Перший урок на тему "Діти єднають Україну"

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів про куточки України; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України; розвивати зв'язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.

Обладнання: комп'ютер, таблиці для роботи в групах, кольорові олівці, стікери-наліпки, карта України.

Форма проведення: урок

Місце проведення: класна кімната.

Перегляд файлу

 

Тема. Діти єднають Україну. (4-А клас)

Підготувала: Самойленко Олена Володимирівна

 

Мета: поглибити знання учнів про куточки України; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до  українського народу, України; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.

Обладнання: комп’ютер, таблиці для роботи в групах, кольорові олівці, стікери-наліпки, карта України.

Форма проведення: урок

Місце проведення: класна кімната.

 

Девіз уроку:

Може, десь земля є краща  й вища,

а над нею – небо золоте,

та мені найкраща та, де вишня, 

та, де вишня мамина цвіте.

ХІД УРОКУ

 

І. Вступна частина. Організація класу.

1.Вправа «Привітання». Створення доброзичливої атмосфери.

(Учні стоять по колу) - Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Хочу з кожним з вас привітатися, бо дуже скучила. Ви теж можете привітатися, обійнятися  між собою, або з тим, за ким дуже скучили.  (Привітання та обійми)

2.Вправа «Привітання». «Мікрофон».

Учні передають мікрофон по колу та продовжують речення «Привіт. Я скучила (-в) за вами, бо я …» (Якщо комусь з учнів важко швидко сказати, можна просто передати мікрофон далі по колу)

Після цієї вправи учні сідають за парти. Учитель знайомить учнів з правилами поведінки в класі.

3.Знайомство з правилами. (слайд 1)

  • Правило піднятої руки. Працювати із задоволенням. Брати учать у всіх вправах, активність.
  • Один говорить, всі слухають. Всі мають право висловитись.
  • Говорити за темою. Бути лаконічним. (пояснити)
  • Швидко промайнуло літечко і ось вересень покликав нас до школи. І ми з вами розпочинаємо наш перший в новому навчальному році урок, на якому ми поговоримо про найважливіші речі для кожного з нас.

4.Вправа «Мікрофон»

Учні передають мікрофон один одному і називають найважливішу річ для нього в житті (мати, родина, рідний край …..)

ІІ. Основна частина

1.Вступна бесіда

Погляньте на екран.(слайд 2) Прочитайте вірш. Що ви прочитали? (Відповіді учнів.)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

Так, це наша рідна Україна.Як називається цей вірш? (Акровірш)

Всі разом читають вірш на екрані.(слайд 3)

Моя Батьківщина – це наша сім′я ,

Затишний куточок і хата.

Це мама, татусь, сестричка і я,

Всі рідні і друзів багато.

-Кожна людина найбільше любить край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, хоче розповісти про неї тільки найкраще. Де б ми не були, ми завжди будемо згадувати і рідну домівку, де ми народилися, і мамині очі, і вірних друзів.

2.Вправа «Асоціативний кущ»

- Давайте пригадаємо, що ми знаємо про нашу державу. (Відповіді учнів: столиця України, державна символіка, народна символіка, назви річок, озер, морів, міст, сіл тощо.)

3.Повідомлення теми зустрічі (слайд 4)

ема нашого уроку «Діти єднають Україну»

4.Вправа «Я стежками України»

- Ось закінчилась весела пора для дітлахів. Яка це пора? (Відповіді учнів.) Впевнена, що літо кожного з вас було неповторним, теплим, солодким, грайливим та пізнавальним. Зараз позначимо на карті України місця, де ми  побували цього літа.

На дошці є карта України, діти разом зі вчителем по черзі прикріплюють стікери-наліпки з своїми іменами в тих місцях, де вони побували влітку.

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-395-1.jpg

-Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам – сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, де поєднується колорит багатьох народів, можемо організувати онлайн-подорож, яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців.

5.Вправа-завдання «Ми – патріоти!» (пояснити значення слова патріот, можливо хтось з дітей пояснить)

- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.

  1. Без верби і калини … (нема України)
  2. Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш)
  3. Птицю пізнати по пір’ю, а людину … (по мові)
  4. Ранні пташки росу п’ють … (а пізні сльози лють)
  5. Можеш вибирати друзів і дружину, вибрати не можна тільки… (Батьківщину)
  6. Праця годує, а… (лінь марнує)
  7. Гостре словечко … (коле сердечко)
  8. Хочеш їсти калачі, … (не сиди на печі)

6.Вправа-завдання «Квітка мрії» Робота в группах.

- Я буду демонструвати вам  зображення квітів, що вплітають в український віночок.

У кожної групи є таблиця-підказка,де ви можете знайти назви цих квітів та обвести олівцем в таблиці цю назву, якщо вам буде важко.

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-395-2.jpg

Слайди 5-13

(Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки)

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-395-3.jpg

7.Відгадування загадок.

-А зараз пропоную позмагатися у відгадуванні загадок.

Символічний знак, ключ до історії, роду, міста, держави.  (Герб)

Грецьке слово, означає урочисту, похвальну пісню  на честь богів і героїв. (Гімн)

Наш стяг – пшениця у степах Під голубим склепінням неба. (Прапор)

ФІЗПАУЗА. Рухлива гра «Голка та нитка»

Діти стають в шеренгу та кладуть руки на плечі сусіда попереду. Ведучий  – “голка”, він вибирає напрям руху, вільно пересувається по кімнаті. Інші діти йдуть за ним, намагаючись не розірвати ланцюжок.   Якщо “нитка” рветься, “голкою” стає інший гравець.  

 

8. «Чомучка» (слайди 14-18)

  • А зараз відгадайте  ребуси, які будете бачити на екрані.
  1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-395-5.jpg
  2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-395-6.jpg
  3. Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-395-7.jpg
  4. Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-395-8.jpg
  5. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-395-9.jpg

9.Відповіді на запитання.

  1. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька січ)
  2. Назвіть один із найдревніших знаків, який є малим гербом України? (Тризуб)
  3. Автор слів гімну України? (П. Чубинський)
  4. Як починається гімн України ( «Ще не вмерла України і слава, і воля»)
  5. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
  6. Як називається основний закон України? (Конституція)
  1. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Лебідь)
  2. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)
  3. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (Гімн)
  4. Назва великого зібрання творів Т.Г. Шевченко? («Кобзар»)
  5. Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського на музику, що став гімном? (Вербицький)
  6. Що означає слово «козак»? (Вільна, незалежна людина)

10.Вправа «Обереги рідної землі». Робота в групах.

  • З’єднайте опис предмета із його назвою. (картки для груп)http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-395-10.jpg

 

ІІІ. Заключна частина

1.Розмальовка «Я знаю про  свої символи».

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-395-11.jpg

2.Рефлексія

  • Чи було вам цікаво? Що корисного й нового ви дізналися?
  • Чи стануть у пригоді здобуті знання? Як?
  • В Україні є ще багато незвіданих нами місць, тому давайте загадаємо бажання, щоб на наступні літні канікули відвідати їх. (Загадують бажання і пишуть їх на листочках зі своїми іменами. Учитель їх збирає для перших батьківських зборів.)

3.Вправа «Оплески співпраці» 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку