Патріотично-практичний проєкт "Сучасні українці, які уособлюють собою Україну"

Про матеріал
У духовному і політичному житті кожного народу є події й роки, люди, які назавжди входять в його історію, свідомість, визначають характер буття, місце і роль у світових цивілізаційних процесах. Із тисяч народів і народностей світу майже 200 виросли в нації – створили свої держави й домоглися визнання світової спільноти, серед них – Україна. Немає життя без України, бо Україна – це земля, яку не вибирають, тому що Україна – це доля. Яка випадає раз у житті. Найціннішим для кожної держави є її народ… Тепер маємо і в нашій історії такі події, що перед усім світом засвідчили прагнення українського народу до вільного, щасливого, заможного життя.
Перегляд файлу

    Патріотично – практичний проект

        «Сучасні українці, які уособлюють собою Україну.»

                                            Актуальність

      У духовному і політичному житті кожного народу є події й роки, люди, які назавжди входять в його історію, свідомість, визначають характер буття, місце і роль у світових цивілізаційних процесах. Із тисяч народів і народностей світу майже 200 виросли в нації – створили свої держави й домоглися визнання світової спільноти, серед них – Україна.                                                                                            

        Немає життя без України, бо Україна – це земля, яку не вибирають, тому що Україна – це доля. Яка випадає раз у житті. Найціннішим для кожної держави є її народ…                                                                                                     Тепер маємо і в нашій історії такі події, що перед усім світом засвідчили прагнення українського народу до вільного, щасливого, заможного життя.

     Високі досягнення в різних сферах діяльності є свідченням багатої духовності українського народу, його цивілізованості й високої моральності, осереддям його етичних та естетичних поглядів, виявом його творчого потенціалу та обдарованості. Вони несуть в собі потужний заряд позитивної духовної енергетики, здатні формувати й передавати загальнолюдські й національні цінності від покоління до покоління, культивувати їх у людських душах. Допомагають плекати, збагачувати внутрішній світ , позитивно впливають на його свідомість і підсвідомість, спрямовують морально-етичний потенціал .

Зосередивши в собі найголовнішу інформацію про світ моральних уявлень та цінностей українського народу, його естетичні погляди й принципи, складники світогляду та світосприймання, вершинні здобутки є чи не найкращим засобом виховання молодих поколінь, прилучення їх до колосальних пластів рідної культури, духовності, моралі, а також потужно впливає на становлення й розвиток юної особистості на засадах добра, гуманізму, справедливості.

        Україна багата на імена талановитих ентузіастів, українців та українок, що  живуть  не для себе, а для людей,  творять з нічого, лише через бажання і натхнення звеличити рідну землю, державу, народ. Варто пригадати імена наших земляків, які вирішили сприяти своїми діями свободі і розвитку України. Вони різняться віком, професіями, життєвим досвідом, проте їх об’єднує одне: всі вони українці, патріоти своєї справи і держави.

   Потрібно підкреслити те велике і світле, яке підносить наш народ до вершин цивілізації, визначає його заслуги перед людством. Слід згадати найвидатніших з поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам’ять, у душу народу українського.

 

    Мета проекту:

    Навчальна: підвищити загальну освіченість школяра, досягнення ним належного рівня сформованості , розширити його культурно-пізнавальні інтереси,  залучити школярів до скарбниці надбань, а через неї — до фундаментальних цінностей культури у взаємодії  їхніх конкретно історичних та загальнолюдських значень, сприяти всебічному розвитку, формуванню особистості, її духовно ціннісних орієнтацій, культурно-пізнавальних інтересів, естетичного смаку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі;

      Розвиваюча: розвивати вміння виступати із повідомленням перед аудиторією, образне мислення, артистичні здібності в декламуванні поезій; формувати вміння аналізувати історичні події повсякдення, вміння висловлювати власну точку зору; сприяти розвитку мотивації, спрямованої на підготовку себе до захисту Вітчизни;

    Виховна: формувати громадську активність в житті власної країни та відповідальність за краще та мирне життя нашої держави;  формування в учнів громадянської ідентичності, розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу як національної ідеї розвитку вільної, незалежної демократичної та заможної держави.

 

 Завдання проекту:

      Через використання науково – популярної літератури, кадрів фільмів, читання віршів, вивчення та виконання пісень, створення малюнків, плакатів розширити знання учнів про  імена талановитих ентузіастів, українців та українок, що  живуть  не для себе, а для людей,  творять з нічого, лише через бажання і натхнення звеличити рідну землю, державу, народ.

 

Очікувані результати:

 

 - забезпечення єдності навчання, виховання і психологічної підготовки учнів до захисту Батьківщини;

-формування ціннісного ставлення до держави, українського народу, його мови, звичаїв і традицій;

 - формування компетентної особистості, орієнтованої на загальнонародні традиції, з усвідомленою громадянською позицією;

- формування уявлення учнів про обов’язок, мужність, героїзм;

-  почуття захоплення і гордості подвигами українських людей;

-  самовиховання в формуванні моральної стійкості, мужності, почутті  обов’язку і відповідальності перед Вітчизною;

-  прагнення виховувати в собі волю, цілеспрямованість, моральну красу;

-усвідомлення цінності людського життя та складових частин, які впливають на нього, роблять його багатогранним, плідним і корисним.

 

 

Термін виконання проекту:короткостроковий ( місяць).

Вид проекту:колективно – творча справа.

Тип проекту:груповий.

Місце реалізації проекту: Тульчинська школа-інтернат-ліцей.

Цільова група: ліцеїсти 11 класу

Учасники: учні, бібліотекар, вихователь, класний керівник

Оцінювання: самооцінювання та взаємооцінювання.

 

Шляхи реалізації:

-         проведення доброчинних заходів, акцій « Від серця до серця»;

-         залучення учнів класу до волонтерства;

-         організація зустрічей з видатними людьми сучасності;

-        екскурсія до краєзнавчого музею міста Тульчина.

 

План реалізації:

  І. Підготовчий.

        1. Визначення та обговорення з учнями теми та завдань проекту.

        2. Розроблення чіткого плану і підготовка учнів до роботи над проектом, визначення основних шляхів досягнення мети.

        3.   Створення організаційних груп для впровадження проекту.

         4. Матеріально-технічне забезпечення.

ІІ. Основний.

    1. Вивчення науково-популярної літератури, друкованих видань, інтернет-ресурсів; пошук, накопичення, систематизація і опрацювання інформації.

    2. Проведення акцій милосердя «З Україною в  серці»

    3. Організація та проведення екскурсій « Пам’ятники розповідають».

    4. Екскурсія до краєзнавчого музею.

    5.Конкурси малюнків, плакатів.

ІІІ. Підсумковий.

  1.  Презентація проекту.
  2. Оцінка проектної діяльності.

 

 

Етапи роботи над проектом:

 

  1. Провели пленарне засідання.  Визначили мету й напрямки роботи. Розробили план дій.
  2. Об’єднались у групи ( по 5 учнів) та розподілили обов’язки між групами.
  3. Провели дослідження за наведеними нижче напрямками:

-         Пошуковці ( готували огляд проблеми, збирали матеріал).

                        Благій В.

                        Кирикун В.

                        Котляр І.

                        Молодова М.

-         Кореспонденти(проводили інтерв’ю ).

       Гловащенко І.

      Перун В.

      Ніколаєв О.

      Опаренюк Р.

      Руденко А.

-         Художники( провели конкурси малюнків, плакатів)

      Блідченко В.

      Бурико А.

      Ткачук Р.

      Присяжнюк О.

      Соколовський А.

-         Волонтери(організовували доброчинні акції).

      Остапова А.

      Безпалий Р.

      Шевчук С.

      Баланюк М.

  1. Під час  збору інформації проводили  її аналіз, робили певні  висновки.
  2.  Оформили звіт. Підготувалися до презентації.
  3. Провели обговорення та оцінили свою роботу .

 

 

Критерії оцінки:

 

-         Практична спрямованість.

-         Пізнавальність.

-         Необхідність даних знань в житті.

-         Змістовність.

 

 

   Висновок

      Працюючи над проектом учні створили для себе такі умови, в яких вони самі хочуть працювати. Основним успіхом проекту я вважаю те, що учні стали більш самостійними, відповідальними, творчими особистостями, з вже добре помітними в них лідерськими задатками.

      Головним результатом проекту, на мою думку, є те, що діти отримали можливість проявити себе в тій галузі діяльності, де вони бажають. Виявилось, що діти вміють проектувати краще , ніж дорослі. Для цього лише необхідно створити певні умови.

      Учні так захопилися проектною технологією, що запропонували власні проекти , які тісно пов’язані з основним проектом «Сучасні українці, які уособлюють собою Україну» й відповідає основним напрямкам роботи в колективі.

 

                

 

 

 

   Презентація виховного заходу

        «Сучасні українці, які уособлюють собою Україну»

Мета: : збагатити знання учнів новою інформацією про людей, які творять сучасну історію, пробудити інтерес  до поглибленого вивчення сьогодення та культурних надбань українського народу, навчати дітей вболівати за сьогодення своєї держави, розвивати потребу будувати, створювати , відроджувати заради України, формувати   соціально-активну та зрілу особистість , громадянина-патріота держави, а також   потребу жити та працювати на благо Вітчизни, виховання національної свідомості учнів і людської гідності, відродження паростків духовності, глибокої поваги та любові до свого народу                                   

                                      Епіграф:      

Любов до Батьківщини і любов до людей

 є два швидких потоки, які, об’єднуючись,


             утворюють  могутню ріку патріотизму.             

                            В. О.Сухомлинський

Форма проведення: літературно – музична композиція з елементами                       розповіді.

 Оформлення: святково оформлена зала, символіка України, квіти, музичний супровід, елементи презентації,  карта України, портрети Героїв України, виставка малюнків,плакатів, книг «Ми твої сини,  Україно!», свічки.

Обладнання: технічні засоби( ноутбук, проектор, мультимедійна дошка), фонограми пісень та мелодій, уривки з документальних фільмів,  фото слайди, музичне устаткування.   

 Учасники: учні школи, педагогічний колектив.

Час і місце проведення: 18 листопада. Шкільний актовий зал.

Тривалість заходу: 35- 45 хв.    

  1. План підготовки:

-         Збір матеріалу та підготовка загального сценарію.

-         Визначення творчих груп.

-         Підготовка мультимедійних презентацій та підбір кадрів фільмів.

-         Репетиція окремих блоків сценарію та підбір костюмів.

-         Перевірка готовності технічних засобів.

-         Підготовка виставки малюнків, плакатів, книг.

-         Виготовлення оголошення про проведення заходу.

-         Оформлення сцени та залу.

-         Визначення чергових.                     

  1. План проведення заходу:

Читання вірша «Прапор України»;

-         Вступне слово  ведучих;

-         Розповідь про В. Чорновола;

-         Відеоматеріал «Обличчя української історії»;

-         Відеоматеріал «В. Чорновіл. Реквієм», «Дорога В. Чорнрвола»;

-         Розповідь про Л. Костенко;

-         Відеоматеріал « Л. Костенко відзначає 85-річчя»;

-         Декламування віршів Л. Костенко;

-         Розповідь про В. Вірастюка;

-         Відеоматеріал «Василь Вірастюк»;

-         Розповідь про Ю. Вотчер;

-         Відеоматеріал «Хоробрі серця»;

-         Розповідь про Б. Ступку;

-         Відеоматеріал «Я люблю Україну»;

-         Розповідь про А. Роговцеву;

-         Відеоматеріал «Молимося за вас…»;

-         Розповідь про А. Кузьменко (Скрябін);

-         Відеоматеріал «Вечір пам’яті ..»;

-         Розповідь про А. Грубика та М. Москалюка;

-         Розповідь про Н. Савченко;

-         Відеоматеріал «Промова Надії»

-         Заключне слово ведучих.

  1. Основний зміст відкритого виховного заходу

«Сучасні українці, які уособлюють собою Україну.»

 

                                            

                 Презентація виховного заходу

Сучасні українці, які уособлюють собою Україну.

                                 Вірш «Прапор України»

Гей, недругам усім наперекір —

Рівняйсь на прапор вільної держави.

Ганьбив наш прапор зловорожний гнів.

Його полотна в попелі лежали,

Але він знов, як день новий, розцвів

Рівняйсь на прапор вільної держави.

Повірмо в те, що нас вже не збороть,

І долучаймось до добра і слави.

Хай буде з нами правда і добро

Рівняйсь на прапор вільної держави

Це моє знамено ще від княжих часів

А чому? Бо воно в злото-синій красі.

Це моє знамено ще з козацьких часів

А чому? Бо воно в злото-синій красі.

Це моє знамено, бо в стрілецьких руках

Нас до правди вело — героїчний то шлях!

Поле й небо ввійшло у наш прапор святий

Зацвіло, зацвіло євшан-зіллям отим,

Що пробуджує в нас силу, гідність свою

І вкарбовує в час Україну мою!

Злото-синій наш стяг, мов ідея борні.

З ним народ мій досяг незалежності днів.

Шана прапору і честь, і повага й любов...

Прапор волі в нас є.

Він усе поборов:

Чорні ночі знущань, чуженецьких наруг,

І насильництва твань,

І холопства недуг.

Тож на прапор рівняйсь —

Нашу вічну ясу!

Ти йому присягайсь:       .

«Я тебе пронесу

Як віків заповіт,

І як долю свою,

Як нащадкам привіт тих,

Хто згинув в бою

За Вкраїну свою.

Присягаєм тобі: в урочистий цей час

Україно, не вмреш!

Дух не згаситься наш!»

 

                                         (відеоматеріал)

 

Ведучий:      Мудрими людьми сказано, що нація, як така, не існує без людей, які уособлюють   совість,талант, цвіт, міць, силу цього народу.

Ведуча:        Україна – це особистості, що формують обличчя її історії.

Ведучий:     Тож сьогодні, ми хочемо презентувати вашій увазі відеопроект «Сучасні українці, які уособлюють собою Україну».

                                           

                                             В’ячеслав Чорновіл

 

. http://kirovograd.klichko.org/social/uploads/images/site_44155_22_24.jpg

                      (24грудня 1937року - 25 березня 1999року)

 

                                        ( Відеоматеріал )

    Учень:   В’ячеслав Чорновіл став одним із організаторів і активістів національно-визвольного руху шестидесятників, що протистояв тоталітарному режимові та виступав за відродження України.

    Учень:  У 1965році, у кінотеатрі «Україна», під час прем’єрного показу фільму С.Параджанова «Тіні забутих предків», він разом з Іваном Дзюбою, Василем Стусом повідомив аудиторії про таємні обшуки та арешти серед інтелігенції України і Москви. Заворушення, що виникло в залі було придушене прибулими співробітниками КДБ.

     Учень:  Автора збірки “Лихо з розуму” удостоїли міжнародної журналістської премії, а львівський обласний суд ув’язнив його на три роки ув’язнення за антирадянську діяльність. У 1972 році в Україні розпочалася нова хвиля арештів дисидентів, серед них на лаві підсудних опинився і Чорновіл. На політика чекали 6 років таборів у Мордовії та Якутії та ще три роки заслання.

       Лише у 1985 році В’ячеслав  Максимович повертається до України де його застає перебудова.

      Учень:  Видатний політик стояв біля джерел створеного у вересні 1989 року Народного Руху України, який згодом і очолив.

      Чорновіл обіймає посади голови Львівської обласної ради. Ось і Грудень 1991 року таке омріяне, вистраждане, довгоочікуване для закоханого в національну ідею Чорновола проголошення незалежності України.

                                                            (Відеоматеріал )

        Учень:   Яким світлом був насичений радісний погляд останнього українського романтика. Чи міг він знати тоді , що ще до сьогодні українські сини і дочки будуть життям і кров’ю виборювати таку омріяну незалежність.

                                                        ( Фотозаставка )

        Учень:  У 1991році стає і до останнього дня працює Народним депутатом України.

                                                         ( Фотозаставка )

         Учень:  Під час президентських перегонів 1991року Чорновіл балотується на вищу державну посаду від Народного Руху України, посідає друге місце.

     25 березня 1999року В’ячеслав Максимович Чорновіл трагічно загинув у автомобільній катастрофі

                                                       ( Відеоматеріал )

         Учень: Його самовіддана праця на благо незалежної України, його боротьба за права та свободу українського народу, ще за життя були відзначені «Орденом князя Ярослава Мудрого» та державною премією України ім.. Т. Шевченка.

       У 2000році В’ячеславу Чорноволу посмертно було присвоєно звання Героя України з удостоєнням Ордена держави.

                  Ліна Василівна Костенко

                 

            Народилась 19 березня 1930 року на Київщині у родині вчителів.

 

 

http://www.ukrlib.com.ua/my/images/full/kostenko-lina-vasylivna_4.jpg

 

 

Учень:    Буває, часом сліпну від краси.

                 Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,–

                 Оці степи, це небо, ці ліси,

                 Усе так гарно, чисто, незрадливо,

                 Усе як є – дорога, явори,

                 Усе моє, все зветься – Україна.

                 Така краса, висока і нетлінна,

                 Що хоч спинись і з Богом говори.

 

          ( портрет Л.Костенко, надписи з датою народження, нагородами.)

                        « Я лиш інструмент, в якому плачуть сни мого народу.»

    Учень:        Ліна Василівна Костенко, головна поетеса сучасної України, щира і безкомпромісна. Як її тільки не називають: «жива легенда», «людина епоха», «найяскравіша зірка на небі сучасного українського письменництва». Це людина вищої інтелігентності та порядності. У творчому житті завжди залишається сама собою.

     Учень:   Ніжний лірик, глибокий філософ, привернула увагу до своєї творчості ще в 1950-60 роках. ЇЇ справедливо називають однією з предтеч поетів-шестидесятників, лауреат Шевченківської премії, премій Антоновича та Петрарки, почесний професор Києво-Могилянської академії. Але, у свій час, Ліна Василівна відмовилась від звання «Героя України», пояснивши, що не носить політичної біжутерії. Шлях поетеси в літературі був складним, неоднозначним. В часи радянського режиму Ліна Костенко була опальним поетом, Її талановиті безкомпромісні твори стали об’єктом переслідувань і заборон на багато років. Але Ліна Василівна вирішила краще мовчати, ніж писати те, що хочуть чути цензорі.

  Учень:        Поет не може бути власністю.

                          Це так йому вже на роду.

                          Не спокушайте мене гласністю.

                          Я вдруге в пастку не піду.

                          Працюю в кратерах вулканів.

                          Я завелика для капканів.    

Учень:     Ліна Василівна – справжня дочка України, душа її народу. ЇЇ поезія не вкладається в жодні виміри сьогодення.

               Ліна Костенко з тих поетів, які здатні крізь людське бачити національне, її поезія торкає серця та по-справжньому хвилює, змушує замислитись.

                                                        ( Відеоматеріал )

              Навіть у свої 85років, вона захоплює своїм вольовим характером та є зовсім небайдужою до проблем нашого сьогодення.

                                                        (  Відеоматеріал )

         Ліна Василівна Костенко глибоко сучасна, глибоко українська поетеса, і сьогодні її зоря сяє гордо і чисто на поетичному небосхилі України.

                            Василь  Вірастюк.

 

http://vpost.at.ua/_pu/0/83036266.jpg

                                         Народився  22  квітня  1974 року 

 

Учень:      Хто з нас в дитинстві не захоплювався казками про богатирів, не уявляв себе на місці Кирила Кожум'яки, Котигорошка. І в наш час не перевелися козаки, котрі заввиграшки можуть перевернути кілька 400-кілограмових автопокришок, прогулюватися з вантажем по 200 кг у кожній руці або й протягти на 18 метрів п'ять зчеплених між собою трамвайних вагонів загальною вагою 101,5 тонни. Ці та інші не менш вражаючі рекорди — на рахунку найсильнішої людини Світу, Василя Вірастюка.

    Учень: Народився галицький лицар в Івано-Франківську 22 квітня 1974-го. Спортом захопився ще з дитячого садка: футбол, плавання, вільна боротьба і кульова стрільба — всього потроху спробував. А повністю розкрити таланти допомогла легка атлетика, зокрема — штовхання ядра. Вирішальну роль у цьому зіграв старший брат Роман, який у третьому класів перше привів Василя до Івано-Франківського манежу фізкультури і спорту.

                                            (Відео про В. Вірастюка)

                                       Юлія    Вотчер.

 

http://newsonline24.com.ua/wp-content/uploads/2015/12/filaret-nagorodiv-vinnicku-volonterku-juliju-votcher-medallju-572x429.jpg

 

    Учень:    63-річна вінничанка Юлія Вотчер, відома, як активістка Євромайдану.

        Під час революції гідності, волонтерка координувала медичну службу Штабу національного спротиву Євромайдану. Вона виступила ініціатором проекту «Мольфар-магія волонтерства» для супроводу поранених від зони бою до лікарні.

 

                                                 ( Відеоматеріал )

                                                                         ( Фото )

 

   Учень:     Обличчя цієї жінки у камуфляжі, яке світиться непідробною добротою, іє уособленням сучасної української жінки, хоча сама вона називає себе – вовчицею без макіяжу, як і її натура. Попереду ще низка проектів. Зокрема з протезування, навчання, і соціальної адаптації.       

   Учень:     Указом Президента України №126 2015р. Юлія Луківна Вотчер нагороджена орденом княгині Ольги ІІІ ступеня.

                          Богдан     Ступка

http://i.obozrevatel.ua/persons/218/250096.jpg

                                       (27.08.41р.-22. 07. 2012р.)Л

                                                     ( відеоматеріал )

  Учень:     Людина – епоха, унікум, феномен,класик театру і кіно,геніальний український актор, Герой України,лауреат Шевченківської премії, художній керівник театру ім.. І.Франка,лауреат Міжнародної театральної премії К. Станіславського, академік Академії мистецтв України, і неймовірно яскрава харизматична людина. Так,без мудрих,проникливих очей Ступки важко уявити наше кіно та театр.

                                                     ( Фото )

Учень:    Адже він був справжнім провідником української культури та неповторності. На вистави за участю Богдана Сільвестровича, завжди були аншлаги. Ні, він не грав,він просто жив в  образі свого героя.

                                                      ( Фото )

Учень:    А кінематографу за участю Богдана Ступки є чимало. І всі його ролі зіграні геніально. Серед них найулюбленіші – «Вогнем і мечем», «Молитва за гетьмана Мазепу», «Тарас Бульба», «Водій для Віри» та багато інших. Актор не вдягав образ якогось персонажу на себе, він ставав ним і в цьому його унікальність. Сам Ступка жартував: «За три десятиліття своєї кар’єри, я переграв всіх царів, вождів і генералів.

                                                          ( Фото )

Учень:    Ним зіграно більш ніж сто ролей в кіно і близько п’ятдесяти – на театральній сцені. Богдан Ступка знімався в російських, польських, австрійських кінематографістів, але завжди залишався українським актором. Він втілення найкращих рис характеру наших дідів-прадідів: їх незламної волі, гідності, невичерпної мудрості і працьовитості. Яскравий представник українського народу, його глибоких традицій, неповторного колориту і співочої мови!

                                                       ( Фото )

Учень:  Богдан Сільвестровичпішовізжиття в літньомувіці, та якби не тяжка хвороба, мабуть, зігравбище не одну блискучу роль в театрі і кіно. Та вінсвій шлях закінчив. Але мало кому вдастьсяпройти бодай, третину такого шляху!..

                       

                        Ада  Миколаївна

                                                 Роговцева

http://www.day.kiev.ua/sites/default/files/main/articles/28052013/10rogovc.jpg

                          Народилася   16.07.1937 року

 

Учень:    Українська земля народила багато великих та талановитих жінок. Саме такою є велична, легендарна актриса, Герой України – Ада Миколаївна Роговцева.

Учень:  Це прекрасна жінка, яка знає, що таке всенародна любов, але й знає, що таке випробування та виклики долі.

      Життя і творчість Ади Миколаївни – це гарний приклад людини з великої літери

                                             ( Відеоматеріал )

Учень: Ада Миколаївна продовжує бути не лише найзатребуванішою актрисою, а й громадським діячем, волонтером, актрисою, яка разом зі своєю командою дуже багато часу присвячує хлопцям ,які захищають нас, віддаючи свої життя в АТО.

                                             ( Відеоматеріал )

                   

                              Андрій Кузьменко (Скрябін)

http://artmodernmarketing.com/wp-content/uploads/2015/02/kuzma-skrabin.jpg

                                     ( 17 серпня 1968 р. - 2 лютого  2015р.)

       Учень:  Кузьма Скрябін – це сценічний псевдонім Андрія Кузьменка, талановитого самобутнього хлопця, який народився 17 серпня1968 року у Самборі Львівської області.

       Кузьма Скрябін, як звикли його називати у народі,– це і талановитий співак, і класний телеведучий, і вмілий продюсер, і початківець-письменник, і зразковий сім’янин, і просто хороша людина. Вже давно його пісні вивчили напам’ять безліч шанувальників. Май же все своє життя Кузьма присвятив музиці. Сам писав слова і музику для пісень, які потім ставали хітами. Він допомагав новоствореним гуртам. Був ведучим телепрограм «Шанс» і «Шиканемо». У своїх поглядах Андрій, як громадянин, як митець, був відвертим. Він не боявся казати те, що думав, що вважав правильним. ».

    Через важке становище українських бійців з амуніцією та зброєю, Кузьма всіма силами допомагав воїнам у зоні АТО. Кошти, зароблені на концертах, віддавав воїнам і потерпілим. Він підтримував їх не лише матеріально, але й морально.

                                     (Відео, уривок пісні «Історія»)

 Учень:  На небесах 2 лютого загорілася нова зірка – це зірка Кузьми Скрябіна, який відійшов від нас в інший світ. Він загинув у жахливому ДТП біля села Лозоватка Криворізького району на Дніпропетровщині. Сталося зіткнення позашляховика, яким керував співак, та вантажівки молоковоза. Травми, отримані Кузьмою, виявилися несумісними з життям.

   Народ полюбив його за відкриту душу, за щире серце, за «простяцькі» манери і за небайдужість.
Кузьма Скрябін назавжди лишив слід в історії музики незалежної України. На його піснях і хітах виросли цілі покоління, а творчий шлях був яскравим і по-своєму унікальним.

                            ( Відео «Памяті Кузьми» на Майдані Київ )

 Учень:  У народі кажуть, що першими зі світу живих йдуть найкращі. Так сталося і з нашим Кузьмою…

Указом Президента, Андрія Кузьменка нагороджено орденом “За заслуги” 1-го ступення. Посмертно.

  Учень:         Не загинув, а просто заснув,

                              Відпочину – і знову до бою!

                                 Чуєш, вітерзненацька подув?

                                              Це брати мене кличуть з собою.

                               Анатолій    Грубий

Грубий Анатолій Васильович

(26 жовтня 1971р.- 18 лютого 2015р.)

Учень:   Такої сповненої горя, сліз і болю ночі, як з 21 на 22 лютого, Тульчин ще не бачив. Без перебільшення тисячі людей – жителів міста і навколишніх сіл, вишикувалися живим коридором від вїздної арки до районного будинку культури. Так , ставши на коліна, і запаливши лампади зустрічали загиблого воїна-земляка Анатолія Грубого. Нічну тишу розтинали слова «Герої не вмирають! Слава герою АТО Анатолію!» Лунав Гімн України. Велелюдна траурна процесія пройшла центральною вулицею міста,далі автотранспортом рушили на Копіївку, де люди також вишикувалися живим коридором, до Торкова. Те як зустрічали загиблого в рідному селі просто не висловити…

        Анатолій працював зоотехніком, потім ветлікарем, любив свою роботу, був відповідальним працівником.

 

Учень:   В серпні 2014року , коли військкомат покликав захищати Україну, нероздумуючи , проміняв спокійне життя на суворі будні воїна-захисника.

Він служив у 128 гірсько-піхотній аеромобільній бригаді. Помер 18 лютого 2015р. по дорозі в шпиталь через поранення, отримане в бою білям. Дебальцево. Йому було тільки 43.

Анатолій залишив дружину та двох синів: Олександра та Юрія. Неможливо передати словами біль від втрати, але сини можуть гордитися своїм батьком-героєм, який віддав життя за наше мирне небо, за Україну.

                          

                                   Михайло  Москалюк

 

http://ilikenews.com/sites/default/files/field/image/1_81.png

           (25 лютого 1963 р. – 13 жовтня 2014р.)

 

                                         «Життя - Батьківщині! Честь – нікому.»

Учень:   Москалюк Олександр Васильович народився 25 лютого 1963 року в с. Печері. Закінчив історичний факультет Вінницького педагогічного інституту. Певний період свого життя працював слідчим, адвокатом. З серпня 2014 року він служив у лавах Національної гвардії в званні старшого лейтенанта на посаді заступника командира роти з виховної роботи Вінницького полку Західного оперативно-територіального об’єднання. Загинув 14 жовтня 2014 року при виконанні бойового завдання в зоні АТО.

  Учень:   … Відрізок фронту між населеними пунктами Щастям та Смілим Слов’яносербського району Луганської області в вересні-жовтні 2014 року називали» Долиною смерті». Два тижні облоги. Без води та їжі. Без достатнього озброєння. Бої із терористами тривали щодня по шість-вісім годин. Вони були настільки жорстокими, що деякі тіла просто розривало. Частина воїнів загинула, частина зникла безвісти.

Виснажені і поранені бійці з «Айдару», 80-ї і 95-ї бригад, а також Нацгвардії залишалися нескореними. А ситуація ускладнювалася щодня, вони намагалися

 

вижити в польових умовах під кулями. Воду, що закінчувалася міряли кришечками від пляшок. Економили їжу та боєприпаси.

      Учень:    … Того дня вони виїхали двома машинами. Знали, що можуть більше не повернутися. Поблизу 32 блокпосту на відкритій місцевості потрапили під обстріл…

Снарядом пробило броню. В машині вирвало десантні двері. Олександр Москалюк разом з дверима вилетів з БТР. Він був ще живий, зробив телефонний дзвінок, повідомив, що закінчилися набої і в нього залишилося тільки дві гранати. Не здаючись, відважно та безстрашно вів бій до останнього подиху…

  Учень:    Капітана Олександра Москалюка поховали 31 жовтня в с. Вернигородок Козятинського району, де він проживав разом з дружиною та дітьми – сином Богданом і донькою Софійкою.

За особисту мужність і героїзм, виявлені у захисті державного суверенітету та територіальної цілісності України, вірність військовій присязі Олександра Васильовича Москалюка нагороджено орденом «За мужність» III ступеня (посмертно) та церковною медаллю «За жертовність і любов до України».

  Учень:    Безперечно особистість Олександра Москалюка є прикладом мужності та служіння своїй Батьківщині, прикладом для наслідування. Фронтовим побратимам Олександр запам’ятався винятковим почуттям справедливості. Не всі в його роті мали бронежилети і щоб бути на рівні з бійцями він принципово не носив свій….

 

        НЕ передати словами біль втрати, не стало сина, чоловіка, батька, друга, гарної людини.

 

Ми їх пам’ятатимемо, вони навічно в наших серцях.

 

              

 

 

                              Руслана Лижичко

http://www.facenews.ua/images/doc/b/e/becba76-5526ffff69594-image1.jpg

                                 Народилася    24.05. 74 р. у Львові

 

Учень:    Русла́на Степа́нівна Лижи́чко — українська співачка, автор-виконавець та продюсер, відома як Руслана. Вона підкорила Україну і стала відомою співачкою завдяки щирості та невичерпній потужній енергії та свободі, яка так і струмує з її пісень, наскрізь натхненні народною музикою.

       У 2004р. здобуває перемогу на найпрестижнішому музичному конкурсі «Євробачення.»

                                                     ( Відеоматеріал )

 

Учень:    Ця перемога мала дуже велике значення для нашої держави та її народу. Наступне ювілейне,50-сяте Євробачення пройшло саме у Києві. Завдяки молодій українській співачці, саме тоді Україна заявила про себе на весь голос, змусила весь світ згадати, що саме у нас мелодійна прекрасна мова, що саме наша нація є співочою, що наша патріотична молодь є дуже  талановитою і цілеспрямованою.

        Вона була, є і буде справжньою дочкою свого народу, патріоткою та бунтівником. Вірність Україні співачка довела не один раз. Це і коли у 2004р. бере активну участь у Помаранчевій революції, співає для народу. Це і коли надихає людей на Майдані у 2013-2014рр. не лише піснею, а й палкими словами, що підтримують, надають сил та надихають.

Учень:    Руслана Лижичко часто відвідує бійців АТО, цікавиться їхніми болями та печалями, підтримує.

                                                            ( Відеоматеріал )

 

                         Надія Савченко

 

http://espreso.tv/uploads/article/42699/images/im578x383-8.jpg

                    Народилася 11 травня 1981 року в Києві.

               

                 Життєве кредо Надії: «Бачу ціль – не бачу перешкод.»

Учень:    З дитинства мріяла стати льотчиком бойових літаків. Згодом вступила за контрактом до лав Збройних сил України. У 2004–2005 роках у складі українського миротворчого контингенту брала участь у місії в Іраку, де у 2004/2005 прослужила шість місяців на «чоловічій» посаді — як стрілець третьої роти 72-го окремого механізованого батальйону.

      Після повернення з Іраку у 2005 році поступила до Харківського університету повітряних сил, на що отримала дозвіл особисто від міністра оборони України Анатолія Гриценка. Має 170 годин нальоту і 45 стрибків із парашутом.

     Під час війни на сході України 2014 року брала участь в антитерористичній операції як доброволець батальйону «Айдар». Брала участь у боях біля селища Металіст під Луганськом, де, йдучи за пораненими, потрапила в полон терористів 18 чи 19 червня.

Учень:   8 липня стало відомо, що Надія Савченко перебуває під вартою в Росії у слідчому ізоляторі міста Воронеж. Російська влада підозрює Савченко у причетності до загибелі на сході України двох журналістів Всеросійської держтелерадіокомпанії — Ігоря Корнелюка і Антона Волошина. За версією українських силовиків, російські журналісти надавали інформаційний супровід одній із груп терористів і загинули, потрапивши під обстріл цієї групи українськими військами.

   З кінця 2014 року оголосила про безстрокове голодування.

Учень:  21 жовтня 2014 року о 19:00 в Москві відбулась прем'єра документального фільму «Надія Савченко: Наша Надія» режисера Володимира Тихого про політичного в'язня Надію Савченко, про події в Україні останнього часу.

    Надію Савченко в школі називали “Ксена-воїн”,

     Надія Савченко була  єдиною жінкою на льотному факультеті Харківського університету Повітряних Сил у 2005 році. Вона проявляла найбільше бажання серед усіх літати. Єдину жінку на факультеті сприймали як “бойового побратима”, а деякі хлопці “могли позаздрити її характеру і витримці”. “Дівчина сталевого характеру”,

Учень:   Надія отримала такі нагороди та відзнаки:

  • Звання Герой України з врученням ордена «Золота Зірка» (2 березня 2015)  за незламність волі, громадянську мужність, жертовне служіння Українському народові
  • Орден «За мужність» III ст. (21 серпня 2014)  за особисту мужність і героїзм, виявлені у захисті державного суверенітету та територіальної цілісності України, вірність військовій присязі, високопрофесійне виконання службового обов'язку.

                                           ( Відеоматеріал )

 

Учень:    Надія Савченко завжди боролася за те, чого вона хотіла домогтися. 33-річна киянка, ставши волонтером батальйону «Айдар» на сході України, боролася за те, щоб захистити свою країну.  Надія Савченко проявляє відкриту непокору з часу захоплення по сьогоднішній день.

Учень:     Російський поет Олександр Бившев висловив слова підтримки Надії такими віршованими рядками: 

               Словно ты из металла такого,

                      Что не знает износа в борьбе.

                           Знаменитая В.Терешкова 

                                Не годится в подметки тебе.

 

                             ( На сцену виходять всі учасники)

 

Ведучий: Мужніх, нескорених українців дуже багато. Нам є ким гордитися, є з кого

брати приклад. Тож будьмо патріотами, любімо свою багатостраждальну

 Україну! Сьогодні вона, як ніколи, потребує нашої допомоги.

 

Ведучий:: Не будьмо байдужими. Будьмо гідними наших славетних сучасників

 

 Слава Україні!

                       Героям Слава!

 

                      ( Відео на проекторі.)

 

Учні виконують пісню «Заспіваймо пісню про Україну»

 

 

 

 

 

Департамент освіти і науки

Вінницької обласної державної адміністрації

Тульчинська спеціалізована загальноосвітня

школа-інтернат І-ІІІ ступенів – ліцей

Вінницької обласної Ради

 

Проект на тему:

«Сучасні українці,  які уособлюють

собою Україну»                  

 

Керівник проекту:

                                                                     вихователь Олійник Л.В.    

                                            2016

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку