Педагогічні задачі на тему " Особистість учителя. Специфіка педагогічної діяльності"

Про матеріал

Педагогічна ситуація — складова частина педагогічного процесу, педагогічна реалія, через яку інженер-педагог управляє педагогічним процесом і педагогічною системою. Це концентроване вираження педагогічного процесу й педагогічної системи в їхньому часовому просторі. Значення педагогічних ситуацій є величезним. Вони концентрують у собі всі переваги й недоліки педагогічного процесу й педагогічної системи взагалі. Вони відіграють значну роль у формуванні досвіду педагогічної діяльності.

Будь-який педагог повинен мати свій «архів» ситуацій, записаних на картках, у щоденнику. Цей архів дбайливо зберігається все життя, складає професійне багатство будь-якого педагога.

Перегляд файлу

Педагогічні задачі на тему «Особистість учителя. Специфіка педагогічної діяльності»

№1

Деякі вчителі вважають, що вони не повинні копіювати роботу педагогів-новаторів і не потрібно вивчати їх досвід.

Чи згодні ви з думкою цих учителів? Ваше ставлення до передового педагогічного досвіду. (Найвищий бал розв’язання задачі «добре»)

№2

На класній годині з профорієнтаційної роботи виникла суперечка про те, що професія вчителя одноманітна, бо він увесь час викладає один і той самий предмет, ті самі теми і тому ця професія не може вважатися творчою.

Щоб ви відповіли учням? Які ваші думки з приводу особливостей учительської професії? (Найвищий бал розв’язання задачі «добре»)

№3

Слухачі школи майбутнього педагога вважають, що головним для вчителя є любов до дітей, уміння встановити з ними контакт, важливо також знати свій предмет і методи його викладання.

 Чи правильне уявлення мають старшокласники про вимоги до учителя? До його професії? Що б ви додали до цих слів випускників? (Найвищий бал розв’язання «відмінно»)

№4

Студенти-практиканти, відвідуючи уроки досвідченого вчителя, були вражені глибиною його знань, професійною майстерністю.  На питання студентів, як учитель досягнув такого рівня він відповів, що має власну багату бібліотеку, давно виписує методичні журнали, вивчає передовий педагогічний досвід, весь час оновлює конспекти уроків.

Який висновок слід зробити майбутнім учителям? (Найвищий бал розв’язання задачі «задовільно»)

№5

Молодий учитель мав звичку вживати на уроці слова паразити. Учні, здавалося б уважно слухати вчителя, проте, як виявилося, рахували кількість зайвих слів, що їх постійно вживав учитель.

Які висновки повинен зробити учитель? )Найвищий бал розв’язання задачі «задовільно»)

№6

У школі майбутніх педагогів виникла суперечка, що означає бути справжнім педагогом?

  • Педагогом не можна стати! Ним потрібно народитися.
  • Дурниці. Це фаталізм!
  • Педагог «милістю Божою», так, чи що?
  • Хто народився без педагогічного таланту, того ніякий інститут не зробить справжнім педагогом.
  • А я думаю, що педагогом можна стати. Часто в інституті вдається привити любов до вчительської професії.

Закінчіть суперечку студентів. Які шляхи становлення вчителя? (Найвищий бал розв’язання задачі «відмінно»)

Педагогічна ситуація

На класних зборах вирішують, як використати гроші, зароблені учнями влітку. Класний керівник пропонує їх використати на придбання комп’ютера для школи. Діти вимагають роздати гроші кожному…

Пропонується така методика аналізу ситуації.

Далі пропонується репліка та можлива оцінка за п’ятибальною шкалою: можливо, малоймовірно, неможливо)

-Виходить, я не правий. Жаль

- Хто це вас так напоумив?

- Ну що ж, чиніть як знаєте.

  • Доведеться поговорити з вашими батьками, може, вони зрозуміють мене краще.
  • І все ж я думаю, що ви зміните своє рішення.
  •  
  • Нічого не став доводити, вийшов з класу.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
4841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку