Перший урок для 1- го класу на тему: "Добре тому жити, хто вміє дружити "

Про матеріал

Конспект першого уроку,для 1 - го класу. Містить привітання у ранковому колі. Знайомство вчителя з учнями - "Галявина дружби". Інтерактивні вправи: "Мікрофон", "Незакінчені речення" , різноманітні ігри: "Який ти друг" , "Комплімент".

Перегляд файлу

Вчитель початкових класів Тернопільської спеціалізованої школи №29

 МОЧУЛА ОЛЬГА ВАСИЛІВНА

Добре тому жити – хто вміє дружити

Мета: Розвивати у дітях загальнолюдські чесноти; допомогти усвідомити

значимість слова «друг»; уточнити і закріпити уявлення учнів про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу;вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу  з проблемних ситуацій; виховувати бажання бути справжнім другом.

Хід уроку

І. Привітання

Вправа привітання по колу.

- Любі діти! Я пропоную стати всім у коло і взяти один одного за руки. Нехай наше коло буде «Колом справжніх друзів»

(Діти стають у коло разом із вчителем, беруться за руки і розучують невеличкий віршик - привітання).

Привіт, привіт, мій новий друже!

Я бачить тебе радий дуже.

Сьогодні ми - нова сімя.

Дружити будем ти і я.

Отож усі ви посміхніться

Та один з одним подружіться.

ІІ. Вступне слово вчителя

- Дорогі мої першокласники!Ось і промайнуло тепле літечко,  батьки привели Вас до школи і всі ви тепер не просто діти, а маленькі школярики. А зараз перед нами стоїть важливе завдання: познайомитись один з одним і стати справжніми друзями.

ІІІ. Галявина друзів.

(Вчитель роздає дітям квіти з їхніми іменами, діти виходять до дошки, ще раз називають своє ім’я  і прикріплюють квіточку до зображеної на ватмані галявини. Так відбувається знайомство.

ІV. Повідомлення теми уроку.

- От ми і познайомились!Я дуже рада, що у нашому класі такі гарні хлопчики та дівчатка. А тепер настала черга для першого уроку у вашому житті. Щоб дізнатись тему цього уроку, вам потрібно відгадати загадку.

Вона всім нам дорога,

Вона жити помага.

Коли вона у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без неї не прожити.(Дружба)

Сьогодні ми поговоримо про дружбу.

V. Мотивація.

Інтерактивна вправа « Мікрофон»

- Що таке «дружба»? Як ви розумієте це слово?

(Відповіді дітей:Дружба – це  коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.)

- Хоч ви ще маленькі, проте вже розумієте що таке дружба.

У кого з вас є справжній друг?(Відповіді дітей)

 -Чудово ! Я впевнена, що ви знаєте про свого друга все: його характер, його звички, про його вчинки. А також переконана, що ви сьогодні знайдете нових друзів і наш клас буде найкращим та найдружнішим у школі. Тому що дружба – це  найцінніший  дар. Без друзів  наше життя не було б таке цікаве  і різноманітне.

 

VI .Робота над темою уроку.

І. Перегляд казочки про дружбу «Рюкзачок»

- Чи сподобалась вам  казочка?

- Про що розповідається у казці?

(Про Рюкзачка, який дружив із зошитами, книжками, ручками, лінійками і щодня носив їх до школи ).

- Чому Рюкзачок відмовився носити своїх друзів до школи?

(Йому набридло про всіх піклуватися, .він не хотів бути товстим ).

- Яка біда трапилась із нашим героєм?

(Здійнявся сильний вітер і закинув Рюкзачка на дерево).

- Хто прийшов йому на допомогу?

(Друзі)

- Якими словами закінчується казочка?

(Разом можна все здолати!)

Отже, мати друзів – це велике щастя. Справжні друзі завжди допоможуть в  біді.

VII. Фізкультхвилинка

(Музична фізкультхвилинка «Дружби добрий знак»).

VIII. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Гра «Який ти друг»

- А зараз підготуйте свою долоньку. Я буду читати запитання, якщо відповідь на нього «так» , то ви загинаєте один пальчик, починаючи з мізинчика, а якщо «ні» то ви пальчика не загинаєте.

1. Ти радієш, якщо з твоїм приятелем сталося щось добре?

2. Тобі буває сумно, якщо у друга неприємності?

3. Чи ділишся ти із своїм другом іграшками?

4. Чи знайомиш ти друга зі своїми приятелями?

- Молодці!  А тепер подивіться , що у вас вийшло. (Клас) От такими «класними» друзями залишайтесь завжди.

 ле іноді буває так, що друзі сваряться. Дуже боляче, коли через певні непорозуміння чи неправильний вчинок ти сваришся з другом. Та боляче не лише тобі, а й твоєму другові.   

 Уникай агресивних дій та думок, інакше може спалахнути бійка. В народі кажуть, що сильніший не той, хто вдарив, а той, хто стримався.   

 Твоє шанобливе ставлення до друзів викличе відповідне ставлення й до тебе. Друзі цінуватимуть тебе за доброту, чуйність, чесність, справедливість…   

 Іноді в житті бувають ситуації, коли потрібно змінити поведінку друга (друг помиляється, робить щось погане, шкодить своєму здоров’ю). Не звертати уваги? Неможливо, адже він твій друг. А кидати друга в біді неправильно. Тому обов’язково потрібно вплинути на його поведінку, але так, щоб не принизити і не образити його.   

Дотримуйся правил дружби і тебе називатимуть справжнім другом, у тебе буде багато друзів, життя твоє стане радісним.

Тепер давайте разом складемо правила дружби.

  • - прислухатися один до одного;
  • - говорити правду;
  • - не кривдити та не обзивати один одного:
  • -  підтримувати один одного;
  • - не залишати один одного в біді;
  • -  чинити по справедливості;
  • - допомагати один одному

2. Гра «Компліменти»

А зараз я хочу, щоб ви повернулися один до одного, посміхнулися і…. ніколи не сварилися , а також зробили один одному компліменти.

3. Незакінчені речення

- Ви напевно дуже любите мультфільми. Зараз я речення почну, а ви його закінчіть

1. Лунтик дружить з … (Кузею).

2. Маша дружить з … (Ведмедем)

3. Карлосон з … (Малюком)

4. Фіксики з … (Діндіничом)

5. Вінні Пух з … (П’ятачком)

6. Дюймовочка з … (Ластівкою)

ІХ. Підсумок уроку

1. Малюнок «Мій друг»

- З чим асоціюється твій друг? Чому?

(Можливі відповіді учнів:

- З  сонечком тому що коли ми разом – нам тепло і затишно.

- З котиком – тому що він такий ласкавий.

З собачкою – тому що мій друг – вірний)

- Зобрази на аркуші паперу свого друга.

 

- Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного.

Який цікавий світ навколо, 
Ти, друже, тільки придивись! 
На небі сонця жовте коло, 
А поруч з домом — сад і школа, 
Живи, дорослішай і вчись! 
Дивись на квіти, на дерева, 
Вивчай птахів, комах, тварин, 
Ти станеш кращим і, напевно, 
В життя підеш сміливо й певно, 
Та пам’ятай, ти не один! 
З тобою вся твоя родина: 
Батьки, бабусі та діди, 
З тобою друзі, Батьківщина, 
Тож, уперед, мій друже, йди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Єрмак Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Fialko Ruslana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Томашевська Ганна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Щука Инна
    Дякую за урок! Супер! Обов"язково використаю)))
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
2 серпня 2018
Переглядів
5930
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку