Перший урок "Бджілки 4К" - стартують!

Про матеріал
Урок розроблений з метою введення першокласників у шкільне життя, опираючись на формування чотирьох важливих навичок: критичного мислення, креативності, комунікації, вміння працювати в команді.
Перегляд файлу

Перший урок у 1 класі

«Бджілки 4К стартують»

Мета. Формувати учнівський колектив, як цілісне творче обєднання дітей. Розвивати навички 4К(креативність, критичне мислення, комунікативність, кооперацію). Виховувати  прихильність до школи, почуття відповідальності за власні слова та вчинки,  повагу до символів держави.

Обладнання. Мультимедійна презентація, значки «Бджілка 4К», державні символи України, написи «4К», «креативність», «критичне мислення», «комунікативність», «командність»,  правила-малюнки, кубик Блума, іграшка-обніматор  «бджілка»¸ олівці, картки «Коло», картинки по темах «Осінь», «Зима», «Весна»,   три ромашки Блума по згаданих темах.

 

Зміст уроку

  1. Організація класу
  2. Ранкове коло
    1.      Привітання

Слайд(Звучить звук бджолиного роя)

Забігають діти і стають перед батьками

  • Ви хто?

Відповіді учнів

  • Те, що ви ще не школярі – видно одразу, але те, що ви дуже хочете ними стати – це очевидно!

Я вам допоможу!

  • Оце наш вулик-клас. Я – ваша шкільна мама. Ви запамятали, як до мене звертатися?
  • Все правильно. Давайте візьмемося за руки, утворимо коло. Отак щоранку ми будемо вітатися в нашому вулику-класі. Це -  ранкове коло.
    1.      Вправа-криголам
  • Я тримаю в руках символ нашого класу – бджілку. Придумаємо для неї кличку… Вам подобається таке слово? Проведемо першу зустріч так: передаємо бджілку по колу, називаємо своє імя та кажемо вітання чи добрі слова для присутніх. Увага! Я розпочну…
  • Наші імена сплелися у віночок, бджілка обєднала нас і тепер ми не просто малеча. Ми тепер учні 1 класу. Назвемо ми наш колектив «Бджілки 4К». (слайд, вивішую ДЗ)
  • Що означає 4К?
  • Я допоможу вам розшифрувати  таємничий код і дізнатися ще багато цікавого. Для цього   сідайте за парти і … «Бджілки 4К» - стартують!
  1. Основна частина
    1.      Вправи на розвиток креативного мислення
  • Наш мозок вмикається спеціальною кнопкою. Вона знаходиться ось тут. Для швидкого вмикання потрібно, щоб оченята уважно спостерігали, носик  добре розрізняв запахи, вушко слухало звуки, ротик чітко вимовляв, пальчики дотикалися до різних предметів. Тоді кнопка почне вмикатися автоматично.  Ви з кожним днем ставатимете креативнішими. Це перше К у нашому шифрі. (вивішую К і  слово «креативність»). Креативні – значить творчі.
  • Спробуємо? Потренуємося...
    1. Вправа «Впізнай звук»
  • (Звучать   гуркіт автомагістралі, стукіт у двері, ревіння двигуна, дзюрчання струмка, шкільний дзвінок. Діти по черзі відгадують)  Що це?
    1. Вироблення першого правила «Увага! Я – тут!»
  • Гарно проходить тренування, але треба нам правила ввести. Для чого? Щоб нам було цікаво, ми повинні чути вчителя та одне одного. Тому пропоную перше правило - звукове. Коли я   серед уроку подаватиму такий сигнал, це буде означати: «Увага! Я – тут!».  Ця картинка  буде нагадувати, що ми з вами прийняли таке правило(вивішую картинку для правила). 
    1. Створення проблемної ситуації
  • У школі кожен матиме надійного помічника. Що це, відгадайте.
  • Всяк школяр його шанує,

Бо він пише ще й малює.

Хто ж цей славний молодець?

Це звичайно …(Олівець)

  1. Гра «Додай свої елементи»
  • Візьміть олівці  та картки на партах.
  • Що на них зображено?(Коло)
  • Домалюйте свої елементи, щоб утворився новий предмет, чи звір, чи ще щось надзвичайне!

Картки вивішуємо на білій дошці.

  1. Вправа «Незвичайне застосування»
  • Скажіть, як ще можна використати олівець(малювати і писати – не називаємо, бо ми це вже знаємо).
  • Отже, ми з вами(показую на букву К на дошці) – креативні.
    1.      Вправи на розвиток критичного мислення

(звучить мелодія пісні про школу, на екрані зявляється зображення школи)

  1. Гра з використанням технології  «кубування» (показую дітям кубик Блума )

Інформація для допитливих розумників: Бенджамін Блум (нар. 21 лютого 1913 – пом. 13 вересня 1999) — американський педагог-психолог, який вніс свій вклад у класифікацію навчальних завдань і теорії оволодіння знаннями.

  • Що це? Це – кубик Блума. Він вчитиме нас критично мислити. Поговоримо про школу, яка  стає для вас другою домівкою.
  • Опиши. Якою є наша школа?
  • Порівняй. На що вона схожа?
  • Встанови асоціацію. Що спадає на думку, коли ти думаєш про школу?
  • Проаналізуй. Що ти вже знаєш про школу, з яких частин вона складається?
  • Використай. Як тобі знадобляться знання про школу завтра?
  • Оціни «за» і «проти». Що тобі подобається в школі? Що не подобається?
    1. Вправа з використанням ромашки Блума.

Увага, на дошці – три ромашки. Перша чекає ваших картинок по темі «Осінь», друга – по темі «Зима», третя – по темі «Весна». Картинки – на партах. Роздивіться уважно і зробіть свій вибір. Чекаю.

Друга літера К означає – критично мислимо(вивішую).

  1. Вироблення другого правила «Вмій слухати»

Бачу, нам потрібне ще одне правило: вмій слухати.(вивішую) Що означають ці слова для вас?

3.3. Вправи для розвитку комунікативності.

3.3.1. Гра-руханка "Ми любимо".

ВЧИТЕЛЬ кидає дітям м`ячик, кожний з них закінчує пропозицію, що починається зі слів "Я люблю...". Потім вчитель просить дітей згадати всі названі варіанти і повторює їх зі словами "ми любимо": "Ми любимо грати! Ми любимо дивитися телевізор, ...читати, ...гладити собаку" і т.і.

Під час руханки ми   вчилися спілкуванню. Будемо це робити щодня у школі. Адже третя літера К – це комунікативність. (вивішую)

3.4. Вправи для формування навичок кооперації (вмінь працювати в команді)

3.4.1. Гра «Ми знаємо державні символи України»

- Утворимо коло.  На що схоже наше коло? (бублик, обруч, велике кільце, окуляр) . Опустимо руки.

- Я називаю  чотири слова в певному порядку. Запамятайте їх і повторіть. Отже: прапор, герб, гімн, калина.

- Хто називав слово «прапор» – станьте всередину кола, візьміться за ручки. Ви утворили команду. Ось ваш символ (отримують прапор України).

- Хто називав слово «герб»? Станьте поряд. Отримайте символ вашої команди.

- Хто називав слово «гімн»? Це – для вас.

- Команда «калина», це – вам.

- Підніміть ваші символи. 

- Пригадайте в своїх командах все, що знаєте про них.

- Що знає ваша команда про прапор України?(герб, гімн, калину). Символи вивішуємо на дошку

- Яким одним словом можна обєднати всі ці символи?(Україна). Ви, українські школярі, утворили  сьогодні 1 клас під назвою …. Вітаю вас!

Звучить пісня «Моя Україна»

  • Молодці. Для першого разу – чудово! Проситься до вас  четверта літера К – командність.
  • Пригадаємо, які чотири слова зашифровані на емблемі нашого класу та ваших значках?
  • Якщо   старанним навчанням ви сформуєте в собі ці чотири навички, то обовязково досягнете успіху в житті! Що це означає: успіх у житті?  Це хороша професія, добра сімя, друзі,  достаток, повага, радість від того, що ти потрібний людям, що ти вдячний син чи донька своїх батьків, що ти зміцнюєш і прославляєш свою Україну.
  • Які правила допоможуть нам спілкуватися та чути одне одного?
  1. Підсумок уроку.

4.1. Повторення правил

- Гарно попрацювали ми з вами! Завершується наш перший урок.  

Щодня тепер ви будете приходити до школи, вона стане для вас рідною.

Буду щаслива бачити щоранку ваші сяючі допитливі оченята.

В добру путь, мої маленькі українці, в добру путь!

4.2. Рефлексія.

- Бджілки, хто почує своє імя – підходьте до мене.

Прийшли до нашого класу 20 першачків:

Всіх дівчаток – 10 і 10 – хлопчаків.

Бджілок-Владиславів -  троє.

Дві Олександри й Олександр.

Яна, Павлик, Ростислав.

Єва і Матвій, Орися,

Є Денис, Єлизавета,

Юлія та Ангеліна,

Валерія, Серафим,

Аполлінарія й Даніїл.

Всіх назвали? От сімя

Народилася  шкільна.

  • Привітайте нас!

Сьогодні день народження нашого класу.

- А без чого немає дня народження? (без тортика!)

Святкуємо разом!

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 липня 2019
Переглядів
976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку