Клас. 2
Тема. Увага! Дорога! Будь помітним на дорозі.
Мета. Сприяти формуванню уявлення молодших школярів про безпеку дорожнього руху; повторити правила руху пішоходів по вулиці і дорозі; сприяти розвитку у дітей уміння знаходити найбільш безпечний шлях від дому до школи; сприяти виховуванню шанобливого ставлення до всіх учасників дорожнього руху.
Обладнання: ілюстрації до загадок.
Форма проведення: бесіда - гра
ХІД ВИХОВНОЇ ГОДИНИ
1. Привітання.
- Добрий день, діти! Я рада вас вітати на цій виховній годині, що присвячена правилам дорожнього руху.
2. Повторення правил дорожнього руху.
- Всі люди, як тільки виходять на вулицю, стають пішоходами. Справжній пішохід поводиться на вулиці впевнено, і шофери ставляться до нього з повагою. Машини їздять за суворими правилами. Для пішоходів теж є правила. Якщо їх не знати, ні за що не стати хорошим пішоходом.
- Сьогодні кожен школяр повинен знати, що вулиця дуже небезпечна для того, хто не вміє правильно ходити по ній. Але той, хто твердо знає і точно виконує суворі правила дорожнього руху, може не побоюватися найшвидшої машини.
- Діти, які правило дорожнього руху ви знаєте?
(Діти називають правила, які вони знають)
2.1 Робота з картками.
- Правило 1: пішоходи повинні ходити тільки по ...( тротуару). І йти по ньому потрібно, дотримуючись правої сторони, щоб не стикатися із зустрічними людьми.
- Правило 2: якщо дорога невелика, пішоходи по узбіччях йдуть ... (назустріч транспорту).
- Правило 3: при переході вулиці обов'язково треба подивитися спочатку ... (наліво, а потім направо).
- Правило 4: де попало і як попало дорогу переходити не можна! А де можна переходити вулицю? ... (По пішохідних переходах).
- Правило 5: правильно переходити дорогу на перехресті допомагає «триокий командир вулиці» ... (світлофор).
3. Загадки про поняття дорожньої азбуки.Малювання малюнків.
- Розгадаємо загадки і згадаємо основні поняття дорожньої азбуки:
1) Смугаста конячка,
Її зеброю звуть.
Але не та, що в зоопарку -
По ній люди все йдуть. (ПЕРЕХІД)
2) По доріжці у дворі
Мчить Коля на коні.
Не машина, не мопед,
А простий. (ВЕЛОСИПЕД)
3) Нежива, а йде.
Нерухома, а веде. (ДОРОГА)
4) Де машини їдуть,
де зійшлись шляхи.
Допомагає людям
він вулицю перейти. (СВІТЛОФОР)
5) Будинок по вулиці йде,
На роботу нас везе.
Не на курячих ніжках,
А в гумових босоніжках. (АВТОБУС)
6) Не автобус і не віз,
маю четверо коліс,
вік з дорогою дружу,
все по ній кудись біжу. ( АВТОМОБІЛЬ)
4. Фізхвилинка.
Тут трава росте висока ,
Тут стежинонька вузька.
Вище руки, вище ноги —
Не проста у нас дорога.
А тепер ідемо боком —
Із підскоком, із підскоком.
Походили на носочках,
А тоді на п’ятках.
Випростали добре спини
І звели лопатки.
5. Гра «Це я, це я, це все мої друзі!»
Хто з вас йде вперед тільки там, де перехід?
Я!
Хто з вас з дружком на пару в школу йшов по тротуару?
Я!
Хто автобус чекаючи, стрибає і всіх штовхає?
Мовчать!
Хто з вас у маршрутці тісній поступається старшим місце?
Я!
Хто ж правила всі знає, і завжди їх виконує?
Я!
6. Гра «Запитання - відповідь»
- Чи можна грати на проїжджій частині?
- На яке світло треба переходити вулицю?
- Що треба зробити, перш ніж переходити вулицю або дорогу, якщо немає світлофора?
- Як поводитися у громадському транспорті?
- Чи можна переходити дорогу на жовтий сигнал світлофора?
- Чи можна вам сідати на переднє сидіння автомобіля?
7. Розгляд знаків для видимості на дорозі.
8. Виставка малюнків.
9.Підсумок виховної години.
- Молодці, діти, сьогодні всі добре працювали, показали свої знання про правила дорожнього руху. Я хочу, щоб ви, виходячи зі школи, завжди пам'ятали і дотримувалися їх. Тоді з вами не трапиться ніякої біди. Наша гра-подорож закінчилася. Я хочу, щоб ви пам'ятали правила дорожнього руху - закон вулиць і доріг. Виконувати їх зобов'язані і дорослі, і діти.