Всеобуч для батьків на тему: «Інтернет- та гаджет-залежність у дітей. Причини та наслідки віртуального життя»

Про матеріал
Визначення причин та наслідків підвищеного захоплення дітей віртуальним світом, ознайомлення із небезпечною реальністю користувача Інтернету та профілактика Інтернет- та гаджет-залежності у дітей.
Перегляд файлу

Всеобуч для батьків на тему: «Інтернет- та гаджет-залежність у дітей. Причини та наслідки віртуального життя»

 

Соціальний педагог 

Ліцею №1 Калинівської міської ради Вінницької області

Наталія СИНЮШКО

 

На початку ХХІ століття, спостерігаючи сцени-спілкування по «Скайпу» рідних, які вимушені перебувати за кордоном, з великою радістю говорили: «Яке щастя, що в Україну нарешті прийшов Інтернет!».

Але сьогодні серед плюсів всесвітньої мережі Інтернет зростають проблеми віртуального життя дітей та прихованої Інтернет-загрози.

Раніше говорили, що це діти майбутнього. Але  зараз – це діти сьогодення або “ цифрові діти ”. Адже Інтернет вже настільки став доступним та заполонив дітей, що це стає помітно і неозброєним оком. Вони  з раннього дитинства зростають та “ розвиваються ” серед гаджетів, які супроводжують їх у майбутньому. Сучасне дитинство проходить у павутині Інтернету. Малюки стають поступово Інтернет-залежними та гаджет –залежними.

 

C:\Users\USER\Documents\My Bluetooth\20170426_153157-1-1.jpg

 Мета: визначення причин та наслідків підвищеного захоплення дітей віртуальним світом, ознайомлення із небезпечною реальністю користувача Інтернету та профілактика Інтернет- та гаджет-залежності у дітей.

Обладнання: білий папір довільного розміру, ручки, маркери.

Хід роботи:

  1.          Привітання-побажання: батькам пропонується назвати своє ім’я та рису характеру своєї дитини.
  2. Вправа «У світі дозвілля»

Мета: визначити активність дитини, її вподобання та інтереси.

Батькам пропонується описати чим займається їхня дитина у вільний час, скільки часу витрачає на заняття, але не враховуючи гурткову та спортивну зайнятість дитини.

Додаткові питання:

  • Чи полюбляє Ваша дитина грати в комп’ютерні ігри?
  • Які саме ігри?
  • Чи має вільний та необмежений доступ до мережі Інтернет?

Після того провести обговорення, особливо звернути увагу на забави з гаджетами.

Соціальний педагог: Майже всі ЗМІ пишуть про алкогольну та наркотичну залежності. А ось про комп’ютерну, чомусь згадують не так часто. Але вона існує та тихо процвітає. Особливо серед підлітків, саме вони, майже увесь свій вільний час проводять у віртуальному світі. І, що цікаво – навіть нехтують навчанням,  друзями, здоров’ям та живим спілкуванням. Відбувається поступове заміщення реального світу  -  віртуальним. За  результатами інституту соціальних досліджень України – на комп’ютерні забави від 55,2% до 72,6 % підлітків витрачають від 3-х годин свого вільного часу. Але якщо порахувати скільки дитина витрачає часу на сон, на навчання, додаткові заняття та гурткову зайнятість – це виходить страшна цифра. Число підлітків, які проводять за комп'ютером не менше трьох годин кожен день, збільшилося в чотири рази (з 5,7 % до 21,7%). За рахунок цього зменшується час на здоровий відпочинок дитини і, як наслідок -  погіршення здоров’я. На жаль, перевага онлайн-спілкування стає на заваді живому спілкуванні та утворенню тісних соціальних зв’язків.

  1.          Вправа «Неможливо видалити» (дана вправа може бути використана в роботі з учнями)

Мета: зрозуміти, що будь-яка приватна, особиста інформація, розміщена в соціальних мережах втрачає конфіденційність та залишається в Інтернеті назавжди.

Хід вправи

Соціальний педагог: Підніміть, будь ласка, руки, хто з вас є або був зареєстрований у соціальних мережах. А тепер згадайте, яку інформацію ви розміщували в себе на сторінці в соціальних мережах: якщо ви вказували свою дату народження – зігніть один раз свій листочок паперу. І так кожного разу необхідно згинати, якщо ви розповсюджували приватну інформацію. Згадайте все: можливо ви вказували адресу проживання, місце навчання, номер телефону, письмово ділилися своїми рисами характеру, тобто описували себе або завантажували приватне фото та відео. Але при кожному розміщенні особистої інформації – не забувайте згинати свій листочок. А тепер, коли ви згадали все і за все зігнули аркуш паперу - розрівняйте його.

Обговорення

 Уважно розгляньте свій листок.

  • Що ви помітили? 
  • Ви помітили сліди, що залишилися від загинання?
  •      Ось так і ви залишаєте сліди в Інтернеті, коли раптом передумали і вирішили видалили інформацію із соціальних мереж. Але вся інформація залишається в Інтернеті на айпі-адресі назавжди.

Соціальний педагог: Нинішнє покоління сприймає інформацію, розважається, навчається, товаришує та спілкується з друзями, обмінюючись думками, фото через гаджети. Зароджується глобальна проблема людства, що сприяє Інтернет-залежності та гаджет-залежності.

Вперше термін  “ Інтернет-залежність ” був запроваджений американським лікарем Голдбергом, як поняття непереборного потягу до Інтернету, що впливає на всі сфери діяльності людини. В 2003 році вперше заговорили про такий тип залежності, як  “гаджет-адикція”. Адикція (від анг. аddiction – схильність) – це згубна звичка, що не контролюється свідомістю. Гаджет-адикція  (за матеріалами: moyaosvita.com.ua. Психологія) - це пристрасть до володіння конкретним мобільним обладнанням, приладом, що має вихід в Інтернет, що сприяє залежності від його використання. Вчені підрахували, що в середньому на гаджети в день витрачається в середньому 8 год. 30 хв.

Давайте розглянемо чому віртуальний світ полонить дітей в свої тенета:

  •                  недостатнє спілкування і взаєморозуміння з батьками та однолітками;
  •                  занижена самооцінка та самотність;
  •                  мода бути таким, як  усі;
  •                  зміна приорітетів життєвих та сімейних цінностей;
  •                  необмежена кількість різної інформації та онлайн-спілкування;
  •                  відсутність друзів та підтримки оточуючих.

Якщо є проблема – існують і наслідки. Отож постійне перебування перед моніторами гаджетів призводить до погіршення самопочуття та активності дітей, шкодить їхньому фізичному, психічному здоров’ю, інтелектуальному розвитку. Поступово вони втрачають інтерес до самостійного мислення, читання та праці. Знижується здатність запам’ятовувати, А навіщо запам’ятовувати, тренувати пам’ять,  якщо можна в будь-який час відкрити і просто прочитати будь-яку інформацію? Дійсно, доступ до пізнавальної інформації є величезним плюсом всесвітньої павутини, дотримуючись правил безпечного користування Інтернетом - епоха комп’ютерних технологій дозволить поринути у необмежений простір корисної інформації, розваг, відчути радість  онлайн-спілкування, оцінити перевагу онлайн-листування та відео-зв’язку (кожен для себе знайшов або знайде щось корисне).

 Обговорюючи переваги і недоліки мережі-інтернет, слід першочергово розглянути  «-» або реальність користувача Інтернету, а це такі явища:

  1. Інтернет – хуліганство, шахрайство.
  2. Небажаний і невідповідний зміст результату пошуку інформації – порнографія, сцени насильства, пропаганда наркотиків, тероризму, сектантства, національна нетерпимість, нерівність і т.д..

3.Кібербулінг – онлайн-насилля, образи, приниження, погрози, використання фото та відеоматеріалів з написами, відкритим  глузуванням.

4.Спілкування дітей з віртуальними друзями. Віртуальні друзі не завжди видають себе за тих, ким є насправді. Адже дуже легко створити собі новий ідеальний образ друга  по нещастю. Звичайному користувачу майже неможливо перевірити достовірність поданої інформації.

5.Існують проблеми про які ми нічого не знаємо - непристойні пропозиції, шантаж, погрози, залучення до порнографії, сексуального насилля. Псевдо віртуальні друзі дуже часто дітям пропонують прислати своє інтимне фото. Якщо в дитини довірливі стосунки з батьками – вона обов’язково розповість про зміст небезпечного повідомлення рідним.

6.Соціальні мережі – простір для торгівлі людьми. Злочинцям не важко скласти психологічний портрет людини, якщо на соціальній сторінці є вся доступна інформація. Так  знайомство в Інтернеті може стати причиною потрапляння до рук злочинців та торгівців людьми.

(Соціальний педагог, не змінюючи тону голосу пропонує  слухачам подивитися у вікно, посміхнутися один одному та запитує тих, хто виконував вказівки):

- Навіщо ви це зробили?

- Чи зрозуміли ви, що вами маніпулювали?

7.Маніпуляції легко піддаватися, а через мережу Інтернет – це робити ще простіше.

8.Ігри-квести, які пропагують смерть, підштовхують дітей до суїциду, шляхом маніпуляції та психологічного тиску. Руйнують життєво важливі цінності дитини методом впливу на підсвідомість. Такі ігри – це чорна прірва сьогодення серед онлайн-розваг сучасних  підлітків.

Отже, спостерігаючи за поведінкою дітей, аналізуючи вище зазначене та з метою скорочення тривалості перебування у «віртуалі» можна скористатися такими порадами, а саме:

1. Встановіть комп’ютер у прохідній кімнаті, так ви зможете контролювати, чим займається ваша дитина. Встановіть правила і обмеження користування Інтернетом і гаджетами.
2. Обмежуйте час перебування дитини в Інтернеті. Не дозволяйте дитині довго засиджуватися за гаджетом.
3. Уважно спостерігайте чим займається ваша дитина, і стежте за іграми, в які вона грає. Допоможіть дитині обрати за її інтересами і можливостями гурток чи спортивну секцію.
4. Обов’язково запитуйте про що дитина думає, чи має якісь хвилювання, страхи і взагалі, як у неї справи у школі не лише у навчанні, а й з друзями.

  1. Спостерігайте за поведінкою, емоціями дитини. Не забувайте приділяти час та увагу дитині. Ніколи не говоріть, що Вам ніколи.
    6. Якщо дитина і надалі захоплюється комп'ютерними іграми та Інтернетом, ви не в змозі самостійно впоратись із проблемою – це має стати сигналом!
    7. Активний спільний відпочинок – це не лише прекрасний механізм у встановленні довірливих стосунків, а й вдала складова здорового способу життя. Плануйте спільні розваги та відпочинок.

8. І найголовніше! Дотримуйтеся послідовності та систематичності у своїх діях та виконанні правил (незалежно від настрою, бажання і т.д.).

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іваненко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
2900
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку