Педагогічні посиденьки «Ефективність інтерактивного навчання»

Про матеріал
Методичні посиденьки – форма методичної роботи, що допомагає створити сприятливий психологічний клімат в колективі педагогів. Пропонуються питання для обговорення, тема оголошується заздалегідь, щоб усі мали можливості підготуватися. Активне обговорення проблеми найчастіше відбувається в невимушеній атмосфері за чашкою кави.
Перегляд файлу

Педагогічні посиденьки

«Ефективність інтерактивного навчання»

 

Ведуча: Добрий день, шановні гості! Щиро рада бачити на нашому інтерактивному занятті. Воно нагадуватиме роботу на своєрідній педагогічній кухні. Скажу відверто, на кухні завжди роботи вистачає, а на педагогічній тим паче. По формі проведення - це посиденьки. Словник тлумачить значення цього слова як «дозвілля»,  яке проводять чоловіки і жінки, сидячи на вулиці або десь у гостях. Так, ви в гостях, але все, що попереду лише частково буде нагадувати дозвілля і потребуватиме від вас максимум зусиль, терпіння, любові.

Говоритимемо ми, а можливо десь і пліткуватимемо (і таке буває на посиденьках) про ефективність інтерактивного навчання. Це форма навчання, в процесі якої учні і вчитель перебувають у режимі бесіди, діалогу, так як ми на посиденьках. Тому всідайтесь зручненько і пам'ятайте про наступне:

  • кожна думка важлива;
  • не бійтесь висловлюватись;
  • ми всі партнери;
  • обговорюємо сказане, а не людину;
  • обдумали, сформулювали, висловили;
  • кажіть чітко, ясно, красиво;
  • вмійте погодитись і не погодитись.

 

Ведуча: На нашій інтерактивній кухні ви матимете можливість «скуштувати свіжих порад», поділитися новими інгредієнтами педагогічної діяльності і згадати старі, але «смачні».

Отже, наше меню:

Салати:

«Піраміда»

«Асорті»

Основна страва: інтерактивний «борщ» «Приготую урок».

Друга страва: «Методи корпоративного навчання» -  «Биточки в підливі».

Перекус: «Музичний шедевр»

Десерт: Суфле «5 відчуттів».

Хочу, щоб за кожним столом сформувались команди, назва якій (роздаю назви: «Цікаві», «Всезнайки», «Креативні», «Імпульсивні») – (по 4 листочки кожної назви, на столах листки з назвами команд).

А розпочнемо посиденьки з кави. Під час експериментів виявилося, що люди, які тримають в руках чашку гарячої кави на 11% більш схильні розцінювати співрозмовника як приємну людину, яка заслуговує довіри (кава, цукор, чайні ложки).

Тож наповнюємо чашки улюбленим напоєм і заодно знайомимось. Як? Підніміть блюдечко і знайдіть підказку до самопрезентації  і самопрезентуйте себе 2-3 фразами.

Я книжка                                              Я напій                    

Я пташка                                              Я професія

Я пора року                                          Я море

Я природне явище                               Я місто

Я дерево                                               Я країна

Я звір                                                    Я пісня

Я колір веселки                                   Я квітка                      

Я кінофільм                                         Я автомобіль

Я дорога                                               Я сонце

 

Ведуча: Хочу сказати, що страви, які власноруч ви готуватимете не тільки смачні-смачні, а головне корисні, які насичують не шлунок, а мозок. Не хвилюйтесь, ви ніколи не зіпсуте свою фігуру, а лише покращите роботу головного мозку. Чим більше страв ви сьогодні скуштуєте, тим більше інтернет-калорій отримаєте.

Перша страва, яку необхідно приготувати, це салат «Піраміда». У цих конвертиках назви видів діяльності на уроці. Ви повинні їх розмістити у формі піраміди: нижній шар -  основа піраміди - найефективніші форми і так в порядку спадання до вершини піраміди. Можете уявити, скільки це буде у відсотках і полегшити собі приготування салату (у конверті: лекція, навчання інших, групова дискусія, демонстрація, читання, зорове і слухове сприйняття)

Ведуча: До вашої уваги на слайді піраміда інтерактивного навчання, так вважають вчені (після того, як кожна команда презентує, я демонструю піраміду)

 

Використання інтерактивних форм та методів навчання на уроках англійської  мови"

 

Як бачимо, найбільш ефективне – взаємонавчання - 90%. А серед нас найближчими до істини були (назва команди – ті, хто найнижче поставив «навчання інших»).

Ведуча: Готуємо наступний вітамінний салат. Він має назву «Асорті». До складу цієї закуски входить більше, ніж 11 основних компонентів. Я вам пропоную по асоціаціях за цими малюнками назвати інноваційні технології, сучасні методи і прийоми навчання.

(Роздруківки мікрофон (вони називають «Мікрофон»), гроно винограду (вони -  «Гронування»), капелюх («Шість капелюхів»), вулик («Бджолиний вулик»), куб («Кубування»), риба («Акваріум»), куля зі снігу («Снігова куля»), кошик («Місткий кошик»), хмари («Хмарні технології»), світлофор («Світлофор»), коло («Коло ідей»).

1. Група

Мікрофон

Гроно винограду

Капелюх

Вулик

2. Група

Куб

Капелюх

Риба

Куля зі снігу

3. Група

Кошик

Вулик

Хмари

Куб

4. Група

Світлофор

Коло

Грона винограду

Риба

 

Ведуча: Найрезультативнішими були …(назва команди).

Ведуча: Салати приготували. Тепер можна трішки і релакснути.

За бажанням поділіться якимось прислів’ям, де згадується про їжу. Я почну, а ви мене продовжте. Хто наступний? 

Ведуча: Готуємо основну страву. Ви правильно подумали. Це буде інтерактивний борщ: «Готую інтерактивний урок». Приготування коронної української страви потребує багатьох компонентів і кипучої фантазії. Отже, шановні колеги, пропоную вам скласти рецепт приготування уроку, використовуючи слова, написані на слайді.

(«наливаю», «вкидаю», «перемелюю», «підкислюю», «додаю», «змішую», «підсолюю», «смакую» – листок + маркер).

Щоб рецепти підготовки до уроків були смачними та корисними, не забудьте рясно посипати їх добрим гумором та прикрасити листочками любові.

(презентація від кожної команди, висновок ведучої: «Кожний «борщ» вийшов смачним і корисним»).

Ведуча: В кожному борщі є щось своє і неповторне. Тому виграли усі. Бо хто ж не любить отримувати задоволення під час їжі.

Ведуча: Друга страва має бути не менш смачною, бо має назву «Биточки в підливі».

«Биточками» будуть методи корпоративного навчання. Я впевнена, що про деякі з них ви вже чули, а деякі будуть для вас новинкою. Тому я роздам вам картки з описом даних методів, а ви мусите прочитати, проаналізувати, виділити головне і оформити його  візитну картку за формою:

Назва методу:

Ключове слово або словосполучення:

Трактування: (розкажіть так, щоб було смачно. Щоб зрозумів кожен, навіть молодий спеціаліст).

 

Публікація на картки (1 картка на команду)

Баддінг

Баддінг (в перекладі з англійської «товариство») - це метод неформального навчання, що передбачає надання один одному інформації та / або встановлення об'єктивного і чесного зворотного зв'язку.

Баддінг дає можливість побачити себе з боку: як дитина проявляє себе по відношенню до однокласників, як виглядають її слова, вчинки.

Баддінг відрізняється від наставництва повною рівноправністю учасників. В баддінгу не існує категорій «старший» і «молодший», «наставник» і «підопічний», «навчальний» і «навчається».

Баддінг підтримує в досягненні особистих цілей, а також у здобуванні нових навичок. Бадді - це людина, яка допомагає іншим, тому баддінг можна визначити як допомогу, захист однієї людини іншою.

Скрайбінг

Скрайбінг - новітня техніка презентації створювати малюнки або ескізи. Створюється так би мовити «паралельний ефект», коли ми і чуємо і бачимо приблизно одне і те ж, при цьому графічний ряд фіксується на ключових моментах аудіорядом. В ідеалі, дивлячись на скрайб – візуалізацію, слухач повинен відтворити в пам'яті почуту розповідь хоча б у загальних рисах.

Скрайбінг – фасилітація - супроводження розповіді схематичними малюнками, графіками, діаграмами у реальному часі.

Відеоскрайбінг - короткі відеопояснення з певних питань, які супроводжуються схематичними малюнками.

Різновиди скрайбінгу: мальований, аплікаційний, магнітний, фланеграфний 3D-скрайбінг.

Коучинг (від анг. повчання, тренування)

Коучинг - метод консультування, яке має на увазі мотивацію і тренування учня для придбання нових навичок і якостей. Коучинг - це розкриття потенціалу дитини з метою максимального підвищення її ефективності. Коучинг не вчить, а допомагає вчитись. 

Кроки коучингу:

  1. Встановлення партнерських стосунків між учителем і учнем.
  2. Спільне визначення завдань для досягнення поставленої мети.
  3. Дослідження поточної ситуації чи проблеми.
  4. Вироблення і аналіз можливостей для подолання труднощів.
  5. Вибір і складання плану дій.
  6. Домовленість про те, що конкретно і коли буде зроблено.

Завдання вчителя-куча - підштовхнути учня до самостійних дій, допомогти йому домогтися конкретних результатів. Коуч тільки допомагає підопічному знайти власне рішення проблеми, а не вирішує проблеми за нього.

Менторинг

Менторинг - метод цілеспрямованої передачі досвіду, це наставництво, взаємодія і вирішення конкретних запитів учня.

Наставника називають ментором, а підопічного – менті. Передаючи свій досвід, учитель-ментор допомагає учневі вийти на новий рівень в навчанні. Він дає цінні поради. Комунікаційні навички учителя-ментора допомагають у ефективному спілкуванні та у прийнятті правильних рішень. Ментор не навчає дитину, як учитель, шкільній програмі, а допомагає знайти свій життєвий кар'єрний шлях. 

Якості, які потрібні ментору:

  • уміти вивчати щось нове щодня;
  • допомагати учням поглиблювати знання;
  • допомагати учням займатися саморозвитком;
  • допомагати учням дізнаватися щось нове один в одного, у своїх однолітків;
  • допомагати вибудовувати цілісне сприйняття навчального матеріалу;
  • надавати інформаційну та комунікаційну підтримку.

Ведуча:  Будемо вважати, що на майстер-шеф нас приймуть з нашими «биточками в підливі».

Ведуча: Посиденьки посиденьками, а рухатись треба.

Руханка «Дощ в Миргороді»

Стаємо в коло. Повертаємось в один бік і кладемо руки на  плечі сусідові. Будемо виконувати рухи руками:

Зійшло сонце -  кругове погладжування

Подув легесенький вітер - повільні рухи по довжині плеча

Подув сильний вітер - швидкі рухи по плечах

Дощ - плескають по плечах

Знову сильний вітер - швидкі рухи

Вітерець - слабкі рухи

О! Сонце - поворот і руки догори

Ведуча: Дякуємо тобі, сонячний Миргороде!

Ведуча: Посиденьки продовжуються. Спробуємо урізноманітнити, додати «страву» до нашого святкового (адже ми в гостях) столу.

Почну з себе. Я ставлю на стіл «кавун». Він у мене асоціюється з футбольним м'ячем. І я пропоную вам опис гри «футбол». У цей футбол можна грати на уроці із будь-якого предмету. Для мене він універсальний. Гра проводиться на етапі засвоєння нових знань. Об'єднуємо клас у дві футбольні команди. Обираємо капітана і воротаря в кожній команді. Гравці однієї команди задають запитання з нової теми гравцям іншої команди. Якщо ті не відповідають, право відповісти надається капітану. Якщо капітан не відповідає, право надається воротарю. Якщо воротар мовчить -  зараховується гол. Команди задають питання по черзі. В кінці гри оголошується рахунок матчу, оголошується команда – переможець. Можна грати в математичний, історичний, географічний і так далі футбол.

Я ознайомила вас з однією з ігор, яку можна проводити на уроках. Ви, порадившись, виставляєте свою «страву». Це  може бути технологія, прийом чи метод.

Ведуча: Стіл накритий. Гості сидять. Чому б за давньою українською традицією і не заспівати. Головне при цьому не вокальні дані, а спів душею. «Пісня про вчителя» музика Ігоря Шамо, вірш Леся Шидоровича (ремікс на мотив пісні «Києве мій») - https://www.youtube.com/watch?v=np0dFziTC6E

 

 

Аукціон (з молоточком) на звання кращого «шеф-кухаря».

 

Ведуча: Страви приготували, скуштували, пісню заспівали, а тепер ще й кращого «шеф-кухаря» оберемо. Зробимо це на аукціоні. 

Завдання на аукціон: назвати нестандартні уроки, які ви проводили. Переможе той, хто назве останнім. Увага! Розпочинаємо!

Ведуча: Вітаю вас, ви виграли і отримуєте приз (серветки).

Ведуча: Ну а тепер залишився десерт. Пропоную спробувати «суфле» -  «5 відчуттів».

Побачила (в)…

Почула (в)…

Скуштувала (в)…

Відчула (в)…

Переконалась (всь)…

 

Ведуча: Освіта потребує віртуозів. Вихованці мають талант, ми знання та вміння. Думаю, що це ми і довели на сьогоднішніх посиденьках. Удачі вам у ваших справах, ліпіть творчих і талановитих дітей! Не втрачайте креативності, здатності до творчості! Прагніть вдосконалення щомиті! Помічайте в собі найкраще! Не приховуйте своїх здібностей! Даруйте їх!

 

docx
Додано
9 квітня
Переглядів
291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку