Конспект заняття з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування для дітей середнього дошкільного віку на тему: "В гості до Лісовичка"

Про матеріал

продовжувати вчити дітей висловлювати свою думку реченнями; вправляти у вживанні слів у різних граматичних формах, в побудові мовленнєвих конструкцій – звертань та запрошень; розвивати фонематичне сприймання, мовне дихання, артикуляційний апарат; закріплювати правильну вимову, вміння говорити чітко, виразно; збагачувати, активізувати словник дитини. Виховувати турботливе ставлення до природи, моральні цінності милосердя, співчуття. Визначення першого звука в словах назвах-тварин і співвідношення із словами-назвами кольорів.

Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування для дітей середнього дошкільного віку

Тип: фронтальне

Вид: інтегроване

Тема: «В гості до Лісовичка»

Мета: продовжувати вчити дітей висловлювати свою думку реченнями; вправляти у вживанні слів у різних граматичних формах, в побудові мовленнєвих конструкцій – звертань та запрошень; розвивати фонематичне сприймання, мовне дихання, артикуляційний апарат; закріплювати правильну вимову, вміння говорити чітко, виразно; збагачувати, активізувати словник дитини. Виховувати турботливе ставлення до природи, моральні цінності милосердя, співчуття. Визначення першого звука в словах назвах-тварин і співвідношення із словами-назвами кольорів.

Матеріал: декорація зимового лісу, стежка із зображенням слідів, світлини звірячих родин, іграшка-Лісовичок, гостинці для звірят, іграшкові звірята, кольоровий картон.

Хід заняття

Організаційний момент – привітання до гостей. Зачитування змісту листа-запрошення і адреси Лісовика.

Мотивація. Збирання в кошик гостинців для звірят.

Мовна вправа «Що для кого?»

Мета: вправляти в узгодженні іменників з прислівником у знахідному відмінку, активізувати словник словами назв тварин. Схвалення самостійної роботи дітей.

Дидактична гра «Транспорт, в якому можна подорожувати».

Мета: закріпити назви транспорту; вправляти  у правильному вживанні прийменників «в», «на» при узгодженні їх з іменниками. (В машині, в потязі, в літаку, на мотоциклі, велосипеді)

Рухлива гра «Потяг» (із звуконаслідуванням)

Мета: удосконалювати навички ходьби в різному темпі; формувати звукову культуру мовлення; розвивати вміння регулювати динаміку руху та голосу. Активізувати словник словами: узлісся, початок чи кінець лісу.

Мовна гра «Де ми бачимо сліди і по чому треба йти?»

Мета:  узгоджувати прийменники з іменниками в місцевому відмінку.

Дидактична гра «Сліди звірят». Є абетка снігова, а сліди її слова.

Мета: вчити утворювати присвійні прикметники від іменників, вправляти в словотворенні.

 Вирішення проблемних питань. Чиїх слідів в лісі взимку не побачимо і чому?

Мета: розвивати логічне мислення.

Артикуляційна вправа «Спить ведмідь і смокче лапу»

Мета: розвивати артикуляційний апарат.

Повторення правил поведінки в лісі.

Мета: формувати доцільну природо екологічну поведінку.

Зустріч з Лісовиком.

Мовна вправа «Скажи слова ласкаво»

Мета: вправляти в утворенні слів зменшувальної форми суфіксальним способом.

Мовна гра «Що кому потрібно дати»

Мета: вправляти у вживанні іменників у давальному відмінку однини і множини, і побудові з ними речень.

Мовна вправа «Справи Лісовичка»

Мета: вчити підбирати дієслова теперішнього часу.

Сюрприз від Лісовичка – фотовиставка світлин звірячих родин.

Вправа «Ланцюжок із слів «він-вона-воно»

Мета: вправляти у вживанні і утворенні іменників у роді.

Дидактична гра «Добра справа від малят, запрошення звірят у дитсадок»

Мета: вчити будувати мовленнєву конструкцію з іменниками кличної форми.

Повернення з лісу - ходьба по стежці.

Мета: закріплення назв слідів.

Дидактична гра «Барвисті килимки»

Мета:продовжувати вчити визначати перший звук у слові-назві звірят і

співставляти із словами-назвами кольорів з таким звуком.

Підсумок.

docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
5532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку