Заняттяз розділу «Математична скарбничка» для дітей молодшої групи «Математична подорож» Мета: розвивати логічне мислення, увагу, уяву. Закріплювати вміння розрізняти і називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник); закріплювати поняття «висота предметів», позначаючи результати порівняння словами «вищий», «нижчий»; закріплювати вміння слухати і розуміти запитання вихователя, виконуючи дії за його вказівкою. Узагальнювати вміння дітей чергувати за кольором, виділяти один предмет із групи, розрізняти поняття «багато», «мало», «один»; удосконалювати вміння порівнювати предмети за величиною, шириною; узагальнювати вміння порівнювати два предмети, що різняться завширшки, використовуючи прийоми накладання, позначаючи результати порівняння словами «широкий», «вузький».
Заняття з розділу «Математична скарбничка» для дітей молодшої групи «Математична подорож»
Мета: розвивати логічне мислення, увагу, уяву. Закріплювати вміння розрізняти і називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник); закріплювати поняття «висота предметів», позначаючи результати порівняння словами «вищий», «нижчий»; закріплювати вміння слухати і розуміти запитання вихователя, виконуючи дії за його вказівкою. Узагальнювати вміння дітей чергувати за кольором, виділяти один предмет із групи, розрізняти поняття «багато», «мало», «один»; удосконалювати вміння порівнювати предмети за величиною, шириною; узагальнювати вміння порівнювати два предмети, що різняться завширшки, використовуючи прийоми накладання, позначаючи результати порівняння словами «широкий», «вузький». Виховувати інтерес до математики, самостійність дітей, охайність під час користування роздавальним матеріалом.
Матеріал: роздавальний матеріал до дидактичних ігор, демонстраційна дошка.
Хід заняття:
Психогімнастика.
Ми сьогодні будемо подорожувати. До нас у гості прийшли звірята. Вони приготували нам цікаві завдання. Виконуючи завдання ми будемо отримувати чарівний конверт.
В гостях у їжачка
Дидактична гра «Склади яблука у кошик»
Матеріал: кошики, яблука, дошка
Вихователь розкладає на магнітній дошці кошики (червоного, жовтого, зеле-
ного кольорів, перед дошкою - зображення яблук відповідних кольорів (червоні, жовті, зелені), стільки, щоб вистачило кожній дитині по яблуку певного кольору. Тепер розкладімо яблука у кошики.
Потрібно покласти яблука в кошики так, щоб у кожному були яблука відповідного кольору. У перший кошик зберемо червоні яблука, в другий - зелені, а в третій - жовті. Погляньмо, скільки яблук у кожному кошику.
Скільки жовтих кошиків? (Один) Скільки жовтих яблук? (Багато)
Скільки червоних кошиків?(Один) Скільки червоних яблук? (Багато)
Скільки зелених кошиків? (Один)Скільки зелених яблук? (Багато)
В гостях у лисички і вовчика
Дидактична гра «Добери віконце».
Матеріал: зображення будиночків, кружечки, квадратики.
- Ходімо далі! А тут також хтось будує собі хатки. Це вовк та його кума -
лисичка. У них гарні хатки, але чогось бракує. Скільки вікон у хаток? Так,
жодного. Допоможімо звірям, зробимо їм вікна. Лисичка забажала собі круглівікна, а вовк - квадратні.
В гостях у зайчика
Дидактична вправа «Широкий - вузький»
Матеріал: смужки «шарфики» різної ширини
Вихователь показує дітям два шарфи однакового кольору, але різні завширшки. Пропонує розглянути шарфи та відповісти на запитання.
- Якого кольору ці шарфики?
- Які вони шириною?
- Як дізнатися?
Діти порівнюють шарфи, застосовуючи прийом накладання.
- Які вони завширшки?
Вихователь демонструє, як потрібно перевіряти ширину шарфів, накладаючи шарфи один на один.
Вихователь роздає кожній дитині зображення широкого та вузького шарфів.
Діти самостійно перевіряють, які завширшки шарфи у них на столі.
Дидактична гра «Поклади шарф у коробку»
Вихователь ставить дві коробки, однакові завдовжки, але різні завширшки.
Він просить дітей розкласти шарфи по коробках відповідної ширини.
В гостях у собачки та котика
Дидактична гра «Збери клубочки»
Матеріал: кошик з намальованими червоними клубочками, сині клубочки, зображення собаки з цуценятами та кішки з кошеням
У дітей на аркуші зображений кошик із намальованими на ньому червоними клубочками. Вихователь пояснює, що дітям необхідно зібрати у кошик стільки синіх клубочків, скільки намальовано клубочків у кошику. У дітей на
один синій клубочок більше, ніж червоних клубочків.
- Скільки червоних клубочків у кошику? Скільки ви поклали у кошик синіх клубочків? Скільки синіх клубочків залишилося? (Один)
- Ходімо на гостину до собаки. У собаки також є діти. Хто це?
- У собаки скільки цуценят? (Багато)
Фізкультхвилинка та мовна гра.
Дидактична вправа «День - ніч» Вихователь промовляє: «День!» - діти гуляють стрибають, ходять. Вихователь промовляє: «Ніч!» - діти присідають, заплющують очі, кладуть ручки під щічку.
Дидактична гра «Підкажи словечко»
Вихователь пропонує дітям підказати словечко, щоб завершити речення.
• Малюки прокидаються вдома - це… (ранок).
• Діти садочку роблять ранкову гімнастику - це… (ранок).
• Граються на прогулянці - це… (день).
• Сідають обідати - це… (день).
• Вечеряють у садочку - це… (вечір).
• Повертаються додому - це… (вечір).
• Удома лягають спати - це… (вечір).
• Їм сняться цікаві кольорові сни - це… (ніч)
В гостях у ведмедика
Дидактична вправа «Ялиночки»
Матеріал: картинки з будиночками, зображення ялинок високі та низькі
Вихователь роздає кожній дитині аркуш, на якому намальовано два будинки - високий та низький, також роздає по дві ялинки - високу та низьку.
- Діти, біля будинків ростуть ялинки. Ялинки потрібно розмістити за висотою будинків: біля високого будинку - високу ялинку, біля низького -нижчу
В гостях у білочки
Дидактична гра «Розсели звірят»
Матеріал: зображення геометричних фігур, картинки білочки, єнота, ведмедика
У дітей на столах - аркуші з намальованими на них трикутником, квадратом та кругом, а також малюнки ведмедя, білочки та єнота.
Діти зверху на квадрат кладуть зайчика.
Діти зверху на круг кладуть білочку.
Діти зверху на трикутник кладуть ведмедя.
Підсумок