Конспект батьківських зборів
Розробила
вч. української мови та літератури,
класний керівник 10-го класу
Бунда Г.С.
Круглий стіл
Тема: Булінг і мобінг. Урок для батьків.
Мета: ознайомити батьків із проявами боулінгу та мобінгу у сучасному світі; із причинами цього явища; звернути увагу на особистий розвиток загальнолюдських цінностей; допомогти визначити шляхи розв’язання конфліктних ситуацій.
Обладнання. Відеофільм, плакат «Стратегії розв’язання конфлікту», презентація.
Перебіг заходу
І. Слово вчителя/класного керівника.
Добрий день усім присутнім! Сьогодні ми зібралися за круглим столом і поговоримо про причини виникнення булінгу та мобінгу у сучасному світі. Вислів «сісти за круглий стіл» означає: почати доброзичливий обмін думками, миролюбні переговори. Впевнена, що про булінг і мобінг ви знаєте багато, а от як застерегти, захистити своїх дітей від цього, ми і обміняємося думками, можливо, досвідом і виробимо правила загальнолюдських цінностей, які допоможуть нашим дітям жити у цьому світі дружно, поважати права кожного.
Булінг – це агресивна поведінка щодо окремої особи або групи осіб, з метою приниження, домінування, фізичного чи психологічного самоствердження.
Мобінг – це групове приниження однієї особи. І булінг, і мобінг – негативні прояви поводження людини з іншими (Слайд 1,2)
Найчастіше ці негативні якості проявляються у вигляді психологічного тиску, тобто образи, приниження, погрози, ігнорування, гірше – у формі фізичних знущань: поштовхи, удари, побиття. Нерідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються
Від боулінгу страждають і агресори, і жертви, адже і перші, і другі переживають емоційні проблеми, не вміють будувати стосунки з людьми, мають проблеми психоемоційного розвитку. Наше завдання – допомогти дітям, підтримати їх, розвинути здорові стосунки з людьми
ІІ. Бесіда, обмін думками за круглим столом.
(Не хочуть іти в школу, вигадують різні хвороби, пасивні у позакласній роботі, усамітнюються, «гублять» гроші, телефони, приходять у рваному одязі, з брудними речами, немає друзів, ні в кого запитати про д/з, ідуть до школи іншою дорогою, лише не тією, що усі діти, скарги на часті хвороби, ломоту в тілі, болі в животі).
(У дитсадку вже можуть бути прояви непривітності, зверхності. А от справжній булінг – у 10-11 років)
(Спілкуватися з дітьми, не залишати самих, вести довірливі бесіди, пояснювати ситуації на прикладах, виховувати толерантність)
А от обов’язок вчителів – виявити лідера, який організовує цькування інших, вести з ним бесіду ,виховувати толерантність.
(Занижена самооцінка, домашня атмосфера: батьки знецінюють, ображають, принижують, надмірно жаліють, бо часто хворіє, виконують всі забаганки. Тож якщо дитина звикла отримувати більше уваги до себе, поблажливість батьків, то вона буде створювати, навколо себе таку ж атмосферу і в школі)
(Ні, потрібна допомога. Слід поговорити, як вона ставиться до своїх дій, як на ці дії реагують інші діти. Виясніть факти, не применшуйте серйозність ситуації типу «хлопці зажди будуть хлопцями», «це дитячі жарти». Пояснити, що таке цькування, образливі прізвиська, залякування, висміювання, плітки, штовхання, плювки, псування речей. Чітко і наполегливо попросіть дитину зупинити насильство. Дайте зрозуміти, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою. Слід тримати зв'язок з учителями, щоб упевнитись, що дитина намагається змінити ситуацію. Пояснити агресору, що той, хто виявляє агресію, відсторонюється від почуттів іншої людини) (після виступів батьків Слайд №16-18)
Учитель. Батькам слід задуматися, що агресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми вашої дитини та розлади поведінки, а тому слід порадитися із дитячим психологом.
(Бо це впливає на всіх, хто бере в ньому участь або спостерігає. Ті, кого булять, у майбутньому втрачають відчуття емоційної та фізичної безпеки, довіри до місця, де перебувають, відчувають безпорадність і страх ві постійної загрози, втрачають повагу до себе, інтерес до різних форм активності, впадають у депресії, схильні до суїциду.
Ті, що булять, частіше беруть участь у бійках, причетні до вандалізму, мають досвід вживання алкоголю, наркотичних речовин, частіше потрапляють у ситуації, де проявляється насилля, порушуються закони.
Ті, хто спостерігає, часто страждають від почуття безпорадності, потерпають від депресивних станів чи перезбудження)
Слово вчителя
Отже, шановні батьки, ми з’ясували з вами, що прояви булінгу є небезпечними усім категоріям дітей і агресорам, і спостерігачам, і жертвам. Наше завдання – бути поряд із дітьми, бачити їхні проблеми, допомагати, не залишати наодинці.
ІІІ. Перегляд відеофільму «Булінг у школі»
ІV. Бесіда за сюжетом фільму
Запишіть на аркушах паперу загальнолюдські цінності, які б ви хотіли бачити у своїх дітях. (Добро, урівноваженість, толерантність, взаєморозуміння, любов, справедливість, підтримка…)
V. Слово вчителя.
Шановні батьки, сьогодні ми навчилися бачити своїх дітей такими, якими вони є, зрозуміли, що без нашої допомоги вони не стануть Людьми з великої літери. Ми - їхня опора і підтримка, а тому маємо їх навчити визначати шляхи розв’язання конфліктних ситуацій. А допоможе нам у цьому ось цей плакат «Стратегія розв’язання конфліктів».
(Робота з плакатом Додаток 1, 2)
Шановні батьки, перед вами ілюстрації тварин, птахів, біля них нічого не написано.
Отже, саме вони допоможуть нам вирішувати конфлікти таким способом, яким діють у природі.
Зверніть увагу на додаток 2. Прочитайте, що означає дія людей, які асоціюються із цими тваринами.
Заключне слово вчителя
Шановні батьки, пам’ятайте, що будь-який емоційний стрес, будь-яка конфліктна ситуація не минають для людини безслідно. Образа, сварка, горе,гнів, заздрощі або прагнення помститися – усе це знижує захисні сили організму і скорочує життя. Пам’ятайте: кожна людина – така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ви, приймаєте її такою, якою вона є. Умійте бачити в людині позитивні якості й у стосунках з нею спробуйте спиратися саме на ці якості.
А зараз, шановні батьки, давайте ми разом виробимо правила співжиття наших дітей у колективі. (Створення плакату)
Правила співжиття у колективі