Завдання до § 3. Живі організми. Біологічні системи
Завдання на актуалізацію знань
1.Розшифруйте анаграму, перетягніть літери і відгадайте слово.
Це уявна оболонка Землі, що заселена живими організмами.
Ф |
Р |
А |
Б |
О |
І |
С |
Е |
Відповідь : біосфера
2.Пригадайте 3-4 властивості живого організму
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Відповідь: Обмін речовин, саморегуляція, ріст і розвиток, розмноження, єдиний хімічний склад для живих організмів (складені органогенними елементами С, Н, О, N)
Завдання до вивчення нового матеріалу
1.Сукупність процесів,що забезпечують збільшення маси,розмірів,об’єму це А) Розмноження Б) Саморегуляція В)Розвиток Г)Ріст
2.Виберіть органогенні хімічні елементи
А) С, Н, О, Fe Б) С, Н, О, N В) С, Н, Cu , N Г) С, Ag, О, N
3. Чим ріст відрізняється від розвитку?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Відповідь: При рості збільшується маса, об’єм, розміри організму, а при розвитку він набуває нових вмінь чи навичок.
4.Основна структурно-функціональна одиниця живого
А) Молекула Б) Організм В) Г) Клітина
5.Якщо окремі атоми або групи атомів, що об’єднані в молекули та інші структури, то це рівень організації біологічної системи
А) Клітинний Б) Тканинно –органний В)Молекулярний Г)Організмовий
6. Зміни, які відбуваються під час індивідуального розвитку організма називаються
А) Ріст Б) Розвиток В) Еволюція Г) Онтогенез
7. Історичний розвиток живої природи це
А) Онтогенез Б) Еволюція В) Розвиток Г) Ріст
Завдання на підсумкове вивчення параграфа
8.Утворіть логічні пари, поєднайте рівні організації з їх характеристиками.
1.Тканинно-органний |
А)Молекули й органели, які беруть участь у процессах життєдіяльності самої клітини |
2.Організмовий. |
Б)Окремі атоми або групи атомів, що об’єднані в молекули та інші структури |
3. Екосистемний. |
В)Сукупність організмів одного виду та їх взаємодія |
4. Молекулярний. |
Г)Різні види організмів, що взаємодіють у певному середовищі існування |
5. Популяційно-видовий |
Д)Системи органів живих організмів |
6. Клітинний. |
Е)Містить усі взаємопов’язані екосистеми, що існують на Землі |
7. Біосферний |
Є)Клітини, тканини й окремі органи організму |
9. Попрацюйте з ілюстрацією, який з рівнів організації зображено на малюнку. Доведіть свою думку
Відповідь
Це популяційно-видовий, бо на малюнку зображені особини одного виду
10. Попрацюйте з ілюстрацією, який з рівнів організації зображено на малюнку. Доведіть свою думку.
Рівень організації екосистемний (різні види організмів, що взаємодіють у певному середовищі існування)