Мета: поглибити знання учнів про куточки України; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України; розвивати зв'язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.
Обладнання: комп'ютер, таблиці для роботи в групах, кольорові олівці, стікери-наліпки, карта України.
Форма проведення: урок
Місце проведення: класна кімната.
Тема. Діти єднають Україну. (4-А клас)
Підготувала: Самойленко Олена Володимирівна
Мета: поглибити знання учнів про куточки України; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.
Обладнання: комп’ютер, таблиці для роботи в групах, кольорові олівці, стікери-наліпки, карта України.
Форма проведення: урок
Місце проведення: класна кімната.
Девіз уроку:
Може, десь земля є краща й вища,
а над нею – небо золоте,
та мені найкраща та, де вишня,
та, де вишня мамина цвіте.
ХІД УРОКУ
І. Вступна частина. Організація класу.
1.Вправа «Привітання». Створення доброзичливої атмосфери.
(Учні стоять по колу) - Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Хочу з кожним з вас привітатися, бо дуже скучила. Ви теж можете привітатися, обійнятися між собою, або з тим, за ким дуже скучили. (Привітання та обійми)
2.Вправа «Привітання». «Мікрофон».
Учні передають мікрофон по колу та продовжують речення «Привіт. Я скучила (-в) за вами, бо я …» (Якщо комусь з учнів важко швидко сказати, можна просто передати мікрофон далі по колу)
Після цієї вправи учні сідають за парти. Учитель знайомить учнів з правилами поведінки в класі.
3.Знайомство з правилами. (слайд 1)
4.Вправа «Мікрофон»
Учні передають мікрофон один одному і називають найважливішу річ для нього в житті (мати, родина, рідний край …..)
ІІ. Основна частина
1.Вступна бесіда
Погляньте на екран.(слайд 2) Прочитайте вірш. Що ви прочитали? (Відповіді учнів.)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
Так, це наша рідна Україна.Як називається цей вірш? (Акровірш)
Всі разом читають вірш на екрані.(слайд 3)
Моя Батьківщина – це наша сім′я ,
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, сестричка і я,
Всі рідні і друзів багато.
-Кожна людина найбільше любить край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, хоче розповісти про неї тільки найкраще. Де б ми не були, ми завжди будемо згадувати і рідну домівку, де ми народилися, і мамині очі, і вірних друзів.
2.Вправа «Асоціативний кущ»
- Давайте пригадаємо, що ми знаємо про нашу державу. (Відповіді учнів: столиця України, державна символіка, народна символіка, назви річок, озер, морів, міст, сіл тощо.)
3.Повідомлення теми зустрічі (слайд 4)
-Тема нашого уроку «Діти єднають Україну»
4.Вправа «Я стежками України»
- Ось закінчилась весела пора для дітлахів. Яка це пора? (Відповіді учнів.) Впевнена, що літо кожного з вас було неповторним, теплим, солодким, грайливим та пізнавальним. Зараз позначимо на карті України місця, де ми побували цього літа.
На дошці є карта України, діти разом зі вчителем по черзі прикріплюють стікери-наліпки з своїми іменами в тих місцях, де вони побували влітку.
-Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам – сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, де поєднується колорит багатьох народів, можемо організувати онлайн-подорож, яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців.
5.Вправа-завдання «Ми – патріоти!» (пояснити значення слова патріот, можливо хтось з дітей пояснить)
- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
6.Вправа-завдання «Квітка мрії» Робота в группах.
- Я буду демонструвати вам зображення квітів, що вплітають в український віночок.
У кожної групи є таблиця-підказка,де ви можете знайти назви цих квітів та обвести олівцем в таблиці цю назву, якщо вам буде важко.
Слайди 5-13
(Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки)
7.Відгадування загадок.
-А зараз пропоную позмагатися у відгадуванні загадок.
Символічний знак, ключ до історії, роду, міста, держави. (Герб)
Грецьке слово, означає урочисту, похвальну пісню на честь богів і героїв. (Гімн)
Наш стяг – пшениця у степах Під голубим склепінням неба. (Прапор)
ФІЗПАУЗА. Рухлива гра «Голка та нитка»
Діти стають в шеренгу та кладуть руки на плечі сусіда попереду. Ведучий – “голка”, він вибирає напрям руху, вільно пересувається по кімнаті. Інші діти йдуть за ним, намагаючись не розірвати ланцюжок. Якщо “нитка” рветься, “голкою” стає інший гравець.
8. «Чомучка» (слайди 14-18)
9.Відповіді на запитання.
10.Вправа «Обереги рідної землі». Робота в групах.
ІІІ. Заключна частина
1.Розмальовка «Я знаю про свої символи».
2.Рефлексія
3.Вправа «Оплески співпраці»