Учись правильно аналізувати і писати переказ
Хитра білочка
Оля і Галя пішли в ліс по горіхи. Нарвали дівчатка повний кошик горіхів. Повісили кошик з плодами на сучок великого дуба, а самі побігли рвати запізнілі осінні квіти.
На дубі у дублі жила руденька білочка. Побачила білка кошик з горіхами. Почала носити їх із кошика до себе у дупло. Всі горіхи переносила.
Повернулися дівчатка з квітами. Подивились у кошик , а він порожній. Дуже здивувалися вони : куди зникли горішки? Раптом з дуба на голову їм посипалися шкарлупки.
Дівчатка глянули вгору. Там сиділа білочка і гризла горішки. Вони зрозуміли, що трапилося, і усміхнулися.
За Г.Панченко
Словникова робота.
1.Пояснення лексичного значення слів та словосполучень :повний кошик, на сучок дуба, запізнілі квіти , посипались шкарлупки .
2. Пояснення граматичного значення слів : Оля , Галя , великого , осінні , подивилися , шкарлупки , вгору , сиділа.
Аналіз тексту за запитаннями.
1.Як звали дівчаток?
2.Що нарвали дівчатка?
3.Куди повісили кошик з плодами?
4.Хто жив на дубі у дуплі?
5.Що почала робити білочка ,після того ,як побачила кошик з горіхами?
6.Що здивувало дівчаток?
7.Як ви зрозуміли назву тексту?
8.Визначте тип тексту.
Загадки на допомогу аналізу.
1.Сама мала ,шубка пухка,
З гілки на гілку стрибає,
Шишки й горішки збирає.
2.Я веселий звірок,
Плиг з ялинки на дубок.
Не стрибаю ,а літаю –
Хвіст мені допомагає.
Орієнтовний план переказу.
1.Похід Олі і Галі до лісу за горіхами
2.Знахідка руденької білочки
3.Здивування дівчаток
4.Таємницю відкрито