Перший урок для учнів 2 класу «Я люблю свою країну!»

Про матеріал

Мета: поглибити знання дітей про Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, комунікабельність; формувати громадянські якості, патріотизм, виховувати любов і повагу до України, її символів; налаштувати учнів на плідну співпрацю протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із класом, так і учнів між собою.

Перегляд файлу

Тема : Я ЛЮБЛЮ СВОЮ КРАЇНУ !


Мета: поглибити знання дітей про Батьківщину, формувати
уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, комунікабельність; формувати  громадянські якості, патріотизм, виховувати любов і повагу  до України, її символів; налаштувати учнів на плідну співпрацю протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із класом, так і учнів між собою.

 

Обладнання: карта України, державні символи України; Конституція України, презентація «Моя країна –Україна!», картки для роботи в групах, квіточки голубого та жовтого кольорів, мікрофон.


                                                                 Хід уроку

 

І. Організація класу. Створення відповідної емоційної атмосфери уроку.

1. Вступне слово вчителя під музичний супровід.                                       ( Слайд 1.)

           Дорогі діти!  Відщебетало тепле гомінке літо і щедрий вересень першим жовтим листячком та ранковою прохолодою покликав нас до школи. За літо ви всі підросли, стали старшими на рік, гарно відпочили. Я рада вітати вас у нашому класі з початком нового навчального року. Бажаю кожному підкорити нові вершини знань, зустріти  надійних друзів та досягти омріяної мети!     

          Отже, ми розпочинаємо наш перший урок. Ви за літо засумували за своїми однокласниками, сьогодні ви прийшли до класу переповнені гарних спогадів, з нетерпінням хочете поділитися враженнями з однокласниками, а ще, думаю, хочете  поділитися гарними емоціями однин з одним. Давайте привітаємо один одного з початком нового  навчального року і пограєм у гру «Комплімент».

 

2. Гра «Комплімент»                                                                                                       (Слайд 2.)

 Правила гри : станьте всі в  коло. Візьміться за руки. Подумайте приємне про свого однокласника. Скажіть комплімент товаришу справа та подаруйте йому квіточку, яка є на ваших партах та гарний настрій, при цьому не забувайте дякувати один одному.

  • Правда приємно, коли нас оточують  гарні слова та посмішки.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти! Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про найцінніше, що є у кожної   людини. А про що саме, вам підкажуть квіточки,  які ви тримаєте у руках. Якого вони кольору ? (голубого та жовтого). Чи випадково я обрала ці кольори ?  Чи доводилось вам ще десь бачити поєднання таких кольорів?   (прапор України).  Поєднання блакитного та жовтого кольорів є на прапорі України. Що символізують ці кольори ? ( блакить неба та пшеничні лани).
  • Україна…В одному цьому слові для нас бринить чарівна , ніжна, мелодійна      музика.
     

2. Метод «Гронування»                                                                                                 (Слайд 3).                                                              

- Україна… Яка вона? Пропоную вам дібрати  до цього слова  такі слова якими ви б хотіли показати свою любов до України..

              (Діти  добираючи слова, що асоціюються в їхній уяві із цим словом: рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, люба, мила, чарівна, цінна, неповторна, записуючи  ці слова навколо слова «Україна».


ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми поговоримо про чарівну, багату і щедру, співочу і
сповнену краси землю, прекраснішої від якої немає у світі. Ми помандруємо
просторами нашої неньки – України і відчуємо, що ми справжні українці. А ще перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину. Прочитайте тему нашого уроку . «Я люблю свою країну!»                    (Слайд 4)                                      

  • Дійсно, сьогоднішня наша розмова про нашу Батьківщину – Україну. Протягом багатьох  років вона потерпала від набігів, воєн і в наш час вона зранена. Але все ж незалежна, самостійна держава з найдавнішими  традиціями, найкращим у світі народом, славним символами.

 

IV. Сприймання та усвідомлення учнями матеріалу уроку.

  1. Метод «Робота в групах» . Гра «Шифрувальник»
  • Зараз я пропоную вам об’єднатися у групи за кольором квіток. На ваших партах –  картка із зашифрованими словами, які вам потрібно відшукати.  Підказка : зашифровані  слова – символи України. (Учні, об’єднавшись в групи, заштриховують слова).

к

р

у

ш

н

и

к

и

т

ь

п

н

т

о

ш

з

а

е

р

о

р

е

т

п

л

е

л

е

к

а

п

т

к

т

н

к

и

м

і

ь

в

е

р

б

а

д

н

р

д

у

б

в

и

ш

и

в

а

н

к

а

 

 

 

 

 

 

  • Молодці, групи справились із завданням. Прочитайте слова, які вам вдалось розшифрувати. (Діти зачитують слова : рушник, калина, лелека, верба, вишиванка. На слайді з’являються  відповідні малюнки).                                                                     (Слайд 4)
  • Яким словом можна об’єднати всі ці слова (Народні символи України). Які ще є символи ? (державні символи). Що належать до державних символів України? (Герб, Гімн та Прапор).  Ми українці, як і кожен народ пишаємося своїми символами, а ще народними звичаями та традиціями, легендами які сягають сивої давними. Одну із таких легенд про виникнення України пропоную вам послухати.   (Читання легенди вчителем.                                                                                                                 (Слайд 5)  
  1. Читання вчителем легенди про Україну.                                       

                                                                                            Легенда
                  Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, створив Бог. Та всі вони    були мертві. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить та планета ожила і заграла всіма барвами. Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти й кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт... Кинув свій мішок у напрямку живої планети, яку щойно назвав Землею. Раптом мішок зі скарбом розв’язався, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій цій Землі. І вигукнув Господь: — Це справжній рай! Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною.  Адже у цій назві було слово «рай».   Так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай.
 

— Наша Україна – райська земля безмежних степів, неозорих ланів.
прадавніх таємничих лісів. Це земля могутніх і славних предків, які залишили нам у спадок священні звичаї та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари – слово і пісню.

 

  1. Музична фізкультхвилинка

Відеоролик  пісні «Україна моя, ти найкраща у світі». (діти танцюють) .   (Слайд 6)

 

  • Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.

 

 

 

 

V. Узагальнення та систематизація набутих знань.

 

 1. Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»

- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.

  1. Назва нашої держави? (Україна)
  2. Державна мова України (Українська)
  3. Столиця України? (Київ)
  4. Швидкий український танок. (Гопак)
  5. Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
  6. З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)
  7. Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)

 

  • Спливають роки, змінюються часи, але вічно живуть українські народні пісні, казки, загадки, прислів’я. Тож зараз ви знову  попрацюєте в групах. Необхідно правильно з’єднати  прислів’я і пояснити його зміст.                                          Метод «Робота в групах»

Без верби і калини … (нема України).

Кожному мила … (своя сторона).

Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).

Та земля мила, … (де мати народила).

- Перевіряємо та пояснюємо зміст прислів’я.  Молодці!                                                    (Слайд 7)

- А хто з вас може  пригадати інші прислів’я про Україну? 

 

2. Гра «Відгадай казку».

- Пропоную вашій увазі ілюстрації з відомих українських народних казок. Відгадайте ілюстрацію до якої казки вам запропоновано.                                                                      (Слайд 8)

- Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї  держави, для її слави, свободи, незалежності.  Українська земля багата талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі. Пропоную переглянути слайд – шоу  «Видатні українці».

 

3. Слайд – шоу «Видатні українці». Уважно перегляньте слайд – шоу. Чи відомі вам ці люди ? Чим вони  прославили Україну ?                                                                             (Слайд 9)

- Молодці, діти. Я переконалася, що  ви вже багато чого знаєте про свою Батьківщину. Вам також усім відомо, що  наша країна зараз переживає важкі часи.  Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану , заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня», заради чого наші українські воїни обороняють зараз нашу територію нашої рідної землі.

      Вшануємо  пам’ять хвилиною мовчання, усіх тих,  хто пожертвував самим найціннішим, що є у людини – життям, заради нашого спокою, заради того, щоб ми розмовляли рідною мовою, були вільні та незалежні.

       Хвилина мовчання

- Подумайте, якою ви хочете  бачити нашу країну ?                               (відповіді дітей)

 - Ми всі хочемо бачити Україну сильною, багатою, мирною,  квітучою. У середині квіточки напишіть своє побажання нашій країні. Нехай вона зараз на ваших очах розквітне від нашої  любові до неї! Хай кожен із вас прикріпить  символічну квітку на  карті України. Нехай ваші добрі майбутні справи возвеличать нашу  Батьківщину!

4. Світлана Весна « Діти України». (Під супровід пісні  учні прикріплюють на дошці квітки навколо карти України).                                                                                          (Слайд 10)

V. Підсумок уроку. Рефлексія                                                                 Метод «Мікрофон»

-Чи сподобався вам нам урок ? Чим саме? Як вам працювалося?  Які поради ви можете дати собі, товаришам.

 -Про яку Україну ви мрієте? Що можете зробити для цього уже зараз?

Діти, пам’ятайте!  Ви - наша надія. Майбутнє України - у ваших руках. І кожен з Вас може зробити свій внесок у становлення нашої держави. А цю карту ми повісимо у класі  й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни  України її патріоти. Гарно навчайтесь, будьте справжніми синами й доньками своєї Батьківщини.

                                      Дякую вам за увагу і співпрацю! На все добре!                  (Слайд 11)

 

 

 -На світі багато чудових країн,

та нам наймиліша країна,

Де ми народились, живемо, вчимось,

- найкраща з усіх Україна!

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку