Панорама творчих завдань з ейдетики за допомого, піктограм «Весняна фантазія» заняття для дітей 5-го року життя

Про матеріал

Мета: продовжувати вчити розвивати у дітей пізнавальну активність, абстрактне та логічне мислення,з в'язне мовлення, уяву, пам'ять, увагу,творчі здібності,позитивне сприйняття світу, фантазію, творчий потенціал: використовуючи ейдетичні прийоми асоціативного мислення; розвивати координацію зорового, слухового й моторного аналізаторів, дрібну моторику рук, формувати правильне мовленнєве дихання.

Перегляд файлу

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

Панорама творчих завдань

з ейдетики за допомого,

піктограм «Весняна фантазія»

заняття для дітей 5-го року життя

 

 

 

Розробила: вихователь ЗДО

    №57 «Берізка» Приймак С.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СМІЛА

2018

 

 

 

Мета: продовжувати вчити розвивати у дітей  пізнавальну активність, абстрактне  та логічне мислення,з в’язне мовлення, уяву, пам’ять, увагу,творчі здібності,позитивне сприйняття світу, фантазію, творчий потенціал: використовуючи ейдетичні прийоми асоціативного мислення; розвивати координацію зорового, слухового й моторного аналізаторів, дрібну  моторику рук, формувати правильне мовленнєве дихання.

 

Зв’язне  мовлення: продовжувати вчити дітей складати сюжетні та  описові розповіді за опорними схемами та розповідати  вірші за піктограмами.

 

Граматика: закріпити  вміння  дітей доречно  використовувати  в мовленні  дієслова  теперішнього  і минулого часу,утворювати множину  іменників.

 

Звукова  культура: формувати у дітей  інтонаційну  виразність  мовлення, розвивати  вміння  відтворювати у мовленні  власний емоційний стан.

 

Словник: поповнення  словникового   запасу слів з  теми «Весна», прикметниками, дієсловами , означеннями, образними  словами.

 

Виховувати вміння працювати в колективі, впевненість у власних  силах, бачити навколо себе  красу, помічати красу рідної природи та  бережливе ставлення  до неї.

 

Матеріал: дидактичні ігри «Вітер, вітерець, вітрище», «Мрії здійсняться», «Язик – чарівник», піктограми до віршів «Лист до птахів» А.Костецького, «Облітав журавель»  П.Воронька, «Сороки» Л.Талатай,   «Язик-чарівник» Г.Боровика, презентація «Язичок-чарівник», ТЗН, комп’ютер, мобільний телефон, «Кубик-рубик», «Квітка-семипелюстка», різнокольорові конверти із завданнями, різнокольорові смужки для веселки, плямування для роботи в парах пісочний годинник, телефон, різнокольорові паперові смужки до веселки.

 

Попередня робота з дітьми:

Виконання завдання з розвитку асоціативного мовлення за допомогою друдлів; складання порівнянь за допомогою опорних схем;  робота з блоками-таблицями за темами «Осінь», «Зима», «Весна»; складання речень за допомогою піктограм; розучування скоромовок, загадок, віршів про весну з використанням піктограм; складання казок з дітьми за графічними схемами та кольоровими символами, виготовлення вітальних листівок «Ми бажаємо…»

 

Попередня робота вихователя:

Опрацювання літератури:

  • Використання символів у роботі з дошкільниками. Старша група./ О.П.Копилова,  В.М.Ткаченко. – Х.: Вид-во «Ранок», 2009.-128с.
  • Ейдетика як засіб підготовки дитини до школи / Авт. упоряд. М. Л. Кривоніс, О. Л. Дроботій. — Х.: Вид-во «Ранок», 2012. — 160 с. — (Дошкільна освіта).
  • Матюгин И.Ю. Развитие памяти и внимания. — М.: Риполкласик, 2009.
  • Матюгин И.Ю. Как развить внимание и пам’ять вашого ребенка. Книга для детей и их родителей. — М.: Рипол класик, 2009.
  • Матюгин И.Ю. Развитие памяти и внимания. — Запорожье: Эйдос, 2008.
  • 9. Пащенко О.Л. Асоціативне вивчення букв з елементами ейдетики. — К.: Аконіт, 2007.
  • Чепурний Г., Палійчук Ю. Як навчитися легко вчитися. — Вінниця: Центр освітніх технологій «Школа ейдетики», 2005.

Робота з журналами:

  • Електронний додаток до журналу «Джміль» № 2 (2014)
  • Журналів: «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Джміль», «БВДС»

Інтернет ресурси:

Виготовлення графічних схем, піктограм, друдлів.

Підготовка презентації «Язичок-смакунець» .

 

 

 

Хід заняття:

Діти заходять в кімнату.

Вихователь:

В гарний день і добрий  час

Завітали  ви до нас

Всих   гостей ми в нас  вітаємо

Подивіться, що ми знаємо

 

Вихователь: Девіз  нашої групи:

- сьогодні ми  будемо діяти

Діти:

- активно

Вихователь:

-думати

Діти:

-оперативно

Вихователь:

-сперечатись

Діти:

 -доказово

Вихователь:

-для всих

Діти:

-обов,язково

 

Пальчикова гімнастика

Доброго  ранку  квітам  барвистим

Доброго  ранку травам  в  росі

Доброго   ранку   сонечку й небу

Доброго  ранку гостям  усим

Доброго  ранку світу  прекрасному

Здоров’я  та  радості  всим

 

Діти стоять у напівколом обличчям до вихователя.

Вихователь:  

До нас  сьогодні  завітав  чарівний  незвичайний  кубик. Подивіться, що тут  на ньому  намальовано , щоб  це могло означати (відповіді дітей).

Я гадаю, кубик запрошує нас в уявну подорож до  весняного  лісу.  

Ви згодні?

Малята, а тепер поверніть обличчям до гостей, закривайте  оченята, ми вирушаємо.

Звучить мелодія (діти із закритими очима слухають  музику)

Вихователь:

  • А тепер поверніться обличчям до мене.
  •  Про що розповідала   музика?

Діти:

  • Як радісно, співали  птахи;
  •  Виглянуло  тепле   весняне  сонечко;
  • Появилися перші весняні  квіти;
  • Вітер  гойдає  молоду  травичку;
  • Тварини прокинулися від зимомового  сну;

 

Вихователь:  

  • Будьте  уважні, послухайте:   СМС (на телефон вихователя)

«З  привітаннями   журавля»

Я пробуджую  поля

Небеса   і  ручаї

Та  розквітчую  гаї

І  усякий  мене   знає

Відгадайте,хто?????   ( Весна)

  • А  як  ви  дізналися  про  це?
  • Що вам допомогло відгадати?

 

Дидактична гра «Весна яка»  (за допомогою «Квітки семи пелюстки»)

  •  Яка  весна? (квітуча, запашна, різнобарвна, веселкова, тепла,  прекрасна, ясна,  молода,  лагідно,  яскрава, чиста, соковита)
  • Чим  пахне  весна? (теплою  землею, чистим  повітрям, молодою  травою, квітами)

 

Вихователь: Молодці.

А тепер кубик  пропонує  нам, погратися  з  ним, згодні?

Давайте скажемо слова слова:

- Кубик, кубик  покрутись  і  до діток  повернись.

На столі лежать конверти із завданням.

 

Конверт №1  червоного кольору із  завданнями.

Вихователь: Виконавши  правильно завдання  ми   прикріпимо  червону  стрічку.

Вихователь звертає увагу дітей на різнокольорові кружечки у них на одязі («Плямки») , за допомогою яких ми будемо знати з ким працюємо в парі.

 

Робота в парах

Складання розповіді. Робота з блоком – таблицею з теми «Весна»

Вихователь дає зразок розповіді. Далі діти складають самостійно.

 

Робота в парах

Скласти речення за схемами на тему «Весняний пейзаж»

 

Самостійна робота дітей

Д/г «Хто про що  подумав? «(друдли)

Пустотливий весняний вітерець подув, наші картинки розлетілися. Давайте  кожний візьме одну картинку і скаже що він уявив, про що подумав…..

 

Відповіді дітей.

Діти складють друдли в конверт.

Вихователь: 

Молодці,  з  першим  завданням  ми  впорались

  • ми  придумували  речення із  знаками  символами;
  • складали  розповідь  за картинкою;
  • грали в гру з друдлами;
  • а тепер прикріплює червону стрічку.

 

Конверт №2  помаранчевого  кольору із  завданнями.

Вихователь:

Знову  вирушаємо  у подорож

«Кубик, кубик  покрутись  і до  діток  повернись»

 

Вправа на дихання «Шум вітру»

Руки в сторони, зробили вдих

З видихом діти опустили руки і промовляють протяжно: Ш………….ш

 

Робота в парах

Д/г «Вітер, вітерець, вітрище» (означення, прикметники)

 

Д/г «Мрії  здійсняться....»  (квітка семи пелюстка)

Вихователь:

Взяла квітку семи пелюстку і говорить слова:

  • Двічі, тричі  повернулись, пелюстку взяли і в  мрійника обернулись....

Складання речень за схемами:

  • Я мрію бути……

 

Вихователь: отже   із  завданням  ми  впорались.

Що ми  робили:

  • придумали  скоромовку за  малюнками;
  • розповідали  про  вітер, а  також  погралися   в гру  «Мрії  здійснюються»

Прикріплюємо помаранчеву  стрічку.

 

 Вихователь:   подорож  наша  триває.

 

Конверт №3  жовтого кольору із  завданнями.

Вихователь: Кубик, кубик  покрутись  і до діток повернись.

Вихователь:

Я пропоную вас відгадати загадку за допомогою піктограми.

«Яскраві   пелюстки, і  запах  пречудовий 

І хочеться усим  побачити  їх   знову»  (квіти)

 

Вихователь:

  • Про що  йдеться в загадці?
  • Як ви здогадалися що це квіти? За допомогою яких слів?
  • Які  квіти, який  запах  у них?
  • Що хочеться  зробити  вам?

 

Молодці. Первоцвіти рвати не можна.

 

Хто  з вас  хотів  би  придумати загадку?

 

Загадка  про  тюльпан (за піктограмою)

 

Загадка  про  кульбабку (за піктограмою)

 

Робота з компютером 

Задачі на асоціацію. Дидактична гра «Які предмети нагадують вам ці квіти»

 

Вихователь:

  • Що ми з вами  робили?

Діти: Відгадували  і  загадували  загадки, грали в гру.

 

Діти разом із вихователем прикріплюють жовту стрічку.

 

«Фізкультхвилинка»

Ой  пришла  до  нас  весна   /ідуть  по  колу/

Все  навколо   ожива  /руки вверх, в  сторони/

Квіти  усміхаються  /посмішка/

Пташки  прилітають  крильцями   махають   /вверх  руками/

А  долоньки  в  діток  наче  крильця в пташок  /долоньки  крильця/

Діти  вибігають  в  садочку  стрибають   / руки  на  поясі  стрибки/

Квіти  розцвітають   /розводять  руками  роблять  квіточку/

До казки закликають / помах руки/

 

Конверт №4  зеленого кольору із  завданнями.

Вихователь: Кубик, кубик  покрутись  і  до  діток  повернись.

Колективне  складання   казки за кольоровими фішками (кружечками)

 

Вихователь націлює дітей на складання казки за годинником (пісочним)

Діти з  чарівної  скриньки, (торбинки) діти  по  черзі  виймають  різнокольорові кружечки, уявляють певний  образ, асоціація   з  якимось  казковим  персонажем.

  • жовтий  колір – курчатко, сонечко, кульбабка….
  • коричневий  -  песик, ведмедик….
  • синій- вода, небо, м’яч ….
  • помаранчевий -  листя, квітка….
  • зелений -  жабка, ялинка, трава…..

 

Діти розглядають картинки, вибирають, прикріплють почергово кольорові кружечки на магнітній дошці у такому порядку: жовтий, коричневий, синій, помаранчевий, зелений. 

 

Вихователь: Пригадаємо, що має казка:  початок, середина, кінець.

Початок  казки  вихователем:

…..Чи   правда , а чи  ні а в  казці  мовиться…..

Дитина біля жовтого кружечка виставляє курчатко і продовжує казку.

   -  Курчатко:  було  на  світі    маленьке  жовте  Курчатко.  Воно жило   в  бабусі  на   подвір’ї.  Але  одного  разу   вирішило  піти   у  подорож, щоб  знайти   друзів….

 

Дитина біля коричневого кружечка виставляє песика  і продовжує казку.

  -   Йде, йде    курчатко , а на  зустріч  йому  Песик. Куди  йдеш   Курчатко? Та, мандрую   друзів   шукаю. Пішли,  вдвох  веселіше  буде.

 

 Дитина біля синього  кружечка виставляє струмочок  і продовжує казку.

  Захотілося  Курчаткові   пити. Бачить  неподалік    тече   річка.  Підійшло  Курчатко  до   води , а  звідти  хтось на нього  дивиться.   Курчатко    злякалося, ой  там  хтось  сидить!...

Дитина біля помаранчевого кружечка виставляє лисичку і продовжує казку.

 

  …. А на  зустріч  їм   лисичка.

  • Від  коого  ви   так   втікаєте,  запитує   Лисичка.
  • Там    у  річці   страшний   звір.
  • Ходімо  я  його  прожену, говорить Лисичка.

Підійшла   Лисичка  до   води, бачить, аж   на  неї   хтось  дивиться. 

  • Ні, я вам не допоможу.

І побігли  всі  від  річки.

 

Дитина біля зеленого  кружечка виставляє жабку і продовжує казку.

А на  зустріч  стрибає  жабка.

  • Куди  ви  так  біжите?запитує жабка.
  • Там  у річці  живе  страшний  звір, говорять звірі.

Жабка здивувалась, я    живу  поруч  і  ні  якого   страшного  звіра  не  бачила.  Підійшла   Жабка  до  води  і  засміялася, вона  зрозуміла, що  звірі  бачили  самих  себе  як  у  дзеркалі.

Вихователь: … Ось і казачці кінець, а хто слухав, молодець.

 

Вихователь:    Молодці, і з  цим  завданням  ми  справились. Ми  склали  казочку  за  допомогою ( кольорових  кружечків)

 

Діти прикріплюють зелену стрічку.

 

Конверт №5 голубого кольору.

Нумо, діти, поспішайте.

Друзів своїх зустрічайте.

Птахи до нас прилетіли.

І на килим в групі сіли.

Вихователь звертає увагу на конверт із завданням.

 Завдання:

Складання  листа до  птахів  за  піктограмами.

 

Давайте пригадаємо, які ви знаєте вірші про птахів.

Вихователь виставляє піктограми, діти читають.

(читання вірша «Журавель» , «Сорока»)

- Які це птахи?

 

Вихователь: То ж давайте уявимо себе птахами і розкажемо про себе від імені птаха.

Д/г перевтілення  «Я птах»

 

ТРВЗ  «Телефонна розмова» (діалог)

 

Вихователь: Молодці. Ми виконали завдання.

Ми    склали  лист до  птахів, розповіли   вірш   про   журавля  та   сороку, а   також   поговорили  із  синичкою.

 

Діти разом з вихователем прикріплюють голубу стрічку.

 

Конверт №6 фіолетового  кольору із  завданнями  на комп’ютері.

Вихователь.

Кубик, кубик покрутись  і   до  діток  повернись»

 

Робота з дзеркалами за столами.

Вихователь читає вірш І.Боровика «Язик – смакунець»

Запитали   в    брата   Язичка:

Що  умієш  ти, скажи

Як умієш працювати, покажи  

Чи  потрібен   нашій  дітворі  ти? Доведи!

 

Д/г  «Язик -  смакунець»  (робота  з   дзеркалами).

 

Вихователь: 

  • Що  ми  робили? 
  • Погралися  з  Язичком?
  • Прикріпимо останню фіолетову стрічку.

 

Вихователь:   Виконавши  всі  завдання  ми  з вами   утворили що?

Діти

  • Грайливу  весняну  веселку.

Вихователь:

- А   тепер  давайте   пригадаємо ,що  ми  робили?

Вихователь показує на кольори веселки і разом з дітьми пригадують які завдання виконували.

  • Складали  речення  за  малюнками про  весну.
  • Гралися в гру «Шум вітру».
  • Складати  загадку.
  • Складали казку.
  • Писали листа  до  птахів.
  • Гралися  з  язичком.

 

Вихователь:

  • Як  ви  гадаєте, як  ми  сьогодні  працювали

 

Діти: - активно.

 

Вихователь: думали

 

Діти: -  активно

 

Вихователь: сперечались

 

Діти: - доказово

 

Вихователь: для  всих  було

 

Діти: -  обов’язково.

 

Вихователь:

- Які   справи  були вам найцікавішими?

- За  кого  з товаришів  пораділи і  чому?

-  Ви в  мене  були  найкращі; найрозумніші  діти, я вами  пишаюся.

 

Діти разом з вихователем:

Ми  молодці!

Ми  разом  сила!

Сплели  вінок  дружби

Утворили  сонце  миру !

Кулачки   усі  складемо , башту  миру  зведемо!

 

Підсумок-гра «Я бажаю  вам ….» (побажання гостям  за   піктограмами)

1

 

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку