Презентація "Методика ейдотехніки в роботі з дошкільниками"

Про матеріал

Для педагогів закладу дошкільної освіти пропонується презентація "Методика ейдотехніки в роботі з дошкільниками"

За науковим визначенням ейдетизм - це особливий різновид образної пам'яті, здатність найбільш яскраво й точно відтворювати в усіх деталях наочні образи предметів, які в даний момент не діють на органи чуттів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала: в/методист ЗДО №57 «Берізка» комбінованого типу Макарікова С.А.

Номер слайду 2

Грецьке слово “ейдос” означає “образ”. Ейдетизм – це здатність дуже яскраво уявляти собі предмет, якого немає в полі нашого зору.

Номер слайду 3

За науковим визначенням ейдетизм - це особливий різновид образної пам’яті, здатність найбільш яскраво й точно відтворювати в усіх деталях наочні образи предметів, які в даний момент не діють на органи чуттів.

Номер слайду 4

Ейдотехніка задіює резерви правої півкулі головного мозку, сприяє розвиткові образної пам’яті, образного мислення, творчих здібностей. ПІВКУЛЯ права ліва Перші 5-7 років права півкуля, відповідальна за уяву, розвивається у людини швидше за ліву, відповідальну за логічне та аналітичне мислення. Ось чому яскраві образи такі важливі у ваших дітей.

Номер слайду 5

мнемотехніка (методи, у основі яких лежить вербально-логічне мислення) ейдетика (методи, засновані на конкретно-уявному мисленні)

Номер слайду 6

В середині 80-х років ХХ ст. російський вчений Ігор Матюгін розробив ігрову систему, яка покращує сприйняття та відтворює інформацію,спираючись на властиве кожній людині вміння уявляти та фантазувати. Він запропонував використовувати весь спектр уявлень і фантазій: зорових рухових, тактильних, нюхових та смакових. Методика отримала назву «Школа ейдетики».

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Метод ейдетики побудований на простому принципі: Уява + позитивні емоції = максимально засвоєна інформація.

Номер слайду 10

Методика ейдетики - пам'ять без меж на основі образного сприйняття дійсності і образного мислення. Чого вчить ейдетика?

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Метод Цицерона, або метод місць: Доведено, що пригадування інформації пов’язується з місцем її виникнення. Жоден з давніх ораторів і філософів не промовляв із конспектом у руках, бо вони знали і постійно вдосконалювали техніку запам’ятовування. Цицерон для запам’ятовування використовував власний будинок. На стінах, стелі, дверях своєї оселі він розвішував тези промов. Метод місць базується на зорових асоціаціях: потрібно ясно уявити собі предмет, який необхідно запам’ятати, і поєднати його образ з образом певного місця, який легко «виймається» з пам’яті.

Номер слайду 13

Метод Аткінсона: Це метод запам’ятовування іншомовних слів, заснований на використанні ключових слів або фонетичних асоціацій. Засвоюючи іноземні слова, учні уявляють у зв’язку з їхнім звучанням щось смішне, цікаве, незвичайне. Тому одразу відпадає необхідність у зазубрюванні.

Номер слайду 14

Метод запам’ятовування цифр та чисел: Цифри та числа треба розфарбувати уявою. Кожну цифру дитина перетворює в образ, який вона йому нагадує. Є.В.Антощук пропонує наступні асоціації:

Номер слайду 15

Ланцюговий метод: будується на ланцюгових асоціативних зв’язках. Асоціації відіграють важливу роль у будь-якому процесі навчання. Одна річ спричиняє іншу, тому асоціації допомагають упорядковувати всі елементи інформації. Свідомо вигадуючи якісь асоціації й відшукуючи їх у заздалегідь передбачених випадках, тим самим ми підсилюємо контроль над записом інформації в пам’яті, тому шанси на спогад зростають. Пошук асоціацій швидко перетворюється на захоплюючу гру.

Номер слайду 16

Метод узгодження фантазії та уяви з умінням чітко висловлювати, промовляти власні думки: Потрібно навчитись, не зупиняючись, говорити на будь-яку тему упродовж 2-3 хвилин. Для цього знадобиться уся фантазія, яскрава уява та вигадка.

Номер слайду 17

Метод парадоксальних перетворень: Потрібно відібрати, намалювати, уявити будь-які предмети і до кожного вигадати, уявити якість, якої не може бути. Вигадка обов’язково повинна бути веселою, яскравою. Наприклад: Кішка – з рюкзаком. Папір – шоколадний. Корова – з хоботом. Капелюх – хлібний.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

навчати запам’ятовувати новий матеріал швидко і якісно; збільшувати обсяг пам’яті малюків; розвивати творчу уяву, фантазію, образне мислення дітей; навчати мислити послідовно, асоціативно; розвивати просторову орієнтацію та уявлення; тренувати вміння розслаблюватись, швидко знімати втому, знаходитись у доброму настрої.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Айзенварг Л.Г., Айзенварг М.Л. Эйдетика [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://do100verno.com.ua/blog/tag/10 Антощук Є.В. Швидка педагогічна допомога від «Української Школи Ейдетики». 8 уроків з техніки ефективного запам’ятовування будь-якої інформації. – Вінниця, 2002. Ардашаева Л.Е. Опорные схемы и конспекты на уроках русского языка и литературы [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.eidos.ru/journal/2010/0319-10.htm Бакуревич О.В. Элективный курс «Живая плоть стиха» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://pedsovet.org/component/option,com_mtree/task,viewlink/link_id,2277/Itemid,0/ Бесєдіна А. Вплив методів і завдань ейдетики на розвиток особистості учня // Рідна школа. – 2009. – № 2-3. – С. 61-62. Гайдаенко М. Эйдетика – удивительная реальность // Психолог. – 2011. – № 28 (июль). Головацкая Н.Ф. Анализ поэтического текста с помощью эйдос-конспекта. 5–7-е классы [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://festival.1september.ru/articles/412223/ Мажирина Н. Эйдетика. Мир другими глазами [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://clck.yandex.ru/redir Тимошенков И. Эйдетика [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.tip-top.sebastopol.ua/ru/tip-top/eidetika Уліщенко В. Метод ейдетики в інтерсуб’єктному навчання української літератури // Рідна школа. – 2011. – № 7. – С. 33-37. Уліщенко В.В. Бачу серцем, споглядаю, мислю образами. Ейдетичні прийоми аналізу художнього тексту як ключ до ефективної суб’єкт-суб’єктної взаємодії під час вивчення української літератури // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях і колегіумах. – 2009. – № 5. – С. 28-39. Харьковская Школа Эйдетики Анастасии Никитиной [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://eydetica.kh.ua/ Эйдетика в современных технологиях обучения [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://neuch.org/interest/jejjdetika-v-sovremennykh-tekhnologiyakh-obucheniy Эйдетика: до пяти и старше (Из газеты «Зеркало Недели») [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://bc-eydetica.narod2.ru/zerkalo_nedeli.html

ppt
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
2339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку