Педрада та педагогічний тренінг на тему "Створення моделі компетентного вчителя"

Про матеріал

Сценарій педради на тему " Компетентність та компетенція. Педагогічна компетентність учителя - запорука успішного учня" та сценарій педагогічного тренінгу " Створення моделі компетентного вчителя".

Матеріали можна застосувати на педрадах, педагогічних читаннях та ін.

Перегляд файлу

Педрада на тему «Поняття Компетентність та компетенція. Педагогічна компетентність учителя – запорука успішного учня»

Мета:

- розвиток педагогічної майстерності вчителя; підвищення професійної компетент­ності педагога;

- підвищення результативнос­ті освіти, навчання, виховання, розвитку учнів;

- розширення знання педагогів щодо професійної майстерності сучасного вчителя; - розвиток творчої уяви, уміння об'єктивно оцінювати результати своєї праці та комунікативних можливостей;

- виклик бажання дискутувати;

- спонукання до творчості під час роботи з дітьми;

- стимулювання безперервної фахової та загальної освіти педагогів школи, активізація їхньої творчої професійної діяльності.

 

 

Виступ ЗДНВР

Слайд 1. Тема . Поняття Компетентність та компетенція. Педагогічна компетентність учителя – запорука успішного учня”

Слайд 2. План.

Актуальність обраної теми;

Значення понять Компентність та Компетенція ;

Структура компетентності ;

Види компетентностей;

Поняття педагогічна компетентність та її структурні компоненти.

 

Слайд 3.     Почніть робити те, що треба. Потім робіть те, що можливо. І ви раптом виявите, що робите неможливе (Св. Франциск Ассізький).

Любов і робота є наріжними каменями нашої людяності (Зигмунд Фрейд).

      Згадаймо епізод з відомого голлівудського фільму «Один удома». Вся родина збирається у подорож. Головний герой, восьмирічний хлопчик Кевін, намагається звернутися за допомогою до старшого брата – безрезультатно, підходить до сестри: «Допоможи мені скласти валізу». Дівчинка дивиться на нього зверхньо і дуже в’їдливо та зневажливо відзначає: «Кевін, ти той, про кого французи говорять «non-competent»». І нам зразу стає зрозумілим, яке це серйозне звинувачення в очах дівчинки, який це суттєвий недолік. Справді, професійна некомпетентність для дорослої людини – це колосальний недолік, підстава для найсерйозніших претензій.

Нині освітні процеси в Україні відзначаються неординарністю, пошуком нових підходів до навчання і виховання дітей. Технологічна майстерність педагога та наявний професійний рівень є основними чинниками в сучасних умовах.

      Виховати компетентного творчого учня може лише компетентний і творчий вчитель.

 Учитель – людина публічна, його фахові та загальнолюдські здібності є предметом обговорення серед колег, учнів, батьків і навіть пересічних громадян. Вже не достатньо бути на уроці та поза ним актором, режисером, діловодом, диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем.

Наша робота супроводжується постійним спонуканням до творчості, жоден учитель не застосовує загальновідомі методики без свого відтінку, свого наголосу.  Педагогічний колектив школи, ро­зуміючи важливість і складність про­блем, що постають перед ним, працює над удосконален­ням навчально-виховного процесу, над формуванням особистості вчителя, його педагогічної майстерності.

Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній учительській праці.

Слайд 4. Актуальність обраної теми.

Реформування  освіти в Україні є частиною процесів оновлення освітніх систем, пов’язаних з визнанням  значимості знань як рушія суспільного добробуту та прогресу. Ці зміни стосуються створення нових освітніх стандартів, оновлення та перегляду навчальних програм, змісту навчально-дидактичних матеріалів, підручників, форм і методів навчання. Так, у Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти підкреслюється, що зміст базової і повної загальної середньої освіти створює передумови для індивідуалізації навчання, запровадження особистісно-орієнтованих педагогічних технологій, формування соціальної, комунікативної, комп’ютерної та інших видів компетентності учнів

Слайд 5.

Стає очевидним, що досягнення мети сучасної освіти пов’язане з особистісним потенціалом учителя, його загальною та професійною культурою, без яких неможливе вирішення наявних проблем навчання та виховання відповідно до нових освітніх парадигм.

Сучасному учителеві необхідні гнучкість і нестандартність мислення, вміння адаптуватися до швидких змін умов життя. А це можливо лише за умови високого рівня професійної компетентності, наявності розвинених професійних здібностей. Ця проблема зафіксована у державній національній програмі "Освіта", де наголошується, що один з головних шляхів реформу­вання освіти полягає в необхідності "підготовки нової генерації педагогічних кадрів, підвищення їх професійного та загальнокультурного рівня"

 

 

Слайд 6.

Удосконалення рівня професійної компетентності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів – один із основних напрямів реформування сучасної системи освіти. Головний нормативно-правовий документ Міністерства освіти і науки України свідчить: «Педагогічні та науково-педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру» [5, п. 1 статті 56]. Саме тому на сучасному етапі модернізації системи освіти й виховання в Україні особливої гостроти й актуальності набувають питання підвищення й розвитку професійної компетентності вчителів загальноосвітніх шкіл.

    Слайд 7.

Сьогодні ми спробуємо розібратися, що ж таке Компетентність та Компетенція.

    Слайд 8. «Компетентність»

  • поінформованість, обізнаність, авторитетність.
  •  у перекладі з латинської competentia означає коло  питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід.
  • Це здатність застосовувати набуті знання,вміння, навички, способи діяльності,власний досвід у нестандартних ситуаціях з метою розв'язання певних життєво важливих проблем.

  Слайд 9. «Компетентна людина»

Компетентна людина визначається як така, що має достатні знання  з будь-якої галузі, добре обізнана з певним предметом, тямуща, кваліфікована, має певні повноваження, права й владу. (За тлумачним словником)

  Слайд 10. «Компетентний учитель»

(від. лат. competens – «відповідний, спроможний») – це учитель, який завдяки мобілізованим достатнім знанням, умінням і професійним здібностям спроможний успішно вирішувати на практиці психолого-педагогічні задачі; педагог знаючий, тямущий, здатний до професійного та особистісного зростання.

Слайд 11.  «Компетенція»

  • здібність й уміння здійснювати необхідну діяльність;
  • володіння спеціальною сферою знань;
  • спеціальні вміння для виконання певних професійних обов’язків.

Слайд 12. « Педагогічна компетентність учителя»

       загальнопедагогічні вміння та навички

       знання психології

            комлексні знання

       особистісна забарвленість знань

       потреба та здатність до самовдосконалення

 

 

 

   Слайд 13. Вчені про компетентного педагога..

На думку А. Адольфа, компетентний педагог – це такий фахівець, який володіє ґрунтовними знаннями з будь-якого предмета шкільного курсу навчання.

Ш. Амонашвілі  розглядає педагогічну діяльність як творчий процес.

В. Бондар уважає, що компетентний учитель організує педагогічну діяльність так, щоб вона була спрямована на отримання усвідомленого результату.

М. Коломієць розглядає компетентність як сукупність знань, умінь, навичок, які потрібні для успішного виконання його функцій навчання, виховання, розвитку особистості  дитини.

 

        Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній учительській праці.

  Хочу запропонувати вашій увазі формулу компетентності:

Слайд 14.

Компетентність =

мобільність знань + гнучкість методу +  критичність мислення

 

Слайд 15. Що ж означає формула?

 

По-перше, знання, але не просто інформація, а швидко змінювана, динамічна, різноманітна, яку треба вміти знайти, відсіяти від непотріб­ної, перевести у досвід власної діяльності.

По-друге, уміння використову­вати це знання у конкретній ситуації; розуміння, яким чином можна до­бути це знання, для якого знання який метод потрібний.

По-третє, адекватне оцінювання — себе, світу, свого місця в світі, конкретного, знання, необхідності чи зайвості його для своєї діяльності, а також методу його здобування чи використання.

Слайд 16. Структура компетентності.

    знання; пізнавальні навички;практичні навички;  відношення;   емоції; цінності та етика; мотивація

        Слайд 17.Структура компетентності особистості.

    Це взаємно пов»язані між собою мотивація, функціональні вміння та соціалізація.

      Слайд 18. Педагогічна компетентність.

Останнім часом проблема професійної компетентності педагогічних працівників перебуває в центрі уваги дослідників. Цей факт є визнанням того, що професійна компетентність відіграє провідну роль у педагогічній діяльності. Питаннями педагогічної компетентності займалися такі дослідники як : В. Адольф, Ю. Варданян, Е. Зеєр, І.Зязюн, І. Колесникова, Н. Кузьміна, А.Маркова, Л. Мітіна, Е. Рогов, Є.Сахарчук, В. Сєриков, В. Синенко, А.Щербаков та ін.

   Слайд 19. Вчені визначають професійну компетентність як

як певний психічний стан, що дозволяє діяти самостійно й відповідально, як оволодіння людиною здатністю й уміннями виконувати визначені професійні функції (А. Маркова)

як професійну готовність та здатність суб’єкту праці до виконання задач і обов’язків щоденної діяльності

       (К. Абульханова)

як наявність спеціальної освіти, глибокої загальної й спеціальної ерудиції, постійне підвищення власної науково-професійної підготовки

  (В. Зазикін та А. Чернишова)

як потенційну готовність розв’язувати задачі зі знанням справи

         (П. Симонов).

   Слайд 20. ( Продовження)

      Дослідник В. Адольф стверджує, що "професійна компетентність – це складне утворення, що вміщує комплекс знань, умінь, властивостей і якостей особистості, що забезпечують варіативність, оптимальність та ефективність побудови навчально-виховного процесу"

     Вчений Д. Савельєв вважає, що професійна компетентність може бути окреслена як здатність посадової особи успішно реалізувати (вирішувати) завдання, що відносяться до її компетенції.

     В. Веснін  окреслює професійну компетентність як здатність працівника якісно й безпомилково виконувати свої функції, як у звичайних, так і в екстремальних умовах, успішно опановувати нові знання й швидко адаптуватися до змінних умов.

   Слайд 21.

Професійна компетентність вчителя є високим рівнем його психолого-педагогічних і науково-предметних знань й умінь у поєднанні з відповідним  затребувану підготовку підростаючого покоління до життя. культурно-моральним виглядом, що забезпечує на практиці соціально затребувану підготовку підростаючого покоління до життя.

    Слайд 22.

Професійна компетентність вчителя – поняття динамічне, багатогранне й багатоаспектне, його зміст змінюється у відповідності із процесами, що відбуваються в суспільстві й освіті. Структура професійної компетентності також повинна періодично видозмінюватися, коригуватися в зв’язку зі стрімким розвитком науки й практики.

   Слайд 23. Варто вважати професійно компетентною людину, яка:

  •                успішно вирішує завдання навчання і вихован­ня, готує для суспільства потрібний «соціаль­ний продукт» — випускника з бажаними пси­хологічними якостями (об'єктивні критерії);
  •                особисто прихильна до професії, мотивова­на до праці в ній, задоволена професією (суб'єктивні критерії);
  •                досягає бажаних сьогодні суспільством ре­зультатів у розвитку особистості учнів (ре­зультативні критерії)

     Слайд 24.

  •                засвоює норми, еталони професії, досягає майстерності у ній (нормативні критерії);
  •                прагне індивідуалізувати свою працю, а та­кож усвідомлено розвиває індивідуальність засобами професії (індивідуально-варіативні критерії);
  •                досягає вже сьогодні необхідного рівня про­фесійних якостей, знань і вмінь (критерії на­явного рівня);
  •                разом з тим має і усвідомлює перспективу, зону свого найближчого професійного роз­витку, роблячи все для її реалізації (прогнос­тичні критерії);

      Слайд 25.

  •                відкрита для постійного професійного навчання, накопичення досвіду (критерії про­фесійної навченості);
  •                збагачує професійний досвід професії за ра­хунок особистого творчого внеску (критерії творчості);
  •                соціально активна у суспільстві, шукає ре­зерви вирішення проблем всередині профе­сії, не боїться потрапити в умови конкурентоздатності освітніх послуг (критерії соці­альної активності);
  •                віддана педагогічній професії, прагне підтри­мувати навіть у складних умовах честь і гід­ність, професійну етику (критерії професій­ної прихильності);

   Слайд 26.

  •                  готова до якісної і кількісної оцінки своєї робо­ти, вміє сама це робити, готова до диференці­йованої оцінки своєї роботи у балах, категорі­ях, спокійно ставиться до участі у професійних іспитах, тестах (якісні і кількісні критерії).

 

    Професійно компетентни­ми педагогами слід називати виключно позитивно змотивованих людей з нестандартними, творчи­ми підходами до педагогічного процесу. Відпо­відальне ставлення до викладання поєднуються у таких учителів з вірою у здібності своїх учнів.

 Найважливішим показником висококваліфікова­ної педагогічної роботи залишається прагнення або бажання бути хорошим учителем. В остаточ­ному підсумку професійний успіх визначає сама особистість.

Слайд 27. Як  же стати професійно компетентним учителем?

Слайд 28. Умовами підвищення професійної компетентності вчителів  у школі є:

  •       позитивний духовно-моральний імідж шко­ли: сприятливі, інноваційно-творчі умови роботи; акцент на інноваційному, творчо-пошуковому компоненті методичної діяль­ності;
  •    особистісно орієнтована методична підтримка діяльності вчителя з боку адмі­ністрації;
  •    довіра, можливість виявляти ініціативу, творчість;
  •    налагоджена система методичної підтримки вчителя;
  •    любов до професії, дітей;
  •    потреба в самовдосконаленні, зокрема самореалізації, самоствердженні та самовияві;

      Слайд 29.

  •    можливість отримати визнання в колективі;
  •    систематична самоосвітня діяльність протя­гом курсового й міжкурсового періоду, навчання на курсах підвищення кваліфіка­ції;
  •    приклад і вплив учительського середовища, зокрема колег, адміністрації;
  •    об'єктивна оцінка праці, об'єктивний конт­роль, атестація;
  •    організована робота методичних об'єднань, усього вчи­тельського колективу в напрямку провідної методичної проблеми;
  •    моральне стимулювання.

    Слайд 30.

Необхідно завжди пам'ятати, що від рівня професійної компетентності вчителя багато в чому залежить якість освіти.

 

 

Але щоб педагог міг створити умови для учнів, необхідні для їхнього самопізнання і самороз­витку, він має бути орієнтований на особистісну модель взаємодії.

Ми відкриваємо юному поколінню громадян України двері в безмежний світ людської думки. Тому й самі маємо бути гідні цього великого звання. Адже учні сподіваються побачити в нас розумних непересічних особистостей зі своїми життєвими переконаннями, ідейними поглядами.

 

Слайд 31.

 

  • Щоб змінити людей, їх потрібно любити. Вплив на них пропорційний любові до них (Й.Г.Песталоцці).
  • Дітей не відлякаєш суворістю, вони не переносять тільки брехні     (О. Толстой).
  • Найперше, що має зробити вчитель, - це розвинути в учня дух допитливості (Д.Менделєєв).
  • Нудні уроки придатні лише на те, щоб вселити ненависть і до тих, хто їх викладає, і до усього, що викладається (Жан Жак Руссо).
  • Найважливішим явищем у школі, найбільш повчальним предметом, найбільш живим прикладом для учня є сам учитель (А. Дистервег).
  • Виживає не сильніший і не розумніший, а той, хто найкраще реагує на зміни, що відбуваються (Г. Драйден).

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 32

Педагогічний тренінг

« Створення моделі компетентного вчителя»

 

    Слайд 33. Мета тренінгу.

  •   підвищити рівень знань  про сучасні вимоги до професійних й особистісних якостей
    педагога та його нової ролі в організації навчання;
  • актуалізація проблеми формування моделі компетентного вчителя;
  • засвоєння науково-методичних засад педагогічного моделювання;
  • створення еталонної моделі компетентного вчителя;

осмислення кожним вчителем власного рівня професійної компетентності, ступеня відповідності еталонній моделі.

    Слайд 34.  Девіз.

Один за всіх і всі за одного

Команди дружної ось правило найперше

Товаришів підтримуй ти будь-що,

Адже в команді все робити легше.

   Слайд 35. Поділ на групи.

-  Для ефективної роботи пропоную об’єднатися в  групи за допомогою лічилки «Ромашка, лілія, бузок, мак». Усі однакові квіти об’єднуються в одну групу. Так у нас утворилися чотири чудові групи.

   Слайд 36. Правила роботи  в групі.

  • Бути активним
  • Бути позитивним
  • Слухати інших
  • Говорити по черзі.
  • Бути толерантним

Слайд 37.    Вправа «Коло ідей»

 1)  Прочитати  педагогічну ситуацію в групі

2)Обговорити її

3)Дійти до спільного рішення

4)Оголосити кінцевий варіант вирішення проблеми

Група « Ромашка»

Педагогічні ситуації.

  1. Увійшовши до класу на урок, учитель побачив на дошці карикатуру на себе. Що робити?
  2. Вчитель почав урок з перевірки виконання письмового домашнього завдання. В учня О. не було домашнього завдання й зошита з предмета. Вчитель, не з’ясувавши причин невиконання завдання, почав вичитувати учня, заявивши, що він ледар. У відповідь О. у різкій формі відповів, що взагалі не збирається заводити зошит із цього предмета. Тоді учитель наказала  О. вийти з кабінету, на що учень відповів: «І не подумаю». «Раз так, я сама піду», - сказала вчителька й пішла.

У збудженому стані викладач прийшла до директора, усе розповіла та заявила, що поки учень не вийде з кабінету, вона не буде проводити урок.

Директор зробила в даній ситуації так: знайшла вільний кабінет і попросила всіх учнів перейти до нього для продовження уроку, а О. попросила залишитись на місці. Під час бесіди з учнем О., директор з’ясувала, що зошит в учня є і домашнє завдання він виконав, але забув зошит дома, а нагрубив він учителю через те, що вона, не з’ясувавши причини відсутності зошита, відразу почала  його ображати. Після уроків конфліктна ситуація між учнем та вчителем була вирішена.

Проаналізуйте дії учня, вчителя та директора. Як би ви поступили в даній ситуації?

 

Група «Лілія»

 

  1. Ви сьогодні черговий вчитель на 2-му поверсі. За розкладом у вас 4 уроки. Ваші дії …
  2.    Ви почали вести урок, всі учні заспокоїлись, настала тиша, і раптом в класі хтось голосно засміявся. Ви здивовано подивились на того учня. Він, дивлячись вам прямо у вічі, заявив: „Мені завжди смішно дивитись на вас і хочеться сміятись, коли ви починаєте заняття”. Як ви відреагуєте на це? Виберіть і поясніть правильний варіант із запропонованих нижче.

Група «Конвалія»

 

  1. На початку заняття або вже після того, як ви провели декілька занять, учень робить заяву: „Я не думаю, що ви як педагог зможете нас чогось навчити”.
  2. Один із учнів постійно порушує дисципліну. Нарешті ви, втративши терпіння, наказуєте йому залишити клас. « А ви не маєте права вигнати мене з класу. Я не вийду,» - говорить учень. Ваші дії.

Група «Мак»

  1.   Учень, розчарований своїми оцінками, сумнівається у своїх здібностях і в тому, що йому коли-небудь удасться зрозуміти та засвоїти матеріал, і говорить учителеві: "Як Ви вважаєте, чи зможу я вчитися на "відмінно" і не відставати від інших дітей у класі? ".
  2. Учень, явно демонструючи погане ставлення до свого однокласника, говорить: "Я не хочу працювати разом із ним". Як на це має відреагувати вчитель?

Слайд 38. Модель компетентного вчителя.

Групам пропонується підібрати асоціації до букв даного слова.

Слайд 39. Портфель вчителя на кожний урок.

- Мета цієї вправи визначити передумови ефективного уроку, його компоненти, складові, фактори.

        На кожному маленькому трикутнику, запишіть складові, фактори ефективного проведення уроку (від 2 до 4 варіантів).

-         За допомогою  цієї методики  ми   зробимо висновок з найважливіших факторів та складових для проведення ефективного уроку.

(Наявність методичної літератури, наочності, попередня підготовка вчителя, творчий потенціал вчителя, багаж знань дітей, використання інтерактивних методів і форм роботи, мікроклімат, використання комп’ютерних технологій, різних джерел отримання інформації )

- Самореалізація особистості має на меті отримання та максимальне використання інформації для подальшої діяльності.  Наші діти використовують інформацію з різноманітних джерел, проте найпотрібніша інформація подається на уроці. Тому вчителеві необхідно найефективніше подати цю інформацію.

          Слайд 40. Казковий вернісаж.

 А ще вчитель повинен вміти хоча б на декілька хвилин входити в роль учня. Усі ми родом із дитинства. І завжди з ніжністю і любов’ю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка – не просто найпопулярніший фольклорний жанр, це джерело, що дає творчу наснагу кожній творчій людині. Казка дарує радість і дорослим, і дітям.

Тому зараз ми виконаємо вправу «Казковий вернісаж». Кожна група по черзі відповідає на запитання  із описом знайомої всім казки і називає її.

1) У якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре?

                                                                        Слайд 41        «Червона шапочка»

 2) Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію.                             

                                                                                       Слайд 42 «Рукавичка»

3) Герой якої казки постійно виконує забаганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб.

                                                            Слайд 43 «Золота рибка» 

4) В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто робив їй добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, незаконно оволоділа чужим помешканням, то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту.

                                                                                         Слайд 44 «Коза-дереза»

5) Назвіть казку, в якій ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допомогли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал – трагічний. Проявивши занадто велику самовпевненість, він гине.

                                                                           Слайд 45 «Колобок»

6) Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призвели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі.

Слайд 46  «Царівна Жаба»

Слайд 47  Вправа « Серцеведення»

А зараз поговоримо про те, без чого вся наша праця була б даремною, без чого ми ніколи не досягнемо успіхів у спілкуванні з дітьми.

   Як ви гадаєте, про що йтиме мова? (про серце)

«Той шлях, який веде до серця людини, є найкоротшим».

-         Чи можемо говорити про любов, якщо їй немає де жити? І де поселиться терпіння, якщо його помешкання зачинене? Щоб не розгубити ці та інші чесноти Душі, потрібно створити для них сад, який називається Серцем!

         Слайд 48. Словник Серця

Я бачу, що всі ви прийшли в школу за покликанням душі. У світі існує безліч словників, але немає словника Серця. Давайте спробуємо створити його.

          Серце яке? (Добре, щире, миле, ніжне, гаряче, чесне, палке, любляче, вірне, холодне, кам'яне, материнське, всепрощаюче, багатостраждальне,  віддане, усміхнене, зажурене, розумне, чуйне, дбайливе...).

        Що може робити Серце? (Любити, прощати, сумувати, страждати, боліти, радіти, вітати, хвилюватися, журитися, берегти, шанувати, дарувати, зігрівати, турбуватися, віддавати, ненавидіти, передбачати...).

        З якими іменниками асоціюється слово серце? (Любов, тривога, квіти, сонце, легкість, вага, сльози, посмішка…..)

         У кожному Серці повинні бути краса і велич Любові, натхнення Віри, відродження Доброти, гордість і суворість Обов'язку, торжество Справедливості, квіти Вдячності, сльози Співпереживання, посмішка Радості, піднесеність Відданості, іскра Щирості, легкість Покаяння, нива Благородства...

      Слайд 49. Притча «Шлях до сердець учнів»

-         Одного разу вирішив янгол віддати своє янголятко до школи. Взяв він його, і полетіли вони до величезної будівлі. «Треба вибрати вчителя від Серця і з янгольським терпінням, адже янголятко моє ще зовсім не янгол, воно — невгамовний пустун з непокірним характером...».

      У класній кімнаті вчителька сиділа перед учнями, заклавши ногу на ногу, милувалася своїми нігтями. На кожному з них було намальоване маленьке сердечко. У той же час пильно слідкувала за учнями, які виконували контрольну роботу, і павиним криком припиняла будь-яку спробу списування.

-         «Ханжа... Не від Серця вона...».

      У наступному класі учень записував на дошці речення, яке диктував учитель: «Найголовнішого очима не побачиш, пильне тільки Серце». Учень помилився і написав «Сердце».

-          Скільки разів тобі пояснювати!.. Дай щоденник... Двійка!

-         «Неук... Не від Серця він...»

    Заглянув янгол до наступного класу — там учитель проводив урок математики.   

   Порахуйте, скільки разів постукає Серце протягом доби, якщо за одну хвилину воно стукає 56 разів.

Один учень, не вираховуючи, зразу вигукнув:

-         80 640 разів... А за тиждень — 564 480 разів.

Діти ахнули. А вчитель грубо перебив учня:

-          Як ти смієш викрикувати з місця, та ще й без мого дозволу!

-         «Грубіян... Не від Серця він».

-         Янгол сумно подумав, залишаючи будівлю школи: «Усі згадують про Серце, але жити Серцем не хочуть...».

       Засумували і вчителі.

-         Можливо, врятує Мудрість? — сказали вони.

 І знайшли Мудреця, який сидів у печері.

-         О, Мудрецю, — почали благати вони, — вкажи нам шлях до Сердець наших учнів!

Сказав їм Мудрець:

-          Дам вам шлях до Сердець ваших учнів, але віддайте мені натомість дар ваш!

Учителі перезирнулися: якого дару від них вимагає Мудрець?

Тоді Мудрець сказав:

-         Якщо в когось є роздратування, дай мені роздратування.

-         Якщо в когось є гнів, дай мені гнів.

-         Якщо в когось є жорстокість, дай мені жорстокість.

-         Якщо в когось є грубість, дай мені грубість.

-         Якщо в когось є сумнів, дай мені сумнів.

-         Якщо в когось є ненависть, дай мені ненависть.

-         Якщо в когось є злоба, дай мені злобу.

-         Якщо в когось є страх, дай мені страх.

-         Якщо в когось є зрада, дай мені зраду.

-         Якщо в когось є забобони, дай мені забобони.

-         А якщо дасте пригорщу дурних звичок, я прийму і ці запилені брязкальця.

-         Отже, я прийняв увесь бруд вашого Серця, і Воно стає чистим. А вам відкриваю Мудрість: шляхом до Серця учня є чисте Серце вчителя! І нехай кожен педагог скаже:

Я — Вчитель від Бога. Молюсь тобі, серце моє, дай мудрості осягати моменти істини в житті дітей!

 

       Шановні колеги, я гадаю, що поради Мудреця ви будете втілювати у своїй професійній діяльності.

    Слайд 50. Отже…

Отже, центральною фігурою у модернізації освітнього процесу має стати компетентний вчитель

учитель-дослідник

     учитель-лідер

духовно розвинена, соціально зріла, творча особистість

    компетентний фахівець, який професійно володіє всім арсеналом   педагогічних засобів

постійно прагне до самовдосконалення та саморозвитку, стимулюючи до цього своїх учнів.

Слайд 51.

Сьогоднішню педраду-тренінг я хочу завершити словами В.О.Сухомлинського Робота вчителя – це творчість, а не буденне «зштовхування»  в голови дітей готових знань. Тому покликання педагога –у розвитку творчих можливостей, здібностей дитини, вихованні  в неї потягу до нового, формуванні творчої особистості.»

Слайд 52  Натхнення і творчих успіхів. Дякую за увагу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Kostina Julia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Левченко Ольга Борисівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 березня 2019
Переглядів
7782
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку