Тема уроку: Зберігання інформації. Носії інформації.

Про матеріал
Тема уроку: Зберігання інформації. Носії інформації. Мета: навчальна: познайомити з носіями інформації та способами збереження інформації; розвивальна: розвивати логічне мислення, уважність, пам’ять, мовлення, навички роботи на комп’ютері; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Перегляд файлу

Тема уроку: Зберігання інформації. Носії інформації.

Автор: вчитель математики та інформатики Ганнівського НВК

Сафата Аліна Сергіївна

 Мета:

навчальна: познайомити з носіями інформації та способами збереження інформації;

розвивальна:  розвивати логічне мислення, уважність, пам’ять, мовлення, навички роботи на комп’ютері; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

1. Привітання з класом. Перевірка присутніх.

Добрий день!

2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників, ручок.

3. Повідомлення теми і мети уроку

Тема сьогоднішнього уроку: «Зберігання інформації. Носії інформації».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Повторимо правила поведінки в кабінеті інформатики.

Розгадай ребуси

Відповідь: флешка

Відповідь: диск

Відповідь: Інформація

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Мікрофон» 

Клавіатура – це пристрій…

Сканер – це пристрій…

Принтер – це пристрій…

Монітор – це пристрій…

Мишка – це пристрій…

Мікрофон – це пристрій…

Колонки – це пристрій…

Чи відноситься системний блок до пристроїв введення чи виведення?

IV. Вивчення нового матеріалу

 Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Ви вже не раз чули таке слово як ІНФОРМАЦІЯ. Як ви думаєте, що воно означає? 

Інформація — це відомості про світ, що нас оточує, про явища, які відбуваються в ньому.

Давайте подумаємо, як ми зберігаємо інформацію. Довгий час люди зберігали інформацію у своїй пам’яті. А процес передачі відбувався під час спілкування. Згодом для зберігання інформації почали використовувати підручні засоби. З виникненням писемності стало можливим зберігати текстову інформацію на папері, папірусі. З’явилися перші книги, а згодом  і бібліотеки.

                   

А як в наш час ви зберігаєте інформацію?

Пристрої для зберігання інформації називаються носіями інформації. Комп’ютер дав змогу перетворити інформацію із звичного вигляду в електричні сигнали, які записані на магнітні або оптичні носії для зберігання, передавання, отримання та відтворення інформації.

Інформацію ми можемо зберігати у власній пам’яті та за допомогою носіїв інформації.

Інформація, яка збережена на комп’ютері називається даними. Комп’ютерні носії інформації поділяються на три категорії : магнітні, оптичні, флеш накопичувачі.

Результат пошуку зображень за запитом "магнітні носії інформації"

Результат пошуку зображень за запитом "оптичні носії інформації"

Пов’язане зображення

 

Дебют магнітної стрічки в якості комп'ютерного носія інформації відбувся в 1952 році для машини UNIVAC I. З використанням магнітної плівки були створені компакт-касети, відеокасети та сучасні носії інформації для персональних комп'ютерів.

До магнітних накопичувачів відносимо Floopy або гнучкий магнітний диск, зовнішній жорсткий диск і жорсткий диск (вінчестер  або  HDD)

Floppy, або гнучкий магнітний диск – носій інформації , створений IBM в 1967 році. Місткість кожної 35-дюймової дискети була до 144 Мбайт. Проіснував цей електронний носій інформації до 2011 року. У сучасній комплектації комп'ютерів відсутні флоппі-дисководи.

Вінчестер, HDD або жорсткий диск – це спеціальний пристрій, з незалежною пам'яттю, що означає повне збереження інформації, навіть при відключеному живленні. HDD знаходяться всередині системного блоку у відсіку дисководів.  Використовується для зберігання даних, включаючи зображення, музику, відео, текстові документи і будь-які створені або завантажені матеріали. Крім того, містять файли операційної системи і програмного забезпечення.

Зовнішній жорсткий диск – комп'ютерний носій інформації. Використовується для зберігання даних, включаючи зображення, музику, відео, текстові документи і будь-які створені або завантажені матеріали. За своєї будовую ідентичні з внушрішніми жорсткими дисками. Єдина різниця полягає тільки в методі підключення додаткового накопичувача до комп'ютера або ноутбука. Найбільш поширеним є з'єднання через USB-інтерфейс, який безпосередньо з'єднаний з материнською платою.

Оптичні накопичувачі. Пристрій являє собою диск, покритий шаром полікарбонату. На поверхні знаходяться микроуглубления, які зчитуються лазером при скануванні. Приклади носіїв інформації:

- Blu-ray диски;

- CD-ROM диски;

- CD-R і CD-RW диски;

- DVD-R, DVD+R,

- DVD-RW і DVD+RW.

Флеш-пам'ять – це інтегральна мікросхема, яка не вимагає постійної потужності для збереження даних. Іншими словами, це незалежна напівпровідникова комп'ютерна пам'ять.

- Переваги Flash-технології:

- компактність і мобільність;

- великий обсяг;

- висока швидкість роботи;

- низьке енергоспоживання.

USB-флешки. Це найпростіший і дешевий носій інформації. Використовується для багаторазового запису, зберігання і передачі даних. Розміри варіюються від 2 Гб до 1 Тбайта. Містить мікросхему пам'яті в пластиковому або алюмінієвому корпусі з USB-роз'ємом.

Карти пам'яті. Розроблені для зберігання даних на телефонах, планшетах, цифрових фотоапаратах та інших електронних девайсах. Відрізняються розміром, сумісністю та об'ємом.

SSD. Твердотільний накопичувач з енергонезалежною пам'яттю. Це альтернатива стандартному жорсткого диска. Але на відміну від вінчестерів у SSD немає рухомий магнітної головки. За рахунок цього вони забезпечують швидкий доступ до даних, не видають звуків, як HDD. З недоліків – висока ціна.

Хмарні онлайн-сховища – це сучасні носії інформації, які являють собою мережу з потужних серверів. Вся інформація зберігається віддалено. Кожен користувач може отримувати доступ до даних у будь-який час і з будь-якої точки світу. Недолік у повній залежності від інтернету. Якщо у вас немає підключення до Мережі або Wi-Fi доступ до даних закритий.

 

V. Фізкультхвилинка

 

Пов’язане зображення

VІ. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

Інтерактивні завдання (https://sites.google.com/site/intreaktivnivpravi4klas/4-klas-tema-5-informacia/30-pristroie-vvedenna-ta-vivedenna-informaciie – власник сайту: Людмила Шкворець).

 

Завдання1

Визнач до якої категорії відносяться пристрої на малюнку.

Завдання 2

Вкажіть назву сучасних носіїв повідомлення.

Завдання 3

Розстав  зображення в правильній послідовності від найдавніших носіїв повідомлень до сучасних.

 

Завдання 4

Розділіть на дві групи: паперові та електронні сучасні носії повідомлень.

Релаксація

Пов’язане зображення

VII. Підведення підсумків уроку

  1. Поясніть етапи як людина зберігала інформацію?
  2. Які сучасні носії інформації вам відомі?

Закінчіть речення:

  • На сьогоднішньому уроці, я дізнався про…
  • На сьогоднішньому уроці, я навчився…
  • Я буду пам’ятати…

 

Урок закінчено! До побачення!

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Артюх Ігор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кузьменко Ірина Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
32915
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку