Виховна година: "Цікавий світ професій"

Про матеріал

Мета: розширити знання учнів про професії; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість; виховувати у дітей бажання вчитися, повагу до людей праці.

Перегляд файлу

 

 

КЗ « Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 13

Луцької міської ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель : Романюк Л.В.

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

2016р.

 

 

 

Тема : Цікавий світ професій

Мета: ― розширити знання учнів про професії;

 ― розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість,;

 кмітливість;

 ― виховувати у дітей бажання вчитися, повагу до людей праці.

Обладнання : ілюстрація на тему «Професії»,анаграми, народні прислів’я про працю,ребуси, малюнки кораблів, виставка малюнків дітей,відео « Загадки про професії»

Хід виховного заходу

І. Організаційний момент.

Вчитель.      Сідайте,діти, у гурті

    Зустрілися ми знову!

 Про славні руки золоті

 Я поведу розмову.

                         Ті руки звичні до землі,

  Будують, вміють шити

  Ми часто бачим мозолі

  На їх долонях, діти.

                        Всі вдячні золотим рукам,

 Я теж їх поважаю.

 Тож хочу розповісти вам

 Усе про них,що знаю.

Вправа «Очікування»

  • А зараз ми з вами проведемо вправу «Очікування». Що ви очікуєте від

 виховної години?(дізнатися більше про різні професії, збагатити свої знання про знаряддя праці,дізнатися про найголовнішу професію

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Розпочати наш виховну годину я хочу з анаграм, які ви побачите на дошці.. Ваше завдання: відгадати назву професії, яка там зашифрована.

(А Р К У Х ,  Т О О Л С Т О А М Г, Л Ь Б И У Д І Е В Н К, Ч Е И Т Л Ь В,

Ж П Е Ж О Н И К,  (кухар, стоматолог,будівельник,вчитель,пожежник. )

 

Вчитель

  • Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників. Які професії ви знаєте?Відгадайте загадки.

(Загадки про види професій. Відео.)

Вчитель. Чи думали ви коли – небудь над тим, скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло в холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику?

Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.  

Учень :

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

Учень :

Літак між хмарами водить,

У шахті працювати,

Хліба ростить, сади садить,

Будинки будувати

Учень :

Просторі стеляться путі,

Навкруг широкий обрій

     Нам все відкрито у житті

Аби учились добре.

III. Повідомлення теми та мети заходу.

  • На сьогоднішній  виховній годині ми поговоримо про професії людей, їхню роль у суспільстві, усвідомимо те, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею,  навчимося поважати людей праці.

IV. Основна частина.

 

 

  1. Розповідь з елементами бесіди.

         Відколи живе людство – існує і проблема вибору роду занять, трудової діяльності, професійної кар’єри..

         Давно, дуже давно люди збагнули: справжню насолоду приносить лише та праця, яка обирається за власним бажанням, відповідно до інтересів, покликання, здібностей особистості.

         Ще відомий давньогрецький філософ Платон (427 – 347 рр. До н. е.) говорив: “ Пізнай себе і роби свою справу ”.

Вчитель. - Я хочу запропонувати вам гру.

2.  Гра "Без труда нема плода".

  •   Уявіть собі, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося б? (Діти не змогли б доїхати до школи, дитячих садків, а дорослі – на роботу)
  •   А якщо не працює електрик? (Немає світла, не працюють телевізори, холодильники, праски…)
  •   Якщо вчителі не вийдуть на роботу? (Не буде кому навчати учнів)
  •   Що буде, коли взимку перестануть працювати котельні? (Не буде тепла в школі, вдома, у лікарні. Ми не зможемо вчитися, здобувати освіту)
  •   А коли пекар не вийшов на роботу? (Всі залишаться без хліба)
  •   Яка професія найважливіша?

Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.

Вчитель :  А зараз послухаємо дітей.

(інсценізація оповідання)

  • Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?
  • Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.

 

  •  

 

  • Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.
  • А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

 Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили. Та це й не дивно, тому що немає на світі …

Завдання:

Продовж оповідання. Подумай, що можна було б сказати про професії доярки, міліціонера, продавця, тракториста, водія?

3. Бесіда про професії батьків.

  •   Де і ким працюють ваші батьки?
  •   Чи знаєте ви, хто вони за професією?
  •   Хто з вас був на роботі у своїх батьків?
  •   У чому важливість їхньої праці для нашої держави?

(Виступ батьків.)

Пісня « Лікарі»

Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому? Що для цього потрібно?

  •                    Ким хочете бути ви, коли виростете?

Вправа «Корабель мрій».

  • А зараз на аркушах  запишіть назву тієї професії, якою хотіли б оволодіти (тобто, ким мрієте стати в майбутньому). Прикріпіть свої краплинки до «Корабля мрій».

Я бажаю, щоб всі ваші сподівання обов’язково справдилися і ви досягли своєї

мети.

 

 

 

Ознайомлення із давніми та новітніми професіями.

А) Давні професії.

Вчитель: Багато професій існують сотні років, кожна професія виникає в результаті попиту на неї у суспільстві. І зараз ми з вами дізнаємося про походження деяких давніх професій. Я називатиму тлумачення професій, а ви уважно слухайте і назвіть людей, які займались даною справою.

  1. Майстер, який виготовляє діжки, дерев’яні відра, тощо. (Бондар)
  2. Майстер, який кує метал і виготовляє з нього різні предмети, а також підковує коней. (Коваль)
  3. Селянин, який вирощує хліб. (Хлібороб)
  4. Людина, що доглядає овець. (Вівчар, чабан)
  5. Людина, яка обробляє деревину, виготовляє прості дерев’яні меблі. (Тесляр)
  6. Спеціаліст, що ремонтує або шиє одяг. (Кравець)
  7. Людина, яка оздоблює вишивкою рушники, одяг тощо. (Вишивальниця)

(перегляд  ілюстрацій)

Б) Новітні професії.

 Такі професії як хлібороб, пекар, столяр, бондар і багато інших виникли дуже давно, але є професії які зовсім молоді, але корисні в сучасному суспільстві.

Вони виникли в наслідок розвитку, вдосконалення  інформаційно-комунікативної сфери, збільшенням інформації у суспільстві.

 

(Робота зі словниками)

Програміст — складає комп'ютерні програми.

Маркетолог — займається рекламою товару.

Менеджер — управляє бізнесом.

 Досить цікавою і корисною є професія КОРЕКТОР.

Коректор  перевіряє орфографію і пунктуацію (тобто правильність написання слів, речень) в текстах газет, журналів, книг. 

В) Дивні та незвичайні професії.

 

 

Експерти з працевлаштування склали рейтинг дивних професій. До найбільш незвичайних професійних занять увійшли:

Випробовувач меблів

Цих професіоналів наймають великі дизайнерські компанії та меблеві фабрики. Звичайно, столи і книжкові полиці ніхто не тестує, але от стільці, крісла та ліжка – обов’язково.

Перевертальник пінгвінів

Пінгвіни, що мешкають у районі полярних станцій, жваво реагують на вертольоти, що пролітають повз них. Тварини задирають голову і відхиляються назад, а оскільки шия у них коротка, а тулуб – неповороткий, вони нерідко так і

завалюються на спину. Перевернутися і встати самостійно пінгвіни не можуть, тому після кожного прильоту або відльоту до них на допомогу приходить фахівець. Інакше тварини загинуть.

Розгладжувач зморшок

Це співробітник елітних взуттєвих магазинів. У його обов’язки входить розгладження зморшок і складок, які утворюються на взутті в результаті багаторазової примірки покупцями.

Розпрямляч подушок

Потрібен дорогим меблевим магазинам, які торгують спальними гарнітурами (подушки, покривала). Протягом робочого дня розпрямляч

повинен ходити навколо торгового залу і розправляти зморшки і складки на них.

Черговик

В будь-якій країні давно існує поняття черги. А от у Британії з’явилася перша зареєстрована компанія «стояльщиків у черзі». Співробітники фірми готові відстояти за вас будь-яку чергу до переможного кінця, штовхатися, сваритися – загалом, робити все що завгодно заради отримання результату. Оплата за таку самовідданість становить 40 доларів на годину.

Контролери кіно

Такі люди  повинні  відвідувати кіносеанси, підраховуючи  кількість

 

 

людей у ​​залі. Це робиться для контролю над кількістю проданих квитків з боку кінопрокатників.

Укладач передбачень для печива

 В китайських ресторанах дуже часто продають печиво з передбаченням майбутнього. Людина цієї професії повинна складати багато мудрих, кумедних, позитивних повідомлень типу «Всі Ваші починання збудуться» або «Шукай мудрість в собі». Здається, що робота доволі легка, але після написання тисячі послань вам доведеться добре напружитися, щоб скласти щось оригінальне.

Дегустатор жувальних гумок.

Представниками цієї спеціальності платять за те. що вони жують.

«Доктор» чорнильних ручок.

Саме так англійською мовою називають професіонала,який лагодить і заправляє ручки з перами.

Копач черв’яків

Незамінний помічник для тих,хто любить риболовлю, але не любить бруднити руки.

Детектив  для пошуку домашніх тварин

Чимало людей готові віддати круглу суму тому,хто відшукає  їхнього зниклого улюбленця. Не дивно,що деякі «справжні» детективи відкривають приватну практику, пов’язану з пошуком чотириногих.

Вчитель : у кожній професії є свої знаряддя праці. За знаряддями можна дізнатися,про яку професію йде мова. За опорними словами відгадайте професію і назвіть місце роботи цих людей.

  1. Ваги,гроші,каса, товар, чек. (продавець- магазин.)
  2. Гребінець,ножиці,дзеркало, лак для волосся.(перукар – салон)
  3. Дерева .квіти,ягоди,горіхи,гриби.(садівник – сад)
  4. Корова ,відро, молоко.(доярка – ферма)
  5. Калькулятор,бланки,рахунки,гроші.(бухгалтер-офіс)
  6. Мікрофон , музика,пісня,костюми (артист- сцена)
  7. Інструменти , ноти,паличка,оркестр.(диригент – оркестрова яма )

 

 

Висновок : без знарядь праці людині важко було б  досягти професіоналізму.

5.Відгадування професії за предметами.

- За предметами, які лежать у скриньці, відгадати професію. (Предмети: фотоапарат, пензлик, калькулятор, зеленка, цукерка, косметика, голка з нитками, …)

3.  Гра “Вгадай слово”

 Ворона заглядала в книжку і залишила в деякіх словах “кар”. Відгадайте ці слова.

— — кар (лікар)

Той, хто лікує людей.

— — кар (токар)

Фахівець, який працює на токарному станку

— — — кар (казкар)

Той., хто знає багато казок.

— — — кар (друкар)

Фахівець, який працює в видавництві.

— — — кар (аптекар)

Той, хто працює в аптеці.

— — кар (перукар)

Фахівець, який робить чудові зачіски.

Вчитель : Український народ любить працювати. А лінивих він висміює в піснях, казках.

Пісня « Грицю,Грицю, до роботи»

Ось послухайте ,які прислів’я про працю склав народ.

    Праця людину годує, а лінь марнує.

Бджола мала, а й та працює.

Діло майстра величає.

На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить.

Не одежа красить людину, а добрі справи.

 

 

 

Терпіння і труд, все перетруть.

Сім раз відміряй, а раз відріж.

Зробив діло, гуляй сміло.

Тяжко тому жити, хто не хоче робити.

Мала праця краща за велике безділля.

Без терпіння немає уміння.

Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.

Хто рано підводиться, за тим і діло водиться.

Хто не працює, той не їсть.

Хто в роботі, той в турботі.

Роботящі руки, гори вернуть.

Вчитель : сказати про які професії йде мова у прислів’ях . Довести ,що вони важливі.

  • Що посієш,те й пожнеш.(Агроном)

Професія агронома важлива,бо ці люди знають,як правильно вирощувати урожай зернових культур.

  • Щоб рибу їсти,треба у воду лізти.( Рибалка)

Професія рибалка важлива, бо ці люди ловлять рибу,з якої готують смачні страви.

  • Сім раз відмір ,один раз відріж. (Кравець)

Професія кравець важлива, бо ці люди шиють,ремонтують одяг,дають нове життя старим речам.

  • Не взявшись за сокиру,хати не зробиш.(Тесляр)

 

Професія тесляр важлива,бо ці люди виготовляють споруди та прості дерев’яні  меблі, які необхідні нам.

  • Грамоти вчиться,завжди знадобиться.(Вчитель)

Професія вчитель важлива,бо ці люди вчать дітей у школі,виховують їх гідними громадянами своєї батьківщини.

Вчитель: дякую, ваші відповіді дуже переконливі.

 

 

(перегляд  слайдів)

Вчитель :Для кожної людини в житті дуже важливо правильно вибрати професію,тоді людина працює із задоволенням і приносить радість собі і всьому суспільству.  Зараз я буду називати прізвища відомих людей,а вам потрібно назвати професію цих людей.

1.Андрій Шевченко – спортсмен , футболіст.

2.Володимир і Віталій Кличко – боксер.

3.Леонід Костянтинович Каденюк – перший космонавт України.

4.Василь Олександрович Сухомлинський – педагог. Письменник.

5.Тарас Григорович Шевченко – поет,художник.

6. Микола Михайлович Амосов – лікар – кардіолог.

 

Вчитель : Наступне завдання . Розшифрувати ребуси. Які професії зашифровані  в ребусах. Назвати кінцевий результат їхньої роботи.

Муляр – зведена будівля з каменю чи цегли.

Вчений – винахід в різних галузях науки.

Сторож – збереження майна.

Ведуча – гарно проведений захід.

Тренер – чемпіони з різних  видів спорту.

VI. Підсумок виховної години

1. Бесіда.

- Які професії вас зацікавили?

- Хто може назвати назви професій, які належать до давніх?

 - А які сучасні професії ви знаєте?

- А зараз пограємо.

 

 

 

 

2. Гра-пантоміма «Ромашка» (один учень відриває пелюстку ромашки, на якій записана назва професії, яку йому потрібно показати, імітуючи рухами, інші

учні відгадують. Учень, який відгадав, продовжує гру). (Назви професій: техпрацівник, фотограф, водій, художник, танцюрист, офіціант)

1. Гра “ Продовж слово».  (Придумати професію на кожну літеру.)

    П  пожежник;

    Р    рибалка;

    О    охоронець;

    Ф  — фотограф;

     Е    електрик;

    С    садівник;

     І     історик;

    Я    яхтсмен

2. Слово вчителя.

      Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою

справу, робити  її чесно, вміло.

Обравши собі майбутню професію, пам’ятайте про головну для вас саме зараз:

1-й учень. 

Спитай у мами і у тата,

 Які професії у них.

 Професій різних є чимало,

 Сповна їх вистачить на всіх

2-й учень. 

Та є одна поміж професій

Якої вчаться всі в житті –

Вона для кожного найперша,

Якої вчитимешся й ти

 

 

 

 

3-й учень.       

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи  кресляр –

Всі називають головною

Одну професію – школяр.

4-й учень.          

Бо всім відомо, що без школи

Без знань, що мусиш ти набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть!

 

Пісня «Вчать у школі»

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Животовська Альона Олександрівна
    Цікавий матеріал. Дуже дякую)))
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
18705
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку