Панорама сюжетно-рольових ігор.
«Швейне ательє», «Магазин», «Театр» (старша група)
розширювати знання про предмети, вміти пояснити їх призначення. Дати поняття про існування різних виробництв; вчити виробляти прогностичну оцінку майбутнього результату; знати властивості різних матеріалів, правила безпечного користування приладдями та інструментами.
Панорама сюжетно-рольових ігор.
«Швейне ательє», «Магазин», «Театр» (старша група)
Фізична: розвивати вміння дотримуватись правил безпечної поведінки у груповій кімнаті. Використовувати за призначенням знайомі предмети побуту та вжитку, прилади, матеріали, іграшки. Вчити організовувати спільну з однолітками діяльність, налагоджувати взаємини.
Соціально-моральна: виховувати вміння шанувати власну працю та працю інших людей; бережливо ставитись до виготовленого, створеного. Організовано поводитися, конструктивно діяти; виробляти вироби для інших. Вчити брати участь у суспільно значущій діяльності.
Емоційно-ціннісна: розвивати постійні інтереси, вміння надавати перевагу певним видам діяльності, ігровим ролям; розвивати вміння радіти своїм успіхам, діставати задоволення від художнього слова, драматизації. Вчити виявляти внутрішню позицію щодо предметного довкілля.
Пізнавальна: розширювати знання про предмети, вміти пояснити їх призначення. Дати поняття про існування різних виробництв; вчити виробляти прогностичну оцінку майбутнього результату; знати властивості різних матеріалів, правила безпечного користування приладдями та інструментами.
Мовленнєва: розширювати активний словник предметами виробництв, пояснювати їх призначення. Вчити оперувати назвами різних засобів технічного зв’язку, найважливіших виробництв. Оперувати назвами літературних жанрів. Використовувати у своєму мовленні різні типи речень, частини мови, розвивати діалогічне мовлення.
Художньо-естетична: вчити виявляти естетичне ставлення до життя, передавати своє враження у театральній діяльності. Вчити володіти необхідними технічними прийомами для передачі своїх почуттів у грі – драматизації.
Креативна: розвивати вміння отримувати задоволення від процесу та результатів творення. Виявляти вміння бути схильним до творчої ініціативи.
Хід:
Цей день – це справжнє свято
У світ гри полинемо ми
Мандруватимем завзято,
Юний друже, я і ти.
У цьому світі будь уважним
Добре думай, не спіши!
Знай, хоча навчатись важко,
Легше буде у житті.
Вихователь. Сьогодні ми з вами помандруємо до швейного ательє де виготовляють одяг, до магазину одягу. Винагородою буде подорож до лялькового театру. Протягом нашої мандрівки ми побачимо людей різних професій, а також дізнаємося яку користь приносить кожна з цих професій.
Починаємо мандрівку.
Вихователь. Перша зупинка це – швейне ательє «Фантазія».
Швейне ательє.
Ролі: директор ательє, модельєр, кравець, швеї, прасувальниця, водій.
Ігрові дії: вибір фасону, поради, прийом замовлення, вибір таканин, зняття мірок, розкрой тканини, примірка, пошив виробу, прасування, затвердження модельєром, доставка до магазину готового одягу.
Попередня робота: Бесіда про роботу швейного ательє. Перегляд презентації «Звідки прийшов одяг». Дидактична гра «Що з чого зроблено?» (види тканин). Розгляд зразків тканин. Розгляд журналів моди. Заготовка атрибутів для гри.
Ігровий матеріал: спецодяг працівників, бейджики, виставка тканин, виставка готових виробів, журнали моди, лекала, викройки, сантиметр, крейда, ножиці, швейні машини, голки, нитки, наперсток, квитанції замовника, ґудзики, прасувальна дошка, праска.
Діти обирають місце своєї роботи, одягають бейджики з відповідними малюнками та назвами професії. Дзвінок скликає всіх на нараду до кабінету директора.
Директор. – Доброго дня. Сьогодні ми розпочнемо пошиття вечірніх суконь на замовлення магазину одягу «Красуня». Перед початком робочого дня пропоную пригадати техніку безпеки на виробництві. Діти по черзі розповідають правила: 1) обрежне користування ножицями; 2) безпечне поводження з голками, швейними машинками; 3) безпечне поводження з праскою.
Пам’ятайте: Сім разів відміряй, один раз відріж.
Модельєр: малює ескіз, добирає тканину.
До ательє приходить замовник. модельєр пропонує модель, ескіз; кравець знімає мірки, розкроює тканину, передає замовлення до швейного цеху.
Кравець: знімає мірки, розкроює тканину, вирізає деталі одягу.
Швеї: шиють виріб на машинках, оздоблюють ґудзиками та стрічками.
Прасувальниця: прасує одяг, вішає на вішалки..
Директор та модельєр: наглядають за виробництвом, додають поради, допомагають.
Водій: відвозить готовий одяг до магазину.
Вихователь. Друга зупинка – магазин одягу «Красуня»
Магазин одягу.
Ролі: продавець – касир, консультанти, покупці, водій.
Ігрові дії: Водій привіз зі швейного ательє товар. Продавець отримав товар, звірив накладну, розкладає товар на полиці. Приходять покупці. Консультанти пропонують товар, показують примірочну.Покупці оплачують товар біля каси, отримують чек.
Попередня робота: Бесіда з дітьми про магазин. Розгляд ілюстрацій. Обмін думками з власного досвіду дітей. Етична бесіда про правила поводження в суспільних місцях. Виготовлення атрибутів до гри. Перегляд мультфільму «Жирафа та окуляри».
Ігровий матеріал: халати, ковпаки, бейджики, вітрина, прилавок, кака, чеки, гроші, товар, пакувальні матеріали.
Консультант: – Доброго дня, шановні відвідувачі. Запрошуємо вас до нашого магазину.
Покупець. – Доброго дня . Мене запросили до театру, я хотіла би придбати сукню. Що ви мені можете запропонувати?
Покупець 2. – Допоможіть придбати одяг для моєї доньки.
Консультант. – Вам ця сукня дуже пасує! Ви виглядаєте дуже вишукано!
Продавець: оголошує ціну, пробиває по касі, упаковує товар, видає чек.
Консультант.( Покупець не може вибрати товар).
Кур’єр: (розклеює афіші, розносить рекламу вистави у ляльковому театрі, запрошує всіх на виставу)
Ідіть, ідіть, миттю біжіть
На виставу поспішіть.
Вам реклама все підкаже,
Куди вкласти гроші скаже,
Бо тепер, як не кажіть
Без реклами важко жить!
Вихователь. Наступна зупинка – Ляльковий театр «Казка».
Театр.
Ролі: касир, конс’єрж, діти, що виконують ролі казкових героїв.
Ігрові дії: Прихід до театру, купівля білетів. Діти займають місця у залі згідно квитків. Звучить дзвінок. Вистава.
Попередня робота: Розгляд ілюстрацій про театр. Бесіда «Як поводитися в театрі». Виготовлення атрибутів до гри.
Ігровий матеріал: бейджики, квитки, каса, афіші, реклами, номери на стільчики, дзвіночок, іграшки для лялькового театру, ширма, декорації.
Кур’єр. – Проходьте, будь ласка, до каси. Купуйте квитки.
Касир:( продає квитки).
Конс’єрж.( проводить відвідувачів на місця). – Бажаємо вам приємного перегляду.
Діти виконують показ української народної казки «Котик і півник». Слова автора говорить вихователь.
Котик і півник
Українська народна казка
Були собі котик і півник та й побраталися. От котикові треба йти по дрова, він і каже півникові:
Пішов.
Коли це біжить лисичка:
Як не відчинеш, віконце видеру, борщик виїм та тебе заберу.
А півник каже:
От лисичка віконце видерла, борщик з’їла і півника взяла. Несе його, а він кличе котика:
Мій котику!
Мій братику!
Несе мене лиса
За кленові ліса,
За крутії гори,
За бистрії води…
Порятуй мене!
От котик почув, прибіг, забрав півника, приніс додому та й каже знову:
Пішов.
А лисичка вже знову біжить. Стук-стук у віконце:
Як не відчинеш, віконце видеру, борщик виїм та тебе заберу.
А півник усе:
Вирішила лисиця підманити півника. Насипала біля віконечка пшенички а сама засіла за кущем та й промовляє:
Півник виглянув у віконце, бачить нікого немає, тільки пшеничка попід вікном розсипана.
Тільки півник за поріг, а лисичка за нього та й помчала до своєї хати.
А півник кричить:
Мій котику!
Мій братику!
Несе мене лиса
За кленові ліса,
За крутії гори,
За бистрії води…
Порятуй мене!
Котик далеко відійшов від дому, не чує свого півника.
Увечері прийшов котик додому – немає півника… він зажурився, а потім взяв скрипочку, мішок і молоток і пішов до лисиччиної хати – сів та й заграв:
А в лиски-лиски новий двір,
Чотири дочки на вибір
П’ятий синко, ще й Пилипко,
Вийди, лиско, подивися
Чи хороше я граю!
От найстарша лисичівна не стерпіла, та й каже:
Дочка пішла, а котик її цок у лобок та в писану торбинку.Та й став знову грать.
А в лиски-лиски новий двір,
Чотири дочки на вибір
П’ятий синко, ще й Пилипко,
Вийди, лиско, подивися
Чи хороше я граю!
От і друга лисичівна каже:
Дочка пішла, а котик її цок у лобок та в писану торбинку.Та й став знову грать.
А після і третя і четверта. А Пилипко ждав – ждав та й каже:
Пішов. А котик його цок у лобок та в писану торбинку. А потім зайшов у хату до лисички та й каже:
На тому й покінчили. Повернулися котик і півник додому. З того часу півник довіку слухав котика.
Ось і казочці кінець, а хто слухав – молодець.
Після закінчення вистави конс’єрж проводить всіх до виходу.
Вихователь. На цьому наша подорож закінчується. Давайте пригадаємо на якому виробництві ми побували. Що нового дізналися про професії.
Аналіз роботи дітей.
Підсумок.
«Швейне ательє». «Магазин». «Театр».
Підготувала вихователь
старшої групи:
Царенко Т.В.
2012 р.