Гра-квест "Відкрий для себе Україну" для учнів 6-7 класів. В ході виконання завдань квесту формується толерантне ставлення один до одного, набуваються навички колективної співпраці, закріплюються знання про рідну Україну. Сценарій підготували класні керівники КриворізькоїЗШ № 130 Дейнега С.М. і Кисельова З.О.
“Відкрий для себе Україну”
(Гра-квест)
Мета: виховувати повагу і любов до своєї країни; розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються в Україні; формувати ціннісне ставлення до держави, суспільства, мови, сім’ї, самого себе, національну свідомість майбутніх будівників суверенної Української держави.
Місце проведення: шкільне футбольне поле, горіховий гай, дитячий майданчик, спортивний майданчик мікрорайону «Східний -2».
Розробка виховного заходу для учнів: 7-А та 7-Б класів.
Обладнання: карта України, мапа мікрорайону де проходить гра-квест, різнокольорові стікери, маршрутні листи, картки із завданнями, ножиці та клей, повітряні кульки, кольорові олівці, цукерки з папірцями, крейда, чисті аркуші А4, дипломи учасників.
Завдання квесту: пройти станції за маршрутним листом і виконати завдання.
Правила:
1. Учні об'єднуються в команди, вибирають капітана та назву команди.
2. Команди отримують маршрутний лист та буклет правил участі у квесті, завдання.
3. Учитель контролює хід гри, батьки на станціях заповнюють маршрутні листи, записують зароблені бали команд.
Хід гри І.Організаційний момент.
Проведення інструктажу з БЖД, правил дорожнього руху, правил поведінки під час проведення квест-гри.
II. Вступне слово вчителя.
Квест – це пригоди. Під час гри кожна команда проходить станціїетапи, де відповідальні дають творче завдання. Вони також оцінюють виконання завдань і виставляють бали у маршрутному листі.
Квест починається із формування команд, їх представлення та оголошення правил гри.
Ведучий: Доброго дня всім. Раді вітати вас на сьогоднішній грі-квесті. Сьогодні у нашій країні свято науки і знань. Свято веселе й чудове, бо ми живемо у вільній і незалежній Україні, де всі діти й дорослі мають право на навчання, на одержання потрібних знань.
Дозвольте пояснити: квест – це спортивно-розважальна та інтелектуальнокомандна гра. Під час неї команди змагаються один з одним за перемогу та головний приз. Команди переміщаються від станції до станції та виконують різноманітні завдання.
IIІ. Проведення квесту.
Ведучий:
Квест – це командна гра, тому ми з вами повинні об’єднатися в команди (два класи – чотири команди). Мета команд – виконати всі завдання першими!
- запрошуємо всіх учасників підійти і витягнути листочок з номером команди,
- об’єднайтеся за номерами в команди.
- оберіть капітана своєї команди. Ведучий:
Цей квест присвячений нашій неньці-Україні, та її неосяжним просторам. І перше завдання, до початку проходження квесту: обрати назву своєї команди, її девіз та емблему. Час виконання – 10 хвилин.
Запрошуємо капітанів команд отримати реквізит для виконання цього завдання. (командам роздаються аркуші паперу, олівці. Після закінчення роботи підводяться підсумки) Ведучий:
Для успішного просування команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил. (Капітани команд отримують маршрутні листи, карту мікрорайону та буклет з правилами проведення квест-гри. (Додаток 1,2,3)).
Правило 1.
Застосовуйте при виконанні завдань вашу енергію та креативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!
Правило 2.
Відвідуйте станції суворо за порядком, написаним в вашому маршрутному листі На виконання кожного із завдань дається до 10 – 15 хвилин. Правило 3.
З членами команди, як із суддями, НЕ СПЕРЕЧАЮТЬСЯ, апеляції не приймаються!
Правило 4
Не консультуйтесь з членами інших команд, не заважайте та не допомагайте іншим командам. Це змагання, тому завдання кожної команди – перемогти! За порушення цього правила команду можуть відправити на перший етап змагань чи дискваліфікувати.
Прошу всіх членів команд ознайомитись з правилами поведінки під час гри. (Члени команд знайомляться зі змістом буклетів, вивчають правила поведінки) Ведучий:
Перед тим, як ви вирушите на станції, пропоную членам команд по черзі озвучити правила. Та з команд, яка це зробить швидше та повно – отримує додатковий бал.
Ведучий:
Ви отримали маршрутні листи, керуючись підказками знайдіть відповідні станції в порядку їх слідування, згідно вашого маршруту. Бажаємо успіхів!
Станція 1 «Моя Україна». (Додаток 4)
Дати чітку відповідь на запитання з першої спроби, після попереднього обговорення в групі.
Станція 2 «Географічне лото» (Додаток 5)
Визначити впорядковану за алфавітом назву області України за її гербом.
Станція 3 «Вірю – не вірю». (Додаток 6)
Дати однозначну відповідь, так або ні, чи є істинним історичне твердження.
Станція 4 «Народна мудрість»
Доповнити прислів’я (Додаток 7)
Станція 5 «Веселкова Україна» (Додаток 8)
Зафарбувати суміжні області України різними кольорами.
IV. Підведення підсумків.
Нагородження команд
Додаток 1
Додаток 2
“Відкрий для себе Україну”
Гра-квест Маршрутний лист
Команда__________________________________________
Капітан___________________________________________
№ станції |
Назва станції |
Час виконання завдання |
Кількість балів |
1 |
«Моя Україна».
|
|
|
2 |
«Географічне лото»
|
|
|
3 |
«Вірю – не вірю»
|
|
|
4 |
«Народна мудрість»
|
|
|
5 |
«Веселкова Україна»
|
|
|
Додаток 4
Станція 1 «Моя Україна».
Бліц-турнір
Команда_______________________________________
Капітан_______________________________________
№ з/п |
Запитання |
Відповідь |
1. |
Що ми відзначаємо 23 серпня? |
|
2. |
Коли ми святкуємо День незалежності України? |
|
3. |
У якому році була прийнята Конституція незалежної української держави? |
|
4. |
Із скількох областей складається Україна? |
|
5. |
Хто є автором слів Гімну України? |
|
6. |
Хто написав музику до нього? |
|
7. |
Назвіть прізвище першого космонавта України |
|
8. |
Який найбільший звір України? |
|
9. |
Яка найбільша морська тварина живе в Україні |
|
10. |
Назвіть державні символи України?
|
|
11. |
Назвіть народні символи України?
|
|
14. |
|
|
15. |
|
|
16. |
|
|
17. |
|
|
18. |
|
|
19. |
|
|
20. |
|
|
21. |
|
|
22. |
|
|
23. |
|
|
24. |
|
|
25. |
|
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
8. |
|
|
9. |
|
|
10. |
|
|
11. |
|
|
12. |
|
|
13. |
|
|
Станція 2. Географічне лото Додаток 5
Команда ___________________
Капітан_____________________
Додаток 6
Станція 3 «Вірю – не вірю».
Команда_______________________________________
Капітан_______________________________________
№з/п |
Запитання |
Відповідь |
1. |
Чи вірите Ви, що Київ – найстаріше місто в Україні? |
|
2. |
Чи вірите Ви, що географічний центр Європи знаходиться в Україні |
|
3. |
Чи вірите Ви, що символом найвищої влади на Січі був меч? |
|
4. |
Чи вірите Ви, що штани хлопцям до ХІХ століття дозволяли носити тільки після 15ти років? |
|
5. |
Чи вірите Ви, що слово «кобзар» може писатися як з великої букви, так і з маленької? |
|
6. |
Чи вірите Ви, що князь Володимир запровадив християнство і охрестив народ Київської Русі? |
|
7. |
Чи вірите Ви, що княгиня Ольга створила першу бібліотеку, дбала про поширення освіти. |
|
Станція 5 «Веселкова Україна»
Зафарбувати суміжні області різними кольорами.