Тема уроку: Зберігання інформації. Носії інформації.
Автор: вчитель математики та інформатики Ганнівського НВК
Сафата Аліна Сергіївна
Мета:
навчальна: познайомити з носіями інформації та способами збереження інформації;
розвивальна: розвивати логічне мислення, уважність, пам’ять, мовлення, навички роботи на комп’ютері; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники.
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Привітання з класом. Перевірка присутніх.
Добрий день!
2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників, ручок.
3. Повідомлення теми і мети уроку
Тема сьогоднішнього уроку: «Зберігання інформації. Носії інформації».
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Повторимо правила поведінки в кабінеті інформатики.
Розгадай ребуси
Відповідь: флешка
Відповідь: диск
Відповідь: Інформація
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Мікрофон»
Клавіатура – це пристрій…
Сканер – це пристрій…
Принтер – це пристрій…
Монітор – це пристрій…
Мишка – це пристрій…
Мікрофон – це пристрій…
Колонки – це пристрій…
Чи відноситься системний блок до пристроїв введення чи виведення?
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Ви вже не раз чули таке слово як ІНФОРМАЦІЯ. Як ви думаєте, що воно означає?
Інформація — це відомості про світ, що нас оточує, про явища, які відбуваються в ньому.
Давайте подумаємо, як ми зберігаємо інформацію. Довгий час люди зберігали інформацію у своїй пам’яті. А процес передачі відбувався під час спілкування. Згодом для зберігання інформації почали використовувати підручні засоби. З виникненням писемності стало можливим зберігати текстову інформацію на папері, папірусі. З’явилися перші книги, а згодом і бібліотеки.
А як в наш час ви зберігаєте інформацію?
Пристрої для зберігання інформації називаються носіями інформації. Комп’ютер дав змогу перетворити інформацію із звичного вигляду в електричні сигнали, які записані на магнітні або оптичні носії для зберігання, передавання, отримання та відтворення інформації.
Інформацію ми можемо зберігати у власній пам’яті та за допомогою носіїв інформації.
Інформація, яка збережена на комп’ютері називається даними. Комп’ютерні носії інформації поділяються на три категорії : магнітні, оптичні, флеш накопичувачі.
Дебют магнітної стрічки в якості комп'ютерного носія інформації відбувся в 1952 році для машини UNIVAC I. З використанням магнітної плівки були створені компакт-касети, відеокасети та сучасні носії інформації для персональних комп'ютерів.
До магнітних накопичувачів відносимо Floopy або гнучкий магнітний диск, зовнішній жорсткий диск і жорсткий диск (вінчестер або HDD)
Floppy, або гнучкий магнітний диск – носій інформації , створений IBM в 1967 році. Місткість кожної 35-дюймової дискети була до 144 Мбайт. Проіснував цей електронний носій інформації до 2011 року. У сучасній комплектації комп'ютерів відсутні флоппі-дисководи.
Вінчестер, HDD або жорсткий диск – це спеціальний пристрій, з незалежною пам'яттю, що означає повне збереження інформації, навіть при відключеному живленні. HDD знаходяться всередині системного блоку у відсіку дисководів. Використовується для зберігання даних, включаючи зображення, музику, відео, текстові документи і будь-які створені або завантажені матеріали. Крім того, містять файли операційної системи і програмного забезпечення.
Зовнішній жорсткий диск – комп'ютерний носій інформації. Використовується для зберігання даних, включаючи зображення, музику, відео, текстові документи і будь-які створені або завантажені матеріали. За своєї будовую ідентичні з внушрішніми жорсткими дисками. Єдина різниця полягає тільки в методі підключення додаткового накопичувача до комп'ютера або ноутбука. Найбільш поширеним є з'єднання через USB-інтерфейс, який безпосередньо з'єднаний з материнською платою.
Оптичні накопичувачі. Пристрій являє собою диск, покритий шаром полікарбонату. На поверхні знаходяться микроуглубления, які зчитуються лазером при скануванні. Приклади носіїв інформації:
- Blu-ray диски;
- CD-ROM диски;
- CD-R і CD-RW диски;
- DVD-R, DVD+R,
- DVD-RW і DVD+RW.
Флеш-пам'ять – це інтегральна мікросхема, яка не вимагає постійної потужності для збереження даних. Іншими словами, це незалежна напівпровідникова комп'ютерна пам'ять.
- Переваги Flash-технології:
- компактність і мобільність;
- великий обсяг;
- висока швидкість роботи;
- низьке енергоспоживання.
USB-флешки. Це найпростіший і дешевий носій інформації. Використовується для багаторазового запису, зберігання і передачі даних. Розміри варіюються від 2 Гб до 1 Тбайта. Містить мікросхему пам'яті в пластиковому або алюмінієвому корпусі з USB-роз'ємом.
Карти пам'яті. Розроблені для зберігання даних на телефонах, планшетах, цифрових фотоапаратах та інших електронних девайсах. Відрізняються розміром, сумісністю та об'ємом.
SSD. Твердотільний накопичувач з енергонезалежною пам'яттю. Це альтернатива стандартному жорсткого диска. Але на відміну від вінчестерів у SSD немає рухомий магнітної головки. За рахунок цього вони забезпечують швидкий доступ до даних, не видають звуків, як HDD. З недоліків – висока ціна.
Хмарні онлайн-сховища – це сучасні носії інформації, які являють собою мережу з потужних серверів. Вся інформація зберігається віддалено. Кожен користувач може отримувати доступ до даних у будь-який час і з будь-якої точки світу. Недолік у повній залежності від інтернету. Якщо у вас немає підключення до Мережі або Wi-Fi доступ до даних закритий.
V. Фізкультхвилинка
VІ. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Інтерактивні завдання (https://sites.google.com/site/intreaktivnivpravi4klas/4-klas-tema-5-informacia/30-pristroie-vvedenna-ta-vivedenna-informaciie – власник сайту: Людмила Шкворець).
Завдання1
Визнач до якої категорії відносяться пристрої на малюнку.
Завдання 2
Вкажіть назву сучасних носіїв повідомлення.
Завдання 3
Розстав зображення в правильній послідовності від найдавніших носіїв повідомлень до сучасних.
Завдання 4
Розділіть на дві групи: паперові та електронні сучасні носії повідомлень.
Релаксація
VII. Підведення підсумків уроку
Закінчіть речення:
Урок закінчено! До побачення!
1