданої статтях газет.

8.

Вирішити електроні тести для тематичного оцінювання навчальних досягнень.

9.

Показати виконану роботу майстру виробничого навчання. Вимкнути ПК.   Привести робоче місце до порядку

 

 

 

 

 

 

Додаток 5.1

У наш час бурхливого росту використання інформаційних технологій виникає потреба у великій кількості людей, які володіють умінням і знанням машинопису та діловодства. Ці вміння і знання значно підвищують культуру праці, її продуктивність у багатьох сферах діяльності людини.

Курс «Основи машинопису та діловодства» рекомендовано для вивчення в класах філологічного, суспільно - гуманітарного, технологічного профілів, як спецкурс. 

Викладається курс у 10—11 класах по 1 години на тиждень (всього 70 год.), або 11 класі 2 години на тиждень (70год.).

Метою курсу є формування теоретичної бази знань та практичних навичок використання засобів сучасних інформаційних технологій у повсякденній діяльності працівників середньої управлінської ланки, засвоєння учнями умінь і навичок письма на клавіатурі ПК сліпим десятипальцевим методом, знайомство з умовами і специфікою діловодства.

У 10 класі  вивчаються  основи машинопису. Учні вивчають основні правила оформлення друкованих робіт та відпрацьовують техніку і швидкість друку. Машинопис починається з вивчення та оволодіння десятипальцевим сліпим методом друку. На кінець вивчення курсу учні повинні мати швидкість друку 120—140 ударів на хвилину з високою якістю друкування.

В 11 класі вивчаються основи діловодства. Учні знайомляться з основними видами документів, їх оформленням згідно з державними стандартами та встановленими правилами веденням діловодства в організаціях та установах.

До теоретичної бази знань курсу відносяться: 

 використання персонального комп’ютера та офісної техніки в діловодстві

призначення основних груп клавіш клавіатури, десятипальцевий метод печаті на клавіатурі 

основні операції над текстом за допомогою текстового процесора

 основи діловодства

 правила складання на оформлення документів згідно з державними стандартами та встановленими правилами

*   поняття офіційно – ділової мови та вимоги до мови службових документів, основні можливості роботи з документами

*   правила складання та оформлення організаційно-розпорядних документів, документів по кадрам, довідково – інформаційних документів, особистих офіційних документів

До практичних навичкок використання засобів сучасних інформаційнокомунікаційних технологій передбачаються:

працювати з апартними та прикладними програмними засобами виконувати друкарські роботи сліпим десяти пальцевим методом розраховувати швидкість письма

якісно писати текст протягом визначеного часу

виконувати основні операції над текстом  за допомогою текстового процесора формувати логічну структуру документів

оформляти документи згідно з державними стандартами та встановленими правилами

*   складати та оформляти наказ, витяг з наказу, постанову, розпорядження, інструкцію, положення правила.  складати та оформляти контракт, трудову угоду, заяву, автобіографію, характеристику

*   складати та оформляти довідку, запрошення, оголошення, телеграму, телефонограму, протокол, план, звіт, реферат , рецензію, пояснювальну записку.

 


Додаток 5.2


Основні поняття про документи і діловодство(2 год.)

Документообіг. Поняття документа. Принципи ведення діловодства. Види і групи документів. Реквізити документів, та їх розташування. Вимоги до тексту документів. Оформлення друкованої сторінки. Виготовлення бланку документа.

Учні повинні знати:  класифікацію документів

            правила складання на

оформлення документів згідно з державними стандартами та встановленими правилами  поняття офіційно – ділової мови та вимоги до мови службових документів основні можливості роботи з документами

Учні повинні вміти:

* оформляти документи згідно

з державними стандартами та встановленими правилами

* працювати у текстовому процесорі

* формувати логічну структуру документів Організаційно-розпорядні документи (4 год.)  інформаційного характеру. 

Наказ. Витяг із наказу.

Постанова. Розпорядження.

Інструкція. Положення. Правила. Друкування організаційних документів.

Учні повинні знати:

                         правила складання та

оформлення організаційнорозпорядних документів. Учні повинні вміти:

Друкування документів.

Знімання копій з документів. Учні повинні знати:

 правила складання та оформлення довідково – інформаційних документів,

Учні повинні вміти:

         складати та оформляти довідку, запрошення, оголошення, телеграму,

телефонограму, протокол, план, звіт,

складати та оформляти реферат , рецензію, пояснювальну наказ, витяг з наказу, постанову, розпорядження, інструкцію,            записку. положення правила. Особисті  офіційні документи Документи по кадрам (4    громадян (8 год.) год.)         Заяви громадян з питань

Автобіографія. Заява.    соціального захисту та Характеристика. Виконання         забезпечення. вправ із документів особового         Заяви громадян до районного складу.         (міського) суду.

Учні повинні знати:            Заяви громадян до РАГСа,          правила складання та    житлово-комунальних органів, оформлення документів по        адміністративних органів. кадрам    Друкування особистих

Учні повинні вміти: офіційних документів громадян.

            Складати та оформляти Учні повинні знати: контракт, трудову угоду, заяву,  правила складання та

автобіографію, характеристику.         оформлення особистих

Довідково-інформаційні   Учні повинні вмітиофіційних документів:              документи (8 год.) складати та оформляти

Довідка: призначення,

реквізити, види.                                          заяви з питань

соціального захисту, в Запрошення, оголошення. районні суди, житловоПравила написання. Телеграма.

комунальної, Телефонограма. Протокол. адміністративні органи.

Витяг із протоколу. Документи табличних форм: план, звіт. Інші документи довідково-


Тема уроку: Інструктаж за змістом занять, ОП.  Робота з головним меню, вікном та панелями інструментів у Publisher  Мета уроку: навчити створювати стилі тексту і використовувати їх для форматування публікацій; макетувати обкладинку брошури та друкувати публікації і брошури; у процесі виконання роботи удосконалити вміння створювати публікації на основі готових текстових документів та вставляти зображення в публікацію;

з/п

Послідовність дій

1.

Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності видимих пошкоджень, впевнитись, що в моніторі не відбиваються вікна та інші потужні джерела світла.  

2.

Ознайомитися з презентацією «Робота з головним меню, вікном та панелями

інструментів у Publisher  .ppt.»

3.

Виконувати вправи для зняття втоми під час навчання

4.

Пройти електронний тест з ОП. Результат показати майстру в/н

5.

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті погляд – прямо, відвернувшись від комп’ютера

6.

Запустити клавіатурний тренажер пройти рівень та показати результат майстру.

7.

Набирати та редагувати текст відповідно верстки поданої в додатку.

8.

Пояснення прийомів роботи з приготовленими макетами.

-                      Набирати тест відповідно до макету

-                      Перевіряти правильність верстки

-                      Не допускати граматичних та стилістичних помилок

9.

Завантаження програми. Вікно програми 

Завантажте одним із відомих вам способів програму Microsoft Publisher. 

2.                  Розгляньте головне меню програми. 

3.                  Ознайомтеся з панелями інструментів, які розташовані під меню.  4. Додайте або скрийте панель інструментів (Вид → Панели инструментов → Додати або ж забрати галочку; За допомогою  контекстного меню).

10.

Створення нової публікації. 

1.                  Додайте область задач (якщо вона відсутня) (Вид → Область задач). 

2.                  В області задач Новая публикация клацніть на стрілці Начать с макета. Ви побачите ріні макети публікацій. 

3.                  У вкладці Публикации для печати виберіть Бюллетени. У вікні попереднього перегляду відобразяться макети публікацій. 

4.                  Перегляньте наявні макети публікацій та виберіть один для роботи. 

5.                  Змініть макет публікації. Для цього в області задач виберіть вкладку Макеты публикаций, далі у вікні Применить макет виберіть необхідний макет. 

6.                  Збережіть публікацію у свою папку під іменем Publ_1. 

7.                  У рядку стану здійсніть перегляд сторінок вашої публікації. 

8.                  Видаліть дві сторінки публікації. Для цього необхідно виділити 2 і 3  сторінки, далі вибрати меню Правка → Удалить страницу → вибрати певну сторінку, або за допомогою контекстного меню. 

9.                  Аналогічно ви можете перемістити будь-яку сторінку.

10.              Спробуйте додати нову сторінку Вставка → Страница, або за допомогою контекстного меню. 

11.              На першій сторінці публікації у поле надпису Название бюлетеня введіть назву У пошуках знань. У полі дати і номера введіть дату і номер випуску вашого бюлетеня. 

12.              Усі дані в публікації вводяться у поле Надпис. Це поле можна додати за допомоги меню Вставка → Надпись, або піктограми Надпись на панелі інструментів Рисование.  

13.              Змініть кольорову гаму публікації Формат → Цветовые схемы. Далі у вкладці Применить цветовую схему виберіть певну кольорову схему. 

14.              Аналогічно спробуйте змінити шрифтову схему. 

15.              Задайте фонову заливку до сторінок публікації Формат → Фон, . 

16.              Створіть публікацію з двох сторінок про ваше навчання у Вузі. 

17.              В публікацію можна вставляти різні об’єкти (малюнки із колекції картинок, із файлів, фотографії, авто фігури, об’єкти WordArt, створені у текстовому процесорі

MS WORD діаграми, кросворди і т.д.)        18. Збережіть зміни. 

11.

Створіть бюлетень на довільну тему використовуючи головне меню

12.

Створіть буклет на довільну тему використовуючи головне меню. Зраз

13.

Показати виконану роботу майстру виробничого навчання. Вимкнути ПК.   Привести робоче місце до порядку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Робота з графічними примітивами в MS Office Publisher. Завантаження і макетування тексту.

Мета уроку: поглибити знання про графічні примітиви та навчитися будувати графічні примітиви, завантажувати та макетувати.  

 

з/п

Послідовність дій

1.

Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності видимих пошкоджень, впевнитись, що в моніторі не відбиваються вікна та інші потужні джерела світла.  

2.

Ознайомитися з презентацією Графічні примітиви  .ppt.

3.

Виконувати вправи для зняття втоми під час навчання

4.

Пройти електронний тест з ОП. Результат показати майстру в/н

5.

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті погляд – прямо, відвернувшись від комп’ютера

6.

Запустити клавіатурний тренажер пройти рівень та показати результат майстру.

7.

Набирати та редагувати текст відповідно верстки поданої в додатку.

8.

Пояснення прийомів роботи з приготовленими макетами.

-                      Набирати тест відповідно до макету

-                      Перевіряти правильність верстки

-                      Не допускати граматичних та стилістичних помилок

9.

Завантаження програми. Вікно програми 

Завантажте одним із відомих вам способів програму Microsoft Publisher. 

2.                  Розгляньте головне меню програми. 

3.                  Ознайомтеся з панелями інструментів, які розташовані під меню.  4. Додайте або скрийте панель інструментів (Вид → Панели инструментов → Додати або ж забрати галочку; За допомогою  контекстного меню).

 

 

10.

Створення нової публікації. 

Оформіть фон сторінки використовуючи графічні примітиви. Наприклад:

11.

За поданим зразком зобразити малюнок, використовуючи інструменти графічного редактора. Розфарбувати самостійно. Роботу збережіть в своїй папці

12.

Відкрийте пусту публікацію та надрукуйте інформацію запропоновану викладачем, а саме: «Поради по макетуванню» відповідно до зразка:

ПОРАДИ ПО МАКЕТУВАННЮ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Створіть банк зразків. Коли ви читаєте журнали, книги, газети, річні звіти, переглядаєте рекламні листівки і брошури збирайте зразки особливо вдалих і невдалих рішень. Складайте їх у двох папок, озаглавлені «Гарні» і «Погані», відзначаючи, що чи добре погано в даному макеті. Нагромадивши досить матеріалу, ви відчуєте себе набагато впевненіше в області технічного і художнього редагування. 

 

Ваш макет повинний створювати чітке представлення про характер документа. Якщо ви компонуєте рекламне повідомлення про продукт, то нехай ваш макет виглядає як реклама, а не як науковий трактат.

 

Не намагайтеся охопити неосяжне. Наприклад, ви можете розмістити на одній смузі 30 стовпчиків тексту, але хто стане їх читати? Загальне правило: не використовуйте більше трьох спеціальних типографських ефектів на розвороті з двох смуг. 

 

 

 

Складіть план майбутнього документа. Ніж простіше, тим краще. Дотримуючи цього правила, зробите менше помилок. Крім того, прості макети виглядають чіткіше, краще читаються і забезпечують концентрацію уваги читачів. 

 

 

 

13.

Виберіть текст на пів сторінки та заповніть ним один з блоків для надпису. Для цього виберіть Бюлетень. А в Інтернеті знайдіть текст на тему: «Мова українська, рідна, солов’їна» При необхідності з’єднуйте або роз’єднуйте блоки для надпису.

Роботу збережіть в своїй папці

14.

У вкладці Публикации для печати виберіть Вітальна листівка. Підберіть текст для привітання та оформіть використовуючи шрифти та кольорову гаму. 

15.

Показати виконану роботу майстру виробничого навчання. Вимкнути ПК.   Привести робоче місце до порядку

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Використання стилів сторінок та публікацій. Взаємне розташування об’єктів на макеті. Мета уроку: навчитися використовувати стилі сторінок та публікацій при оформленні різного роду документів та навчитися взаємно розташувати об’єкти на сторінці та створювати картинки згідно зразка і робити надписи на малюнках

 

з/п

Послідовність дій

10.

Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності видимих пошкоджень, впевнитись, що в моніторі не відбиваються вікна та інші потужні джерела світла. 

11.

Виконувати вправи для зняття втоми під час навчання

12.

Пройти електронний тест з ОП. Результат показати майстру в/н

13.

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті погляд – прямо, відвернувшись від комп’ютера

14.

Використовуючи певний стиль оформіть Запрошення на конференцію, яка буде проходити на тему: «Інформаційні технології в житті молоді».

Роботу збережіть в своїй папці

15.

Використовуючи певний стиль оформіть Запрошення на весілля. Порівняйте його із запрошенням на конференцію. Опишіть чи мають вони якісь відмінності.

16.

Створіть прас лист продукції, яку випускає ваше підприємство використовуючи стилі описані в теоретичному матеріалі (введіть 5 видів продукції)

17.

Виберіть текст на одну  сторінку та малюнок, який буде відповідати змісту тексту. Розташуйте текст і малюнок:

1.     Навколо рамки;

2.     По контуру;

3.     За текстом;

4.     Перед текстом; 

5.     У тексті ;

6.     Текст обтікає

1)                Виділите малюнок або графічний об’єкт

2)                У меню Формат виберіть команду, що відповідає типу виділеного об’єкта (Автофигура, Малюнок), а потім – вкладку Положення.

3)                Виберіть потрібний тип обтікання.

18.

Перша картинка є растровим зображенням кукурудзи (JPEGформат) тобто оригіналом, друга картинка є взяттям градієнта першої після деякого згладжування. Створіть згідно зразка. Зразок

 

 

День урожаю

 

19.

Виберіть чисту публікацію. На ній розмістіть чотири об’єкти у чотирьох кутах сторінки та зв’яжіть їх між собою.

20.

Показати виконану роботу майстру виробничого навчання. Вимкнути ПК.   Привести робоче місце до порядку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Створення фреймів. Робота з таблицями.  Мета уроку: навчитися створювати фрейми, оформляти використовуючи кольорову гаму, шрифти та об’єкти, задавати фон фреймів.

 

з/п

Послідовність дій

1.

Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності видимих пошкоджень, впевнитись, що в моніторі не відбиваються вікна та інші потужні джерела світла. 

2.

Виконувати вправи для зняття втоми під час навчання

3.

Пройти електронний тест з ОП. Результат показати майстру в/н

4.

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті погляд – прямо, відвернувшись від комп’ютера

5.

Створити сторінку з фреймами у MS WORD згідно зразка. На назви міст зробіть гіперсилки. Назви міст у лівому фреймі, інформація про місто відкривається у правому фреймі

 

 

Ужгород

Київ

Львів

Парож

 

Ужгород  -  це … (знайдіть в мереж і Інтернет цікаву інформацію про Уж город та інші міста України або світу)

… 

 

6.

Перегляньте структуру сайту Перечинського професійного ліцею. Схематично замалюйте які і скільки фреймів використано на головній сторінці сайту

 

 

7.

Створення простої сторінки з фреймами

Побудуємо сторінку з двома фреймами. Задамо зліва фрейм змісту з заголовками статей, а справа помістимо сторінку із самими статтями.

Зробимо так, що коли користувач клацає мишкою на посиланні в тій частині екрана, де знаходиться зміст, сама стаття з'являється в правому фреймі. Це основний, найбільше поширений засіб використання фреймів.

Завдання фреймової структури

Для початку ми повинні уявити собі загальний вид сторінки - де і якого розміру будуть фрейми. Потім можна подумати про їхній зміст. Нижче приводиться код простої фреймової структури з використанням тега <FRAMESET>. 

 Зверніть увагу: сторінка з фреймовою структурою не містить тега <BODY>. В Блокноті введіть даний приклад і перегляньте роботу фреймів

Приклад

<HTML>

<HEAD> <TITLE>Приклад фреймів</ТІТLЕ> </HEAD>

<FRAMESET COLS="25%, 75%"

<FRAME SRC="a.html">

<FRAME SRC="b.html" NAME="main">

</FRAMESET> <N0FRAMES>

Ви бачите цю сторінку браузером не підтримуючим фрейми. </NOFRAMES> </HTML

8.

Завдання

Створити Web- сторінку з використанням фреймів одним із відомих вам способів згідно зразка ( за допомогою MS WORD, MS Publisher або мовою HTML)

 

 

 

Роботу збережіть в своїй папці

9.

Створити Web- сторінку з використанням фреймів одним із відомих вам способів ( у програмах MS WORD, MS Publisher або мовою HTML).  Наповніть Web сторінку інформацією. Оформіть, використовуючи кольорову гаму, шрифти та рисунки.

 

 

Назва сайту

 

Основні розділи сайту

 

 

Головна сторінка

АНОНС

10.

Показати виконану роботу майстру виробничого навчання. Вимкнути ПК.   Привести робоче місце до порядку

 

 

з/п

Послідовність дій

1.

Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності видимих пошкоджень, впевнитись, що в моніторі не відбиваються вікна та інші потужні джерела світла. 

2.

Виконувати вправи для зняття втоми під час навчання

3.

Пройти електронний тест з ОП. Результат показати майстру в/н

4.

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті погляд – прямо, відвернувшись від комп’ютера

5.

Складіть лист  на придбання у видавництві навчальних посібників:

«Українське ділове мовлення», «Комп’ютерна графіка» та ін.

Складіть лист – подяку своїм батькам від імені класного керівника

6.

Набрати текст ділових листів на окремих сторінках у відповідності до зразку. 

Застосувати шрифтові схеми до різних листів, такі як Граненая, Декоративная, Диктовка. 

Ось, наприклад, лист із проханням про направлення спеціалістів для проведення важливих робіт:

 

Шановні ______________________________!

 

Ви, мабуть, уже знаєте, що наша компанія розпочала будівництво гальванічного цеху нового зразка. Однак, на жаль, у процесі роботи виявилося, що ми не маємо достатньої кількості фахівців для його випробування та експлуатації. Ось чому ми звертаємось до вас із проханням допомогти нам із підготовкою відповідних кваліфікованих кадрів.

 

У зв’язку з цим просимо відрядити до нас кількох досвідчених спеціалістів, які б могли провести курс навчання на місці й, можливо, дали б нам деякі практичні рекомендації.

 

Сподіваємось, що ви не відмовитесь допомогти нам.

 

Наперед вдячні______________

 

(підпис)

 

 

7.

Супровідні листи надсилаються разом із комерційними чи іншими документами (рахунком-фактурою, накладними, чеками) або ж при пересиланні креслень, каталогів, проспектів, прейскурантів, буклетів зразків нових товарів тощо й покликані інформаційно супроводжувати їх. Інколи вони є своєрідною констатацією факту надсилання: вам надіслано (що саме, у якій кількості, з якою метою).

 

 

Шановні_________________ !

 

Як і було домовлено, надсилаємо вам копії двох накладних (№___ та №____ ) та чек на оплату__________ . Просимо підтвердити їх отримання.

 

Залишаємося з повагою ______________

 

(підпис)

 

Шановні_________________ !

 

Надсилаємо вам детальний перелік нашої нової продукції. Просимо уважно ознайомитися й визначити відповідність пропонованих товарів вашим торговим планам.

 

З повагою____________

 

8.

Набрати лист відповідно Додатку 10.1.

9.

Створити публікацію для друку (выбрать Публикация для печати – БланкиВикторианский, Геометрия, Квадрант або інший). Скопіювати створені раніше листи на ці бланки у відповідності. Змінити шрифтові та кольорові схеми. Самостійно створити за допомогою графічного редактора і добавити у публікацію емблеми підприємств. Виконати найбільш оптимальне розміщення елементів макету. 

 

10.

CСтвоити резюме выдповыдно Додатку 10.2

11.

Показати виконану роботу майстру виробничого навчання. Вимкнути ПК.   Привести робоче місце до порядку

 

 

 

 

 

 

Додаток 10.1

 

 

АТ «Імпульс»      Генеральному директорові 117244, Москва, вул. Городна, д.4       ВАТ «Каскад»  тел.141 80 41, факс 141 80 42    панові Васильеву Д.С.

 ОКПО 12345678   ___________№_____________  На № 01-03-16 от 20.01.98

 

 

 Про співпрацю

Шановний Дмитро Сергійович!

 

Дякую Вам за інтерес, проявлений до нашої фірми і продукції, що випускається нами.

 

Розглядаючи ВАТ «Каскад» як постійного і надійного партнера, фахівці нашої фірми з усією відповідальністю підійшли до вивчення Вашої пропозиції. Результати проведених нами досліджень дозволяють достатньо упевнено констатувати: реалізація проекту має серйозні комерційні перспективи.

 

До мого великого жалю, ми не зможемо почати постачання продукції до липня 1998 року, оскільки до цього терміну зв'язані певними договірними зобов'язаннями.

 

Дуже розраховую на Ваше розуміння даної ситуації і сподіваюся, що ми зможемо повернутися до продовження діалогу. 

            

З повагою!  

Директор А.А. Петров

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 10.2

 

 

 

 

Тема уроку: Макетування візитної картки.

Мета уроку: навчитися створювати візитні картки  

 

з/п

Послідовність дій

1.

 Перевірити порядоквпевнитись, що в моніторі не відбиваються вікна та інші потужні джерела світла.  на робочому місці, переконатись у відсутності видимих пошкоджень,  

2.

 Виконувати вправи для зняття втоми під час навчання

3.

Накреслити макет візитної картки.  

4.

 Створити візитні картки собі, своїм друзям та рідним засобами MS PublisherПорівняти візитні картки зроблені в MS WORD та в MS Publisher                                          

5.

Створити зразки  візитних карток для представників різних професій:

 Вчитель;

 Лікар;

     Швачка;Бухгалтер;

 Продавець (продовольчих товарів, будівельних товарів чи квітів);  Перукар;

 

6.

Створити візитку відповідно зразка

7.

Створити каталог візитних карток . Підібрати логотипи для різного роду  занять та професій. Вибрати для каталогу три професії і на кожну професію

створити три візитні картки

8.

 Підготувати до друку свою візитну картку. Надрукувати візитні картки на одному аркуші формату А4.  Візитки порізати згідно ліній відрізу.

9.

 Показати виконану роботу майстру виробничого навчання.Вимкнути ПК.   Привести робоче місце до порядку                                                               

 

 

 Тема уроку:  Створення оригінал-макету буклету.  Макетування місцевої газети .

Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів. Мета уроку: пошук та підбір інформації засобами Інтернет для газети, навчитися макетувати газету та підбирати необхідний матеріал для статей, оформляти сторінки  газети, підготовляти газету для друку, друк газети.

з/п

Послідовність дій

1.

Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності видимих пошкоджень, впевнитись, що в моніторі не відбиваються вікна та інші потужні джерела світла. 

2.

Виконувати вправи для зняття втоми під час навчання

3.

Пройти електронний тест з ОП. Результат показати майстру в/н

4.

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті погляд – прямо, відвернувшись від комп’ютера

5.

Виберіть макет Буклету у публікаціях для друку і для нього підберіть текстову та графічну інформацію  про рідний край:

 Історичну довідку;

 Відомі люди краю;

 Економічний розвиток; 

 Культурний розвиток;

 Розваги;

 Веселі історії, тощо

Підбираючи матеріал для буклету не забувайте вказувати авторів та джерело походження. Привласнення чужої інтелектуальної власність  називається плагіатом і є протизаконно.  Матеріал збережіть в папці під назвою Буклет

6.

Створити публікацію для друку (вибрати Публикация для печати – Буклет). Відкрийте буклет,  який ви обрали і заповніть першу сторінку, використовуючи матеріали підібрані на попередній лабораторно – практичній роботі

7.

Для роботи над буклетом можна вибрати наступні теми:

1.     Дорога до істини;

2.     Як знайти та не загубити талант;

3.     Вибір виду діяльності на селі: поради та застереження;

4.     Роботи за кордоном: міфи та реальність;

5.     Секрети успіху ділової жінки;

6.     Жіноче лідерство та гендерна рівність;

7.     Замки Закарпаття;  

8.     Мій рідний дім, моя безпека;

9.     Інформаційні технології в житті сучасної людини; 10. Комп’ютер це добро чи зло?

8.

Оформлення буклету про рідний край

9.

На аркуші паперу схематично зобразіть макет вашої газети, яка буде складатися з чотирьох сторінок, вказавши:

 назву газети;  мету або девіз;  заголовки основних статей.

Скористайтеся темами та статтями газети «Ліцей»

10.

Оберіть верстку газети з Додатка 12.1. Підберіть матеріал для статей та ілюстрацій для своєї газети. Матеріал збережіть в папці «Газета»

11.

В публікації для друку (Publications for Print)  виберіть публікацію для створення газети -  Газета (Newsletters). Оформіть першу сторінку газети використовуючи матеріал, який ви підібрати на попередній лабораторно -практичній роботі

12.

Відкрийте публікацію під назвою своєї газети та оформіть другу сторінку газети використовуючи матеріал, який ви підібрати для роботи над газетою

13.

Відкрийте публікацію під назвою своєї газети та оформіть третю сторінку газети використовуючи матеріал, який ви підібрати для роботи над газетою

14.

Відкрийте публікацію під назвою своєї газети та оформіть четверту сторінку газети використовуючи матеріал, який ви підібрати для роботи над газетою

Підготуйте газету до друку, та надрукуйте перший екземпляр. 

15.

Вирішити електроні тести для тематичного оцінювання навчальних досягнень.

16.

Показати виконану роботу майстру виробничого навчання. Вимкнути ПК.   Привести робоче місце до порядку

 

 

 

 

 

Додатка 12.1.

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

 

1.       Верлань А.Ф., Апатова Н.В. Інформатика: Підруч. Для учнів 10-11 кл. серед. Загальноосвіт. Шк.- К.: Форум, 2001. – 255 с.

2.       Глинський Я. М. Інформатика: 10-11 класи: Навч. Посіб.: у 2 ч. – Ч.2. Алгоритмізація і програмування: 8-ме вид. – Львів: СПД Глинський, 2008. – 256 с.

3.       Гуржій А.М. та інші Інформатика та інформаційні технології: Підручник для учнів професійно-технічних навчальних закладів. – Харків: 2003. – 352с.

4.       Морозе Н.В. та інші Інформатика:  Підручник для учнів 10 кл. загальноосвіт. Навч. Закл.: рівень стандарту – К.: Школяр, 2010.-304 с.: іл.

5.       http://www.lnu.edu.ua/faculty/jur/publications/visnyk34/Visnyk%2034_P3_01 _Baranjuk.pdf  

6.       http://www.uapedia.com.ua/?p=661  

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Губська Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мартинов Олег Єгорович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
26 березня 2019
Переглядів
4779
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку