Периметр прямокутника

Про матеріал
На уроці- екскурсії на шоколадну фабрику діти закріплять знання про периметр, зроблять висновки щодо використання периметра на різних прямокутниках, а також дізнаються про 4 види шоколаду.
Перегляд файлу

Конспект уроку

Тема: Периметр. Екскурсія на  шоколадну фабрику Віллі Вонки

Мета: закріпити знання учнів про поняття периметра; розвивати вміння обчислювати периметр різних прямокутників; формувати навички розв’язування задач на знаходження периметра в нестандартних умовах; розвивати логічне мислення, уяву, просторове сприйняття та вміння застосовувати математичні знання на практиці; стимулювати пізнавальну активність учнів; виховувати інтерес до математики через зв’язок з казкою та цікавий ігровий контент; формувати вміння працювати в групі, доводити свою думку.

Обладнання: шоколадки різної форми, лінійки, олівці, Лего , картки із завданнями

Хід  уроку

I. Організаційний момент.

 1.Привітання учнів.

2.Створення позитивного настрою.

II. Актуалізація опорних знань.

 Бесіда:

  - Що таке периметр?

- Як обчислити периметр прямокутника?

Заповнення таблиці

Ми знаємо

Хочемо дізнатись

Дізналися

Периметр- це сума довжин всіх сторін.

Чому периметр важливий?

Різні за формою фігури можуть мати однакові периметри

Периметр вимірюють на будівництві, для огорожі.

Які одиниці довжини використовують для вимірювання Р?

Периметр не визначити на око, його потрібно вимірювати.

Всі плоскі геометричні фігури мають периметр.

 

Зменшення розмірів фігури призводить до зменшення її Р

Периметр- це довжина ламаної замкненої лінії.

 

Периметр можна вимірювати в мм, см, дм, м, км

 

III. Мотивація навчальної діяльності.

  Повідомлення теми уроку:

 Сьогодні наша екскурсія  на шоколадну фабрику Віллі Вонки, де дізнаємось, як там використовують математику. За кожне виконане завдання хазяїн фабрики дає золотий квиток. Їх всього 4. Щоби  отримати всі- потрібно розв’язати багато цікавих математичних задач.

IV. Вивчення нового матеріалу.

 Постановка проблемного питання:

Як ви думаєте, які геометричні фігури ми можемо зустріти на шоколадній фабриці?

-Різноманітні, тому що з шоколаду виготовляють безліч смачних цукерок та шоколадок.

Ми з вами прямуємо в цехи, де виготовляють плитки шоколаду.

Перший цех- виготовлення білого шоколаду.

Білий шоколад-шоколад, який виготовляють з какао-масла, цукру, сухого молока, ваніліну, без додавання какао-бобів. Тому він має колір слонової кістки. Містить магній і кальцій, які корисні для здоров’я кісток і м’язів. Поліпшує настрій.

Завдання: Виміряти периметри білих шоколадок.

Висновок: вони різні за формою і розміром, але мають однаковий периметр.

Отримання першого золотого квитка.

         Другий цех -виготовлення молочного шоколаду.

В молочному шоколаді, на відміну від білого, є наявність какао-бобів. Найпоширеніший для споживання шоколад, який в малих дозах корисний для здоров’я, бо містить антиоксиданти, а також сприяє виробленню серотоніну- гормону щастя.

Завдання: виміряти периметр плитки шоколаду, за шаблоном та інструкцією розрізати її і знову виміряти периметр.

Висновок: за формою плитка не змінилась, а за виміряним периметром стала меншою, тому виміряємо периметр кожної даної фігури.

Отримання другого золотого квитка.

Третій цех- виготовлення чорного шоколаду, або темного шоколаду.

-Ще його називають гірким шоколадом. Як ви гадаєте чому?

-Так, бо в ньому дуже мало цукру,  його вживають для підтримки здоров’я серця, вживання чорного шоколаду попереджає підвищення артеріального тиску, поліпшує настрій.

Завдання: Знайти периметр даної шоколадки. Діти спостерігають за тим, як ця плитка перетворюється за допомогою приладу Вілі Вонки на плитку меншого розміру ( в заготовленій шкатулці вже лежить менша плитка шоколаду, а асистент вчителя ховає попередню плитку)

Діти знаходять периметр зменшеної копії плитки шоколаду. Порівнюють знайдені периметри.

Висновок: чим менший прямокутник, тим менший периметр.

Отримання третього золотого квитка.

Четвертий цех виготовлення рубінового шоколаду.

Маловідомий вид шоколаду, червоного кольору. Його ще називають Ruby, завдяки червоному відтінку. Цей шоколад відкрили у 2017 , тобто він ваш ровесник. Його виготовляють із спеціального сорту  какао-бобів, які мають червоний колір. Сам шоколад має ягідний смак. Є джерелом енергії і поліпшує настрій.

Завдання: Допомогти умпа лумпам на конвеєрі щоби виготовити  плитку шоколаду. (виконання рухів, що імітують роботу на конвеєрі. Діти стають в ряд за поверхнею столів. З одного боку лежить купка кубиків Лего червоного кольору. Під музику перша дитина бере кубик і передає наступній дитині. Поки купка не закінчиться і не утвориться з протилежного боку. Як тільки всі цеглинки передадуть, так група дітей складає з цеглинок прямокутник, або квадрат. )

Виміряти периметр отриманої  плитки  шоколаду.

Висновок: легше виміряти в дециметрах, бо велика за розміром.

Отримання четвертого золотого квитка.

Ось і отримали останній четвертий квиток! Наша екскурсія завершилась. Дякуємо пану Вілі Вонке за золоті квитки і цікаву інформацію про шоколад та периметр.

VI. Підсумок уроку.

  Рефлексія:

   -Що нового ви дізналися на уроці?

   - Які завдання були для вас найцікавішими на шоколадній фабриці?

   - Які труднощі виникли під час виконання завдань?

-Заповніть останній стовпчик таблиці, що нового  дізнались про периметр.

Отже, вирішуючи задачі на знаходження Р, ми розвиваємо вміння вимірювати і аналізувати. І це вміння вимірювати периметр важливе в побуті: для ремонту, будівництва, рукоділля, пошиття, конструювання, планування ланшафту тощо.

1.Виміряйте периметри плиток білого  шоколаду.

 

2.Порівняйте знайдені периметри. Запишіть в таблицю.

Назва вимірюваного обєкту

Периметр

1 плитка шоколаду

 

2 плитка шоколаду

 

 

3. Запишіть висновок.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

1.Виміряйте периметр даної плитки шоколаду. Запишіть в таблицю.

 

2.Перекладіть окремі деталі цієї плитки шоколаду за зразком  так, щоби залишився один фрагмент шоколадки.

 

                                                                                     

      1                           2                               3                                4                           5

3.Виміряйте периметр в утвореній шоколадці.

 

4. Запишіть свої виміри в таблицю.

Назва вимірюваного обєкту

Периметр

Дана плитка шоколаду

 

Сконструйована плитка шоколаду

 

 

5.Запишіть висновок.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.Виміряйте периметр великої плитки шоколаду.

2.Виміряйте периметр маленької плитки шоколаду.

3.Дані запишіть в таблицю.

Назва вимірюваного обєкту

Периметр

Велика шоколадка

 

Маленька шоколадка

 

 

4.Запишіть  висновок.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

1. На конвеєрі ланцюжком передавати цеглинки Лего з однієї ємності в іншу під музику.

2. Коли закінчились цеглинки, то хто звільнився, той  починає викладати з цеглинок плитку шоколаду.

3.Виміряй утворену плитку.

4.Запиши дані в таблицю.

Назва вимірюваного обєкту

Периметр

 

 

 

5. Запишіть висновок.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 грудня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку