Музично - педагогічна концепція німецького педагога Карла Орфа орієнтована на стимулювання розвитку природних музичних здібностей дітей, їхньої творчої фантазії, уміння імпровізувати, а також на активізацію музичної діяльності.
ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕМЕНТІВ СИСТЕМИ КАРЛА ОРФА НА МУЗИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ В ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ З досвіду роботи музичного керівника Перешивайло Ірини Володимирівни
Номер слайду 2
МЕТОДИКА КАРЛА ОРФА Карл Орф, німецький композитор, педагог та театральний діяч. Його ідея заснувалась на усвідомленні важливості ритму і руху. Свої ідеї він виклав у книзі Orff – Schulwerk. Орф – педагогіка – це особливий тип креативної музичної педагогіки. Вона заснована на розумінні музики, руху, слова. Ця система дає змогу дітям виражати себе через гру на музичних інструментах, створювати власні танцювальні композиції, співати і самостійно собі акомпанувати.
Номер слайду 3
ПЕДАГОГІЧНА КОНЦЕПЦІЯ «ЕЛЕМЕНТАРНОГО МУЗИКУВАННЯ» К. ОРФА ВКЛЮЧАЄ В СЕБЕ:* творчий процес за принципом «від простого до складного»;* види досліджень, що ведуть до імпровізації;* поєднання музики, руху, слова;* пріоритетне виховання чуття ритму;* використання музичного фольклору;* музичне виховання, що сприяє розв`язанню низки комунікативних і соціальних завдань.
Номер слайду 4
ВИКОРИСТОВУЮЧИ ЕЛЕМЕНТИ СИСТЕМИ КАРЛА ОРФА , СТАВЛЮ ЗА МЕТУ:* збагачувати словниковий запас дітей, використовуючи мовленнєві вправи;* відтворювати різними звуками (оплесками, притупами, виляскуваннями) ритм музики;* імпровізувати;* створювати елементарний музичний супровід казок, віршів;* розвивати відчуття краси авторських музичних творів, народної пісні.
Номер слайду 5
ПРИНЦИПИ ТЕОРІЇ « ШУЛЬВЕРК»Самостійне створення дітьми музики. Навчання гри дітей на простих музичних інструментах. Групові заняття ( необмежена кількість учасників). Свобода дії на заняттях. Керування виконанням. Римування тексту. Значення інтонації.
Номер слайду 6
СПОСОБИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДІТЕЙ ЗА СИСТЕМОЮ «ЕЛЕМЕНТАРНОГО МУЗИКУВАННЯ»Гра – основний вид діяльності для здобуття знань.Імпровізація – організована спонтанність. Вивчення – процес, який відбувається після імпровізації. Демонстрація – презентація вивченого.
Номер слайду 7
Весело малятам вірші із жестами розповідати
Номер слайду 8
Чарівні стаканчики малята в руки взяли та на них заграли
Номер слайду 9
Весело з різнокольоровими кульками розважатись і ритм вибивати
Номер слайду 10
В ритмічну вправу грали - кубики передавали
Номер слайду 11
Тук – тук – тук, від каштанів чути звук. Оркестр кришталевий грає, всіх розважає
Номер слайду 12
Навіть найменші дошкільнята можуть чітко ритм вибивати. Шумові казки ми граєм, в гармонії з музикою зростаєм
Номер слайду 13
З повітряних кульок малята можуть звук видобувати. Діти в руки ложки, бубни, дзвіночки взяли, музикувати почали
Будь – яка дитина любить грати, наспівувати, пританцьовувати. Це закладено в ній генетично. Головний принцип методики « елементарного музикування» - « невимушена гра в музику». Тож необхідно надавати дітям таку можливість і розвивати в них творчі здібності. ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!