Конспект уроку
Тема: Периметр. Екскурсія на шоколадну фабрику Віллі Вонки
Мета: закріпити знання учнів про поняття периметра; розвивати вміння обчислювати периметр різних прямокутників; формувати навички розв’язування задач на знаходження периметра в нестандартних умовах; розвивати логічне мислення, уяву, просторове сприйняття та вміння застосовувати математичні знання на практиці; стимулювати пізнавальну активність учнів; виховувати інтерес до математики через зв’язок з казкою та цікавий ігровий контент; формувати вміння працювати в групі, доводити свою думку.
Обладнання: шоколадки різної форми, лінійки, олівці, Лего , картки із завданнями
Хід уроку
I. Організаційний момент.
1.Привітання учнів.
2.Створення позитивного настрою.
II. Актуалізація опорних знань.
Бесіда:
- Що таке периметр?
- Як обчислити периметр прямокутника?
Заповнення таблиці
Ми знаємо |
Хочемо дізнатись |
Дізналися |
Периметр- це сума довжин всіх сторін. |
Чому периметр важливий? |
Різні за формою фігури можуть мати однакові периметри |
Периметр вимірюють на будівництві, для огорожі. |
Які одиниці довжини використовують для вимірювання Р? |
Периметр не визначити на око, його потрібно вимірювати. |
Всі плоскі геометричні фігури мають периметр. |
|
Зменшення розмірів фігури призводить до зменшення її Р |
Периметр- це довжина ламаної замкненої лінії. |
|
Периметр можна вимірювати в мм, см, дм, м, км |
III. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми уроку:
Сьогодні наша екскурсія на шоколадну фабрику Віллі Вонки, де дізнаємось, як там використовують математику. За кожне виконане завдання хазяїн фабрики дає золотий квиток. Їх всього 4. Щоби отримати всі- потрібно розв’язати багато цікавих математичних задач.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Постановка проблемного питання:
Як ви думаєте, які геометричні фігури ми можемо зустріти на шоколадній фабриці?
-Різноманітні, тому що з шоколаду виготовляють безліч смачних цукерок та шоколадок.
Ми з вами прямуємо в цехи, де виготовляють плитки шоколаду.
Перший цех- виготовлення білого шоколаду.
Білий шоколад-шоколад, який виготовляють з какао-масла, цукру, сухого молока, ваніліну, без додавання какао-бобів. Тому він має колір слонової кістки. Містить магній і кальцій, які корисні для здоров’я кісток і м’язів. Поліпшує настрій.
Завдання: Виміряти периметри білих шоколадок.
Висновок: вони різні за формою і розміром, але мають однаковий периметр.
Отримання першого золотого квитка.
Другий цех -виготовлення молочного шоколаду.
В молочному шоколаді, на відміну від білого, є наявність какао-бобів. Найпоширеніший для споживання шоколад, який в малих дозах корисний для здоров’я, бо містить антиоксиданти, а також сприяє виробленню серотоніну- гормону щастя.
Завдання: виміряти периметр плитки шоколаду, за шаблоном та інструкцією розрізати її і знову виміряти периметр.
Висновок: за формою плитка не змінилась, а за виміряним периметром стала меншою, тому виміряємо периметр кожної даної фігури.
Отримання другого золотого квитка.
Третій цех- виготовлення чорного шоколаду, або темного шоколаду.
-Ще його називають гірким шоколадом. Як ви гадаєте чому?
-Так, бо в ньому дуже мало цукру, його вживають для підтримки здоров’я серця, вживання чорного шоколаду попереджає підвищення артеріального тиску, поліпшує настрій.
Завдання: Знайти периметр даної шоколадки. Діти спостерігають за тим, як ця плитка перетворюється за допомогою приладу Вілі Вонки на плитку меншого розміру ( в заготовленій шкатулці вже лежить менша плитка шоколаду, а асистент вчителя ховає попередню плитку)
Діти знаходять периметр зменшеної копії плитки шоколаду. Порівнюють знайдені периметри.
Висновок: чим менший прямокутник, тим менший периметр.
Отримання третього золотого квитка.
Четвертий цех виготовлення рубінового шоколаду.
Маловідомий вид шоколаду, червоного кольору. Його ще називають Ruby, завдяки червоному відтінку. Цей шоколад відкрили у 2017 , тобто він ваш ровесник. Його виготовляють із спеціального сорту какао-бобів, які мають червоний колір. Сам шоколад має ягідний смак. Є джерелом енергії і поліпшує настрій.
Завдання: Допомогти умпа лумпам на конвеєрі щоби виготовити плитку шоколаду. (виконання рухів, що імітують роботу на конвеєрі. Діти стають в ряд за поверхнею столів. З одного боку лежить купка кубиків Лего червоного кольору. Під музику перша дитина бере кубик і передає наступній дитині. Поки купка не закінчиться і не утвориться з протилежного боку. Як тільки всі цеглинки передадуть, так група дітей складає з цеглинок прямокутник, або квадрат. )
Виміряти периметр отриманої плитки шоколаду.
Висновок: легше виміряти в дециметрах, бо велика за розміром.
Отримання четвертого золотого квитка.
Ось і отримали останній четвертий квиток! Наша екскурсія завершилась. Дякуємо пану Вілі Вонке за золоті квитки і цікаву інформацію про шоколад та периметр.
VI. Підсумок уроку.
Рефлексія:
-Що нового ви дізналися на уроці?
- Які завдання були для вас найцікавішими на шоколадній фабриці?
- Які труднощі виникли під час виконання завдань?
-Заповніть останній стовпчик таблиці, що нового дізнались про периметр.
Отже, вирішуючи задачі на знаходження Р, ми розвиваємо вміння вимірювати і аналізувати. І це вміння вимірювати периметр важливе в побуті: для ремонту, будівництва, рукоділля, пошиття, конструювання, планування ланшафту тощо.
1.Виміряйте периметри плиток білого шоколаду.
2.Порівняйте знайдені периметри. Запишіть в таблицю.
Назва вимірюваного обєкту |
Периметр |
1 плитка шоколаду |
|
2 плитка шоколаду |
|
3. Запишіть висновок.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.Виміряйте периметр даної плитки шоколаду. Запишіть в таблицю.
2.Перекладіть окремі деталі цієї плитки шоколаду за зразком так, щоби залишився один фрагмент шоколадки.
1 2 3 4 5
3.Виміряйте периметр в утвореній шоколадці.
4. Запишіть свої виміри в таблицю.
Назва вимірюваного обєкту |
Периметр |
Дана плитка шоколаду |
|
Сконструйована плитка шоколаду |
|
5.Запишіть висновок.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.Виміряйте периметр великої плитки шоколаду.
2.Виміряйте периметр маленької плитки шоколаду.
3.Дані запишіть в таблицю.
Периметр |
|
Велика шоколадка |
|
Маленька шоколадка |
|
4.Запишіть висновок.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1. На конвеєрі ланцюжком передавати цеглинки Лего з однієї ємності в іншу під музику.
2. Коли закінчились цеглинки, то хто звільнився, той починає викладати з цеглинок плитку шоколаду.
3.Виміряй утворену плитку.
4.Запиши дані в таблицю.
Назва вимірюваного обєкту |
Периметр |
|
|
5. Запишіть висновок.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________