Перший урок "Добре тим, хто вміє дружити"

Про матеріал

В роботі представлено конспект уроку для 1 класу "Добре тим, хто вміє дружити" з використанням інтерактивних вправ в якому розкриваються поняття "школа", "друг", "дружба" за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ

Перегляд файлу

Тема. Добре тим, хто вміє дружити.

Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «учень», «дружба», «спілкування», сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, знаходити спільну мову з однокласниками,  сприяти створенню дружнього колективу. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, усне мовлення. Розвивати почуття людяності.

Виховувати інтерес до навчання, товариськість. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей.

Обладнання та матеріали.

  • Комп’ютер, доступ до інтернету, магнітофон
  • Клубочок, кольорові олівці або фломастери, клей, ватман.
  • Роздруковані та заламіновані правила класу
  • Роздрукований малюнок Барбоскіних
  • Листочки та квіточки, метелики
  • Навчальний матеріал, іграшки
  • Медалі, посвідчення першокласників

 І. Діти стають у спільне коло для привітання і знайомства. Організація класу

 Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, «ввічливі слова».

 

Учитель:

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань, передаючи клубочок тому, до кого ви звертаєтесь.

- Доброго ранку, Надійко, я бажаю тобі веселого дня!

- Доброго ранку, Софіє, я дуже радий тебе бачити!

- Вітаю тебе, Нікодім, я хочу щоб день у тебе був щасливим!...

- Діти, дивіться, яка гарна павутинка в нас вийшла. Тепер ми всі пов’язані однією ниткою…

-Давайте познайомимось ближче. Я буду задавати питання, а ви вставати, якщо відповідь стосується саме вас.

       - Хто народився влітку?

       - Хто любить грати в футбол?

       - У кого вдома є собачка? А кішка?

       - У кого є старша сестра?

       - Хто вміє грати на барабані?

- Тепер ми набагато більше знаємо один про одного. Любі діти! Я щиро вітаю вас із сьогоднішнім святом  — Днем Знань.

-А чому це свято так називається ? Сьогодні для вас  пролунав дзвоник на перший урок в у вашому житті. Від щирого серця бажаю всім успіхів у навчанні та здійснення всіх мрій.

   Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік? (1 вересня 2018 року)

 - Чим сьогоднішній день особливий? (Сьогодні  свято - День Знань)

- А яка сьогодні погода ?

  Запамятайте цей день. Сьогодні ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але, насправді,  це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». За  свою працю отримують подарунки, але  це не солодощі, не іграшки, а знання!  

ІІ. Руховий( математичний диктант)   

       - Як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?

       - Чого б  ви хотіли навчитися у школі?

       - Школа – це місце, де дітей навчають писати, читати, рахувати, малювати,       спілкуватися, товаришувати. А давайте прямо зараз відправимося до казкової школи

Дорога до Казкової школи: 3 кроки прямо, два кроки ліворуч, 1 крок назад, 3 кроки праворуч…Вузенька стежечка. Ви маєте правою рукою торкнутися плеча сусіда попереду, пройти 3 кроки вперед і 1 праворуч…

Дорогою учні можуть знаходити різні речі (камінці, іграшки, набір крейди, кольоровий папір) і забирати ті, які знадобляться у школі, пояснюючи: «Я візьму (називає річ), бо…

Прослуховування пісні «Перший раз»

Слова: Михайло Назарець

Музика: Михайло Назарець

 

Перший раз до школи я іду,

Перший свій портфель сама несу.

Зустрічає радо новий клас,

Свято радісне у мене перший раз.

 

Приспів

 

Перший дзвоник, перший урок,

Перша парта, перший дзвінок.

Перший вчитель мене зустріча,

Ось така я учениця поки що мала.

Перші зошити, нові книжки,

Вчить уроки буду залюбки.

Нових друзів в мене цілий клас,

Свято радісне у мене перший раз.

 

Приспів

 

Перша вчителька за руку візьме,

В світ новий, цікавий поведе.

Нових друзів в мене цілий клас,

Свято радісне у мене перший раз.

 

Приспів

 

     ІІІ. Визначення емоційного стану «Мій настрій»

По закінченні музичного твору, учитель пропонує дітям визначити настрій, за допомогою прищіпок і висловити свою думку чому так….

  - Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.

ІV. Актуалізація нової теми.

-Скажіть мені, а які ви знаєте правила? Отже правила підказують вам що робити можна, а чого робити не можна. У школі ви щодня будете зустрічати багато людей: однокласників, вчителів, прибиральниць та учнів з інших класів. Щоб усім було добре, треба виконувати особливі шкільні правила.

- А які правила ви вже знаєте?

-До нас сьогодні завітали гості, у яких теж були проблеми зі спілкуванням

Картинки по запросу барбоскины

-Уважно подивіться про них мультфільм і скажіть мені, чому ж  Гена розмовляв із кактусом.

 Перегляд мультфільму  Барбоскіни «Опыт общения».

-Так чому Гєна розмовляв з кактусом?

-Що зрозуміли Дружок, Роза та Ліза?

V. Гра «Складання правил»

-Щоб  ви не потрапляли в таку халепу, давайте розробимо правила поведінки у класі та школі.

  Учитель пропонує правила, а діти вирішують які їм потрібні та наклеюють на ватман.

          Правила роботи в групі:

  • Принцип «тут і тепер».
  • Поважай виступаючих.
  • Слухай уважно співбесідників.
  • Будь щирим у спілкуванні.
  • У групі працюють всі!
  • Дотримуйся правила піднятої руки.
  • Будь терплячим. Всім властиво помилятися в своїх судженнях.

Правила для учнів складають  разом з вчителем.

 - приходь вчасно:

- поводься чемно;

- не перебивай;

- вчись слухати і чути;

- ти мені – я тобі;

- говорити по одному;

- прибирати за собою;

- посміхайся, вір у свої сили, у тебе все вийде

VІ. Гра «Дерево дружби»

-    Наша Батьківщина квітуча, мальовнича, красива. В нашому класі теж є куточок природи. Подивіться, яке гарне дерево в нас є, але чогось не вистачає. Як ви вважаєте, чого саме?

- Правильно, листочків та квіточок. У кожного з вас на парті лежать листочки  у середині яких надруковане ваше ім’я.  Розмалюйте  і прикріпіть листочки    на наше дерево дружби. (Додаток 1)

-Подивіться, яке гарне дерево у нас утворилося! Воно буде нам нагадувати про сьогоднішній день.

 

  •  А тепер давайте вивчимо вірш.

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.


  • Як ви розумієте слово «друг», «дружба»?

Отже, дружба — це стосунки між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.

Вікторина «Хто з ким дружить?»

-Скажіть, а ви любите слухати казки? А які казки про дружбу вам вже читали матусі? Книг про дружбу дуже багато. Перед вами  різні герої, подивіться уважно, подумайте «Хто з ким дружить» та об’єднайте у пари.

(дивіться додаток 2)

Щоб закріпити дружні стосунки пропоную вам разом скласти пазл і сказати мені герої якого мультфільму зображені на ньому.

Картинки по запросу современніе мультики про дружбу

 

VІI. Рефлексія.

Інтерактивна гра «Додай слово»

А тепер давайте підсумуємо все і складемо вірш про дружбу. Я буду говорити початок речення, а ви будете добирати слова в риму.

Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися ….(дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ….(ворогами).
І запам’ятай собі –
З другом легше у ….(журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ….(допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх –
Радість ділиться на ….(всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ….(помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас ….(повчати).
А як сварять всі навкруг –
Йде на захист справжній ….(друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга вірним ….(будь)!
І ще одне запам’ятай:
Друзів ти ….(не забувай)!
Знай, моя дитина мила,
Дружба – це велика….(сила)!

  • Подивіться на куточок настрою. Чи є в нашому класі діти, в кого змінився настрій? Якщо так, то поміняйте прищіпку на відповідну квітку, та висловіть свою думку

Вчителька:     У багатьох країнах метелик  є символом кохання, щастя і благополуччя і вважається, що він може допомогти виконати найзаповітніші бажання. Згідно з давньою легендою  - метелики передають наші бажання небесам, і якщо нашептати метелику своє бажання і потім випустити його, то воно неодмінно здійсниться. У кожного з вас на парті лежать метелики, по черзі кожен візьме свого метелика й скаже свою мрію про навчання, Україну й все те про, що мріє. Ми випустимо наших метеликів прикрасимо наш паркан і дерево.                                         (Додаток 3)

Тепер із превеликим задоволенням я  можу вручити вам медалі та посвідчення першокласників.

 

 

Картинки по запросу медаль першокласника українською мовою

 

 

Додаток 1

Картинки по запросу листья дерева раскраскаКартинки по запросу листья дерева раскраскаКартинки по запросу листья дерева раскраскаКартинки по запросу листья дерева раскраска

 

 

 

 

Додаток 2

Похожее изображение Картинки по запросу дюймовочка ласточка

 

Картинки по запросу шрек і оселКартинки по запросу шрек

 

 

 

Похожее изображениеКартинки по запросу ледниковій период

 

Картинки по запросу ледниковій период

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу винни пухКартинки по запросу пятачок

Картинки по запросу кот матроскинПохожее изображение

 

 

 

 

 

Додаток 3

Картинки по запросу метелики

Картинки по запросу метелики

Картинки по запросу метелики

 

Картинки по запросу метелики Картинки по запросу метелики

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Томашевська Ганна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 серпня 2018
Переглядів
4799
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку