продовжувати вчити дітей висловлювати свою думку реченнями; вправляти у вживанні слів у різних граматичних формах, в побудові мовленнєвих конструкцій – звертань та запрошень; розвивати фонематичне сприймання, мовне дихання, артикуляційний апарат; закріплювати правильну вимову, вміння говорити чітко, виразно; збагачувати, активізувати словник дитини. Виховувати турботливе ставлення до природи, моральні цінності милосердя, співчуття. Визначення першого звука в словах назвах-тварин і співвідношення із словами-назвами кольорів.
Конспект заняття з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування для дітей середнього дошкільного віку
Тип: фронтальне
Вид: інтегроване
Тема: «В гості до Лісовичка»
Мета: продовжувати вчити дітей висловлювати свою думку реченнями; вправляти у вживанні слів у різних граматичних формах, в побудові мовленнєвих конструкцій – звертань та запрошень; розвивати фонематичне сприймання, мовне дихання, артикуляційний апарат; закріплювати правильну вимову, вміння говорити чітко, виразно; збагачувати, активізувати словник дитини. Виховувати турботливе ставлення до природи, моральні цінності милосердя, співчуття. Визначення першого звука в словах назвах-тварин і співвідношення із словами-назвами кольорів.
Матеріал: декорація зимового лісу, стежка із зображенням слідів, світлини звірячих родин, іграшка-Лісовичок, гостинці для звірят, іграшкові звірята, кольоровий картон.
Хід заняття
Організаційний момент – привітання до гостей. Зачитування змісту листа-запрошення і адреси Лісовика.
Мотивація. Збирання в кошик гостинців для звірят.
Мовна вправа «Що для кого?»
Мета: вправляти в узгодженні іменників з прислівником у знахідному відмінку, активізувати словник словами назв тварин. Схвалення самостійної роботи дітей.
Дидактична гра «Транспорт, в якому можна подорожувати».
Мета: закріпити назви транспорту; вправляти у правильному вживанні прийменників «в», «на» при узгодженні їх з іменниками. (В машині, в потязі, в літаку, на мотоциклі, велосипеді)
Рухлива гра «Потяг» (із звуконаслідуванням)
Мета: удосконалювати навички ходьби в різному темпі; формувати звукову культуру мовлення; розвивати вміння регулювати динаміку руху та голосу. Активізувати словник словами: узлісся, початок чи кінець лісу.
Мовна гра «Де ми бачимо сліди і по чому треба йти?»
Мета: узгоджувати прийменники з іменниками в місцевому відмінку.
Дидактична гра «Сліди звірят». Є абетка снігова, а сліди її слова.
Мета: вчити утворювати присвійні прикметники від іменників, вправляти в словотворенні.
Вирішення проблемних питань. Чиїх слідів в лісі взимку не побачимо і чому?
Мета: розвивати логічне мислення.
Артикуляційна вправа «Спить ведмідь і смокче лапу»
Мета: розвивати артикуляційний апарат.
Повторення правил поведінки в лісі.
Мета: формувати доцільну природо екологічну поведінку.
Зустріч з Лісовиком.
Мовна вправа «Скажи слова ласкаво»
Мета: вправляти в утворенні слів зменшувальної форми суфіксальним способом.
Мовна гра «Що кому потрібно дати»
Мета: вправляти у вживанні іменників у давальному відмінку однини і множини, і побудові з ними речень.
Мовна вправа «Справи Лісовичка»
Мета: вчити підбирати дієслова теперішнього часу.
Сюрприз від Лісовичка – фотовиставка світлин звірячих родин.
Вправа «Ланцюжок із слів «він-вона-воно»
Мета: вправляти у вживанні і утворенні іменників у роді.
Дидактична гра «Добра справа від малят, запрошення звірят у дитсадок»
Мета: вчити будувати мовленнєву конструкцію з іменниками кличної форми.
Повернення з лісу - ходьба по стежці.
Мета: закріплення назв слідів.
Дидактична гра «Барвисті килимки»
Мета:продовжувати вчити визначати перший звук у слові-назві звірят і
співставляти із словами-назвами кольорів з таким звуком.
Підсумок.