Клас: 11
Предмет: Виховна година
Тема уроку: «Переваги й ризики Інтернету»
Мета уроку: Навчити користуватися штучним інтелектом та застосунком "Дія"; розвивати критичне мислення, вміння аналізувати масив інформації та розпізнавати фейки; виховувати толерантне ставлення до користувачів; формувати навички користування інтернетом без ризику.
Етап уроку
|
Стратегії розвитку критичного мислення
|
Завдання для дітей
|
Виклик (або вступ)
|
Мозковий штурм, дискусія, робота в парах
|
Учні обговорюють у парах переваги та ризики Інтернету, формуючи список ідей. Після цього кожна пара презентує свої думки класу.
|
Осмислення (основна частина уроку)
|
Аналіз медіа, групова робота, критичний аналіз
|
Учні переглядають коротке відео про фейки та дезінформацію в Інтернеті. У групах вони аналізують конкретні приклади фейкових новин та обговорюють, як їх можна розпізнати
|
Рефлексія (підбиття підсумків)
|
Рефлексія в колі, створення інфографіки
|
Учні діляться висновками у колі, створюють інфографіку про безпечне користування Інтернетом та користуються застосунком "Дія" для виконання практичних завдань.
|
Детальний план уроку
Вступ (Виклик)
-
Мотиваційний момент: Учитель починає урок із запитання: "Які переваги та ризики ви знаєте щодо користування Інтернетом?".
-
Робота в парах: Учні діляться на пари і протягом 5 хвилин обговорюють питання.
-
Мозковий штурм: Кожна пара презентує свої ідеї класу, а вчитель записує їх на дошці у вигляді двох стовпчиків: "Переваги" та "Ризики".
Основна частина (Осмислення)
-
Перегляд відеоматеріалу: Учні переглядають відео про фейки та дезінформацію в Інтернеті.
-
Групова робота: Учні об'єднуються в групи по 4-5 осіб і аналізують конкретні приклади фейкових новин.
-
Критичний аналіз: Кожна група розбирає приклади, відповідаючи на питання: "Як можна розпізнати фейк?", "Які ознаки неправдивої інформації ви помітили?".
-
Презентація результатів: Групи презентують свої висновки, показуючи, як можна уникнути поширення фейкових новин.
Підсумок (Рефлексія)
-
Рефлексія в колі: Учні сідають у коло і діляться своїми враженнями та висновками з уроку. Вчитель пропонує кожному відповісти на питання: "Що нового я дізнався сьогодні?".
-
Створення інфографіки: Учні створюють інфографіку, яка демонструє основні правила безпечного користування Інтернетом. Вони також включають поради щодо користування застосунком "Дія" для виконання практичних завдань.
-
Практичне завдання: Учні використовують застосунок "Дія" для виконання практичного завдання, наприклад, реєстрації на певну послугу або перевірки інформації.
Посилання на навчальні ресурси:
-
EdEra: https://study.ed-era.com/uk/courses/course/4061
-
Всеосвіта: https://vseosvita.ua/library/bezpechne-spilkuvannia-v-merezhi-internet-670379.html
-
На Урок: https://naurok.com.ua/post/den-bezpechnogo-internetu-dodatkovi-materiali-dlya-provedennya-vihovnih-godin