Клас 1
Дата.02.09
Тема. Перший раз у перший клас.
Мета. Ознайомити дітей із класною кімнатою,активізувати знання, навики та життєвий досвід дітей; визначити разом з дітьми нову «навчальну» задачу; виявити рівень знань про школу та «навчання» як новий вид діяльності досі невідомий; організувати навчальні дії з аналізу проблемної ситуації, що виникла на уроці; розвивати пізнавальні інтереси;
виховувати любов до батьків, до рідної школи, шкільної сім'ї, бажання постійно здобувати знання.
Хід уроку
І. Організація класу.
Гра « Я – не я». Треба вам відповідати Я - не я!
Рано вранці хто піднявся?
А хто сонечку посміхався?
Не хотів хто одягатись?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
2.Представлення у ігровій формі
Я ваша перша вчителька. Більшість з вас знає, що мене звуть Руслана Іванівна. Я знаю, як звуть кожного з вас. А от сонечко, яке завітало до нас на урок не знає. Давайте За командою скажіть хором кожен своє ім’я. Увага, приготувалися. Як вас звуть? Нічого не розібрати . Може ми голосно говорили . Давайте скажемо пошепки. Знову не зрозуміло. Це тому, що разом гарно співати пісні, грати, а відповідати краще по одному, тоді тебе зрозуміють. Це перше шкільне правило. Так приємно, коли тебе уважно слухають. Якщо ми навчимося один одного слухати, усім нам стане тепло і затишно. Тож давайте зробимо так. На партах у вас лежать сонячні промінчики. Напишіть на промінчиках своє ім’я. Хто не може написати, напишіть букву, яку знаєте або намалюйте квіточку. Потім по черзі виходьте до дошки , голосно називайте своє ім’я і даруйте сонечку промінчик.
- Подивіться, як гарно посміхається сонечко – у нього з’явилися промінці, а у нас класна родина, колектив. Дата – 2, місяць - вересень
Саме в цю хвилину народилася наша шкільна сім׳я. Від сьогодні ми з вами стали справжніми друзями.
А , щоб закріпити нашу дружбу.
2.1.Гра «Будьмо знайомі».
Зараз ми з вами зіграємо в гру . для цього поверніться один до одного обличчям. І повторюйте за мною.
У мене є носик-у тебе є носик.
У мене є вушка-у тебе є вушка.
У мене є губки-у тебе є губки.
У мене є щічки- і в тебе є щічки.
Обіймімося-подружімося.
Вчитель говорить, а учні повторюють.
У нас немає ТИ.
У нас немає Я.
Ми - єдиний клас.
Ми - одна сім'я.
2.2.Зупинка «Смішинка».
А тепер послухаєте смішну історію про хлопчика який збирався до 1 класу.
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги,ручку,зошит, гумку.
М’яч, граблі. перо,подушку,
На обід м’яку пампушку,
Два ведмедики, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук і стріли і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машину, мило.
Вже й надворі звечоріло.
Чи все потрібно Миколі у школі?
-А зараз перевіримо вашу увагу.
2.3 Пограємо в гру «Так або ні».
Я називатиму предмети різні-різні. Ваше завдання плескати, коли почуєте шкільні предмети ті речі які потрібні до школи.
Готові?
Ручка, парта, мама, вікно, ведмедик, цукерки, тортик, граблі, портфель…….
МОЛОДЦІ!
2.4. «Капсула» часу
Матеріали та інструменти:а ркуші білого паперу формату , фломастери.
— Чи знаєте ви, що таке «капсула часу»?
— Як ви думаєте, для чого її виготовляли?
— Ви б хотіли, щоб ми з вами теж виготовили капсулу часу, а через чотири роки, коли ви закінчите 4-й клас , ми з вами її відкриємо і нам точно буде дуже цікаво поглянути на себе з майбутнього. Вам така ідея до вподоби?
— Тоді пропоную вам ось що. У кожного з вас на парті лежить аркуш білого паперу, а в контейнерах є фломастери. Попрошу кожного з вас намалювати свій портрет. Якщо ви вже знаєте, як пишеться ваше ім'я – підпишіть ваш портрет. Усі портрети ми покладемо до нашої капсули часу. Коли завершите свій портрет, поруч, або на звороті аркуша обведіть фломастером свою долоньку. Я впевнена, що через чотири роки, коли ми відкриємо капсулу, вас здивує ваша долонька.
— Капсулу часу ми міцно запакуємо та надійно заховаємо, допоки не прийде час її відкрити. Дякую вам за спільну роботу.
2.5. Частування.
Урок у нас закінчується, але свято продовжується. Ви знаєте дуже багато свят і знаєте, як їх святкують. Гадаю, що не помилюся, якщо скажу, що найулюбленішим святом для кожного з вас є ваш день народження. Дійсно? У нас сьогодні теж свято – День народження. А як ви гадаєте, на чий день народження ми сьогодні зібралися?
Діти. На День народження нашого класу. Сьогодні народилася нова шкільна родина 1 клас.
А без чого не буває дня народження?
Звичайно, без іменинного торта. (Вчитель дістає торт).
З днем народження, наш клас!
З днем народження, наш клас!
З днем народження, вітаєм!
З днем народження, наш клас!
1 вересня — день народження нашого 1-го класу. У школі з'яви новий клас — нова шкільна родина.
3. Підсумок уроку.
До зустрічі.