Перший урок в 2 класі «З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ»
«Той, хто не любить своєї країни,
нікого й Нічого любити не може»
(Д.Байрон)
«Виростай, дитино, й пам'ятай:
Батьківщина - то найкращий край!»
(Д.Павличко)
Мета: Ключові компетенції: вміння вчитися: - будувати процес самонавчання відповідно до поставлених завдань; - дотримуватись режиму навчальної діяльності; - формулювати, висловлювати, доводити власну думку; загальнокультурна: - дотримуватись норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватись; - використовувати відомості із різних галузей знань; - формувати грамотне логічне мовлення; соціальна: - продуктивно співпрацювати з партнером у групі; - презентувати власну думку й уважно ставитись до поглядів інших; - уміння виступати публічно, проявляти ініціативу; інформаційно – комунікативна: - здобувати потрібну інформацію, використовувати доступні джерела та передавати їх; - користуватися різноманітною довідковою літературою; здоров’язбережувальна: - дбайливо ставитись до власного здоров’я та здоров’я інших людей; - удосконалення соціальної та духовної складових здоров'я;
Предметні компетенції. - Формувати уявлення про Україну, як незалежну державу; познайомити учнів з державною та народною символікою; розширити уявлення про красу і велич рідної землі; - розвивати почуття національної гідності, гордості за свою Вітчизну; - виховувати любов до України.
Обладнання: плакати, сердечка з паперу, свічечки, правила роботи в групі, листочки,
кольорові олівці, мікрофон, прислів’я, завдання для груп, слайди.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати: - учні можуть давати визначення ключовим поняттям теми; - визначити і сформувати власне ставлення до майбутнього нашої держави та її громадян; - оцінити значення проголошення незалежності для держави і народу; - висловлювати оцінні судження про власну роботу на уроці.
Хід уроку.
І. Настановчо - мотиваційний етап. Забезпечення емоційної готовності учнів.
1. Сьогодні свято завітало в школу, Бо перше вересня, і пролунав дзвінок. Змужнілі, сонцем зласкані улітку, Ми розпочнемо перший свій урок!
Слово вчителя. І от ви знову в школі, сіли за парти. Зі святом, дорогі учні! Хай
світлою буде ваша дорога до знань. Міцного здоров’я і щастя вам! Починаємо наш перший урок. Для того, щоб визначити тему нашого уроку, я пропоную вам відгадати загадку.
2. Вірш-загадка «Який це край?» ( Слайд 1) Ми родились у долині, у білесенькій хатині, Коло вишень і калини. За хатиною садок і зелений моріжок, Там багато є квіток. Під горбом ставочок сяє, різна рибонька гуляє, Качка з дітьми пропливає. Як же зветься рідний край, де за ставом степ і гай Пишно квітнуть, наче рай? (Україна)
ІІ. Оголошення теми уроку.
Вчитель. Так, це Україна, тому тема нашого уроку звучить так: « З Україною у серці».
1.Привітання (гуртова декламація) Доброго ранку тобі, Україно, Сяє сонцем світанок ясний, Доброго ранку, тобі Батьківщино, Рідний краю ти мій дорогий. Доброго ранку тобі, Україно моя, Розквітай серцю рідна земля. 2.Вправа «Очікування» (учні висловлюють свої очікування від уроку,
починаючи фразою « Я очікую….»
III. Опрацювання теми уроку.
Вчитель. Україна – вільна і незалежна держава, у якій нам випало щастя жити, бо ж
як і матір, Батьківщину свою людина не обирає, а має від народження. Щасливі ми,
що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – на нашій славній
Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки. 24 серпня 1991 року
назавжди залишиться пам'ятним днем. У цей день проголошено Акт про незалежність
України. Так, Україна здобула волю і незалежність. Перед усім світом постала держава
з давньою славною історією, духовною культурою, зі своїми символами, мовою,
миролюбними людьми – українським народом.
1.У всьому світі – кожен знає – Батьківщина лиш одна є. І в нас вона одна – єдина. Це наша славна Україна. 2.Вишита колоссям і калиною, Вигойдана співом солов’я, Звешся веселково Україною, Нене зачарована моя.
3.Струмок серед гаю, як стрічечка. На квітці метелик, мов свічечка. Хвилюють, малюють, квітують поля – Добридень тобі, Україно моя!
4.Красивий, щедрий рідний край І мова наша солов’їна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься Україна!
1. Символи Української держави. ( Слайд 2)
- А які символи України відомі вам? Кожна держава світу, які б народи не жили на її території, має свій герб, прапор та гімн. Герб – це знак роду, міста, держави. У давні часи герби вибивали на
рицарських щитах. По них легше було впізнавати воїна, закутого з голови до ніг
у металеві лати. Зараз герби зображують на прапорах, грошах, печатках.
Герби бувають різні: на них зображують рослини, звірів, птахів. Цей знак
свідчить про те, чим славна держава, що символізує її міцність. Український народ має Герб – тризуб. Магічне число «ТРИ» символізує
повітря-землю-воду, батька-мати-дитя, силу-мудрість-любов.
Наш герб – тризуб, Недоля нас косила, Та ми зросли, ми є, ми завжди будем, Добро і щастя несемо ми людям.
Український Прапор. Синь рідного неба та золото неозорих ланів переніс наш народ
на свій прапор. Кольори ще мають інше значення – «мир» і «багатство», бо народ
наш є мирний та працьовитий. Працею здобував він славу рідній землі. Коли злі
вороги порушували його спокій, він ставав воїном. А синьо-жовтий прапор кликав
до бою, до перемоги. Прапор – це державний символ Він є у кожної держави, Це для них – ознака сили, Це для них – ознака слави. І повинен кожний знати, Як два кольори єднати: Синє небо – верхня смуга, Жовте поле – нижня смуга. Я підношу із любов’ю Прапор ніжно кольоровий.
Гімн – це найголовніша пісня країни. Для Гімну України написані слова,
що виражають думки і прагнення нашого народу. Їх автор – український поет
Павло Чубинський. До тексту підібрана ніжна і одночасно горда,
непокірна мелодія Михайла Вербицького. Всі найбільші свята українського
народу проходять з урочистим виконанням нашого Гімну.
Виконання Гімну « Ще не вмерла України ні слава, ні воля…»
2. Інтерактивна гра «Моє слово про Україну» (асоціативний кущ) Україна (рідна, люба, мила, вільна, щира, золота, свята, неосяжна, незалежна, багата, співуча, красива, могутня, миролюбна, працьовита, весела, завзята, молода, чарівна, вродлива, мальовнича, дорога, велика, лагідна, різнокольорова, тремтлива, ласкава, ясна, прекрасна, талановита, горда, найдорожча, сильна…)
III. Закріплення матеріалу.
1.Вправа « Мозковий штурм». Вікторина «Що я знаю про свою Батьківщину». · Назва народу, який живе у нашій країні. (Українці) · Гори, розташовані на заході України. (Карпати) · Улюблене народне зимове свято в Україні. (Різдво) · Ім’я найвідомішого Українського поета. (Тарас) · Головне місто України. (Київ) · Найбільша річка, що протікає територією нашої країни. (Дніпро) 2. Дискусія. ( Слайд 3)
«Я – українець, і я цим пишаюся!» 3. Поетична хвилинка. ( Слайд 3) 1 учень. На землі великій Є одна країна! Гарна, неповторна, Красна, як калина.
І живуть тут люди Добрі, працьовиті. І скажу, до речі, Ще й талановиті
Землю засівають і пісні співають, На бандурі грають і вірші складають.
4 учень. Люблю тебе, моя Вітчизно мила, Твої поля і небо голубе. Бо ти дала мені малому крила, То як же не любить мені тебе! 5 учень. Люблю тебе я, мила Україно! І все зроблю, щоб ти завжди цвіла. Я буду вчитись в школі на «відмінно», Щоб мною ти гордитися могла! 6 учень. Люблю твої ліси, струмки, джерельця І все – усе, що є в моїм краю! Тепло долонь і розуму, і серця Я Україні милій віддаю.
4. Вправа «Незакінчене речення» 1. Основний закон України… 2. Співають і слухають Гімн… 3. Синій колір українського прапора символізує… 4. Український прапор має кольорів… 5. Державний герб України… 6. Столиця України… 7. Найголовніша пісня України… 8. Найрідніше, найдорожче, найкраще місце на землі… 9. Президент України… 10. Жовтий колір прапора – це колір… 11. Державною мовою України є мова … 12. Був, є і залишається в серцях українців Кобзарем… Пісня «Любіть Україну!» (Наталія Май) 5. Руханка « З Україною у серці ». Якщо ви знаєте, що наша держава сильна , коли єдина - дайте один одному руку. Якщо ви вважаєте, що кожен повинен любити і піклуватись про нашу
Батьківщину – Україну, - сплесніть у долоні. Якщо ви вивчаєте рідну мову, дбаєте про її чистоту - сплетіть руки вгорі. Якщо ви впевнені, що треба з повагою ставитись до Герба, Прапора і Гімну -встаньте. 6. Народна скарбничка. Робота в групах « З’єднай прислів’я» (у кожної дитини на долоньці півприслів’я , коли вони знаходять свою половинку, то об’єднують прислів’я сердечком) Та земля мила, як у раю. Людина без Вітчизни віддамо життя і долю. Вкраїна – мати, та вдома миліше. У ріднім краю де мати родила. За морем тепліше, за неї треба головою стояти. Наша слава – як соловей без пісні. За народ і волю Українська держава. 7. Інсценізація вірша « Я люблю Україну» ( Слайд 4)
Дівчинка-українка. Здрастуй, сонце, Здрастуй, небо! Я всміхаюся до тебе Бо у світ приходять діти, Щоб сміятись та радіти. Я – маленька українка, Сонця золота краплинка. Я зростаю у любові, Бачу ранки веселкові, Чую співи солов’їні На калині при долині. Я – маленька українка, Краю рідного кровинка. Я люблю свою країну – Україну – Батьківщину.
2. Рефлексiя.
3.Соціальна реклама.
У вас на партах аркуші та кольорові олівці. Створіть соціальну рекламу
«За що я люблю Україну»
VI. Підсумок уроку.
2. Інтерактивна вправа «З теплом у серці» (Побажання Україні)
3. Заключне слово вчителя.
Наша держава переживає сьогодні нелегкий час. Від кожного її громадянина
залежить доля Батьківщини. Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею,
здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю,
бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.
— Закiнчити наш урок я хочу словами поета Володимира Сосюри:
Любiть Україну, як сонце любiть, Як вiтер, i трави, i води. В годину щасливу i в радостi мить, Любiть у годину негоди. Любiть Україну у снi й наяву, Вишневу свою Україну. Красу її, вiчно живу i нову, І мову її солов’їну.
|