Пам'ятки для батьків щодо виховання дітей

Про матеріал

Гарна батьківська сім'я – фундамент гарної сім'ї дочки чи сина. В хороших батьків найчастіше ростуть хороші діти. Саме від батьків в першу чергу залежить, якими виростуть їх діти, яку лінію поведінки виберуть, яким змістом наповнять своє життя.

Дитина – дзеркало батьків. Дитинство , дитячий світ – це світ особливий. Щоб мати доступ в цей казковий палац на ім'я «Дитинство», батьки повинні перевтілитись, стати, певним чином, дитиною – і тільки за цієї умови їм доступна буде мудра влада над дитиною – людиною.

Перегляд файлу

 

 

 

               Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться  ненавидіти.

               Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться агресивності.

               Якщо дитину висміюють , вона стає замкнутою.

               Якщо дитина росте у докорах, вона вчиться жити з почуттям вини.

              Якщо дитина живе в терпимості, вона вчиться сприймати  людей.

               Якщо дитину заохочують, вона вчиться вірити в себе.

               Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною.

               Якщо дитина росте серед чесності, вона вчиться бути справедливою.

               Коли дитина живе у безпеці, вона вчиться вірити в людей.

               Якщо дитину підтримують, вона   вчиться цінувати себе.

               Коли дитина живе в розумінні та  доброзичливості,

                 вона вчиться   знаходити любов у цьому світі.

 

 

 

 

 

                                                   

 

 

  • Немає нездібних – є ті, хто опановує по-іншому!
  • Немає імпульсивних – є безпосередні!
  • Немає агресивних – є напористі!
  • Немає повільних — є розважливі!
  • Немає ледачих — є розслаблені!
  • Немає боязких — є обережні!
  • Немає гіперактивних — є енергійні!
  • Немає незрілих — є ті, які розквітають пізно!
  • Немає дратівливих — є чутливі!
  • Немає впертих — є наполегливі!

 

 

 

 

 

 

 

                       

 

 

                              

 

МОЖЛИВІ ПРИЧИНИ УТРУДНЕНЬ У НАВЧАННІ ДІТЕЙ

 

  1. Дитина нездорова.
  2. Учень швидко стомлюється, а регулювати свій темп неспроможний.
  3. Батьки не вміють допомогти учневі або ставляться до нього як до дорослого (пояснять один раз, вважаючи, що цього досить) або як до малюка – повторюють те саме безліч разів.
  4. Дорослі не вміють зацікавити  дитину навчальною працею як захопливою грою.
  5. Дитина не в змозі уважно працювати в школі і вдома, оскільки навчальна завантаженість для неї непосильна (не вироблені навики навчання).
  6. Батьки надто при згнічують учня погрозами і покараннями. Не вміють своєчасно схвалити і підбадьорити маленьку людину.
  7. Дорослі не вміють чітко пояснювати, давати ділові поради.

 

 

 

 

 

        

    ЩО  ДОПОМАГАЮТЬ  ДІТЯМ  УЧИТИСЯ

 

  1. Намагайтеся займатися з дитиною так, щоб вона не нудьгувала під час занять.
  2. Повторюйте вправи. Розвиток розумових здібностей дитини визначають час і практика. Якщо якась вправа не виходить, зробіть перерву, поверніться до неї пізніше або запропонуйте дитині легший варіант завдання.
  3. Не виявляйте зайвої тривоги з приводу недостатніх  успіхів і незначного просування або навіть деякого регрессу вашої дитини.
  4. Будьте терплячими, не поспішайте, не давайте дитині завдань, що виходять за межі її інтелектуальних можливостей.
  5. У заняттях з дитиною треба знати міру. Не змушуйте дитину виконувати вправу, якщо вона весь час крутиться, стомилася, неврівноважена. Спробуйте визначити межі витривалості дитини, збільшуйте тривалість занять щоразу на невеликий відрізок часу.
  6. Бажано використовувати ігрову форму занять, оскільки діти погано сприймають чітко регламентовані, повторювані, монотонні заняття.
  7. Уникайте несхвальної оцінки, знаходьте слово підтримки, частіше хваліть дитину за терпіння, наполегливість тощо. Ніколи не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Формуйте в неї впевненість у своїх силах, високу самооцінку.

