Конспект першого уроку,для 1 - го класу. Містить привітання у ранковому колі. Знайомство вчителя з учнями - "Галявина дружби". Інтерактивні вправи: "Мікрофон", "Незакінчені речення" , різноманітні ігри: "Який ти друг" , "Комплімент".
Вчитель початкових класів Тернопільської спеціалізованої школи №29
МОЧУЛА ОЛЬГА ВАСИЛІВНА
Добре тому жити – хто вміє дружити
Мета: Розвивати у дітях загальнолюдські чесноти; допомогти усвідомити
значимість слова «друг»; уточнити і закріпити уявлення учнів про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу;вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з проблемних ситуацій; виховувати бажання бути справжнім другом.
Хід уроку
І. Привітання
Вправа привітання по колу.
- Любі діти! Я пропоную стати всім у коло і взяти один одного за руки. Нехай наше коло буде «Колом справжніх друзів»
(Діти стають у коло разом із вчителем, беруться за руки і розучують невеличкий віршик - привітання).
Привіт, привіт, мій новий друже!
Я бачить тебе радий дуже.
Сьогодні ми - нова сім’я.
Дружити будем ти і я.
Отож усі ви посміхніться
Та один з одним подружіться.
ІІ. Вступне слово вчителя
- Дорогі мої першокласники!Ось і промайнуло тепле літечко, батьки привели Вас до школи і всі ви тепер не просто діти, а маленькі школярики. А зараз перед нами стоїть важливе завдання: познайомитись один з одним і стати справжніми друзями.
ІІІ. Галявина друзів.
(Вчитель роздає дітям квіти з їхніми іменами, діти виходять до дошки, ще раз називають своє ім’я і прикріплюють квіточку до зображеної на ватмані галявини. Так відбувається знайомство.
ІV. Повідомлення теми уроку.
- От ми і познайомились!Я дуже рада, що у нашому класі такі гарні хлопчики та дівчатка. А тепер настала черга для першого уроку у вашому житті. Щоб дізнатись тему цього уроку, вам потрібно відгадати загадку.
Вона всім нам дорога,
Вона жити помага.
Коли вона у тебе є,
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
Тож без неї не прожити.(Дружба)
Сьогодні ми поговоримо про дружбу.
V. Мотивація.
Інтерактивна вправа « Мікрофон»
- Що таке «дружба»? Як ви розумієте це слово?
(Відповіді дітей:Дружба – це коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.)
- Хоч ви ще маленькі, проте вже розумієте що таке дружба.
У кого з вас є справжній друг?(Відповіді дітей)
-Чудово ! Я впевнена, що ви знаєте про свого друга все: його характер, його звички, про його вчинки. А також переконана, що ви сьогодні знайдете нових друзів і наш клас буде найкращим та найдружнішим у школі. Тому що дружба – це найцінніший дар. Без друзів наше життя не було б таке цікаве і різноманітне.
VI .Робота над темою уроку.
І. Перегляд казочки про дружбу «Рюкзачок»
- Чи сподобалась вам казочка?
- Про що розповідається у казці?
(Про Рюкзачка, який дружив із зошитами, книжками, ручками, лінійками і щодня носив їх до школи ).
- Чому Рюкзачок відмовився носити своїх друзів до школи?
(Йому набридло про всіх піклуватися, .він не хотів бути товстим ).
- Яка біда трапилась із нашим героєм?
(Здійнявся сильний вітер і закинув Рюкзачка на дерево).
- Хто прийшов йому на допомогу?
(Друзі)
- Якими словами закінчується казочка?
(Разом можна все здолати!)
Отже, мати друзів – це велике щастя. Справжні друзі завжди допоможуть в біді.
VII. Фізкультхвилинка
(Музична фізкультхвилинка «Дружби добрий знак»).
VIII. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра «Який ти друг»
- А зараз підготуйте свою долоньку. Я буду читати запитання, якщо відповідь на нього «так» , то ви загинаєте один пальчик, починаючи з мізинчика, а якщо «ні» то ви пальчика не загинаєте.
1. Ти радієш, якщо з твоїм приятелем сталося щось добре?
2. Тобі буває сумно, якщо у друга неприємності?
3. Чи ділишся ти із своїм другом іграшками?
4. Чи знайомиш ти друга зі своїми приятелями?
- Молодці! А тепер подивіться , що у вас вийшло. (Клас) От такими «класними» друзями залишайтесь завжди.
-Але іноді буває так, що друзі сваряться. Дуже боляче, коли через певні непорозуміння чи неправильний вчинок ти сваришся з другом. Та боляче не лише тобі, а й твоєму другові.
Уникай агресивних дій та думок, інакше може спалахнути бійка. В народі кажуть, що сильніший не той, хто вдарив, а той, хто стримався.
Твоє шанобливе ставлення до друзів викличе відповідне ставлення й до тебе. Друзі цінуватимуть тебе за доброту, чуйність, чесність, справедливість…
Іноді в житті бувають ситуації, коли потрібно змінити поведінку друга (друг помиляється, робить щось погане, шкодить своєму здоров’ю). Не звертати уваги? Неможливо, адже він твій друг. А кидати друга в біді неправильно. Тому обов’язково потрібно вплинути на його поведінку, але так, щоб не принизити і не образити його.
Дотримуйся правил дружби і тебе називатимуть справжнім другом, у тебе буде багато друзів, життя твоє стане радісним.
Тепер давайте разом складемо правила дружби.
2. Гра «Компліменти»
А зараз я хочу, щоб ви повернулися один до одного, посміхнулися і…. ніколи не сварилися , а також зробили один одному компліменти.
3. Незакінчені речення
- Ви напевно дуже любите мультфільми. Зараз я речення почну, а ви його закінчіть
1. Лунтик дружить з … (Кузею).
2. Маша дружить з … (Ведмедем)
3. Карлосон з … (Малюком)
4. Фіксики з … (Діндіничом)
5. Вінні Пух з … (П’ятачком)
6. Дюймовочка з … (Ластівкою)
ІХ. Підсумок уроку
1. Малюнок «Мій друг»
- З чим асоціюється твій друг? Чому?
(Можливі відповіді учнів:
- З сонечком тому що коли ми разом – нам тепло і затишно.
- З котиком – тому що він такий ласкавий.
З собачкою – тому що мій друг – вірний)
- Зобрази на аркуші паперу свого друга.
- Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного.
Який цікавий світ навколо,
Ти, друже, тільки придивись!
На небі сонця жовте коло,
А поруч з домом — сад і школа,
Живи, дорослішай і вчись!
Дивись на квіти, на дерева,
Вивчай птахів, комах, тварин,
Ти станеш кращим і, напевно,
В життя підеш сміливо й певно,
Та пам’ятай, ти не один!
З тобою вся твоя родина:
Батьки, бабусі та діди,
З тобою друзі, Батьківщина,
Тож, уперед, мій друже, йди.