Міністерство культури та стратегічних комунікацій України
Управління культури та охорони культурної спадщини
Черкаської обласної військової адміністрації
Черкаський музичний фаховий коледж ім. С.С. Гулака-Артемовського
Квест
з предмету «МСП»
за темою:
«Перша домедична допомога в умовах воєнного стану»
викладача циклової комісії
«Загальноосвітні, гуманітарні
та соціально-економічні дисципліни » Кондес Лариси Іванівни
Тема: «Перша до медична допомога в умовах воєнного стану»
Обладнання: турнікети, бинти та перев’язувальні матеріали, муляжі поранень і кровотеч, шини для іммобілізації кінцівок, аптечки першої допомоги, дихальні маски та пристрої для штучної вентиляції легень, манекени для серцево-легеневої реанімації, імпровізовані засоби для евакуації, засоби індивідуального захисту, симуляційні матеріали для імітації бойових дій, маркер та блокнот для інструктажу та оцінювання.
План
Вступ
Перша до медична допомога (ПДМД) в умовах воєнного часу є надзвичайно важливим аспектом виживання та збереження життя людей, постраждалих унаслідок бойових дій. В умовах, коли професійна медична допомога може бути недоступною або значно затриманою через загрозу обстрілів чи пошкоджену інфраструктуру, кожен має володіти базовими навичками надання до медичної допомоги. Знання і вміння зупиняти кровотечу, стабілізувати стан постраждалого, проводити серцево-легеневу реанімацію (СЛР) можуть стати вирішальними у перші хвилини після травмування.
Окрім технічних навичок, важливим є також психологічна готовність діяти швидко та спокійно під час стресу. Навчання з до медичної допомоги в умовах війни спрямоване на підготовку до роботи у складних та небезпечних ситуаціях, де рішення треба приймати миттєво, а ресурси часто обмежені. Таким чином, поширення знань про ПДМД серед цивільного населення є важливим внеском у загальну безпеку і підвищення рівня готовності суспільства до надзвичайних ситуацій.
Теоретична частина
Перша до медична допомога-це комплекс термінових заходів, що надаються постраждалим до прибуття медичного персоналу. В умовах воєнного стану знання про ПДМД набувають критичного значення, адже затримки в наданні допомоги можуть коштувати людського життя. Важливим аспектом навчання є квести та практичні завдання на тему надання допомоги, зокрема через модульну систему підготовки, яка включає теоретичну і практичну підготовку.
Основи першої до медичної допомоги
Перша допомога надається у таких випадках:
Особлива увага приділяється швидкому реагуванню і раціональному використанню ресурсів, адже в умовах воєнного часу доступ до медичних засобів часто обмежений.
Модульна система підготовки (МСП)
МСП – це сучасний підхід до навчання, що дозволяє за короткий час засвоїти основи до медичної допомоги. Система включає:
Квест з МСП як метод навчання
Квести створюють симуляцію реальних ситуацій, де учасники стикаються з умовами обмеженого часу та ресурсу. Це можуть бути тренування в умовах масового ураження, евакуації під обстрілом або допомога при мінно-вибухових пораненнях.
Основні переваги квестів:
Квест
Основні ідеї квесту:
Квест із МСП включає кілька локацій (станцій), на кожній з яких учасники стикаються з різними умовами та завданнями. Завдяки імітації реальних ситуацій учасники вчаться застосовувати теоретичні знання на практиці, працювати в команді та приймати рішення в умовах дефіциту часу й ресурсів.
Станції
Ситуація: Учасники мають знайти "пораненого" в зоні під обстрілом і безпечно евакуювати його.
Завдання: Забезпечити безпечне положення для евакуації, оцінити стан постраждалого, надати першу допомогу, транспортувати його до умовної безпечної зони.
Мета: Відпрацювати евакуацію, орієнтування на місцевості, взаємодію в команді.
Ситуація: Постраждалий отримав поранення, що призвело до сильної кровотечі.
Завдання: Знайти місце кровотечі, швидко накласти турнікет або інший зупинний засіб, провести перев’язку.
Мета: Навчити техніці зупинки кровотечі, правильному накладенню турнікету, перевірці ефективності зупинки кровотечі.
Ситуація: Постраждалий без свідомості, немає ознак дихання.
Завдання: Оцінити стан постраждалого, провести серцево-легеневу реанімацію за протоколом.
Мета: Відпрацювати навички реанімації , навчитися діяти швидко та правильно в критичних ситуаціях.
Ситуація: Постраждалий має перелом або сильний вивих кінцівки.
Завдання: Провести іммобілізацію за допомогою шин або імпровізованих засобів, підготувати постраждалого до транспортування.
Мета: Навчити техніці фіксації кінцівок, правильної іммобілізації та запобіганню додатковим травмам.
Ситуація: Постраждалий отримав удар в голову
Завдання: оцінити стан постраждалого, зупинити кровотечу, накласти пов’язку, стабілізувати шийний відділ хребта, перевести у стабільне положення.
