Тема. Перевіряємо додавання і віднімання. Взаємооберненість цих дій.
Мета: актуалізувати розуміння взаємозв’язку додавання й віднімання,ознайомити із способом перевірки правильності виконання віднімання; формувати вміння виконувати перевірку додавання і віднімання; перевіряти правильність розв’язування простих задач; навчати розв’язувати задачі різними способами; розвивати логічне мислення., математичне мовлення; виховувати старанність.
Щоб урок наш розпочати
Треба в голос проказати
Я уважний і серйозний,
Впевнений, кмітливий я,
Прагну здобувать знання.
Запис круглих чисел у порядку зорстання.
10, 20….
Додавання та віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток.
Робота в групах.
20+30 70-20 40+15 14+60 7+12
50-40 85-40 10-5 13-8 50-30
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називаються числа при відніманні?
- Як одержати перший доданок?
- Що означає від 24-6?
Основна частина
Уточнення знань учнями правил взаємозв’язку додавання і віднімання.
2. Вправа «Повтори»
Складання з прикладів на додавання два приклади на віднімання.
Пам’ятка:
Дію додавання перевіряють дією віднімання.
Щоб перевірити, чи правильно виконане додавання, необхідно:
- Від суми відняти один доданок.
- Порівняти одержаний результат з іншим доданком.
3. Первинне закріплення.
Робота в парах. Учні працюють на картках, взаємоперевірка.
4 Фізкультхвилинка.
Всі піднесли руки - раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати.
Дію віднімання перевіряють дієювіднімання.
Щоб перевірити, чи правильно виконано віднімання , можна:
- До різниці додати від’ємник.
-Порівняти одержаний результат із зменшуваним.
6. Обчислення прикладів з перевіркою №4
Фронтальна робота зкоментуванням.
Перекажіть задачу. Назвіть умову. Повторіть запитання. Розбийте задачу на прості. Розв’яжіть задачу.
Робота в парах.
-Переказати задачу. Повторити запитання. Записати задачу коротко.
Розв’язати задачу. Взаємоперевірка.
Вправа «Незакінчене речення»
«Я хочу досягти…» « Я навчився…» «Я знаю…» « Я задоволений,бо…»