3 клас
Тема. Переставна властивість дії множення. Розв'язування нерівностей. Складені задачі, що включають знаходження невідомого компонента.
Мета. Ознайомити учнів з переставною властивістю дії множення та організувати підсумкову рефлексію за темою «Вирази, рівності та нерівності; буквені й числові вирази»; закріпити вміння розв'язувати задачі, що включають знаходження невідомого компонента; розвивати увагу, уяву, пам'ять, образне та логічне мислення, мовлення, формувати контрольно-оцінні навички учнів, сприяти розвитку самоповаги через досягнення школярів у навчанні; виховувати культуру спілкування та співпраці.
Хід уроку
І. Актуалізація знань,умінь,навичок.
Девіз уроку:
Видумуй, пробуй, твори.
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
ІІ. ІІ. Мотивація учбової діяльності.
- Яка зараз пора року? (Зима) - Яке улюблене зимове свято чекають всі люди? (Новий рік).
- Сьогодні на уроці ми будемо розглядати переставну властивість дії множення, розв'язувати нерівності і задачі, готуватися до зустрічі Нового року, а також прикрасимо новорічну ялинку. У нас є багато іграшок для ялинки. Ми будемо брати по одній і прикрашатимемо ялинку ними.( За кожне виконане завдання ялинка прикрашається іграшкою).
ІІ. Мотивація учбової діяльності.
ІІІ. Робота по темі.
10 - У цей день православні вшановують пам'ять святого Романа Антіохійського, який мав дар зцілення тілесних недуг і жив у затворі. Єдиним вказівником погоди для наших пращурів був заєць. Якщо шкіра зайця була вкрита плямами, зима буде м'якою. У цей час у лосів відпадають старі роги. А риба залягає у зимувальні ями, на дно.
- На груші росло 50 груш,а на вербі – на 15 менше. Скільки груш росло на вербі?
- В вагоні їхало 81 чоловік, на зупинці вийшло - 9, зайшло – 9. Збільшилась чи зменшилась кількість пасажирів?(Ні).
- Незнайко побачив, що мама варила борщ у дволітровій каструлі 1 годину. Він вирішив, що для приготування борщу в літровій каструлі треба 60 хвилин.
Чи правильно він вирішив? (Так).
- Кавун важить 4 кг і ще стільки ж. Скільки важить половина кавуна? (4 кг)
3) Обчислити:
- Є числа 9 і 4. Яка арифметична дія нам дасть більший результат? Менший результат?
- Скільки дев’яток міститься в числі 63?
- Назвіть більший результат: 8х7 чи 9х6 ?
- До суми трьох дев’яток додайте дві дев’ятки. Як швидше обчислити?
- Невідоме число зменшили у 7 разів і отримали 9. Назвіть невідоме число.
ІІІ. Робота по темі.
Щоб хутчіш порахувати?
26 + 32 + 28 + 14 56 + 25 + 14 + 5
Постановка проблеми.
На дошці запис : 7 х 2 х 3 = 42
- Перевірте, чи правильно розв’язаний приклад?
- Чому не можете?
- Що будемо робити? Треба шукати новий спосіб. Значить, зараз прямо на уроці ми можемо зробити власне відкриття! Який вихід пропонуєте?
- Скористаємось переставним законом множення, обчислюючи значення виразів № 452 :
І стовпчик - біля дошки;
ІІ стовпчик – коментуючи з місця;
ІІІ стовпчик – самостійно. Перевірка : - Як знаходили значення виразів?
Накреслити прямокутник із сторонами 3см та 5 см. Обчисли його периметр.
Із 64 морквин зв’язали 8 однакових пучків. Скільки таких пучків можна зв’язати з 48 морквин?
ІV. Підсумок уроку
- Що нового відкрив для вас урок?
- Хто відчуває, що він виріс за урок?
- Яке завдання було найцікавішим?
- Що викликало труднощі?
V . Домашнє завдання .
С.67.№ 456, 457.
Переставна властивість дії множення. Розв'язування нерівностей. Складені задачі, що включають знаходження невідомого компонента.
Вчитель Полтавець С.А.
Межиріцька ЗШ І-ІІІ ст.№2