Ознайомлення з природним довкіллям (екологія). Тема "Лабораторія Фіксиків"

Про матеріал
Ознайомлення з природним довкіллям (екологія). Тема "Лабораторія Фіксиків". Матеріал можна використовувати при проведенні занять з екології.
Перегляд файлу

1

 

Ознайомлення з природним довкіллям (екологія)


Тема. Лабораторія Фіксиків.

 Мета: Створити умови для експериментування. Вчити самостійно досліджувати об’єкт змінюючи   умови та використовуючи дійсні засоби дослідження. Формувати у дітей уявлення про воду і її характерні особливості. Стан: рідка, тверда, газоподібна. Особливості: прозора, розчиняє речовини, без смаку, запаху. Про те, що вода є основою життя на Землі. Розвивати уміння аналізувати, систематизувати, розуміти причино – наслідкові зв’язки. Закріпити вміння діяти за заданим алгоритмом, дотримуючись правил. Викликати бажання дітей досліджувати, пізнавати нове, незвичайне з оточуючого світу, саме властивості води. Виховувати дбайливе ставлення до води.

Матеріал: дошка, аудіо записи, ілюстрації до заняття,  ковпачки для перевтілення, 2 стаканчика один пустий, один з водою, чашка, чайник, пробірка чи колба, стаканчики з соком і водою, трубочки, стакан з водою та стакан з молоком, ложечки,  сіль, цукор, олія, пісок, рідке мило, кубики з льоду, вода,  люстерко;

Хід заняття.

1. Організаційний момент.

Вихователь: Діти вам подобається дивитися мультфільми ?

Я пропоную вам подивитися уривок з відомого вам мультфільму. (Мультфільм «Фіксики»).

– Ви здогадалися що це за мультфільм? (Відповіді дітей)

А хто ж такі фіксики? (Це герої які досліджують і вивчають оточуючий світ)

Так це невеличкі казкові помічники людини вони допомагають ремонтувати зіпсовані предмети.

У фіксиків є своя школа в якій знаходиться лабораторія « Професора Чудакова».

А хочете ми теж перетворимо нашу групу в лабораторію?

Я буду «Дідусом», а ви «Фіксиками»

(Вихователь та діти за допомогою атрибутів та уяви перевтілюються у казкових героїв)

Діти, що ж відбувається в лабораторії ? (Відповіді дітей)

Так малята в лабораторії проводять різні досліди, щось вивчають пізнають нове, незвичайне.

Ось і ми в нашій лабораторії будемо проводити досліди.

(Аудиозапис, журчання води)

Відгадайте що це за звук ?(звук води)

2. Загадка

Я і хмара і туман,

І струмок і океан,

І літаю і біжу,

І скляною бути можу   (вода)

Вмхователь: А для чого потрібна вода ? (Відповіді дітей)

А де можна зустріти воду ? (Відповіді дітей)

Зараз ми з вами будемо досліджувати воду .

3. Дослід 1. Вода – рідина

Матеріал: 2 стаканчика один пустий, один з водою.

Хід досліду: продемонструвати властивості води, переливається вода з стакану в стакан в різних напрямках.

Презентація "Три стани води"

Висновок: вода рідина ллється.

4. Дослід 2. Чи має вода форму.

Матеріал: чашка, чайник, пробірка чи колба.

Хід досліду: переливання води в різні посудини.

Висновок: вода не має форми.

 Під час виконання дослідів Дідус повідомляє: в лабораторії повинно бути чисто, працювати треба охайно

5. Дослід 3. Чи має вода запах і смак ?

Матеріал: стаканчики з соком і водою, трубочки.

Хід досліду: діти нюхають та пробують воду на смак.

Висновок: вода не має смаку і запаху

(Перед дослідом Дідус повідомляє про те, що не всі предмети можна нюхати, бо можна отруїтися парами)

6. Дослід 4. Чи вода прозора?

Матеріал: стакан з водою та стакан з молоком, ложечки.

Хід досліду: в стакан з водою та в стакан з молоком ставимо ложечки.

Висновок: вода прозора в ній видно ложечку, а в молоці ні. 

Діти, Дім-Дімич нам передав подарунки, як ви гадаєте, що це ?

(до лабораторії заносять піднос із кубиками льоду).\

Вихователь: А як ви гадаєте лід це вода чи ні ? (відповіді дітей)

А в природі де ми можемо зустріти лід ? (відповіді дітей)

 (піднос з льодом відставляється на вільний стіл для спостереження під час заняття)

А ми поспостерігаємо чи перетвориться лід у воду.

7. Дослід 5.  Вода – розчинник.

Матеріал: стаканчики з водою, сіль, цукор, олія, пісок, рідке мило.

Хід досліду: діти по черзі розчиняють: цукор, сіль, пісок, олію, мило.

Висновок: вода розчиняє, але не всі речовини.

8. Фізкультхвилинка «Тидищ»

(вправи під музичний супровід з мультфільму)

9. Дослід 7. Лід.

Матеріал: кубики з льоду.

Хід досліду: діти спостерігають за талим льодом

Подивимось, що ж сталося з нашими льодяними кубиками?

Поки ми малювали наш лід почав танути.

Презентация на тему: "Вода три стани води три стани води значення ...

Висновок:  кубики з льоду розтанули .

Вихователь:  Дослідники, ми з вами розглянули стан води, як рідина, як тверде тіло-лід. А що буде, якщо воду нагріти до стану кипіння ?

 10. Дослід 8.  Вода-пар.

Матеріал: вода, електрочайник, люстерко.

Хід досліду: ввімкнути електрочайник,  довести до кипіння, підставити люстерко до носика чайника.

Презентация на тему: "Вода три стани води три стани води значення ...

Висновок: коли вода закіпа  вона перетворюється в пар.

(Дідус пояснює про безпеку яку несе гаряча вода)

Вихователь: Ну що ж, мої любі дослідники, наші дослідження добігають кінця. Та на нас чекають ще цікаві перетворення.

11. Підсумок. 

Без води не може пташка

Навіть будь-яка комашка,

І дерева хочуть пити,

І барвисті квіточки,

Без води не звариш їжу,

Без води не вмиєш личко,

І купатись добре в річці

У яскравий літній день,

Без води нема життя

То ж давайте берегти

Цей природний скарб життя.

Воду потрібно берегти, не забруднювати, економно використовувати. А ви малята, як поводитися з водою?

Лабораторія фіксиків закривається. Ми з вами дуже добре попрацювали. 

тест (Діагностична робота) з Я досліджую світ 

 

docx
Додано
18 червня 2020
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку