Перший крок добра не роби зла

Про матеріал
озширити уявлення дітей про таке поняття моралі, як доброта. Формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого. Розкрити переваги доброти над злом. Сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе. Викликати бажання в дітей іти дорогою добра. Розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати кращі людські якості.
Перегляд файлу

ВИХОВНА ГОДИНА "ПЕРШИЙ КРОК ДО ДОБРА - НЕ РОБИ ЗЛА"

Перший крок до добра — не роби зла

 

Мета. Розширити уявлення дітей про таке поняття моралі, як доброта. Формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого. Розкрити переваги доброти над злом. Сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе. Викликати бажання в дітей іти дорогою добра. Розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати кращі людські якості.

 

Обладнання.  квіти різних кольорів, аплікації букетів із назвами чеснот, іграшкові рюкзак та сміттєвий мішечок, картки.

 

Вчитель. Дорогі діти! Ми провели з вами багато виховних годин та уроків, на яких обговорювали людські чесноти. . Назвіть їх.

 

(Діти називають: совість, чесність, доброта, сміливість , байдужість,наполегливість ,мужність ,скромність ,чесність ,подільчивість ,відповідальність).

 

Вчитель.  Людські  чесноти  важливі  всі. Я пропоную вам вибрати одну, на ваш погляд,  якою обов’язково  повинна бути наділена людина. Прикрипіть    квіти ,   що відповідають обраній рисі характеру.

 

(На дошці надписи  рис характеру: сміливість, чесність, доброта, совість. Діти прикріплюють свої квіти).

 

Вчитель.  А тепер об’єднайтеся в групи, залежно від обраної риси характеру і сядьте за столи. Оберіть головуючого групи.

 

(Діти об’єднуються в групи. Головуючий керує роботою групи .

 

Завдання 1. Обговорення в групах, наведення переконливих доказів того, що саме обрана риса є найголовнішою.

 

(Діти працюють у групах. Обраний учень презентує роботу ).

 

Совість  - це  коли  залишаєшся  людиною, незалежно  від  того  багатий  ти  чи  бідний.Совість  дозволяє  людині  бути  переконаним  у  тому, робить  він  добро  чи  зло. Коли  людина  робить  все  правильно  її  совість  не  мучить.

 

Чесність -  це  одна  із  ознак  людських  чеснот, включає в  себе  правдивість і  принциповість, щирість  перед іншими і самим  собою. Чесній  людині  завжди  довіряють, тому  ми  поважаємо  чесних дітей і  самі  намагаємося  бути  такими.

 

Доброта – це  дружнє  ставлення  до  людей, це  щирість  і  щедрість  людської  душі, це  прагнення  людини  робити  добро, поступитися  місцем  у  транспорті, допомогти  другові   у скрутному  становищі. Добро – це крила, на  яких  тримається  людство.

 

Сміливість – це здатність  нічого  не  боятися, це  якість  характеру ,осмілитися  зробити  що  небудь.

 

Вчитель. Ви обрали різні людські чесно­ти і це добре, що кожен із вас має свої погляди  і свою думку, яка має право на життя. Але я теж обрала,   рису характеру. Яку? Послухайте вірш і визначте, яку людську чесноту я  обрала.

 

(Вчитель читає вірш).

 

Врятує світ краса

 

— Завжди так говорили.

 

Тепер врятує світ лиш доброта.

 

Бо однієї вже краси занадто мало.

 

Бо стільки всюди зла — людина вже не та.

 

Тож, люди, на землі

 

Спішіть добро творити,

 

Щоб нам не. згинути у морі зла,

 

Щоб кожен міг серед краси прожити

 

У царстві справедливості й добра.

 

Вчитель. Мабуть, ви здогадалися, що цю виховну годину ми присвятимо доброті. Ви обрали різні риси характеру: сміливість, чесність...

 

Милосердя та доброта ще з давніх часів були традицією нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділиться шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, немічність, порятувати хворого, захистити скривдженого. Потреба людей у доброті повсякчасна. Милосердя та доброта — це крила, на яких тримається людство.

 

Тому кожна група попрацює над завданнями, і І ПРЕЗЕНТУЄ РОБОТУ.

 

Завдання 2. Складення «асоціативного куща».

 

 

 

1-а група. Складіть  абетку  гарних  слів  на  літеру  «Д».

 

{C}{C}

 

 

 

2 –а  група. Написати на промінчиках сонця, з чим асоціюється добро ?

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-а група. Метод «Рюкзак». Записати людські чесноти, близькі до добра, скласти в рюкзак, щоб взяти із собою в життєву дорогу.( дружелюбність , подільчивість , милосердя ,вдячність . привітність ,доброта ,совість ,чесність.)

 

4-а група. Записати негативні риси характеру, скласти їх в «сміттєвий мішечок», зав’язати. Нехай вони ніколи не торкнуться вашого серця.

 

(заздрість ,хитрість ,брехливість ,лінощі ,злість ,підлість ,лицемірство )

 

(Діти спочатку зачитують риси характеру, потім складають у рюкзак чи мішечок).

 

Вчитель. Отже, підсумовуючи, можна сказати, що доброта — це слово із сонечком схоже, має образ матусі. Воно зігріває, огортає теплом душу,  робить життя ясним, світлим, радісним.

 

Добро - це  корисна  справа , вчинок.

 

Завдання 3. «Аукціон прислів’їв».

 

Вчитель. Одним із ваших індивідуальних завдань було дібрати прислів’я про добро.

 

(Одна із груп задає дібрані  прислів’я, інша — пояснює їх значення).

 

  -       Вчися робити добро, тоді погане на розум не прийде.

 

   -Життя  дано  людині  на  добрі  справи.

 

    -Світ  не  без  добрих  людей.

 

   -Хто  людям  добра  бажає ,той і сабі  має.

 

Вчитель.Поміркуйте  і  дайте  відповідь  на  питання    кого  поинається  добро?"

 

Завдання 4. "Метод  прес"  (власна  позиція )

 

Користуючись  пам'яткою ,обрати  свою  позицію  і  дати  відповідь  на  питання:

 

  кого  починається  добро ?"

 

1. Я  вважаю ,що ...

 

2. Тому  що ...

 

3. Наприклад , ...

 

4. Таким  чином , ...

 

Наприклад : З  кого  починається  добро ?

 

1. Я  вважаю ,що  добро  починається із кожного з  нас.

 

2. Тому що недарма  існує  прислів 'я :  "Роби  добро - добро і матимеш"

 

3. Наприклад. У  нашому  класі вчиться  Аня  Бойко. Вона  казала , що їїніхто  і  ніколи  не  ображав  у  класі.

 

   Я  думаю  це  тому , що  вона  добра  дівчинка , нікого не  ображає,  всім  допомагає.

 

4. Таким  чином , я  вважаю , що  добро  слід  починати  з  себе.

 

Вчитель. Діти, на мій погляд, ви правильний зробили висновок, що добро слід починати із себе. Бо добро починається з мене і тебе (вчитель вказує на себе та будь-кого з дітей), з  Ігоря і Насті,  Артема й Марини, Дарини й Павла. Тобто воно починається з кожного із нас.

 

Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина: від народження і до смерті. З чого ж починається дорога добра? А починається вона зі ставлення кожної людини до оточуючого світу.

 

Завдання 5. Метод «Кубування».

 

(Вчитель заздалегідь виготовляє куб. На кожній із граней написано одне з питань чи завдань. Учень кидає куб і відповідає на питання, яке йому випало на певній грані).

 

Приклад питань на гранях.

 

— Кого в класі ти назвеш добрим?

 

— Розкажи про добрі вчинки одного з однокласників.

 

— Пригадай, кого ти нещодавно образив. Знайди спосіб вибачитися.

 

— Розкажи, який добрий вчинок ти здійснив.

 

— Зроби комплімент сусідові (сусідці) по парті.

 

— Чи вважаєш ти себе доброю людиною і чому?

 

Вчитель.

 

Добра  людина схожа на ясне сонечко, тому що всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю. І щоб жилось усім нам добре, у мирі і злагоді, необхідно щохвилини, щоденно творити добро. У багатьох як народних, так і авторських творах ми отримували докази того, що добро завжди перемагає зло.

 

Завдання 6. Згадати  казки, в яких перемагає добро.

 

(Учні працюють групою. Один учень із групи презентує роботу).

 

Вчитель. Вашим домашнім завданням було дібрати вірші про добро.

 

(Кожна група декламує дібраний вірш).

 

* * *

 

Виростай, дитино, каже мені мати,

 

І розкриється весь світ тобі

 

— Зможеш легко труднощі долати.

 

Як повік не зрадиш доброті!

 

Пожалій мурашечку, І полий ромашечку,

 

Кущик посади! При потребі старшому,

 

Меншому і слабшому

 

Вмій допомогти.

 

* * *

 

Живи, добро звершай,

 

Та нагород за це не вимагай.

 

Лише в добро і вищу правду віра

 

Людину відрізня від мавпи й звіра.

 

Нехай живе ця істина стара:

 

Людина починається з добра!

 

* * *

 

Ти добро лиш твори повсюди,

 

Хай тепло твої повнить груди.

 

Ти вкопай і почисть криницю,

 

Волю дай, нагодуй пташину,

 

Приласкай і навчи дитину.

 

Бо людина у цьому світі

 

Лиш добро повинна творити.

 

* * *

 

Навчаймося добра, як вчаться мови діти,

 

Щоб потім все життя його творить святе.

 

Плекайте крізь роки троянди ніжні й жито.

 

Тримайте у руках, як сонце золоте.

 

Даруймо для людей погожі дні весняні,

 

Щоб щедрим садом вік святився небокрай.

 

Щоби пісні лунали до нестями

 

І повнився добром наш дім і рідний край.

 

Вчитель.  Хто ж повинен творити добро? (Кожен із нас).

 

Діти, як ви думаєте, люди відразу народжуються добрими чи злими? Чи можна навчитися бути добрим?

 

(Діти висловлюють свої думки).

 

Гра «Так  чи  ні»

 

Якщо  ти  добра  людина , то  повинна

 

1. Захищати  слабшого.

 

2.  Насміхатися  з  чужого  горя.

 

3.  Допомагати  тим , хто  цього  потребує.

 

4.  Ділитися  тим , що в тебе  є .

 

5.  Ображати  інших .

 

6.  Робити  якусь  справу  не  за  похвалу.

 

7.  Шанувати  працю  інших.

 

Вчитель. Про  добро можна  багато і красиво розповідати, говорити,  мріяти. Але  слова  не  принесуть  ніякої  користі,  якщо  добрі  діла  не втілювати в життя, якщо гарні слова залишаться лише словами. Отож  я  особисто  впевнена, що  кожна людина  може і   повинна  в  собі  зрощувати  добро. У прислів’  сказано: «Перший крок  до  добра — не  роби  зла». Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе».

 

Завдання 7. Хвилинка  фантазії

 

Якщо  б  до  вас  прийшов  чарівник ,щоб  ви  попросили  у  нього: красивий  одяг , гарну  зовнішність ,подарунки , чуйне  серце  чи  ще  щось ?(почнемо  з  вчителя  )

 

Я  б  попросила  в  чарівника , щоб  ви  в  майбутньому  були  людьми  з  красивою , доброю  душею .

 

«Галявина  людських  чеснот»

 

 

 

Вчитель. Зараз  ми  з  вами створимо  галявину  людських  чеснот. На партах у вас є квіти різних кольорів, прикріпіть  їх  на  дошку .

 

(На квітках записано: червона квітка — доброта, жовта — совість, синя — сміливість, рожева — чесність.

 

 Вчитель. На галявині розквітли «квіти людських  чеснот», які теж мають право на існування, бо всі позитивні  риси  характеру  надзвичайно  необхідні  людям

 

 

 

 Діти, ви створили «Галявину людських  чеснот», тож нехай над нею світить «Сонце доброти».

 

Творче завдання.

 

(На партах кожної групи  лежать  промінчики  сонця .На них  ви запишіть  свої добрі вчинки і прикрипіть  над  галявиною  людських  чеснот.(допомога  батькам, турбота  про  братів  і  сестер ,подільчивість  з  товаришами , повага  до  старших )

 

 

 

.

 

 

 

 

 

Вчитель. Добра людина і сама схожа на ясне сонечко, тому що вона всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю.

 

Наша виховна година добігає кінця. Багато було наведено доказів, що доброта дуже важлива в житті кожної людини.

 

Продовжте речення: «Добро починається з ... і з...».( мене і тебе )

 

(Діти добирають слова «мене», «тебе» ).

 

Давайте  складемо  правила  доброти

 

1.  Допомагайте  тим , хто  має  у  цьому  потребу.

 

2.  Не  будьте  жадібними.

 

3.  Жалійте  інших.

 

4.  Вибачайте  помилки.

 

5.  Бережіть  рідні  краєвиди ,охороняйте  їх.

 

6.  Шануйте  і поважайте  працю  інших.

 

7.  Творіть  добро і  пам’ятайте – ми  люди !

 

 

 

    Що ж ви взяли для себе з виховної години ?

 

 

 

Підводячи підсумки виховної години, кажу вам, що:

 

Мораль цього запам’ятати варто:

 

Без добрих справ і вчинків  кожен з  нас

 

Повірте, не багато чого вартий.

 

 

 

Завжди пам’ятайте, що і зараз, і у майбутньому я хочу бачити вас людьми з красивою доброю душею, в якій немає місця підлості і заздрощам, лицемірству і злості. Живіть так, щоб людям було добре поряд із вами, щоб ваша душа співала лише добром. А наш клас ще й співучий. Тож давайте подаруємо нашим гостям музичний дарунок.

 

 

 

 

docx
Додано
8 жовтня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку