Тема: Почуття та емоції. Види почуттів.
Мета: Сформулювати в учнів поняття про емоції та їхній вплив на настрій людини; дати уявлення про настрій та як він впливає на здоров’я і спілкування з однокласниками. Навчити співпереживати, бути добрими й уважними; виховувати тактовне ставлення до людей, бажання мати позитивні емоції.
Хід уроку
1.Організаційний момент
- Доброго дня, діти.
Привітання . Ранкове коло.
1.Вправа «комплімент»
Спробуємо подарувати один одному комплімент.
Виявляється,не всі із нас вміють дарувати один одному компліменти. Але давайте ми відправимося до країни «Почуттів та Емоцій», а вміння говорити гарні слова один одному - це необхідна умова подорожі..
II. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми, мети й завдань уроку
Захворіти можна не тільки промочити ноги, а й від сильних негативних переживань,постійної перевтоми,поганого настрою.
Важливо,щоб знайшлися ті,хто зможе співпереживати,співчувати.
III. Виклад нового матеріалу
1.Вправа « Мозковий штурм» (слайд 3)
Спробуйте,відповісти на запитання: « Що таке настрій?» Настрій – це емоційний стан людини,коли вона почувається відповідно до певної ситуації. Настрій змінюється дуже часто. Він може бути позитивний і негативний. І дуже добре,коли в людини настрій позитивний.
Продовж фразу: «У мене гарний настрій тоді,коли …» (слайд 4)
Від чого залежить настрій? ( від обставин та емоцій, які переживає людина)
Через настрій людина виражає своє ставлення до всього,що відбувається в житті:
2. Робота в групах: Вправа « Ситуація»
Уявіть,що вас випадково штовхнув хлопець,який пробігав повз
Для того,щоб створити гарний настрій,слід намагатися знаходити в подіях,навіть якщо вони здаються спочатку різко негативними, щось добре,корисне.
Види емоцій
Одна з умов нашого перебування в країні «Почуттів та емоцій» - наша допомога в розселенні «позитивних та негативних» емоцій.
Щойно я довідалась що на планеті, на якій ми перебуваємо, перед нами був сильний ураган, який перемішав будиночки з емоціями.
Давайте спробуємо допомогти повернути емоції в свої домівки.
Перегляд мультку капітошка. ( з яким настроєм був капітошка?, яким хотів стати вовчик?, ……….
3. Гра «Заселимо палац »
У перший будинок поселимо позитивні , які допомагають нам жити , а у другий негативні що заважають нам , пригнічуючи здоров’я та скорочуючи життя.
I II
Доброта Злість
Чесність Жадність
Доброзичливість Лінощі
Радість Ненависть
Співчуття Хитрість
Любов Страх
Щедрість Жорстокість
Надія Заздрість
Діти, а в якому будинку ви хотіли б жити?
А яких будиночків на землі більше?
Закреслюємо , стираємо з дошки емоції , почуття, що заселяють другий будинок.
Нехай лише хороші емоції та почуття живуть в ваших серцях та домівках.
4.Вправа «Відгадай погляд смайлика…»
5.Руханка «Покажіть емоції»
якщо ви зустрічаєте друга якого давно не бачили
ваша улюблена річ зломалась
не встигаєте на автобус
6. Фізкультхвилинка
7.Вплив настрою на здоров’я
Як ви думаєте, чи впливає настрій на здоров’я?
Звісно що так: недарма кажуть, що рани в переможців заживають швидше, ніж в переможених. Виявилося, що оптимісти мають удвічі менше шансів стати жертвами хвороб серця. Лікарі дослідили, що люди, які позитивно дивляться на світ, мають сильнішій імунітет. Тобто, якщо часто думати про погане, може підвищуватися схильність до захворювань.
Навіть ліки по-різному діють на оптимістів і песимістів.
В країні «Почуттів та емоцій» є скринька таємних побажань.
«Таємна скринька» ви маєте написати побажання своєму однокласнику.
IV.Узагальнення та систематизація
1.Гра «Так чи ні»
Вчитель запитує твердження, якщо учні згідні, вони плескають у долоні, якщо ні – не плескають.
1.Своє ставлення до навколишньої дійсності людина передає за допомогою емоцій (+)
2.Емоції бувають позитивні та негативні (+)
3.Настрій не може змінюватися (-)
4.Настрій залежить не менше від подій у житті людини, а й того, як вона їх оцінює (+)
5.Настрій не залежить від вашого здоровя (-)
6.Уміння говорити компліменти допоможе налагодити добрі стосунки.
Подарунок учням кульок, на яких вони записують емоції та почутя, що переповнюють їх на кінець уроку. .