Пам`ятка-буклет "Особливості адаптації шестирічних першокласників до шкільного життя."

Про матеріал
Дана розробка може використовуватись як консультація для батьків у інформаційних куточках, так і пам`ятка до батьківських зборів. Початок навчання дитини в першому класі - складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став школярем.
Перегляд файлу

 

Початок навчання дитини в першому класі - складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став школярем.

 

3 рівні адаптації дитини до школи:

 

Високий рівень адаптації.

Першокласник позитивно ставиться до школи: правила і вимоги сприймає адекватно; навчальний матеріал засвоює легко; глибоко і повно оволодіває програмовим матеріалом, розв'язує ускладнені задачі, чемний, уважно вислуховує вказівки, пояснення вчителя; доручення виконує охоче й сумлінно, без зовнішнього контролю; виявляє високу зацікавленість до самостійної навчальної роботи, готується до всіх уроків; має у класі позитивний статус.

 

Середній рівень адаптації.

Першокласник позитивно ставиться до школи: відвідування уроків не викликає в нього негативних переживань, розуміє навчальний матеріал, коли вчитель пояснює його досить детально і наочно; засвоює основний зміст програми з усіх предметів, самостійно розв'язує типові задачі; зосереджений і уважний під час виконання завдань, доручень, вказівок учителя, разом з тим потребує контролю з боку дорослого; зосередженим буває тільки тоді, коли робить щось цікаве для себе; доручення виконує сумлінно; дружить з багатьма однокласниками.

 

Низький рівень адаптації.

Першокласник негативно або байдуже ставиться до школи: часто скаржиться на здоров'я, погане самопочуття, пригнічений настрій; спостерігаються порушення дисципліни; матеріал, який пояснює вчитель, засвоює фрагментарно; самостійна робота з підручником викликає труднощі, під час виконання самостійних завдань не виявляє до них інтересу; може зберігати працездатність і увагу за наявності тривалих пауз для відпочинку; доручення виконує під контролем і без особливого бажання; пасивний, близьких друзів не має, знає імена й прізвища лише частини однокласників.

 

Види адаптацій

- фізіологічна адаптація дітей (у вересні хворіють більшість дітей, деякі скаржаться на втому, головний біль);

 

- Соціально-психологічна адаптація полягає в освоєнні нового соціального статусу «учень»;

 

- Біологічна адаптація  це пристосування до нового режиму навчання й життя;

 

- Психологічна адаптація  це входження до нової системи вимог, пов’язаних з виконанням навчальної діяльності;

 

- Соціальна адаптація  це процес входження до учнівського колективу.

 

Причини дитячого

«НЕ ХОЧУ В ШКОЛУ!»

 

1.Відсутність позитивної установки дошкільного життя (батьки залякують школою).

2.Не сформованість продуктивних форм спілкування з ровесниками (комунікативні труднощі).

3.Незнання вчителем індивідуально-психологічних особливостей дитини, авторитарний характер педагогічної діяльності вчителя.

4.Невідповідність режиму, методів виховання і в школі.

5.Недостатній інтелектуальний розвиток дитини, відсутність допомоги з боку батьків і вчителя.

Як допомогти першокласнику звикнути до школи

 

  1. Дитина потребує пильної уваги, підтримки, присутності і контролю близьких людей.
  2. Не відмовляйтеся від проводів першокласника до школи.
  3. У кожної особистості має бути свій простір, потрібно організувати робоче місце.
  4. Окремої уваги заслуговує режим дня.
  5. Заплануйте час для обов'язкової прогулянки. У першокласника повинно залишатися достатньо часу для ігрових занять.
  6. Підтримайте першокласника в його бажанні добитися успіху.
  7. Батьки повинні бути в курсі всього, що відбувається в школі.
  8. Не втручайтеся у справу, якою зайнята дитина, якщо вона не просить допомоги.
  9. Будьте суворі, але справедливі і доброзичливі.
  10. Не треба ставити ніяких умов. Бажання вчитися повинно постійно залишатися загальною необхідністю.
  11. Якщо вас щось турбує не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.
  12. Поважайте думку першокласника про свого педагога.

 

 

Тільки безумовне сприймання дитини батьками, розуміння та підтримка в складних ситуаціях створюють відчуття захищеності, внутрішнього комфорту дитини.

 

 

 

 

 

Приймати дитину - означає любити не за те, що вона гарна, розумна, здібна, відмінник, помічник і так далі, а просто за те, що вона є!

 

 

Чому більшості шестирічок складно адаптуватися до школи?

 

Особливості адаптації шестирічних першокласників до шкільного життя.

 

/Консультація для батьків/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗДО №7 «Дюймовочка»

вихователь-методист

 

 

docx
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку