Тема: «Перший раз у 5 клас!»
Дата проведения: 31.08.2022
Мета:
1. Познайомитися з батьками учнів та послухати короткі характеристики, які вони дадуть своїм дітям.
2. Пояснити батькам роль сім’ї та її значення в адаптації школяра у зв’язку з новими якостями навчанні та віковими особливостями дітей.
3. Дати рекомендації батькам щодо рішення можливих проблем, пов’язаних з успішністю та моральним станом дітей.
4.Створити комфортні умови навчання.
Завдання:
1. створити емоційний настрій на спільну роботу, атмосферу взаємної довіри між батьками і класним керівником;
2. вивчити очікування батьків;
3. ознайомити батьків з основними напрямками виховної діяльності в середній ланці школи;
4. провести вибір батьківського комітету.
Форма проведения: батьківські збори з елементами тренінгу.
Оборудование: презентація, бланки анкет, ручки, листки а4, скотч, стікери
Хід зборів
1.Знайомство (слайд 1)
Добрий вечір, дорогі батьки! Я рада бачити вас на нашій зустрічі. Початок навчання в п'ятому класі - особливий етап в шкільному житті. Закінчена початкова школа, ваші діти подорослішали, у них починається нове, цікаве доросле життя. Яким воно буде - багато в чому залежить не тільки від школи, але і від мам, тат і рідні. Багато буде труднощів у ваших дітей, але не менше буде радощів і перемог!
(слайд 2)Ми, педагоги, відкриті для спілкування, наші шкільні фахівці дадуть вам кваліфіковану консультацію. В першу чергу, для вас завжди відкриті двері кабінету директора школи, його заступників, всіх тих, кому доручено допомагати родині у вихованні дітей. Всі ми зацікавлені в тому, щоб вашим дітям було комфортно і цікаво в школі. І перш за все нам треба з вами познайомитись.
(слайд 3) Представлення вчителя, його досвід, освіта та інше.
(слайд 4)А тепер я хотів би попросити вас представитися і назвати ім'я дитини, яку ви представляєте.
План знайомства: ПІБ батьків, день народження сім’ї, інтереси захоплення чи традиції сім’ї.
АНКЕТА Також, перед вами лежать чисті анкети. Для того, щоб я могла з вами краще познайомитися і при необхідності у мене були ваші контакти, прошу вас заповнити дані анкети. (додаток 1)
Дякую!
(слайд 5) (робота в групах на листках) Ось ми і познайомилися. Тепер я думаю, що багато хто з вас готовий поділитися своїми очікуваннями від п'ятого класу. Це може бути очікування успіху або тривоги через майбутніх труднощів.
Очікування успіху |
Майбутні страхи і труднощі |
|
|
З чим же пов’язані труднощі? Давайте спробуємо з вами розібратися
(слайд 6) 2. «Труднощі адаптації дитини до навчання у 5-му класі»
Учні 5-х класів - це діти молодшого підліткового віку. В цей час відбувається інтенсивне формування особистості, розпочинається перехід від дитинства до юності у фізичному, психічному і соціальному відношенні.
Труднощі у вихованні зникають, коли батьки, вчителі враховують нові потреби і запити дитини.
Молодший підліток - допитлива, активна, різка, діяльна, галаслива й емоційна дитина, яка прагне до всього нового й незвичного.
Під впливом складнішого змісту навчання, в 5-му класі відбуваються зміни в навчальній діяльності підлітків. Вони частіше висловлюють сумніви, ставлять запитання, висувають гіпотези, вступають у суперечки, вимагають додаткових доказів, їхній інтелектуальний (розумовий) розвиток значно випереджає їхній досвід.
Труднощі адаптації дитини до навчання у 5-му класі
Кожна людина в певні періоди свого життя зазнає труднощів у зв'язку із засвоєнням нового виду діяльності, переходом до нової ситуації, нових умов життя. Зважаючи на складну ситуацію в державі, ковідні локдауни адаптація дітей проходить набагато важче. За складністю адаптації 5-класників можна прирівняти до першокласників, які з дитячого садка поринули в шкільне життя.
(слайд 7) І ви батьки, і ми педагоги маємо як найкраще допомогти дитині в цей важкий період.
Згадайте, як часто ви самі чи ваші знайомі у свої сімейних стосунках вживали подібні висловлювання.
Родина - це те місце, де дитина повинна відчувати себе затишно і впевнено. Головний мотив у стосунках в родині – це безумовна любов батьків до своїх дітей.
3. Обговорення плану виховної діяльності, вирішення організаційних питань
Ми ознайомилися з особливостями розвитку п'ятикласника, розібрали можливі проблеми і завдання розвитку. Для успішного подолання труднощів необхідна спільна виховна діяльність.
(все це з метою вивчення особистості дитини, підбору ефективних засобів взаємодії – тоді у батьків не буде напруженого стану від відвідування)
4.Підведення підсумків зборів
Також, якщо у вас залишились якісь запитання, побажання можете сказати або ж особисто, або скористатись скринькою.
Активна батьківська допомога школі – обов’язкова умова підвищення ефективності навчальної і виховної роботи педагогічного колективу.
Наші збори добігли кінця. Дякую вам за спільну та активну діяльність, сподіваюся на подальшу співпрацю!
ОЗНАЙОМЧА АНКЕТА
ПІБ вашої дитини
1. |
Відомості про учня |
|||
|
Дата народження |
|
||
|
Домашня адреса (за пропискою) |
|
||
|
Домашня адреса (фактичний) |
|
||
|
Телефон дитини |
|
||
|
Гуртки, секції за межами школи |
|
||
|
Особливі риси характеру вашої дитини, які потребують особливої уваги |
|
||
|
Хронічне захворювання |
|
||
|
||||
2. |
Відомості про батьків |
|||
|
П.І.Б матері |
|
||
|
Місце роботи, посада |
|
||
|
телефон |
|
||
3. |
П.І.Б батька |
|
||
|
Місце роботи, посада |
|
||
|
телефон |
|
||
4. |
Загальні відомості про сім'ю: |
|||
|
Демографічна характеристика сім'ї: повна, неповна сім'я; хто з батьків відсутній, з якої причини, число дорослих членів сім'ї (подружжя, яке проживає), багатодітна, малозабезпечена, статус переселенців, батьки учасники АТО/ЗСУ, діти-сироти, мати одиначка (наявність документів),ВПО. |
|||
|
||||
|
Кількість дітей в сім'ї до 18 років. ПІБ, дата народження, місце Навчання (№ дитячого садка, № школи, клас,) |
1. |
||
2. |
||||
3. |
||||
|
Вид житла: квартира, власний будинок. |
|||
|
||||