Перший урок у 1 класі
«Бджілки 4К стартують»
Мета. Формувати учнівський колектив, як цілісне творче об’єднання дітей. Розвивати навички 4К(креативність, критичне мислення, комунікативність, кооперацію). Виховувати прихильність до школи, почуття відповідальності за власні слова та вчинки, повагу до символів держави.
Обладнання. Мультимедійна презентація, значки «Бджілка 4К», державні символи України, написи «4К», «креативність», «критичне мислення», «комунікативність», «командність», правила-малюнки, кубик Блума, іграшка-обніматор «бджілка»¸ олівці, картки «Коло», картинки по темах «Осінь», «Зима», «Весна», три ромашки Блума по згаданих темах.
Зміст уроку
Слайд(Звучить звук бджолиного роя)
Забігають діти і стають перед батьками
Відповіді учнів
Я вам допоможу!
Бо він пише ще й малює.
Хто ж цей славний молодець?
Це звичайно …(Олівець)
Картки вивішуємо на білій дошці.
(звучить мелодія пісні про школу, на екрані з’являється зображення школи)
Інформація для допитливих розумників: Бенджамін Блум (нар. 21 лютого 1913 – пом. 13 вересня 1999) — американський педагог-психолог, який вніс свій вклад у класифікацію навчальних завдань і теорії оволодіння знаннями.
Увага, на дошці – три ромашки. Перша чекає ваших картинок по темі «Осінь», друга – по темі «Зима», третя – по темі «Весна». Картинки – на партах. Роздивіться уважно і зробіть свій вибір. Чекаю.
Друга літера К означає – критично мислимо(вивішую).
Бачу, нам потрібне ще одне правило: вмій слухати.(вивішую) Що означають ці слова для вас?
3.3. Вправи для розвитку комунікативності.
3.3.1. Гра-руханка "Ми любимо".
ВЧИТЕЛЬ кидає дітям м`ячик, кожний з них закінчує пропозицію, що починається зі слів "Я люблю...". Потім вчитель просить дітей згадати всі названі варіанти і повторює їх зі словами "ми любимо": "Ми любимо грати! Ми любимо дивитися телевізор, ...читати, ...гладити собаку" і т.і.
Під час руханки ми вчилися спілкуванню. Будемо це робити щодня у школі. Адже третя літера К – це комунікативність. (вивішую)
3.4. Вправи для формування навичок кооперації (вмінь працювати в команді)
3.4.1. Гра «Ми знаємо державні символи України»
- Утворимо коло. На що схоже наше коло? (бублик, обруч, велике кільце, окуляр) . Опустимо руки.
- Я називаю чотири слова в певному порядку. Запам’ятайте їх і повторіть. Отже: прапор, герб, гімн, калина.
- Хто називав слово «прапор» – станьте всередину кола, візьміться за ручки. Ви утворили команду. Ось ваш символ (отримують прапор України).
- Хто називав слово «герб»? Станьте поряд. Отримайте символ вашої команди.
- Хто називав слово «гімн»? Це – для вас.
- Команда «калина», це – вам.
- Підніміть ваші символи.
- Пригадайте в своїх командах все, що знаєте про них.
- Що знає ваша команда про прапор України?(герб, гімн, калину). Символи вивішуємо на дошку
- Яким одним словом можна об’єднати всі ці символи?(Україна). Ви, українські школярі, утворили сьогодні 1 клас під назвою …. Вітаю вас!
Звучить пісня «Моя Україна»
4.1. Повторення правил
- Гарно попрацювали ми з вами! Завершується наш перший урок.
Щодня тепер ви будете приходити до школи, вона стане для вас рідною.
Буду щаслива бачити щоранку ваші сяючі допитливі оченята.
В добру путь, мої маленькі українці, в добру путь!
4.2. Рефлексія.
- Бджілки, хто почує своє ім’я – підходьте до мене.
Прийшли до нашого класу 20 першачків:
Всіх дівчаток – 10 і 10 – хлопчаків.
Бджілок-Владиславів - троє.
Дві Олександри й Олександр.
Яна, Павлик, Ростислав.
Єва і Матвій, Орися,
Є Денис, Єлизавета,
Юлія та Ангеліна,
Валерія, Серафим,
Аполлінарія й Даніїл.
Всіх назвали? От сім’я
Народилася шкільна.
Сьогодні день народження нашого класу.
- А без чого немає дня народження? (без тортика!)
Святкуємо разом!