Презентація «Проблема неуспішності учнів та шляхи її подолання» може бути використана як супровід при вивченні проблематики неуспішності учнів та окреслення шляхів її подолання на засіданні методичного об'єднання вчителів чи педагогічній раді.
Проблема неуспіхів у навчанні школярів інтенсивно досліджувалась відомими вченими Ю. К. Бабанським, B. C. Цетлін, М.І. Мурачковським. За їх даними контингент учнів, які відчувають труднощі в навчанні, складає біля 12,5% від всієї кількості учнів. Такий стан у значній мірі ускладнює роботу вчителя в навчальному процесі. Неуспішність — наслідок процесу відставання
{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Початковий рівень навчання. Класи345-А5-Б678911к-сть учнів у класі29%25%17%15%26%20%14%22%16%Українська мова 16% 210% 15% Літературне читання/ Українська література 16% 315% 15% Зарубіжна література 210%17%314% Англійська мова13%14%212% 14%315% 29% Математика 14%16% 28% Алгебра 315%214%29% Геометрія 315% 314% Фізика 15% Географія 210% Хімія 15% 15% Біологія 315% 29% Образотворче мистецтво 16%
Здійснює постійний контроль за психологічним та емоційним станом учнів та позитивну мотивація до навчальної діяльності учнів;вивчає індивідуальні особливості та проблеми дітей;застосовує вміння встановлювати причини неуспішності учнів;працює в тісному контакті з вчителями-предметниками;проводить індивідуальну виховну роботу з учнями;проводить навчання батьків та співпрацює з ними;повідомляє адміністрацію про проблеми, які потребують адміністративного втручання. Класний керівник
створює позитивну мотивацію до навчальної діяльності – комфортні умови навчання;враховує індивідуальні особливості кожного учня – уміє правильно поставити “ діагноз ”;здійснює педагогічну профілактику — пошуки оптимальних педагогічних систем, методів і форм навчання, нових педагогічних технологій, проблемне, програмоване навчання, комп'ютеризація навчання;проводить педагогічну діагностику — систематичний контроль та оцінювання результатів навчання, своєчасне виявлення прогалин у навчанні (проведення бесід з учнями, батьками, спостереження за учнями, їх тестування, аналіз результатів, підбиття підсумків на педагогічному консиліумі вчителів);займається педагогічною терапією — заходи з метою подолання відставань у навчанні (проведення додаткових занять, позаурочна робота з предмету);співпрацює з класним керівником, батьками, адміністрацією. Учитель
позитивний психологічний клімат в родині, небайдужість – запорука емоційного здоров’я дитини;позитивна мотивація до навчальної діяльності дитини;небайдуже та позитивне ставлення батьків до школи;знання батьками вікових та індивідуальних особливостей своєї дитини;Батьки. Виконання батьками своїх обов’язків:1. єдині життєві ціннісні орієнтири;2. єдині вимоги та критерії потреб дитини;3. контроль за станом здоров’я (фізичним та психологічним) дитини;4. контроль за навчальною діяльністю;5. контроль за відвідуванням школи;6. допомога дитині;7. співпраця з класним керівником, вчителями-предметниками, адміністрацією.
орієнтування педагогічного колективу на профілактику неуспішності, диференційований підхід до учнів, позитивна мотивацию до навчання;концентрування уваги на вдосконаленні методики викладання предметів;систематичне вивчення та аналіз реальних навчальних можливостей учнів;ознайомлення вчителів з методикою подолання неуспішності, єдність їх дій;координувати дії всіх учителів з предметів, з яких учень не встигає;забезпечення внутрішкільного контролю за станом роботи з невстигаючими учнями. Адміністрація
орієнтування педагогічного колективу на профілактику неуспішності, диференційований підхід до учнів, позитивна мотивацию до навчання;концентрування уваги на вдосконаленні методики викладання предметів;систематичне вивчення та аналіз реальних навчальних можливостей учнів;ознайомлення вчителів з методикою подолання неуспішності, єдність їх дій;координувати дії всіх учителів з предметів, з яких учень не встигає;забезпечення внутрішкільного контролю за станом роботи з невстигаючими учнями. Метод «незакінчених речень»