Майстер-клас
Автор: вчителька початкових класів
Стеблянко Світлана Олександрівна
Опорного комунального навчального закладу
«Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г.Шевченка»
Фрагмент уроку математики в 1 класі на тему:
«Вправи на засвоєння таблиць додавання та віднімання. Креслення відрізків заданої довжини».
Мета: Вчити дітей креслити відрізки заданої довжини, розв’язувати приклади; розвивати просторову уяву; виховувати любов до навчання.
Обладнання: математичні віяла, геометричні фігури, плакат «Метелик».
Хід уроку
Сьогодні на уроці ми з вами проведемо змагання і визначимо, який ряд у нашому класі найуважніший, найактивніший та найрозумніший. Для цього нам потрібно буде пройти певні рівні змагання і виконати деякі завдання. Переможця визначимо по аплікації з наклейок. У якого ряду аплікація буде повніша і наклейок буде більше – той і переміг. І так. Ось фоновий аркуш для 1, 2 та 3 ряду. Під час змагання я буду наклеювати наклейки.
А) Усний рахунок.
Прямий рахунок 1-10.
Зворотній рахунок 10-1.
Б) Робота з математичним віялом.
Покажіть на математичному віялі менше число: 6 і 8, 9 і 10, 1 і 2 , 3 і 4 .
Покажіть на математичному віялі більше число : 5 і 6 , 7 і 3, 10 і 8, 2 і 1.
В)Покажіть результат на математичному віялі. Збільшити число 8 на 2, зменшити на 3, додати 1.
Нагородження наклейками.
Г) Робота в зошиті.
-Пропустіть зверху 1 клітинку, а зліва – 5.
Графічний диктант «Зайчик».
1 клітинка вліво
2 клітинка вправо
1 клітинка вправо
2 клітинки вгору
1 клітинка вправо
4 клітинки вниз
Перевірка успішності виконання та нагородження наклейками.
Ґ) Робота з геометричним матеріалом.
- А зараз ви всі перетворитесь на магів. Як же це зробити? Я вам роздала по 1 геометричній фігурі. Утворіть, будь ласка , з неї 2 геометричні фігури, але одна з них щоб обов’язково була трикутником.
Перевірка виконання та нагородження наклейками.
Кінь катає дітлахів,
Кіт Мурко ковбаску з’їв,
Квокче квочка : «Ко-ко-ко !
Кинь ці витівки , Мурко!»
Нагородження наклейками за найкраще виконання фізкультхвилинки.
А) Креслення відрізків.
-Накресліть відрізок довжиною 5 см. Не забувайте, креслимо олівцем, довжину записуємо ручкою посередині відрізка.
- Від якої цифри, записаної на лінійці, починаємо креслити?
Через 2 клітинки вниз накресліть відрізок на 2 см довший. Діти, якщо я говорю довший, то що ми будемо робити? Збільшувати відрізок чи зменшувати ?
Нагородження наклейками.
Б) Розв’язування прикладів «Метелик» (приклади записано на зображенні метелика).
3+5= 3 2+5=
4-1= 8 6-5=
8+2= 7 10-3=
9-3= 10 9+1=
3+4= 8 8-4=
2+6= 6 7-4=
10-6= 4 2-2=
Перевірка результатів та нагородження наклейками.
Визначення переможця за аплікаціями.