Тема уроку: Перші кроки незалежної України
Тип уроку: відкриття нового знання
Завдання уроку:
- запамятовувати інформацію, виділяти слова маркери, порівнювати, аналізувати
Очікувані навчальні результати:
-процес і причини розпаду СРСР, перші законодавчі документи, алгоритм утворення нової держави «України», характеристика соціально-політичного явища «Помаранчевої революції»,
-висловлює власні судження, виокремлює основне і другорядне в тексті, формулює питання різного типу до джерела інформації,
-повага до держави і її народу, дотримання демократичних цінностей
Розумові операції: аналіз, аналогія, порівняння, узагальнення, класифікація, оцінювання
Демонстраційний матеріал: карта України, світлини Чорнобильської АС, Помаранчевої революції.
Роздатковий матеріал: -набір з смужок паперу де перераховані основні ознаки держави (президент, інституції, закони, територія, грошова одиниця, збройні сили)
Технічне забезпечення уроку: https://www.youtube.com/watch?v=FFe0HflDCT4
Оформлення дошки (малюнок, епіграф):
ПЕРЕБІГ УРОКУ
№ п/п |
Етап уроку |
Мета етапу |
Можливі методи, прийоми/Навчальні дії |
||||||||||||
Орієнтовний час |
|||||||||||||||
1. |
Самовизначення до діяльності (мотивація). |
Дидактичні: включення в навчальну діяльність на особистісно значущому рівні; визначення змістової області матеріалу. Психологічні: забезпечення психологічного настрою на роботу
|
-Що зображено перед нами? - Це територія нашої держави. Назва її «Україна». Сьогодні ми з вами дослідимо процес її утворення. |
||||||||||||
1-2 хв. |
|||||||||||||||
2. |
Актуалізація знань і виконання пробної навчальної дії/ |
Дидактичні: готовність мислення й усвідомлення потреби до оволодіння новим знанням чи способом дії Психологічні: створення ситуації утруднення під час виконання завдання
|
|
||||||||||||
5-7 хв. |
|||||||||||||||
3. |
Локалізація (ідентифікація) утруднення (виявлення місця й причини утруднення в діяльності) |
Дидактичні: виявлення місця (де?) і причини (чому?) утруднення. Психологічні: створення умов для аналізу учнями повноти своїх знань
|
-Чи існує сьогодні така держава, як СРСР? -А які держави ви можете назвати? |
||||||||||||
3-4 хв. |
|||||||||||||||
4. |
Побудова проекту виходу з утруднення («відкриття» дітьми нового знання) |
Дидактичні: формулювання мети й теми уроку; побудова дітьми нового способу дій і формування навичок до його застосування; підбір варіанту виходу з утруднення (побудова еталону, читання або самостійне формулювання правила, алгоритму). Психологічні: активізація розумової діяльності
|
|
||||||||||||
4-6 хв. |
|||||||||||||||
5. |
Реалізація побудованого проекту виходу з утруднення та вирішення вихідного завдання |
Дидактичні: Пошук нового способу дій. Психологічні: формування умінь аналізувати ситуацію й проєктувати правила, алгоритми, способи дій та представляти їх в узагальненому вигляді |
|
||||||||||||
5-8 хв. |
|||||||||||||||
6. |
Первинне закріплення в зовнішньому мовленні |
Дидактичні: Засвоєння нового способу дій. Психологічні: первинне формування умінь в умовах використання нового знання |
-Технологія «Хрестики нулики»
|
||||||||||||
4-5 хв. |
|||||||||||||||
7. |
Самостійна робота з самоперевіркою за зразком/еталоном |
Дидактичні: інтеріорізація нового способу дій; організація самостійного виконання завдання; індивідуальна рефлексія досягнення мети. Психологічні: розвиток уваги, уміння критично оцінювати свою роботу |
|
||||||||||||
3-5 хв. |
|||||||||||||||
8. |
Включення в систему знань і повторення |
Дидактичні: включення використання нового способу дій в систему знань під час виконання творчого завдання, повторення і закріплення раніше вивченого Психологічні: формування здатності працювати в групах |
|
||||||||||||
5-8 хв. |
|||||||||||||||
9. |
Рефлексія діяльності (підсумок уроку) |
Дидактичні: організація самооцінки результатів діяльності, усвідомлення нового методу, меж застосування нового знання, ступеня досягнення цілей уроку. Психологічні: формування здатності до самооцінювання |
Метод «Світлофор» |