Мета: навчити накладення захисних пов’язок на голові, основи стабілізації шийного відділу хребта.
Ситуація: постраждалий впав зі скелі.
Завдання: оцінка характеру травми, зупинка кровотечі, переміщення, надання знеболювальних препаратів.
Мета: зменшити біль, запобігти подальшому пошкодженню тканини та уникнути інфекції.
Ситуація: постраждалий під час роботи отримав травму руки
Завдання: оцінити характер травми, зупинити кровотечу, обробити рану антисептиком, іммобілізувати руку, забезпечити знеболення до приїзду швидкої.
Мета: мінімалізувати біль, запобігти подальшому пошкодженню тканин і створити умови для безпечного транспортування в лікарню.
Ситуація: постраждалий отримав поранення
Завдання: зупинка кровотечі, нормалізація дихання, стабілізація стану, підготовка до евакуації.
Мета: навчитися правильно зупиняти кровотечу, вміти стабілізувати стан постраждалого, забезпечити евакуацію до медичного закладу.
Ситуація: поранений перебуває на пункті обстеження з різними травмами, які можуть загрожувати його життю.
Завдання: детально обстежити для виявлення очевидних травм, таких як переломи, забої та інші пошкодження, стабілізувати стан, прийняти правильне рішення про подальші дії.
Мета: навчити правильно обстежувати потерпілого, вміти стабілізувати до приїду швидкої допомоги.
Ситуація: зона бойових дій, треба термінові медикаменти для допомоги цивільному.
Завдання: забезпечити постраждалих медичними засобами, такими як бинти, турнікети, знеболюючі препарати, антибактеріальні серветки, антисептики, джгути, тощо.
Мета: навчитися швидко організовувати невідкладну медичну допомогу для стабілізації постраждалих до надання професійної медичної допомоги.
Учні в цікавій змагальній формі у вигляді квесту відпрацювали життєво важливі навички надання до медичної допомоги постраждалим внаслідок воєнних дій. Дівчата майстерно накладали пов’язки на рани, зупиняли кровотечу, робили штучну вентиляцію легень, непрямий масаж серця та відмінно відповідали на теоретичні запитання.
Команди:
Капітани команд отримують чек-лист, в якому керіник станції відмічає бали, вказує на допущені помилки
№ |
Команда «Черкаська Січ» |
Бали |
«Мінус» бали за помилки |
Підпис |
1 |
Станція № 1 |
|
|
|
2 |
Станція № 2 |
|
|
|
3 |
Станція № 3 |
|
|
|
4 |
Станція № 4 |
|
|
|
5 |
Станція № 5 |
|
|
|
6 |
Станція № 6 |
|
|
|
7 |
Станція № 7 |
|
|
|
8 |
Станція № 8 |
|
|
|
9 |
Станція № 9 |
|
|
|
10 |
Станція № 10 |
|
|
|
№ |
Команда «Госпітальєри» |
Бали |
«Мінус» бали за помилки |
Підпис |
1 |
Станція № 1 |
|
|
|
2 |
Станція № 2 |
|
|
|
3 |
Станція № 3 |
|
|
|
4 |
Станція № 4 |
|
|
|
5 |
Станція № 5 |
|
|
|
6 |
Станція № 6 |
|
|
|
7 |
Станція № 7 |
|
|
|
8 |
Станція № 8 |
|
|
|
9 |
Станція № 9 |
|
|
|
10 |
Станція № 10 |
|
|
|
№ |
Команда «Україна-понад усе» |
Бали |
«Мінус» бали за помилки |
Підпис |
1 |
Станція № 1 |
|
|
|
2 |
Станція № 2 |
|
|
|
3 |
Станція № 3 |
|
|
|
4 |
Станція № 4 |
|
|
|
5 |
Станція № 5 |
|
|
|
6 |
Станція № 6 |
|
|
|
7 |
Станція № 7 |
|
|
|
8 |
Станція № 8 |
|
|
|
9 |
Станція № 9 |
|
|
|
10 |
Станція № 10 |
|
|
|
Найкращими серед дівчат є команда наприклад «Черкаська Січ». Вони перемогли з найбільшою кількістю балів пройшовши 10 станцій. Особлива подяка студентам інших курсів, які допомогли у проведенні квесту та викладачу.
Висновок
Перша домедична допомога у військовий час є життєво важливим етапом, що значно має шанси на виживання та зменшує ризик ускладнень для поранених. Грамотно надана до медична допомога забезпечує своєчасну зупинку вагітності, відновлення дихальних шляхів, стабільний стан післяродового періоду до професійної медичної допомоги. Знання основ до медичної допомоги, як-от навчання турнікетів, застосування оклюзійних зв’язків та методів транспортування, стають необхідними для кожного, хто перебуває в зоні бойових дій чи працює у волонтерстві. В залежності від місця команда 1 місце-12 балів, 2 місце-11 балів, 3 місце-10 балів.