1. Назва й автор твору
2. Зовнішній вигляд героя
3. Характер, поведінка героя
4. Учинки та ставлення героя до оточуючих
5. Авторське ставлення до героя
6. Твоє ставлення до героя
!!! Добро Зло
Правда Брехні
… …
Зачин
Казкові формули
- Були собі… - В однім селі…
- За давніх часів…
Основна частина
Повтори, чарівні речі
3, 7, 9
Кінцівка
Казкові формули
- І з тих пір вони жили не тужили…
- Всі вони зажили щасливо…
короткий влучний вислів повчального характеру, що схожий на речення.
Бджола мала, а й та працює.
короткий влучний вислів без повчання, оцінного змісту
Як кіт наплакав
Жанрові особливості
Рима Ритм
Настрій Мелодика
Пейзажний Ліричний
Гумористичний
Діалогічний
Вірш-казка
Вірш-загадка
Акровірш
Особлива форма віршованої загадки, у якому початкові літери рядків, прочитані згори вниз, становлять слово.
Хвалить його кожен,
Любить його кожен.
І дня ми прожити
Без нього не можем.
Невеликий розповідний художній твір про якийсь реальний випадок.
те про що розповідається в творі
те чого вчить нас цей твір
Невеликий за обсягом, прозовий або віршований твір повчального характеру.
Це твір, призначений для постановки на сцені.
Дійові особи – герої, персонажі
Ремарки – примітки автора
У казці-п’єсі багато казкового!!!
Це народне оповідання про якусь подію чи героя оповите казковістю.
- в основі – реальні історичні події
- фантастичний зміст
- диво, створене незвичайними людьми
- має повчальний підсумок !!!
— вид художніх творів (казка, оповідання, вірш, байка, загадка, пісня, скоромовка, прислів'я, небилиця).
— тон мовлення, чергування підвищень і знижень голосу; манера або відтінок вимови, що виражають яке- небудь почуття мовця, його ставлення до того, про що він розповідає.
— у літературному творі: опис, зображення природи.
— дійова особа в художньому творі.
Лінгвістичний мікроскоп
Читай повільно! Будь уважним! Непомітне помічай!
Стилістичний експеримент
- Чому саме таке слово?
Поексперементуй! Заміни!
Звукопис
Голосні чи Приголосні
Для чого?
Морфологічний склад
Прикметники Іменники Дієслова
Який? Яка? Які? Хто? Що? Що робить?
Епітети Уособлення
Ритмічний малюнок
Ритм довгих рядків спокійний, розмірений, коротких-жвавий!
Темп читання: Гучність:
спокійний пошепки
нормальний тихо
повільний звичайно
швидкий голосно
помірний криком
сповільнений
Синтаксичний склад
Короткі речення
Знаки оклику та запитання
Три крапки
Тон читання:
схвильований роздратований
переляканий добрий
дружній захоплений
ніжний спокійний
розповідний офіційний
байдужий упевнений
грубий злий
сумний бадьорий
радісний лагідний
Визначення настрою
(пошук слів, якими передано стан, почуття ліричного героя; визначення причини переживання такого почуття)
Текст викликав:
Радість задоволення
смуток захоплення
сум співчуття
жаль обурення
гнів гордість
сором ніжність
біль тривога
страх протест
повага лагідність
незадоволення зневага
здивування вдячність
життєрадісність заздрощі
розчарування
Словесне малювання
Визначитися в об’єктах зображуваного
Розмістити на уявному полотні
Дібрати кольори
Зв’язно описати картину
Зіставлення
художніх образів
художніх засобів
Композиція
побудова художнього твору