 

 

 

 

 

Шановні батьки, беріть активну участь у формуванні читацьких інтересів та культури читання вашої дитини

/Files/images/sobranie.jpg1) Як тільки ваша дитина навчиться читати, познайомте її з першою книжкою для самостійного читання.

2) Поцікавтесь, чи зрозуміла дитина прочитане.

3) Обговоріть з нею книжечку.

4) Поясніть незнайомі слова і розкажіть про словники.

5) Поясніть, що є ще багато цікавих книжечок і навіть цікавіших.

6) Контролюйте тематику читання. Обговорюйте з дитиною книги. Це допоможе вам стати щирими друзями.

7) Коли радите дитині прочитати якусь книжку, то знайдіть час прочитати її самим - тоді ви зможете доторкнутися до внутрішнього світу вашої дитини.

8) Наштовхніть дитину на думку, що треба самому пробувати щось творити. Це надасть вашій дитині впевненості у собі. А ще - це буде своєрідними уроками спілкування.

9) При обговоренні прочитаного не наполягайте на своїй думці.

10) Створіть власну домашню бібліотеку.

11) Вчіть поважати будь-яку книгу - цікаву чи нецікаву - це як повага до іншої думки.

12) Виховуйте у своїх дітей бережливе ставлення до книг. Якщо книга «захворіла» - допоможіть дитині відремонтувати її. Покажіть як правильно це зробити.

Пам'ятайте! 
Ви являєтесь прикладом для своєї дитини
 

/Files/images/читання.jpg

 

 

 

 

Десять порад,

як зацікавити дитину читати

1. Як можна частіше читайте вголос своїй дитині, якщо вона ще не вміє читати. Виховуйте дітей через казку. Пам'ятайте, що привчаючи дитину згадувати казку, звертаючи її увагу на з'ясування причин і наслідків хороших і поганих вчинків, ви навчите її відрізняти добро від зла, покажете всю силу добра і його творчу природу.

2. Розмовляйте з дитиною про прочитане. Цікавтесь її роздумами про книгу. Пофантазуйте разом з нею.

3. Грайте з дитиною у персонажі улюблених книг. Адже саме у грі прищеплюється дітям любов до мистецтва літератури, музики, природи, самої людини в усіх проявах її душі.

4. Обладнайте для вашої дитини книжкову поличку. Нехай там будуть книги різних напрямків. Вона сама визначить, що для неї цікаво.

5. Ніколи не примушуйте дитину читати, якщо вона не хоче цього робити. Такими діями ви можете відвернути дитину від читання. Пам'ятайте, тільки терпінням і любов'ю можна досягти більшого, ніж силою.

6. Частіше розповідайте дитині про книгу, яку прочитали самі так, щоб вона зацікавилася нею. Щоб у дитини з'явилося бажання самій прочитати цю книгу.

7. Якщо дитина, прочитавши книгу, хоче щось намалювати по слідах прочитаного, допоможіть їй. Розвивайте в ній уміння бачити, відчувати, розуміти і створювати прекрасне у житті.

8. Якщо у вашої дитини виникло якесь питання, то за відповіддю звертайтеся до книг. Тільки в книзі ви знайдете повну інформацію про все, що вас цікавить. Книга вчила і продовжує вчити людину жити, збагачує її розум знаннями, а знання - джерело багатства.

9. Час від часу ведіть записи про прочитане. Давайте можливість своїй дитині самій описувати свої враження та оригінальні думки про прочитане.

10. Запишіть дитину до бібліотеки. Поради бібліотекаря допоможуть вам і вашій дитині.

 

Робіть читання радісним

Кажуть, що коли дитина любить читати, то боротьба наполовину виграна. Отже, робіть читання приємним для своїх дітей. Яким чином?

По-перше, обмежте час на телевізор, бо він майже завжди здобуватиме перевагу над читанням. 

По-друге, створіть придатну для читання атмосферу: спокій і затишне місце, скажімо особисту бібліотечку з добрим освітленням, і заохочуйте до читання.

По-третє, не змушуйте до нього. Робіть матеріал для читання доступним і шукайте слушної нагоди для цього, але нехай дитина сама розвиває бажання читати.

 

/Files/images/Deti(1).png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як обговорювати з дитиною прочитане?

1. Виясніть перед читанням чи після читання незрозумілі для дитини слова.

2. Запитайте, чи сподобалось дитині прочитане. Чим?

3. Що нового дізналася?

4. Попросіть розповісти про головного героя, головну подію.

5. Які слова і вислови запам'ятались?

6. Чому навчила книга?

7. Запропонуйте дитині намалювати малюнок до епізоду, який найбільше сподобався, запам'ятався. Вивчить напам'ять уривок (якщо це вірш).

Поради батькам щодо виховання 
інтересу до читання у дітей

  •                       Читайте вашій дитині поштові листівки, газети, інструкції на коробках із під солодощів. Це дуже важливо для дитини.
  •                       Доки дитина росте, показуйте їй малюнки та збірки оповідань. Кольори і форми вразять її, а слухання веде до вивчення.
  •                       Регулярно відвідуйте бібліотеку. Дозволяйте дітям самостійно вибирати книги.
  •                       Читання перед сном повинно стати регулярною сімейною традицією.
  •                       Пам'ятайте про поезію! Короткий вірш - це найкращий спосіб привернути увагу на деякий час.
  •                       Заохочуйте дітей до читання вголос у той час, коли ви готуєте, прасуєте, шиєте, займаєтесь пранням білизни.
  •                       Використовуйте телебачення, щоб привернути увагу до читання. Більше читайте про людей, країни і різні речі, котрі зацікавили вашу родину після перегляду телепередач.
  •                       Тримайте вдома безліч матеріалів для читання. Дитячу літературу зберігайте на нижніх полицях, щоб діти могли її легко дістати.
  •                       Нехай ваша дитина побачить вас за читанням.
  •                       Розмовляйте стосовно того, про що читаєте.
  •                       Даруйте книги дітям цим ви даєте зрозуміти, що книги особливі. Ніколи не пізно заохотити дитину до читання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розкажіть своїм дітям про переваги читання

Читання стимулює уяву. Телевізор думає за вас. Він подає вже все готове: вирази обличчя, відтінки голосу та сцену.
Коли ж ви читаєте, то самі підбираєте дійових осіб, ставити сцену й керуєте діями. Людина має більший контроль над інформацією, коли читає книжку, аніж коли дивиться якусь телепередачу. Як спостеріг доктор Бруно Бетельгайм, «телевізор полонить уяву, однак не випускає її зі свого полону. Добра книжка одночасно і стимулює розум, і дає йому волю».

Читання розвиває вміння говорити. Читання вимагає й розвиває вміння говорити, воно тісно пов'язане з мовою та письменністю. Один шкільний вчитель з Англії каже: «Безперечно, успішність учня великою мірою залежить від його лексикону: як від того, скільки він розуміє з прочитаного, так і від того, як він міркує, коли пише; окрім читання, не існує іншого способу збагачення лексикону».

Читання виховує терпіння. На екрані телевізора лише може змінитися тисяча картин, не даючи глядачеві багато часу для аналізу побаченого. Така техніка буквально програмує коротку стійкість уваги. Деякі вивчення показують зв'язок між надмірним проведенням часу біля телевізора з імпульсивністю рішень та непосидючістю дітей і дорослих.

Читання вимагає терпіння. Речення, абзаци та сторінки минають одні за одними, і все проходить логічно, далеко та інтуїтивно. Читачу слід своїм власним темпом тлумачити прочитане, оцінювати його та роздумувати над ним. 
Читання є складним процесом розшифровування інформації, що вимагає (і розвиває) терпіння.


                                          «Як захопити дитину читанням»

1. Показуйте дитині, що читання вголос приносить вам задоволення. Не бубніть, начебто відбуваєте давню, набридливу повинність. Дитина це відчує і втратить цікавість до читання.

2. Під час читання зберігайте візуальний контакт із дитиною. Так вона відчуває, що питання звернене до неї, а ви побачите, які почуття викликає у неї те, про що ви читаєте.

3. Модулюйте свій голос: читайте то швидше, то повільно, то голосно, то тихо.

4. Скорочуйте текст, якщо він занадто довгий.

5. Читайте вголос чи переказуйте дитині книги, які особисто вам подобалися у дитинстві.

6. Радьте родичам та знайомим дарувати дитині гарні дитячі книжки.

7. Якщо ви читаєте дитині на ніч, слідкуйте, щоб в історії був щасливий кінець.
 

 

 

 

 

 

(звернення дітей до дорослих)

 

 

  1. Ми — діти світу. Хто б не були наші батьки, де б ми не жили і в що б не вірили, поводьтеся з нами як з рівними. Ми гідні того, щоб отримувати все найкраще з того, що може дати світ.
  2. Захищайте нас, щоб ми мали мож­ливість рости гідно й вільно.
  3. Нехай у нас буде ім'я і земля, яку ми можемо назвати своєю.
  4. Ми не маємо мерзнути, і в нас має бути завжди дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо ми за­хворіємо, то нам потрібен догляд.
  5. Якщо у нас є проблеми у фізичному чи розумовому розвитку, Ви ще більше
    дбайте про нас і враховуйте наші по­треби.
  6. Дайте нам змогу жити в сім'ї. Якщо сім'я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.
  7. Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими та плідно прожили життя.
    Проте дайте нам можливість І гратися, щоб ми самі навчалися.
  1. Нехай у важку годину ми будемо першими, кому ви допоможете. Майбутнє світу залежить від нас.
  2. Захистіть нас від жорстокості й від тих, хто може погано з нами поводитися.

10. Ростіть нас в умовах терпимості, свободи і любові. Коли ми виростемо, то пропагуватимемо розуміння між на­родами.

 

 

 

Пам’ятки для батьків

Загальні стратегії,  що пропагують позитивну поведінку та подолання труднощів і проблем у поведінці.

 

  • По можливості, ігноруйте негативну поведінку ди­тини та концентруйте увагу на позитивних рисах. Діти потребують уваги. Визначаючи позитивні риси в дітях, Ви мотивуєте їх поводити себе так якомога частіше.
  • Мотивуйте позитивну поведінку нагородами. Це мо­жуть бути лише Ваша увага або доброзичливі слова.
  • Критикуйте поведінку, а не людину. Наприклад: "Би­тися не можна, тому що...",  а не "ти поганий, тому що вступаєш у бійки".

 Створюйте можливості для навчання.  Наприклад; "Ти розбив  чашку.   Будь-ласка,  не  неси  наступного разу стільки чашок, адже ти бачиш, що їх легко розбити".

Спонукайте дитину зрозуміти, що вона може помиля­тися, і це не становить загрози для Ваших стосунків із нею, вони не припиняться з причин того, що сталося.

  • Будьте   твердими.   Діти   потребують   почуватися   в безпеці; частково ця безпека створюється знанням "правил".
  • Запобігайте  конфліктної ситуації ще  до  того, як вона загострилася. Краще запобігти конфлікту, аніж вирішувати його.
  • Чітко наголошуйте, чого Ви очікуєте від поведінки дитини та що станеться, якщо вона щось зробить не так.

Не думайте, що діти уявляють, чого Ви хочете від них, а відтак чітко пояснюйте, "що саме" ви хочете, щоб вони зробили. Наприклад, не кажіть "не робіть безлад", а поясніть, що саме з того, що вони виконують, Ви називаєте безладом.

  • Використовуйте   позитивне   мовлення.   Наприклад: замість "Не став туди чашку" скажіть "Постав чашку на стіл, а не на тумбочку". Таке спілкування дозволяє дитині взаємодіяти   у   позитивному   середовищі,   що   підвищує   її самооцінку.
  • Будьте  справедливими  і  надавайте  дітям  можли­вість розповідати свої історії. Діти часто відчувають себе жертвами і безсилими,  вони повинні впевнитися в мож­ливості стосунків із людьми, які їх не експлуатують.
  • Вмотивовуйте позитивну поведінку дітей позитив­ними словами. Помічайте речі, які діти виконують добре. Позитивна реакція на сильні сторони дитини підвищує її самооцінку.
  • Дозволяйте дитині брати на себе відповідальність за благополуччя   інших.   Це   підвищує   значимість   досягнень дитини та ЇЇ самооцінку.
  • Підвищуйте почуття самоконтролю у дитини. Робіть це  через  надання їй  можливості  вибирати  та  приймати рішення,  хоча не завжди доречно залишати за дитиною останнє   слово.   Це   підвищує   почуття  дитини   про   відпо­відальність за своє життя та зменшує почуття безпомічності та вразливості.  У такий спосіб дитина зрозуміє,  що вона може отримати те, що потрібно, без "загравань".
  • Слухайте дитину та співчувайте її почуттям / дум­кам, які дитина висловлює (або які, на Вашу думку, вона переживає), навіть якщо Ви не згодні з ними. Це дозволяє дитині   зрозуміти,   що  Ви  цікавитеся  її  життям,   що  Ви справедливі,   що   їй   не   потрібно   "загравати",   щоб   бути почутою або отримати те, чого вона прагне.
  • Приблизьте дитину до себе, виведіть її з небезпечної ситуації.   Хоча  відсторонення  від  дитини  на   певний  час може   мати   позитивний   вплив,   однією   з   проблем   використання  цього   методу  є  те,   що  ним  можна   збільшити відчуття ізольованості та відторгнення дитини. Краще приблизити дитину до себе, аніж відштовхнути її, виводячи з небезпечної ситуації.  Наприклад,  якщо виникла бійка, краще запропонувати дитині піти разом з Вами, аніж від­силати її за чимось.

 Не   перебільшуйте  з  покараннями.  Запитайте   себе (тільки чесно!), якби Ви були дитиною, чи здалося б Вам таке покарання справедливим?

  • Виходьте із складних ситуацій за допомогою гумору.
    Проте   жарти   не   повинні   доходити   до   висміювання   або приниження дитини.
  • Вибачайтеся. Якщо Ви помилилися, якщо це доречно, то поясніть, чому Ви повелися саме так. Це показує дитині, що помилятися  - - це нормально,  але також  і те,  що на помилках   потрібно   вчитися.   Така   поведінка   сприятиме встановленню довіри і поваги.

 

  • ПАМ'ЯТАЙТЕ! Ви — доросла людина! Не втрачайте терпіння!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- азбуку виховання повинні знати всі батьки.
   - будьте при дітях витриманими у своїх вчинках.
  - вас запитують - уважно слухайте, дайте відповідь.
   - говоріть з дитиною у зрозумілій для неї формі.
   - дайте можливість дитині виявити самостійність.
    - єдність між педагогами і членами сім`ї - запорука виховання.
    -  життя дитини повинно бути заповненим посильною працею.
   - знайте: основи виховання закладаються з раннього дитинства.
  - ігри - запорука здорового фізичного розвитку дитини.
   - корисно знати: любов до дитини має бути поміркованою.
  - любов до рідного краю виховуйте з дитинства.
   - мама і мир - найдорожче для дітей.
   - не говоріть дітям неправду.
- одяг має бути охайним.
  - прагніть завжди чинити з дітьми справедливо.
   - розмовляйте з дітьми часто, співайте разом.
    - стежте за своєю поведінкою, бо діти наслідують вас.
    - трудитися навчайте з раннього віку.
    - успіх у вихованні залежить від здорової атмосфери в сім`ї.
    - фізкультура повинна стати для дитини улюбленим уроком.
    - хай завжди дитина відчуває інтерес до себе.
   - цілеспрямованість у вихованні допоможе досягти значних успіхів.
    - частіше бувайте з дитиною на природі.
- шум - ворог здоров`я дитини.
- щастя і радість дітей - у ваших руках.
 - якщо хочете, щоб ваша дитина була ввічливою, справедливою, чесною, ставилася до всіх з любов`ю, дотримуйтесь цих порад самі.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 липня 2018
Переглядів
7236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку