Перший урок 2018-2019 н. р.
Завдання уроку. Ознайомити з легендою про Україну, традиціями та звичаями українського народу, формувати патріотичну свідомість, навчати висловлювати свою думку, будувати речення; виховувати відповідальність, працьовитість, старанність і шанобливе ставлення до України.
Очікувані результати: На кінець уроку знатимуть: легенду про Україну; риси характеру притаманні українцям; вмітимуть: пояснити, хто такий українець; фантазувати про майбутнє України;
Тема. Діти об’єднують Україну
Завдання уроку. Ознайомити з легендою про Україну, традиціями та звичаями українського народу, формувати патріотичну свідомість, навчати висловлювати свою думку, будувати речення; виховувати відповідальність, працьовитість, старанність і шанобливе ставлення до України.
Очікувані результати: На кінець уроку знатимуть:
легенду про Україну;
риси характеру притаманні українцям; вмітимуть:
пояснити, хто такий українець;
фантазувати про майбутнє України;
Обладнання: таблиці “Народи світу”, картки для асоціативного куща, відео «Діти України», віночок.
Хід уроку
І.Мотиваційний етап.
Діти стоять у колі, тримаючись за руки. Вчитель зачитує вірш. Після прослухання учні вітаються один з одним. Сонечко нам шле вітання, І найкращі побажання. Рік навчальний починаєм, Друзів в колі всіх вітаєм. Вже на рік ви підросли І у … клас прийшли. Хай цей рік успішним буде, Смуток хай про нас забуде! Один одному вітайте, Щось хороше побажайте.
Ірина Вінніцка
ІІ.Етап цілевизначення і планування.
Робота з таблицями “Народи світу”
-Розгляньте малюнки і скажіть на якому із них зображені українці?
-Що допомогло вам розпізнати?
-Чим на вашу думку українці відрізняються від інших народів?
ІІІ.Етап формування навчального матеріалу.
Робота з легендою.
Послухайте легенду.
Легенда про дівчину-Україну
Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність i красу, угорці - любов до господарювання, німці - дисципліну i порядок, росіяни - владність, поляки - здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики... Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону i раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, на голові мала вінок із червоної калини.
- Хто ти? Чого плачеш? - запитав Господь.
- Я - Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові й пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з удів та сиріт, у своїй хаті немає правди й волі.
- Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я всі таланти роздав. Як же допомогти тобі?
Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її.
- Є у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це - пісня.
Узяла дівчина - Україна дарунок i міцно притиснула його до серця.
Поклонилася низенько Всевишньому i з ясним обличчям i вірою понесла пісню в народ.
Отже ми — ураїнці, маємо багато талантів. Наш народ цінують в усьому світі.
Складання асоціативного куща.
-Тепер подумайте і дайте відповідь. Які риси характеру притаманні українцям, нам з вами? Я зачитуватиму слова, а ви обираєте лише ті, якими володіє справжній українець.
Динамічна хвилинка.
Всі ми звикли до порядку, Дружно робимо зарядку. Ми на радість цьому дому Проганяєм сон і втому.
І направо, і наліво, Щоб нічого не боліло. Один і два, три і чотири — Набираємося сили. Нахилились, повернулись, До товариша всміхнулись.
Робота з відео «Діти України»
Творча робота
Вчитель пропонує учням виготовити віночок класу. Учні наклеюють на заздалегідь заготовлені квіточки свої фото.
Робота з фотокартою «Діти об’єднують Україну» та листами.
Вчитель демонструє карту, на якій зображено сотні дитячих фотографій.
Пропонує учням зачитати листа від інших учнів- укчасників або зачитує сам. -Як бачимо, ми усі різні. У кожного свій характер, уподобання, смаки. Такі ж діти навчаються і в інших куточках нашої України. Разом ми об’єднались, обмінявшись листами.
Вправа «Єдність»
Учні стають у коло , беруться за руки і промовляють разом: Ми беремося за руки- Ми об’єднуємось в коло- Ми об’єднуєм Ккраїну.
ІV.Рефлексивно ~ оцінювальний етап.
Нас називають українцями. Чому?
Бо ми живемо на Україні, бо ми тут народилися.
Гра “Закінчи речення”
Ми сьогодні говорили про наш народ, риси, які притаманні українцям. Закінчіть речення.
Я- українець (ураїнка) і я ...
(працьовитий, працьовита, щедрий, щедра, привітний, привітна)