Перший Урок «Добре тим, хто вміє дружити»

Про матеріал
Перший урок для учнів 2 класу з інтелектуальними порушеннями, в якому використані різні види роботи з дітьми.
Перегляд файлу

«Добре тим, хто вміє дружити”

 

Мета : узагальнити та розширити знання дітей про дружбу, вчити дітей бачити, розуміти, оцінювати почуття і вчинки інших, розвивати у дітей здатність до співпереживання, бажання прийти один одному на допомогу в складній ситуації, розвивати соціальні почуття, закріплювати  вміння брати участь у спільній грі, формування моральних якостей учнів: вміння дружити, берегти дружбу, спілкуватися в колективі, виховувати дружні взаємини доброзичливості, поваги один до одного.

Обладнання: інтерактивна дошка, презентація, малюнок  Незнайка,  пісня «Від посмішки» В. Шаїнського, стрічка, окуляри, скринька, шаблони сонечок, кольорові олівці. Хід уроку

І. Вступна частина

1.Привітання. (Діти стають в «коло дружби»)

-Діти, давайте встанемо в коло і посміхнемося один одному.

-Доброго ранку, сонечко ясне, Доброго ранку, земле прекрасна, Доброго ранку, дерева квітучі, 

Доброго ранку, квіти пахучі,

Доброго ранку , птахи галасливі, Доброго ранку, діти щасливі! 

 

 

-Прийміть такий вираз обличчя, яке повинно бути у дружелюбно налаштованого людини. Потисніть по-дружньому руки один одному. 

 

Стали дружно всі у в коло,

Посміхнемось всім навколо. Міцно за руки візьмемося,

Ще раз всім тут посміхнемось. 

 

2. Розминка «Мій настрій»

- Який у вас настрій? Якщо хороший, то руки в сторони, якщо сумне, то долоньки разом. Я рахую 1-2-3, настрій покажи. Молодці! Я дуже рада, що у вас гарний настрій.

 

ІІ. Основна частина

 

-Коли я сьогодні йшла на роботу, то біля школи  зустріла Незнайку. Він сидів на  ґанку і плакав. Я його запитала: «Чому ти плачеш Незнайко?» А він сказав, що з ним ніхто не хоче дружити і він взагалі не знає, що таке дружба. Я запросила його до нас в клас, щоб Незнайко дізнався, що таке дружба.

 

 

1.Бесіда на тему «Що таке дружба».

-Діти, а ви знаєте, що таке дружба? (Відповіді дітей.) У кожному з нас є маленьке сонце - доброта і дружба. Дружба дає нам багато радості, їй потрібна доброта, ввічливість, щастя, радість.

Добра людина - це той, хто любить людей і допомагає їм. Людина - творець добра.

Добрі вчинки потрібні в казці, потрібні нам в житті.

Так дійсно, дружба - це коли двоє людей і більше, спілкуються, довіряють один одному. Діти, хто ж такий справжній друг? (Відповіді дітей. Педагог допомагає узагальнити відповіді дітей.)

Отже справжній друг не залишить в біді, підтримає, не свариться, ділиться іграшками, допомагає один одному, радіє успіху і звичайно поважає. А що таке повага? (Відповіді дітей) Ви маєте рацію, повагу - це вміння вислухати, підтримати.

-Ви багато назвали і що таке дружба, і хто такий друг. Зараз подивимося, чи знаєте ви, якими якостями повинен володіти справжній друг.

2.Гра «Будь уважним»

-Будьте уважні. Якщо ви вважаєте, що відповідь правильна - плесніть в долоні, якщо неправильна - тупніть ногою. Чи готові?

-Справжній друг… - уважний

-   турботливий

-   боягузливий

-   чуйний

-   вміє зберігати секрети

-   жадібний

-   відданий - привітний

-   терплячий.

-Молодці, ви впоралися і тепер знаєте якими якостями володіє справжній друг.

 

 

3.   Гра «Стрічка добрих слів»

 

-А зараз покажемо Незнайкові, які ми дружні. (Діти сідають на килим.)

-Хто з вас любить слухати що-небудь приємне на свою адресу? (Відповіді дітей) -А хто любить і вміє говорити приємні слова своїм друзям?

-У мене є «стрічка дружби», яку я передам …. Він передає стрічку своєму другові, супроводжуючи рух добрим побажанням або компліментом, і так далі по черзі.(Турботливий, уважний, сильний, надійний, вірний, веселий, вихований, сміливий, чуйний, відважний, щирий, справедливий, чесний, красивий і т.д).

(Діти виконують завдання.)

-А тепер подивіться, що  стрічка добрих слів  нас усіх об’єднала.  Який у вас зараз

настрій (відповіді дітей)

 

4.   Гра «Дізнайся по голосу»

-За рік ви стали дружніми, а щоб перевірити, чи впізнаєте ви голос друга, ми пограємо в гру.

Ведучий встає до дітей спиною. Діти спочатку стають півколом, кажуть слова, міняючись місцями:

Ти моє ім’я  вгадай,

Хто тебе покликав відгадай.

Діти по черзі, домовляючись, звуть по імені. Якщо ведучий вгадав, змінюється з тим, хто покликав і гра триває. Гра триває кілька разів. 

 

 

5.Вправа «Секрети дружби».

-Діти, а ви знаєте секрети дружби? Давайте їх розгадаємо і розповімо Незнайкові.  Перший секрет дружби.  

 

-Хочете дізнатися перший секрет дружби? Тоді слухайте пісеньку.

(Звучить пісня «Від посмішки» В. Шаїнського.)

-Скажіть мені, будь ласка, так з чого починається дружба? Правильно з посмішки.  

-Подивіться як швидко, легко і просто ви розгадали перший секрет. Скажіть, а з якою людиною приємніше спілкуватися, у якої похмуре або зле обличчя або з тією, яка посміхається?

-Правильно. Тому давайте посміхатися один одному. Отже, ви розгадали перший секрет. Як називається цей секрет? -Правильно, посмішка.

 

Другий секрет дружби.  

 

 

(Показ картинки двох дітей, один з яких допомагає один одному.) -Як ви думаєте, ті, хто зображений, на цих картинках є друзями?

-А чому ви так вирішили? Правильно, друзі повинні допомагати один одному. -Ось і ще один секрет дружби розгадали. Як назвемо цей секрет?

Правильно, допомога.

 

Третій секрет дружби.

-Запам’ятайте, діти, обман і бійка можуть зруйнувати дружбу. Тому друзі по відношенню один до одного завжди повинні бути чесними і доброзичливими. Ви розгадали 3 секрет дружби.

- Молодці. Ви точно не обманите й не кинете свого друга одного і допоможете йому.

 

ІІІ. Динамічна пауза «Ми малята -  кращі всіх».

 

Дружно разом піднялись.

Вліво, вправо подивились.

Потім хутко повернулись,

Всім навколо посміхнулись, Поплескали у долоні І побігали, як поні.

Хай лунає дружній сміх  Ми малята -  кращі всіх. 

 

 

ІV. Робота за темою уроку

6. Читання вірша  «Про друга»   Анатолія Костецького.    

Твій друг тобі віддасть усе :

І свій квиток на карусель, І цвях, і ґудзик, і літак,

Та не за щось – а просто так.

                        І збільшуване скельце,                         Найкраще у дворі,

                       Твій друг зі щирим серцем                        Тобі віддасть – бери !

І ти нічого не жалій – Ніколи і нітрохи !

І навіть м′яч футбольний свій

Віддай, як друг попросить.

                          І посміхнеться друг тобі –                          Аж схочеться співати.

                         І ти подумаєш тоді :

                        «Як гарно – дарувати !..»          -         Чого навчає вірш ?

( Нічого не жалій для друзів. Справжній друг віддасть усе просто так, не за щось. Роби для товариша все від щирого серця. ). 

 

 

7.   Гра «Мирилки»

 -Діти, скажіть, друзі сваряться? (Відповіді дітей) Так, буває іноді. Але кому подобається перебувати в сварці? Що потрібно зробити друзям, що б вже не бути в сварці? А як миряться? А ви вмієте миритися? Давайте покажемо як?

 

Дай скоріш мізинчик свій, Зачепи його за мій.

Мізин-мізин-мізинець -

Помирив нас, молодець!

 

8.   Гра «Хто його друг»

-А чи любите ви мультфільми? Зараз пограємо гру: «Хто його друг» 1. Дівчинка Маша і ...

2.   Вінні-Пух і ...

3.   Хлопчик на ім'я Малюк і ...

4.   Кумедний бурундук Чіп і ...

5.   Добра Білосніжка і ...

6.   Кумедний Вінні-Пух і ...

7.   Зелений крокодил Гена і ... 

 

 

 

9. Гра   «Чарівні окуляри».

-Подивіться,  що це ?  ( Скринька.) Звідки вона з’явилась?  

-                  Так, це диво – скринька.  А що ж у ній ?  Подивіться,  будь ласка, що це ?

-                  Це , діти, непрості окуляри, а чарівні . Вони нам пропонують назвати ласкаво імена ваших однокласників, які сидять з вами поруч. Я почну перша називати ваші імена, а потім ви.

-Я побачила, що у нашому класі є багато дітей, які дружать між собою, тягнуться один за одним, переживають за невдачі і радіють успіхам.

 

10. Гра «Це мій кращий друг і я!»  

-Зараз пограємо в гру «Це мій кращий друг і я!» Якщо відповідь про вас, Промовляєм хором враз:

«Це мій кращий друг і я» Якщо ні-то мовчимо  і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто свого друга ображає, обманює та обзиває ?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

 Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто граючи в футбол, навмисно,  у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

-         Відповіли ви чудово. Про людину, котра має вірних і надійних друзів кажуть, що вона щаслива.

 

V.   Підсумок  уроку.

1.Вправа «Промінчики дружби».

-А зараз я вам дам сонечка, на яких ви розфарбуєте промінчики дружби і утворимо з них коло дружби. 

 

2. Вірш

Дружба, дружба над усе.

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога.

Дружба жити помага.

                                           Якщо друг у тебе є,                                            Життя радісним стає.

                                           Разом можна все зробити.

                                          Тож без друга не прожити.

(Мультфільм про дружбу).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЗО «Верхньодніпровський навчально – реабілітаційний центр» ДОР

 

 

 

 

 

 

Перший урок у 2- Б класі

 

 


 

 

 

 

 

Вчитель  -дефектолог:

Боровська С.М.

 

 

 

           

 

м. Верхньодніпровськ

2019 р

pdf
Додано
18 вересня 2019
Переглядів
896
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку