Конспект заняття з математики "Математична подорож"

Про матеріал

Заняттяз розділу «Математична скарбничка» для дітей молодшої групи «Математична подорож» Мета: розвивати логічне мислення, увагу, уяву. Закріплювати вміння розрізняти і називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник); закріплювати поняття «висота предметів», позначаючи результати порівняння словами «вищий», «нижчий»; закріплювати вміння слухати і розуміти запитання вихователя, виконуючи дії за його вказівкою. Узагальнювати вміння дітей чергувати за кольором, виділяти один предмет із групи, розрізняти поняття «багато», «мало», «один»; удосконалювати вміння порівнювати предмети за величиною, шириною; узагальнювати вміння порівнювати два предмети, що різняться завширшки, використовуючи прийоми накладання, позначаючи результати порівняння словами «широкий», «вузький».

Перегляд файлу

Заняття з розділу «Математична скарбничка» для дітей молодшої групи «Математична подорож»

Мета:  розвивати логічне мислення, увагу, уяву. Закріплювати вміння розрізняти і називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник); закріплювати поняття «висота предметів», позначаючи результати порівняння словами «вищий», «нижчий»; закріплювати вміння слухати і розуміти запитання вихователя, виконуючи дії за його вказівкою. Узагальнювати вміння дітей чергувати за кольором, виділяти один предмет із групи, розрізняти поняття «багато», «мало», «один»; удосконалювати вміння порівнювати предмети за величиною, шириною; узагальнювати вміння порівнювати два предмети, що різняться завширшки, використовуючи прийоми накладання, позначаючи результати порівняння словами «широкий», «вузький». Виховувати інтерес до математики, самостійність дітей, охайність під час користування роздавальним матеріалом.

Матеріал: роздавальний матеріал до дидактичних ігор, демонстраційна дошка.

Хід заняття:

Психогімнастика.

  • Діти, візьмемося за ручки та зробимо «коло доброти». Потягнемося до сонечка. Присядемо до землі. Посміхнемося один одному та побажаємо добра. Посміхніться. Приготуйтеся працювати.

Ми сьогодні будемо подорожувати. До нас у гості прийшли звірята. Вони приготували нам цікаві завдання. Виконуючи завдання ми будемо отримувати чарівний конверт.

В гостях у їжачка

Дидактична гра «Склади яблука у кошик»

Матеріал: кошики, яблука, дошка

Вихователь розкладає на магнітній дошці кошики (червоного, жовтого, зеле-

ного кольорів, перед дошкою - зображення яблук відповідних кольорів (червоні, жовті, зелені), стільки, щоб вистачило кожній дитині по яблуку певного кольору. Тепер розкладімо яблука у кошики.

  • Скільки червоних кошиків? (Один)
  • Скільки зелених кошиків? (Один)
  • Скільки жовтих? (Один)

Потрібно покласти яблука в кошики так, щоб у кожному були яблука відповідного кольору. У перший кошик зберемо червоні яблука, в другий - зелені, а в третій - жовті. Погляньмо, скільки яблук у кожному кошику.

Скільки жовтих кошиків? (Один) Скільки жовтих яблук? (Багато)

Скільки червоних кошиків?(Один) Скільки червоних яблук? (Багато)

Скільки зелених кошиків? (Один)Скільки зелених яблук? (Багато)

  • Молодці, справилися із завданням. Отримуйте чарівний конвертик

В гостях у лисички і вовчика

Дидактична гра «Добери віконце».

Матеріал: зображення будиночків, кружечки, квадратики.

- Ходімо далі! А тут також хтось будує собі хатки. Це вовк та його кума -

лисичка. У них гарні хатки, але чогось бракує. Скільки вікон у хаток? Так,

жодного. Допоможімо звірям, зробимо їм вікна. Лисичка забажала собі круглівікна, а вовк - квадратні.

  • Молодці, виконали  завдання. Отримуйте чарівний конвертик

В гостях у зайчика

Дидактична вправа «Широкий - вузький»

Матеріал: смужки «шарфики»  різної  ширини

Вихователь показує дітям два шарфи однакового кольору, але різні завширшки. Пропонує розглянути шарфи та відповісти на запитання.

- Якого кольору ці шарфики?

- Які вони шириною?

- Як дізнатися?

Діти порівнюють шарфи, застосовуючи прийом накладання.

- Які вони завширшки?

Вихователь демонструє, як потрібно перевіряти ширину шарфів, накладаючи шарфи один на один.

Вихователь роздає кожній дитині зображення широкого та вузького шарфів.

Діти самостійно перевіряють, які завширшки шарфи у них на столі.

Дидактична гра «Поклади шарф у коробку»

Вихователь ставить дві коробки, однакові завдовжки, але різні завширшки.

Він просить дітей розкласти шарфи по коробках відповідної ширини.

  •  Я покладу в широку коробку широкий шарф, а у вузьку коробку - вузький.
  • Молодці. Отримуйте чарівний конвертик

В гостях у собачки та котика

Дидактична гра «Збери клубочки»

Матеріал: кошик з намальованими червоними клубочками, сині клубочки, зображення собаки з цуценятами та кішки з кошеням

У дітей на аркуші зображений кошик із намальованими на ньому червоними клубочками. Вихователь пояснює, що дітям необхідно зібрати у кошик стільки синіх клубочків, скільки намальовано клубочків у кошику. У дітей на

один синій клубочок більше, ніж червоних клубочків.

- Скільки червоних клубочків у кошику? Скільки ви поклали у кошик синіх клубочків? Скільки синіх клубочків залишилося? (Один)

- Ходімо на гостину до собаки. У собаки також є діти. Хто це?

- У собаки скільки цуценят? (Багато)

  • А у кішки кошенят ? (мало)
  • Цуценят багато, а кошенят... (мало, одне).
  • Молодці. Отримуйте чарівний конвертик

Фізкультхвилинка та мовна гра.

Дидактична вправа «День - ніч» Вихователь промовляє: «День!» - діти гуляють стрибають, ходять. Вихователь промовляє: «Ніч!» - діти присідають, заплющують очі, кладуть ручки під щічку.

Дидактична гра «Підкажи словечко»

Вихователь пропонує дітям підказати словечко, щоб завершити речення.

• Малюки прокидаються вдома - це… (ранок).

• Діти садочку роблять ранкову гімнастику - це… (ранок).

• Граються на прогулянці - це… (день).

• Сідають обідати - це… (день).

• Вечеряють у садочку - це… (вечір).

• Повертаються додому - це… (вечір).

• Удома лягають спати - це… (вечір).

• Їм сняться цікаві кольорові сни - це… (ніч)

В гостях у ведмедика

Дидактична вправа «Ялиночки»

Матеріал: картинки з будиночками, зображення ялинок високі та низькі

Вихователь роздає кожній дитині аркуш, на якому намальовано два будинки - високий та низький, також роздає по дві ялинки - високу та низьку.

- Діти, біля будинків ростуть ялинки. Ялинки потрібно розмістити за висотою будинків: біля високого будинку - високу ялинку, біля низького -нижчу

  • Молодці. Отримуйте чарівний конвертик

В гостях у білочки

Дидактична гра «Розсели звірят»

Матеріал: зображення геометричних фігур, картинки білочки, єнота, ведмедика

У дітей на столах - аркуші з намальованими на них трикутником, квадратом та кругом, а також малюнки ведмедя, білочки та єнота.

  •  Діти, розселимо тварин по нових будиночках - геометричних фігурах.
  • Єнота поселіть у квадрат.

Діти зверху на квадрат кладуть зайчика.

  • Білочку поселіть у кружечок.

Діти зверху на круг кладуть білочку.

  • Ведмедя поселіть у трикутник.

Діти зверху на трикутник кладуть ведмедя.

  • Молодці, усі впоралися!Зберіть усі отримані чарівні конвертики. Що там всередині? (частини картинки, пазли) спробуйте скласти картинку. Що на ній зображено? (всі звірята з якими ми сьогодні зустрічалися)

 Підсумок

  • Діти, ось і закінчилася наша подорож. Ви впоралися з усіма завданнями, допомогли звірятам.
  • Що вам найбільше сподобалося?
  • Що найбільше запам’яталося?

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
6827
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку