Перша психологічна допомога. Урок для дорослих

Про матеріал
Перша психологічна допомога. Урок для дорослих. Для роботи з людьми, яким цікава така тема. ____________________________________________________
Перегляд файлу

image

Домедична допомога

› У кризових ситуаціях базова інформація про принципи надання екстреної психологічної допомоги може виявитися дуже важливою

› Як пишуть автори буклету «Перша психологічна допомога при катастрофах, нещасних випадках і в кризах» Ян Харслунд, Герд- Рагніт Блох Торсен, Егіл Вальденстрем, під час гострої фази для ефективної психологічної допомоги потерпілому необхідно врахувати декілька найважливіших факторів.

Перша психологічна допомога.

Загальна готовність

› Якщо хто-небудь може бути корисним під час гострої фази і надавати першу психологічну допомогу після катастрофи або події, необхідно, щоб надав допомогу. Був настільки ґрунтовно підготовлений і зорієнтований, наскільки це тільки можливо. 

› Перше, що він повинен зробити - це зібрати необхідну інформацію про подію, його інтенсивність та історії. 

› Це означає, що він повинен знати число жертв, які ушкодження були нанесені і чи були фатальні наслідки. 

› До того ж він повинен оцінити, які ресурси необхідні для подальшої роботи.

Перша психологічна допомога.

Загальна готовність

› Це важливо з двох причин – людина, яка надає допомогу повинна бути досить психологічно підготовленою людиною. 

› Ця людина, повинна вміти найбільш ефективно організувати, інформувати і надавати першу психологічну допомогу. 

› Розуміння постраждалим того, що надає допомогу людина, яка має повну обізнаність і загальне розуміння ситуації потерпілого, вселяють в потерпілого почуття безпеки, що дуже важливо

› Вирішальним моментом є також і те, що той хто надає допомогу постійно отримує останню інформацію. 

› Обізнаність дозволяє здійснювати самоконтроль і одночасно повертати контроль тим, хто пережив подія.

Перша психологічна допомога.


Загальна готовність

Той, хто надає допомогу повинен: 

   imageбути підготовленим; 

   бути зорієнтованим; 

   мати загальну готовність; 

   відповідати сучасним вимогам.

Природна поведінка

› Той, хто надає допомогу повинен бути живим, зацікавленим, прямим і легко доступним для постраждалих. 

› Він повинен забезпечувати самоконтроль і активність постраждалих, і з самого початку намагатися допомогти так, щоб до постраждалих прийшло відчуття самоконтролю і володіння ситуацією, демонструвати, що можливо проявити природну поведінку і таким чином запобігати пасивність і безпорадність. 

 

Природна поведінка

imageТой, хто надає допомогу також повинен бути готовим до вирішення практичних проблем  в критичній ситуації.

Природна поведінка

› imageбути живим; 

› бути зацікавленим; 

› бути практичним; 

› бути прямим; 

› бути доступним

Той, хто надає допомогу повинен бути БЛИЗЬКО:

душевної близькості - турбота - контакти

› БЛИЗЬКО означає, що надає допомогу присутній і проводить необхідне фізичне обстеження, забезпечує гаряче питво, вовняні ковдри і т.д. 

› Той, хто надає допомогу повинен вміти поговорити з постраждалими і заспокоїти їх, по можливості забезпечивши тактильний контакт

› Необхідність людського фізичного контакту може бути велика, і під час хаотичної фази. Це може допомогти людині зібратися і знову взяти все під контроль.  › Міцні обійми одночасно - заспокоює і пропонує безпеку. 

› Може бути необхідним захистити потерпілого від нового стресу, наприклад, від нав'язливості засобів масової інформації. Крім того, важливо дати потерпілому час і проявити особистий інтерес.  

Той, хто надає допомогу повинен бути БЛИЗЬКО: душевної близькості - турбота - контакти

› Той, хто надає допомогу повинен бути співчутливим  прояву емоцій і замішання. Під час цієї фази то, що надає допомогу робить, може мати більшу значимість по своїй чисто практичну природу, ніж те, що говориться, тому що сприйняття слів і вербальної інформації може бути значно знижено. 

› Слова часто вже не розуміються постраждалими, тоді як турбота завжди дійде за адресою. У цій ситуації тон голосу, що виражає спокій і розуміння, набагато важливіше, ніж слова, які говоряться. 

› Може виникнути велика потреба бути разом з членами сім'ї, коханими і близькими друзями. Це важливо організувати так, щоб всі потреби постраждалих були б задоволені. 

› Буде корисно, якщо ви збережете сім'ю і організуєте очну зустріч. Велику важливість представляє почуття товариськості з тими, хто виявився в цій же ситуації, це також є фактором забезпечення постраждалого душевної близькістю, турботою і контактом.

Той, хто надає  допомогу повинен бути БЛИЗЬКО

› imageзабезпечити душевну близькість;  › забезпечити турботу;  › забезпечити контакт.

Співчутливе ставлення

›  Люди по-різному реагують, перебуваючи в стані стресу, і ми повинні прийняти це

›  Ми повинні дати їм зрозуміти, що їх реакції не є ненормальними, це нормальні реакції в ненормальну ситуацію. З підтримкою і проникливістю, але без перебільшеною симпатії, який надає допомогу повинен визнавати різноманітні емоції, коли вони виражаються.

›  Ви повинні намагатися висловлювати адекватний оптимізм, який не повинен зводитися до поверхневого «все буде добре». 

›  Ніколи не намагайтеся зменшити те, що трапилося. 

›  У той же час, в певних ситуаціях слід уникати висловлювати поспішний оптимізм. 

›  У кризових ситуаціях їх учасники сприймають все, як позбавлене сенсу, наприклад, в разі несподіваної або непередбаченої смерті дітей або молодих людей.

Співчутливе ставлення

› Можуть виникнути гнів і агресія. Якщо навіть все це розуміється і приймається, подібне не повинно заохочуватися, оскільки може згодом пригнічувати інші психічні процеси. Слід уникати і пошуку «цапів відбувайлів». 

› Всі емоційні реакції є нормальними, навіть якщо вони хворобливі і лякають. Найважливіше в цій фазі - дати людині час і бути активним слухачем. Таке ставлення демонструє прийняття природності і нормальності емоційних реакцій. 

› Дане відношення має виражати важливість емоційного розвантаження і небажаність придушення почуттів або відмови від їх прояви.

Ухвалення

›  imageприйняти людину;

›  приймати почуття;

›  вселяти надію;  › зберігати розумну частку оптимізму

Контроль поведінки

›  У гострій фазі, під час катастрофи або події, можливе виникнення порушеної поведінки, яке може поставити в глухий кут, як самої людини, так і групи людей. 

›  У певних ситуаціях підгрупи можуть чинити тиск на інших членів групи, які намагаються знайти шляхи вирішення кризи. 

›  Особливо небезпечною формою «групового мислення» є колективне заперечення. У гострій ситуації це може сприяти переростанню кризи в катастрофу. Люди можуть повністю заперечувати існуючу небезпеку, піддаватися паніці або проявляти надмірну агресію. 

›  Це може отримати великий розмах і привести до хаосу і паніки. Подібна поведінка має бути припинено рішучим, енергійним і чесним лідером, який демонструє розуміння загальної ситуації і тримає її під контролем.

Контроль поведінки

› Важливо поквапитися і використовувати з цією метою людські ресурси. Необхідною може виявитися встановлення певних фізичних обмежень. 

› У більшості випадків бажана мета досягається легким дотиком до схвильованому людині і спокійним розмовою з ним, але при нагоді може бути необхідним заспокоїти такі реакції за допомогою транквілізаторів.

Контроль поведінки

› У рідкісних випадках гострі емоційні реакції стають такими інтенсивними, що у людини трапляється психічний зрив у формі психозу. Це відбувається при сильних стресах або серед особливо вразливих людей. 

› Подібні гострі психози майже завжди мають коротку тривалість і тривають від кількох годин до кількох днів. Реакції можуть бути схожими з симптомами серйозних психічних захворювань і включати в себе манії, галюцинації і дезорієнтацію.

› У людини можуть виникнути нав'язливі уявлення про те, що його переслідують, хочуть отруїти або хтось хоче розправитися з ним.

Контроль поведінки

› Або йому може представитися, що нічого не сталося, ніхто не помер, все це - непорозуміння і на цьому він наполягатиме під час гострої фази. У потерпілого можуть виникнути галюцинації, бачення або він може чути голоси, які, ймовірно, пов'язані з усім, що сталося під час катастрофи.

› Може трапитися, що людина не повністю розуміє, що сталося, де він і що відбувається. При важкому стані слід почати раннє, адекватне і активне лікування, спрямоване на усунення гострих реакцій і протидія можливим подальшим негативним наслідкам.

Контроль поведінки

› imageбути точним (акуратним);

› бути ефективним; 

› бути доброзичливим; › встановлювати певні обмеження.

Використання транквілізаторів і алкоголю

›  Використання транквілізаторів і алкоголю часто тільки загострює проблеми. Використовуючи транквілізатори,  ми вимикаємо наш психічний апарат, який повинен брати участь в обробці події. 

›  Слід серйозно застерегти від їх використання. Транквілізатори рекомендуються тільки для погашення крайніх реакцій, що виникають при психічних розладах, тривожному або небезпечній поведінці. 

›  При серйозному порушенні сну, через кілька днів після кризи, іноді необхідно виписати снодійне ліки на короткий період часу, від декількох днів до тижня. 

›  При вкрай сильних реакціях на горі, коли людина перебуває в глибокій депресії, як виняток можуть бути рекомендовані антидепресанти.

›  Однак прописувати їх слід не під час гострої фази, а пізніше.


Підтримуйте один одного!  І все буде добре J

image

Перша психологічна допомога.

pdf
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
1260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку