Тема уроку: Пристрої введення та виведення даних.
Автор: вчитель математики та інформатики Ганнівського НВК
Сафата Аліна Сергіївна
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, роздатковий матеріал.
Програмне забезпечення: браузер.
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Привітання з класом. Перевірка присутніх.
Добрий день!
Дзвоник всім нам дав наказ —
До роботи швидше, клас.
Попрацюємо всі старанно,
Щоб пройшов Урок немарно.
2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників, ручок.
3. Повідомлення теми і мети уроку
Тема сьогоднішнього уроку: «Пристрої введення та виведення даних».
ІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення раніше вивченого матеріалу
Розгадайте ребуси. Поясніть значення відгадок.
Відповідь: Монітор
Відповідь: Сканер
Відповідь: Мишка
Відповідь: Клавіатура
Відповідь: Колонка
Гра «Мікрофон»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ви вже знаєте, що до складу комп’ютера входять: системний блок, пристрої введення даних (клавіатура, мишка) та виведення даних (монітор, принтер). На сьогоднішньому уроці ми розглянемо детальніше, які є пристрої коп’ютера і на які групи вони поділяються.
Отже, тема сьогоднішнього уроку: «Пристрої введення та виведення даних».
IV. Вивчення нового матеріалу
Комп'ютеру, як і людині, необхідні свої «очі і вуха», з допомогою яких він міг би сприймати інформацію ззовні. В даний час є різноманітні пристрої, що виконують ці функції в складі комп'ютера. Вони називаються пристроями введення, оскільки забезпечують введення в комп'ютер даних у різних формах: чисел, текстів, зображень, звуків. Пристрої введення перетворюють цю інформацію з форми, зрозумілій людині, у цифрову форму, яка сприймається комп'ютером. До пристроїв введення належать: клавіатура, мишка, сканер, мікрофон, маніпулятори типу «миша», веб-камера.
Пристрої введення даних можна розділити за типом даних:
Клавіатура призначена для введення символьних даних і команд в комп’ютер.
Клавіатури за призначенням бувають: стандартні, компактні, мультимедійні, сенсорні, проекційні, ігрові.
Клавіатури за способом підключення: провідні та безпровідні.
Сканери використовують для введення графічних даних. Серед них за принципом дії виділяють: планшетні; з протяжним механізмом; ручні; скан-камери.
Ми́ша комп'ю́терна — пристрій, призначений для маніпулювання «курсором» у вигляді відтворення рухів руки на площині та виконання певних дій кнопками миші.
Мишки за призначенням бувають: настільні, компактні, ігрові.
Мишки за типом підключення: провідні та безпровідні.
За кількістю кнопок: 2; 3-5; 6-9; 10.
За типом датчиків: оптичні та лазерні.
Тачпади є складовими практично всіх типів ноутбуків і нетбуків, проте можуть використовуватися і під час роботи з настільними ПК.
Крім пристроїв введення є ще пристрої виведення інформації. Пристрої виведення призначені для виведення інформації (результатів роботи комп’ютера) у зрозумілій для людей формі. До пристроїв виведення відносяться: монітор, принтер, колонки, навушники.
Пристрої виведення, також можна поділити за типом даних, з якими вони працюють. Так, можна виділити пристрої виведення:
Монітор – це пристрій, призначений для виведення на екран тексту та графіки.
Поміркуйте!!!
V. Фізкультхвилинка
Давайте дітки поглянемо на екран і разом спробуємо відтворити всі рухи.
VІ. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Завдання 1. «Закінчи речення»
Робота за комп’ютером
Перед тим як розпочати роботу за комп’ютерами, потрібно повторити правила техніки безпеки та правила поводження в комп’ютерному класі.
Гра «Мікрофон»
Учні по черзі називають правила техніки безпеки та правила поводження в комп’ютерному класі.
На сьогоднішньому уроці ви будете працювати з інтерактивними вправами (https://sites.google.com/site/intreaktivnivpravi4klas/4-klas-tema-5-informacia/30-pristroie-vvedenna-ta-vivedenna-informaciie – власник сайту: Людмила Шкворець). Для цього вам потрібно відкрити браузер, у списку закладок вибрати потрібну. Серед поданих інтерактивних вправ знайти та виконати потрібні завдання.
Завдання 1
Правильно розподіли пристрої введення та виведення інформації.
Завдання 2
розподіли пристрої введення та виведення інформації.
Завдання 3
Визнач, до якої категорії відносяться пристрої на малюнку. Відкрий пазл.
Релаксація
Веди очима по доріжці.
VII. Підведення підсумків уроку
Фронтальне опитування
Урок закінчено! До побачення!
1