Тема: Вивчаємо вірші без проблем.
Мета: Ознайомити педагогів з використанням методів та прийомів, які сприяють розвитку зв’язного мовлення і пам’яті.
Теоретичний блок:
«Методичні рекомендації до вивчення віршів за малюнками».
Практичний блок:
-
Фрагмент заняття «Заучування вірша за допомогою малюнків»
-
«Розвиваємо пам’ять разом»
«Методичні рекомендації до вивчення віршів за малюнками»
Усі діти люблять вірші, з задоволенням їх слухають та намагаються запам’ятати. Підбір віршів повинен відбуватися з урахуванням інтелектуальних і мовленнєвих можливостей дітей. Добираючи віршований матеріал, треба широко використовувати народну творчість – пісні, потішки, забавлянки.
Працюючи над вивченням вірша за малюнками , треба пам’ятати:
-
Педагог виразно читає новий вірш (напам’ять).
-
Після читання вірша, педагог повідомляє дітям, що цей вірш буде заучуватися напам’ять. Потім ще раз його прочитує.
-
З метою розуміння дітьми змісту вірша, задає питання, які допомагають з’ясувати головну думку.
-
Пояснює незрозумілі дітям слова та їх значення.
-
Педагог промовляє кожен рядок вірша і показує малюнок, який відображає його подію.
-
Діти хором промовляють вірш.
-
Педагог повторює останній раз вірш, не домовляючи останні слова рядка. Діти закінчують рядок.
-
Вірш розповідається індивідуально. В першу чергу розповідає вірш та дитина, яка краще запам’ятовує за інших.
Вивчення віршів за малюнками сприяє кращому запам’ятовуванню, розвиває увагу, мислення та зв’язне мовлення.
Фрагмент заняття «Заучування вірша за допомогою малюнків».
Мета:
-
Вчити дітей свідомо, самостійно вдосконалювати образну пам’ять, увагу, мислення за допомогою малюнків - символів за текстом вірша.
-
Розвивати зв’язне мовлення, зорову та слухову пам’ять, мислення.
-
Виховувати взаємодопомогу.
Обладнання: картинки - символи за текстом вірша М. Пізнанської «Ромашка», квітка ромашка (жива).
Хід заняття:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Логопед:-Сьогодні ми з вами вивчимо вірш М. Пізнанської, який називається «Ромашка».
Послухайте його уважно:
На стрункій високій ніжці
Біля річки, на лужку
У косинці - білосніжці
Стрів я квітоньку таку.
Ясним оком жовтуватим
Усміхнулася мені.
Я хотів її зірвати,
А бджола сказала: «Ні!»
Логопед:-Скажіть, а як називається цей вірш? («Ромашка»).
-
А що таке «ромашка»? (це квітка).
-
Як ви розумієте, що таке струнка ніжка? (тоненька, рівна).
-
Так, ось вона ця чудова і красива квітка - ромашка. В неї струнка висока ніжка. Подивіться! (показ живої квітки).
-
Що мається на увазі, коли у віршику говориться «у косинці - білосніжці»? (це пелюстки).
-
Як це білосніжна? (біла - біла).
-
Де в ромашки жовтувате око? (серединка).
-
А хто хлопчику не дав зірвати ромашку? (бджола).
-
Тепер послухайте цей вірш ще раз (педагог читає).
-
Тепер я буду читати вірш і перевертати картинки.
-
Спробуємо тепер хором розповісти.
-
Тепер я почну, а ви закінчите рядки вірша.
-
Хто зможе першим спробувати розповісти вірш? (діти по черзі розповідають вірш).
«Розвиваємо пам’ять разом»
-
Заучування віршів педагогами за малюнками.
-
Ігри для тренування пам’яті (проведення ігор з тренування пам’яті практичним психологом ДНЗ)