В роботі представлено конспект уроку для 1 класу "Добре тим, хто вміє дружити" з використанням інтерактивних вправ в якому розкриваються поняття "школа", "друг", "дружба" за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ
Тема. Добре тим, хто вміє дружити.
Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «учень», «дружба», «спілкування», сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, знаходити спільну мову з однокласниками, сприяти створенню дружнього колективу. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, усне мовлення. Розвивати почуття людяності.
Виховувати інтерес до навчання, товариськість. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей.
Обладнання та матеріали.
І. Діти стають у спільне коло для привітання і знайомства. Організація класу
Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, «ввічливі слова».
Учитель:
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань, передаючи клубочок тому, до кого ви звертаєтесь.
- Доброго ранку, Надійко, я бажаю тобі веселого дня!
- Доброго ранку, Софіє, я дуже радий тебе бачити!
- Вітаю тебе, Нікодім, я хочу щоб день у тебе був щасливим!...
- Діти, дивіться, яка гарна павутинка в нас вийшла. Тепер ми всі пов’язані однією ниткою…
-Давайте познайомимось ближче. Я буду задавати питання, а ви вставати, якщо відповідь стосується саме вас.
- Хто народився влітку?
- Хто любить грати в футбол?
- У кого вдома є собачка? А кішка?
- У кого є старша сестра?
- Хто вміє грати на барабані?
- Тепер ми набагато більше знаємо один про одного. Любі діти! Я щиро вітаю вас із сьогоднішнім святом — Днем Знань.
-А чому це свято так називається ? Сьогодні для вас пролунав дзвоник на перший урок в у вашому житті. Від щирого серця бажаю всім успіхів у навчанні та здійснення всіх мрій.
— Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік? (1 вересня 2018 року)
- Чим сьогоднішній день особливий? (Сьогодні свято - День Знань)
- А яка сьогодні погода ?
— Запамятайте цей день. Сьогодні ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але, насправді, це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». За свою працю отримують подарунки, але це не солодощі, не іграшки, а знання!
ІІ. Руховий( математичний диктант)
- Як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?
- Чого б ви хотіли навчитися у школі?
- Школа – це місце, де дітей навчають писати, читати, рахувати, малювати, спілкуватися, товаришувати. А давайте прямо зараз відправимося до казкової школи
Дорога до Казкової школи: 3 кроки прямо, два кроки ліворуч, 1 крок назад, 3 кроки праворуч…Вузенька стежечка. Ви маєте правою рукою торкнутися плеча сусіда попереду, пройти 3 кроки вперед і 1 праворуч…
Дорогою учні можуть знаходити різні речі (камінці, іграшки, набір крейди, кольоровий папір) і забирати ті, які знадобляться у школі, пояснюючи: «Я візьму (називає річ), бо…
Прослуховування пісні «Перший раз»
Слова: Михайло Назарець
Музика: Михайло Назарець
Перший раз до школи я іду,
Перший свій портфель сама несу.
Зустрічає радо новий клас,
Свято радісне у мене перший раз.
Приспів
Перший дзвоник, перший урок,
Перша парта, перший дзвінок.
Перший вчитель мене зустріча,
Ось така я учениця поки що мала.
Перші зошити, нові книжки,
Вчить уроки буду залюбки.
Нових друзів в мене цілий клас,
Свято радісне у мене перший раз.
Приспів
Перша вчителька за руку візьме,
В світ новий, цікавий поведе.
Нових друзів в мене цілий клас,
Свято радісне у мене перший раз.
Приспів
ІІІ. Визначення емоційного стану «Мій настрій»
По закінченні музичного твору, учитель пропонує дітям визначити настрій, за допомогою прищіпок і висловити свою думку чому так….
- Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.
ІV. Актуалізація нової теми.
-Скажіть мені, а які ви знаєте правила? Отже правила підказують вам що робити можна, а чого робити не можна. У школі ви щодня будете зустрічати багато людей: однокласників, вчителів, прибиральниць та учнів з інших класів. Щоб усім було добре, треба виконувати особливі шкільні правила.
- А які правила ви вже знаєте?
-До нас сьогодні завітали гості, у яких теж були проблеми зі спілкуванням
-Уважно подивіться про них мультфільм і скажіть мені, чому ж Гена розмовляв із кактусом.
Перегляд мультфільму Барбоскіни «Опыт общения».
-Так чому Гєна розмовляв з кактусом?
-Що зрозуміли Дружок, Роза та Ліза?
V. Гра «Складання правил»
-Щоб ви не потрапляли в таку халепу, давайте розробимо правила поведінки у класі та школі.
Учитель пропонує правила, а діти вирішують які їм потрібні та наклеюють на ватман.
Правила роботи в групі:
Правила для учнів складають разом з вчителем.
- приходь вчасно:
- поводься чемно;
- не перебивай;
- вчись слухати і чути;
- ти мені – я тобі;
- говорити по одному;
- прибирати за собою;
- посміхайся, вір у свої сили, у тебе все вийде
VІ. Гра «Дерево дружби»
- Наша Батьківщина квітуча, мальовнича, красива. В нашому класі теж є куточок природи. Подивіться, яке гарне дерево в нас є, але чогось не вистачає. Як ви вважаєте, чого саме?
- Правильно, листочків та квіточок. У кожного з вас на парті лежать листочки у середині яких надруковане ваше ім’я. Розмалюйте і прикріпіть листочки на наше дерево дружби. (Додаток 1)
-Подивіться, яке гарне дерево у нас утворилося! Воно буде нам нагадувати про сьогоднішній день.
Якщо друг у тебе є,
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
Тож без друга не прожити.
Отже, дружба — це стосунки між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.
Вікторина «Хто з ким дружить?»
-Скажіть, а ви любите слухати казки? А які казки про дружбу вам вже читали матусі? Книг про дружбу дуже багато. Перед вами різні герої, подивіться уважно, подумайте «Хто з ким дружить» та об’єднайте у пари.
(дивіться додаток 2)
Щоб закріпити дружні стосунки пропоную вам разом скласти пазл і сказати мені герої якого мультфільму зображені на ньому.
VІI. Рефлексія.
Інтерактивна гра «Додай слово»
А тепер давайте підсумуємо все і складемо вірш про дружбу. Я буду говорити початок речення, а ви будете добирати слова в риму.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися ….(дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ….(ворогами).
І запам’ятай собі –
З другом легше у ….(журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ….(допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх –
Радість ділиться на ….(всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ….(помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас ….(повчати).
А як сварять всі навкруг –
Йде на захист справжній ….(друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга вірним ….(будь)!
І ще одне запам’ятай:
Друзів ти ….(не забувай)!
Знай, моя дитина мила,
Дружба – це велика….(сила)!
Вчителька: У багатьох країнах метелик є символом кохання, щастя і благополуччя і вважається, що він може допомогти виконати найзаповітніші бажання. Згідно з давньою легендою - метелики передають наші бажання небесам, і якщо нашептати метелику своє бажання і потім випустити його, то воно неодмінно здійсниться. У кожного з вас на парті лежать метелики, по черзі кожен візьме свого метелика й скаже свою мрію про навчання, Україну й все те про, що мріє. Ми випустимо наших метеликів прикрасимо наш паркан і дерево. (Додаток 3)
Тепер із превеликим задоволенням я можу вручити вам медалі та посвідчення першокласників.
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3